Category Archives: КОНФЕРЕНЦІЇ
Дискусійний майданчик класних керівників
22 серпня 2023 року в рамках проведення освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану» в Київському міському Будинку природи відбувся круглий стіл «Особливості діяльності класного керівника в умовах війни в Україні» для класних керівників, педагогів-організаторів, вихователів ГПД ЗЗСО.
Методисти та викладачі кафедр Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка разом із педагогами столиці обговорили нагальні теми, які стосуються виховної діяльності, роботи класного керівника, безпечного освітнього середовища.
Розпочала захід методистка НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Галина Лінчевська, яка у своєму виступі порушила нагальні питання про безпеку дітей в ЗЗСО в умовах воєнного стану (дії педагогів та учнів під час оголошення повітряної тривоги, поводження з небезпечними предметами, кібербезпека, робота з дітьми ТПТ тощо).
Досвідом роботи педагогічного колективу гімназії № 179 з батьківською громадою, ЗВО, ГО, позашкільними закладами освіти охоче поділилася спікерка – заступниця директора гімназії Алла Кравчук.
Про роботу класного керівника з учнями середньої ланки за програмою НУШ, формами й прийомами комунікації в умовах змішаного навчання розповіли Людмила Свердленко, учителька ЗЗСО № 223 та Анастасія Трефілова, учителька СШ № 211.
Ірина Санковська, викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, зосередила увагу присутніх на екологічній складовій плану виховної роботи, надала методичні рекомендації щодо його змістового наповнення.
Старша викладачка кафедри історичної та громадянської освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Світлана Олексенко запропонувала присутнім практичні поради для психологічної підтримки дітей у кризовий період війни.
Організатори щиро дякують всім, хто брав участь у заході та долучився до дискусії.
Г. Лінчевська. Обережно! Вибухонебезпечні предмети: презентація
Л. Свердленко. Робота класного керівника з учнями середньої ланки за програмою НУШ: презентація
С. Олексенко. Психологічна підтримка дітей у кризовий період: презентація
Дискусійний майданчик вчителів інтегрованих курсів природничої галузі
21 серпня 2023 року відбулася серпнева зустріч вчителів інтегрованих курсів природничої галузі міста Києва. Будинок природи гостинно прийняв педагогів столиці. Дискусійний майданчик був насичений атмосферою НУШ. Вчителі активно брали участь в обговореннях проблемних питань навчання 5-класників за новими освітніми програмами. Окремо увагу було приділено старту реформи НУШ у 6-х класах.
Вікторія Косик, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти та технологій приділила увагу основним видам оцінювання результатів навчання учнів за Концепцією НУШ. Ірина Санковська, викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти порушила питання екологічної складової модельних навчальних програм для 5-х та 6-х класів нової української школи.
І. О. Філоненко. Якість природничої освіти у 5-6 класах: презентація
В. М. Косик. Формувальне оцінювання: презентація
І. М. Санковська. Екологічна складова модельних навчальних програм для 5-6 класів НУШ: презентація
Відбувся серпневий освітній форум 2023
21-23 серпня відбувся Освітній форум «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану». В межах Освітнього форуму педагоги поділилися своїми думками, переконаннями та практичним досвідом із таких питань:
• Що таке якість освіти?
• Як об’єктивно виміряти якість освіти?
• Яка якість освіти в умовах сьогодення?
• Як Ви досягаєте якості своєї професійної діяльності?
• Як забезпечити якість освіти в умовах війни?
• Як зберегти внутрішній ресурс усіх учасників освітнього процесу в умовах сучасних загроз та викликів?
Вебінар для працівників закладів дошкільної освіти «Стандарт дошкільної освіти: основні принципи реалізації Базового компоненту дошкільної освіти України»
2 вересня 2021 року для працівників закладів дошкільної освіти м. Києва було проведено вебінар «Стандарт дошкільної освіти: основні принципи реалізації Базового компоненту дошкільної освіти України». Захід відбувся у рамках Київського освітнього форуму «Нова українська школа – новий простір освіти», організованого Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та Інститутом післядипломної освіти Університету Грінченка.
Зі вступним словом до учасників вебінару звернулася Тетяна Жиліна – начальниця відділу дошкільної освіти управління дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти ДОН м. Києва. Викладачки кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Людмила Меленець та Олена Таран зосередили увагу педагогів на кількох розділах БКДО в межах 45-хвилинного уроку в режимі онлайн. Обидві доповідачки – учасниці Програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження Державного стандарту дошкільної освіти-2021.
З матеріалами вебінару можна ознайомитися на відеоканалі Інституту післядипломної освіти та за покликаннями:
Л.Меленець. Цінності дошкільної освіти та базові принципи реалізації Стандарту дошкільної освіти: презентація
Л.Меленець. Цінності дошкільної освіти та базові принципи реалізації Стандарту дошкільної освіти: коментар до презентації
О.Таран. Умови реалізації Базового компоненту дошкільної освіти: презентація
Освітні напрями Стандарту дошкільної освіти в журналі «Дошкільне виховання»
Вебінар «Сучасна виховна модель закладу освіти: створення безпечного і вільного від насильства простору»
Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Інститутом післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено Київський освітній форум «Нова українська школа – новий простір освіти» в режимі онлайн.
У рамках форуму відбувся вебінар «Сучасна виховна модель закладу освіти: створення безпечного і вільного від насильства простору». З матеріалами вебінару можна ознайомитися за такими посиланнями:
Світлана Савченко. Організація виховного процесу у 2021-2022 навчальному році
Світлана Олексенко. Психологічні засади щодо попередження й протидії насильства в закладах освіти
Галина Лінчевська. Методичні рекомендації щодо попередження й протидії насильства в закладах освіти
Ірина Санковська. Екомодель сучасного освітнього закладу освіти
Серпнева нарада методистів РНМЦ та керівників РМО учителів трудового навчання
31 серпня 2020 року в Інституті післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася серпнева нарада методистів районних НМЦ та керівників методичних об’єднань учителів трудового навчання (обслуговуючі та технічні види праці) міста Києва.
Під час наради методисти трудового навчання Рак Л. М. і Назаров С. І. окреслили основні завдання щодо підготовки до початку нового навчального року, ознайомили з методичними рекомендаціями для забезпечення якісного викладання предметів «Трудове навчання» у 5-9-х класах і «Технології» у 10-11-х класах в умовах нового формату освітньої діяльності.
Зокрема були розглянуті питання щодо створення безпечних умов для організації навчальних занять, розроблення календарно-тематичного планування з урахуванням варіантів можливого навчання, залежно від епідемічної ситуації, шляхи реалізації творчих проєктів за різними формами навчання: очною, дистанційною та змішаною.
Також учасників наради ознайомили з особливостями організації та умовами проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2021» у номінації «Трудове навчання».
З матеріалами щодо організації освітнього процесу в 2020/2021 навчальному році можна ознайомитися в Методичному кейсі та на Гугл-диску в папці «Організація навчального року 2020/2021. Дистанційне навчання» .
Онлайн-конференція для вчителів історії, голів РМО вчителів історії, українознавства та правознавства
28 серпня 2020 року кафедрою історичної та громадянської освіти ІПО Київського університету імені Бориса Грінченка для вчителів історії, голів РМО учителів історії, українознавства та правознавства, методистів РНМЦ історії та правознавства було проведено онлайн-конференцію «Особливості організації навчання суспільно-гуманітарних дисциплін у 2020/2021 навчальному році. Дидактичне забезпечення».
У роботі конференції взяли участь понад 200 викладачів суспільно-гуманітарних дисциплін закладів середньої освіти міста Києва. Обговорено такі питання:
– науково-методичне та дидактичне забезпечення викладання суспільно-гуманітарних дисциплін у навчальних закладах освіти України в 2020/2021 навчальному році;
– сучасні виміри історичної освіти;
– як у сучасних умовах ефективно й цікаво організувати навчання з предметів громадянознавчого змісту;
– методичне та дидактичне забезпечення організації дистанційного та змішаного навчання історії в школі;
– курс «Українознавство» в Новій українській школі: актуальність, можливості, виклики та перспективи;
– патріотичне та національне виховання на уроках історії.
Учителі ознайомились із досвідом О. В. Дудар, заслуженого працівника освіти України, та О. А. Худобця, заслуженого вчителя України. Йшлося про:
– комплексне використання елементів інформаційних та інноваційних технологій для формування предметних компетенцій учнів у контексті впровадження змішаного та дистанційного навчання історії в школі;
– формування медіакомпетентності учнів на уроках громадянської освіти;
– використання ігрових компонентів у навчанні історії;
– користування Рамкою компетентностей при підготовці до уроків суспільно-гуманітарного профілю.
Ознайомитись із матеріалами онлайн-конференції можна ТУТ.
Вебінар для методистів РНМЦ і педагогів – тренерів НУШ
27 серпня 2020 року в межах серпневих заходів для педагогів столиці було організовано і проведено вебінар «Нова українська школа: завдання, здобутки та перспективи». В онлайн-заході взяли участь методисти РНМЦ і педагоги – тренери НУШ. Провели захід викладачі кафедри дошкільної та початкової освіти ІПО Київського університету імені Бориса Грінченка Л. В. Кравчук та О. В. Полякова.
Обговорювалися питання організації освітнього процесу в початковій школі у 2020/2021 навчальному році, нормативні документи, якими мають керуватися педагоги у своїй роботі, особливості «коригуючого» навчання учнів 2 – 4-х класів, оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. Учасники вебінару обговорили питання застосування технологій дистанційного та змішаного навчання в початковій школі.
Лариса Кравчук. Деякі питання організації освітнього процесу в початковій школі в 2020/2021 навчальному році: презентація
Олена Полякова. Застосування технології дистанційного та змішаного навчання в початковій школі: ресурси для вчителів та дітей: презентація
Методичні особливості навчання географії в умовах змішаного та дистанційного навчання
В рамках серпневої педагогічної онлайн-конференції для вчителів географії та економіки міста Києва пропонуємо матеріали до теми «Розвиток геопросторового мислення в учнів при вивченні географії у 2020-2021 навчальному році в умовах змішаного та дистанційного навчання».
Чанцева Н. І. Методичні рекомендації навчання географії у 2020-2021 навчальному році
Рябих С. М. Дистанційне навчання географії (з досвіду роботи): відео
Чумак В. Б. Картографічні джерела інформації як складова при виконанні практичних робіт: презентація