Category Archives: Серпневі заходи
Відбулась методична конференція психологічної служби в системі освіти м. Києва
05 вересня 2024 року відбулась методична конференція психологічної служби в системі освіти м. Києва «Впровадження системи заходів щодо збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу закладів освіти м. Києва. Завдання психологічної служби на виклики воєнного часу».
9-годинна повітряна тривога не завадила учасникам методичної конференції зібратися для обговорення питань зміцнення ментального здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Розпочали із хвилини самодопомоги (стійкий психолог – стійкий колектив).
Основні питання, на яких зосередили увагу під час методичної конференції:
- Що таке ментальне здоров’я, як його можна зміцнювати?
- На які першочергові заходи в закладі освіти очікують педагоги, батьки, діти?
- Які ресурси є у Всеукраїнській програмі ментального здоров’я «Ти як?» і де взяти матеріали для проведення Уроку ментального здоров’я для дітей та підлітків?
- Підвищення професійної компетентності молодих спеціалістів та практичних психологів і соціальних педагогів у воєнний час.
Майстер-клас від Вікторії Назаревич став відкриттям ресурсу іграшки (а саме Ведмедика) для дитини.
Ми працювали і в аудиторії, і в укритті. Ніщо не завадило спілкуванню професійної спільноти!
Відбулась методична конференція педагогів закладів дошкільної освіти
29 серпня 2024 року в НВК допрофесійної підготовки та технічної творчості молоді відбулась методична конференція педагогів закладів дошкільної освіти за темою: «Сьогодні – дошкільник, а завтра – школяр».
Учасники методичної конференції обговорили особливості роботи з дітьми старшого дошкільного віку щодо забезпечення якісних результатів дошкільної освіти, проведення діагностики готовності дитини до шкільного навчання, питання наступності між дошкільною та початковою освітою.
Спікери поділились досвідом використання парціальних програм в роботі зі старшими дошкільниками, дидактичними матеріалами та напрацюваннями на онлайн-платформах.
Матеріали конференції
Сертифікати учасників
Відбулась методична конференція вчителів предмета «Захист України»
29 серпня 2024 року в спеціалізованій школі № 181 м. Києва відбулась методична конференція «Особливості викладання предмета «Захист України» в 2024-2025 навчальному році», до якої долучилися 186 учителів предмета «Захист України» закладів загальної середньої освіти столиці.
Учасники методичної конференції обговорили умови викладання предмета «Захист України», розглянули програми, за якими вчителі будуть викладати предмет у новому навчальному році, отримали методичний коментар від учителів-практиків, викладачів і методистів Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, обговорили можливості організації практичних занять із навчання керування дронами та із вогневої підготовки в мультимедійних тирах.
Алгоритм створення осередків для викладання навчального предмета «Захист України» у закладах освіти
Рекомендації з облаштування осередків
Модельна навчальна програма «Захист України. Інтегрований курс»
Відбулась методична конференція вчителів і науковців «STEAM-oсвіта: виклики та пріоритети на 2024/2025 н. р.»
28 серпня 2024 року в Центрі інноваційних освітніх технологій (ICR) Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулась методична конференція вчителів і науковців на тему: «STEAM-oсвіта: виклики та пріоритети на 2024/2025 н. р.».
Учасники конференції обговорили питання викликів та перспектив розвитку STEAM-освіти в умовах війни та можливостями підвищення кваліфікації в Інституті післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (спікер: Ірина Воротникова, завідувач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, канд. пед. наук, доцент), дізнались про досвід Центру інноваційних освітніх технологій (ICR) із впровадження STEM (спікер: Олександра Шкуренко, старший викладач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти, координатор Центру інноваційних освітніх технологій (ICR) Університету Грінченка, канд. пед. наук).
Заступник директора з НВР, учитель інформатики, Альона Шаповал, представила результати регіонального експерименту «Розвиток дослідницького мислення учнів в умовах STEAM-навчання на уроках інформатики» та проєкти колективу СШ № 52 з поглибленим вивченням інформаційних технологій щодо підготовки учнів до створення та програмування дронів, виготовлення роботизованих систем, турнікетів за допомогою паяльних станцій, 3D.
Заступник директора Ольга Рибак та вчитель інформатики ліцею № 141 «ОРТ» Роман Радер ознайомили учасників зустрічі з практиками запровадження STEAM, та організаційно-педагогічними умовами моделювання розвитку ліцею «STEAM-school», представили авторську освітню програму «Основи інженерії штучного інтелекту» та поділилися досвідом підготовки учнів до участі у Міжнародних конкурсах, проведенні STEM-заходів.
Відбулась методична конференція вчителів географії
28 серпня 2024 року в гімназії № 315 Дарницького району м. Києва відбулась методична конференція вчителів географії «Актуальні питання якості шкільної географічної освіти в умовах війни».
Учасники конференції обговорили актуальні питання географічної освіти:
- підвищення якості шкільної географічної освіти, нормативні документи щодо навчання географії у 6-7 класі НУШ (Ніна Чанцева, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти та технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка);
- основні аспекти моніторингу якості шкільної географічної освіти та аналіз завдань НМТ-2024 з географії (Галина Карпюк, методист УЦОЯО, заслужений вчитель України);
- формування в учнів навичок роботи з картографічною інформацією (Микола Косарєв, керівник проєктів Інституту передових технологій);
- зміни в шкільній географічній освіті у 2024/2025 н. р. Вивчення географії у 6-7 класах за програмами Нової української школи (авторські ідеї Сергія Коберніка, завідувача кафедри методики навчання природничих дисциплін УДУ імені Михайла Драгоманова, доктора педагогічних наук, професора).
Відбувся урок ментального здоров’я за матеріалами «Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?»
Важливим сьогодні є питання стану ментального здоров’я дітей, батьків і педагогів. Що таке ментальне здоров’я? Які складові?
Ментальне здоров’я – це…
- Дбати про своє здоров’я
- Коли є сили плідно працювати
- Піклуватися про свій сон
- Робити внесок в життя своєї громади
- Відрізняти ілюзії від реальності
- Розраховувати свій власний бюджет
- Цінувати та берегти моменти щастя
- Приймати допомогу
- Дозволити собі приємну перерву
- Долати несприятливі життєві умови
- Дбати про свої кордони
На уроці ментального здоров’я 28 серпня 2024 року говорили про техніки самодопомоги, як дбати про свій стан, як допомогти дітям і дорослим справлятися зі стресом, а також було роздано буклети, посібники, плакати, розглянули корисні матеріали Всеукраїнської програми ментального здоров’я «ТИ ЯК?» за ініціативи першої леді Олени Зеленської.
Програма впроваджується в партнерстві з Координаційним центром з психічного здоров’я Кабінету Міністрів України.
Відбулась серпнева конференція для вчителів іноземних мов
27 серпня 2024 року в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка було проведено методичну конференцію для вчителів іноземних мов «Стратегічні напрями іншомовної освіти в умовах війни: виклики та можливості».
Учителі обговорили такі питання:
1. Навчання іноземних мов у 2024/2025 н. р.: методичні рекомендації до навчання іноземних мов у новому навчальному році; нормативні документи; сучасні підходи до навчання; виклики і перспективи у навчанні іноземних мов (Людмила Жарікова, старший викладач кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка).
2. Ефективні стратегії навчання іноземних мов та приклади їх застосування. Учасники обговорили ефективні методи викладання та як їх застосовувати на уроці; ознайомилися з методами розвитку і підтримки життєстійкості та створення позитивного і підтримуючого навчального середовища для учнів (Людмила Співакова, старший викладач кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка).
3. Медіація як сучасний тренд у сфері іншомовної освіти. Учасники ознайомилися з поняттям медіації, як її застосовувати під час навчального процесу, розглянули конкретні приклади на уроці та в підручниках (Світлана Печенізька, кандидат філологічних наук, доцент, провідний науковий співробітник відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України).
Відбулась методична конференція вчителів фізичної культури, керівників спортивних гуртків і секцій
27 серпня 2024 року в Інституті післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулась методична конференція вчителів фізичної культури та керівників спортивних гуртків і секцій закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) міста Києва: «Освітня галузь «Фізична культура» в умовах воєнного часу: виклики та пріоритети на 2024/2025 навчальний рік».
У заході взяли участь понад 50 вчителів фізичної культури та керівників спортивних гуртків і секцій ЗЗСО.
Учасники обговорили такі питання:
- нормативне забезпечення;
- мотивування учасників освітнього процесу до навчання;
- створення безпечного освітнього середовища через атмосферу лояльності та довіри;
- соціальна адаптація учнів з особливими освітніми потребами;
- подолання психологічного бар’єру для повноцінного розкриття дитиною свого внутрішнього потенціалу на уроках фізичної культури;
- необхідність професійного зростання в сучасних освітніх реаліях.
Юрій Черпак, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, ознайомив учителів із нормативними документами щодо проведення уроків, критеріями оцінювання результатів навчання, основними аспектами нової навчальної програми НУШ (2024) з фізичної культури в 5-9 класах. Надав методичні рекомендації щодо впровадження нових методик навчання, підтримки ментального здоров’я, психологічної резилентності, розповів як виявити стан тривожності та які є способи розвантаження учнів засобами фізичних вправ.
Наталія Заєркова, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, розкрила аспекти нормативного забезпечення інклюзивного навчання в ЗЗСО. Зорієнтувала фахівців фізичної культури в питаннях використання ефективних методів і способів навчання з урахуванням індивідуальних потреб учнів без зміни загального обсягу навчального навантаження та очікуваних результатів навчання. Надала поради щодо психолого-педагогічного супроводу та складання індивідуального плану фізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Сергій Мельник, головний спеціаліст відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Оксана В’яла, начальник навчального відділу Київського міського відділення (філії) Комітету фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України, представили педагогам столичний календарний план фізкультурно-оздоровчих, масових і спортивних заходів для учнів ЗЗСО в поточному навчальному році. Детально зупинившись на організації шкільних і позашкільних заходів, правилах проведення і суддівства з видів змагань «Пліч-о-Пліч», «Cool Games» та їх значення для фізичного здоров’я учнівської молоді. Надали вчителям рекомендації щодо організації роботи та оформлення звітної документації про проведення спортивних заходів.
Ірина Байдак, учитель фізичної культури спеціалізованої школи № 131 Святошинського району, розкрила теоретичну складову організації роботи вчителя в умовах війни за навчальною програмою НУШ. Спікер акцентувала увагу учасників на методах, формах, засобах, інструментах, прийомах навчання, на які слід орієнтуватися для ефективного проведення занять. Учасники взяли участь у тренінгу і майстер-класі з розвитку моторики, пам’яті, уваги, видів мислення.
У дискусійному просторі вчителі долучилися до активних обговорень, ділилися власним досвідом роботи. Зичимо педагогам здоров’я, сил на нові освітні звершення, бажаємо бути успішними і творчими на педагогічній ниві!
Відбулася методична конференція педагогів закладів дошкільної освіти
27 серпня 2024 року в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка для педагогів закладів дошкільної освіти м. Києва відбулася методична конференція (у формі нетворкінгу) «Освітній простір дошкілля столиці в умовах викликів воєнного часу» в рамках проведення Серпневої педагогічної конференції «Освіта Києва під час війни: виклики та пріоритети 2024-2025 навчального року». Для обговорення викладачами кафедри дошкільної та початкової освіти пропонувалися такі питання:
- Соціальна компетентність та педагогічне партнерство як важливі чинники професійного зростання вихователів (Алла Гончаренко, кандидат педагогічних наук, доцент).
- Динаміка розвитку столичного дошкілля: ретро погляд (Людмила Меленець, кандидат педагогічних наук).
- Самозбереження і самовідновлення педагога в умовах війни (Наталія Дятленко, кандидат психологічних наук, доцент).
- Сума знань – це ще не все, що потрібно вихователеві (Яніна Гаврилова, голова правління ГС «Всеукраїнська асоціація гідів», тренер, розробник навчальних програм та курсів з економіки вражень).
- Простір столиці як майданчик розвитку інтересів та вподобань педагогів закладу дошкільної освіти (Любов Тягнирядно, вихователь-методист ЗДО № 327 Деснянського району міста Києва).
Освітяни активно обговорювали питання сьогодення, що є спільними для столичних закладів освіти та визначають вектори педагогічної діяльності в 2024-2025 навчальному році. Вже вкотре поверталися до Професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» (2021 р.), обговорюючи зміст компетентностей та можливі прояви кожної у професійній діяльності. Йшлося і про певні освітні втрати, спричинені війною, і про професійне зростання, і про трансформацію своїх захоплень, інтересів у педагогічну роботу в час складних випробувань сьогодення, і про бар’єри для повноцінного розкриття дитиною свого внутрішнього потенціалу.