Category Archives: КОНФЕРЕНЦІЇ

Дискусійний майданчик шкільних бібліотекарів

Серпнева зустріч шкільних бібліотекарів столиці відбулась у Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського. Учасники заходу обговорили ряд питань, серед яких: якість освіти та роль бібліотеки в її покращенні; забезпечення ефективної бібліотечної роботи в умовах війни та професійна діяльність бібліотекаря попри виклики сьогодення.

Про бібліотечно-інформаційні послуги та їх якість в умовах воєнного стану проінформувала Оксана Матвійчук, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри освітнього лідерства Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка.

Олена Гончаренко, завідувачка відділу науково-методичної, соціокультурної та міжнародної діяльності ДНПБ України імені В. О. Сухомлинського ознайомила учасників з результатами методичного моніторингу змін діяльності шкільних бібліотек в умовах воєнного часу.

Також під час заходу було продемонстровано практичний методичний кейс завідувача бібліотеки гімназії № 283 Деснянського району Наталії Кужентської.

Дякуємо колективу ДНПБ України імені В. О. Сухомлинського за спільнодію у проведенні освітнього форуму.

О. Матвійчук. Бібліотечно-інформаційні послуги: якість в умовах воєнного стану: презентація
О. Гончаренко. Методичний моніторинг змін в діяльності шкільних бібліотек в умовах воєнного часу: презентація
Н. Кужентська. Інноваційні підходи шкільної бібліотеки щодо роботи з читачами під час воєнного стану: презентація

Дискусійні майданчики вчителів математики

22-23 серпня 2023 року відбулися заходи для вчителів математики в межах освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу». Педагогів-математиків гостинно приймали ліцей «Наукова зміна» і ліцей № 208 міста Києва.

Освітяни обговорили якість математичної освіти в НУШ (модераторка – Ірина Воротникова, завідувачка кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидатка педагогічних наук, доцентка) та взяли участь у майстер-класі «Використання головоломок на уроках математики в 5-6 класах НУШ» (спікери – Олена Бігдан, заступниця директора та Катерина Грищенко, вчителька математики ліцею «Наукова зміна»).

В межах круглого столу порушили питання «Як забезпечити якісну математичну освіту в умовах війни» (модераторка – Ірина Воротникова, завідувачка кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидатка педагогічних наук, доцентка) та заслухали досвід Михайла Чемериса, директора ліцею № 208 міста Києва, вчителя математики на тему: «Якість математичної освіти в умовах війни: міф чи реальність».

Особливу увагу вчителі звернули на «Вимірювання якості освіти за допомогою ЗНО, НМТ» (спікерка – Людмила Гетманенко, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка) та «Створення умов для зростання майбутньої наукової еліти України (олімпіади, творчі конкурси, МАН)» (спікерка – Олена Герасимович, методистка НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка).

Щиро вдячні керівництву ліцеїв за гостинність, спікерам за змістовні виступи, вчителям за активну участь та співпрацю. Чекаємо на наступних заходах!

З матеріалами заходів можна ознайомитися на сайті кафедри природничо-математичної освіти і технологій.

Дискусійний майданчик учителів зарубіжної літератури

21 серпня 2023 року в Гімназії міжнародних відносин № 323 Дарницького району м. Києва працював дискусійний майданчик «Як забезпечити якісне навчання зарубіжної літератури в умовах війни та сучасних глобальних викликів», який відбувся в межах освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану».

Експертами дискусії були учителі і науковці столиці. Учасники дискусійного майданчика, апробуючи у процесі роботи сучасні письмові практики, розмірковували над тим, як забезпечити якість освіти в умовах сьогодення, активно ділилися думками, ідеями, поглядами, власним досвідом.

Модератором заходу виступила Ірина Кузьменчук, викладачка кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Детальніше про захід, кейс заходу

Дискусійний майданчик педагогічних працівників ЗДО

22 серпня 2023 року на базі закладу дошкільної освіти № 243 Дніпровського району міста Києва (директор – Вероніка Шапошникова) кафедрою дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка (модератори – Алла Гончаренко, Людмила Меленець) проведено серпневу педагогічну студію для керівників та педагогічних працівників ЗДО в рамках освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу».

Досвідом роботи щодо педагогічних акцентів освітнього простору закладу дошкільної освіти в умовах воєнного часу поділилася Ольга Александрова, вихователь-методист ЗДО № 17 Солом’янського району.

Про безпечний та цікавий простір укриття для пізнавально-ігрової діяльності дітей в умовах збройної агресії розповіла Леся Братанова, директор ЗДО № 532 Святошинського району.

Чому якісна дошкільна освіта – це основа життєшляху дитини пояснила Олена Ніжнік, директор ЗДО № 674 Святошинського району.

Свої ідеї про те, як перетворити безпечне укриття в цікавий планетарій донесла учасникам студії Олена Цетковська, вихователь-методист ЗДО № 762 Солом’янського району.

Учасники секції дійшли спільної думки, що війна вплинула на якість дошкільної освіти та попри освітні та психологічні втрати освітяни завершили найважчий в історії навчальний рік, здатні та готові долати освітні перешкоди.

О. Ніжнік. Управління якістю освітнього процесу в закладі дошкільної освіти: презентація
Фото

Дискусійний майданчик учителів трудового навчання і технологій

22 серпня 2023 року на базі СШ № 181 Печерського району м. Києва відбулася серпнева зустріч вчителів трудового навчання і технологій в рамках освітнього форуму 2023 «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу».

Під час форуму обговорили напрями роботи на 2023/2024 навчальний рік для забезпечення якісної технологічної освіти в сучасних умовах та порушили питання про якість роботи вчителя та необхідність професійного зростання в складних умовах сьогодення.

Модераторами виступили Людмила Рак, методистка НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників та Сергій Назаров, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Iнституту післядипломної освіти Університету Грінченка. Учасники заходу мали змогу долучитися до активного обговорення під час панельної дискусії «Як забезпечити якість технологічної освіти в сучасних умовах».

Родзинкою заходу стали виступи педагогів-новаторів Оксани Кириченко, вчительки школи № 232 Деснянського району та Василя Чхало, вчителя ЗОШ № 243 Подільського району, які поділилися власним досвідом роботи із забезпечення якісного навчання учнів.

Методичні матеріали
Фото

Дискусійний майданчик вчителів фізики

У Київській інженерній гімназії проведено конференцію «Фізична освіта в умовах воєнного стану: виклики та шляхи розвитку». Програма заходу була спрямована на обговорення важливих аспектів фізичної освіти в умовах воєнного стану. Організатори звернули особливу увагу на те, як забезпечити якісну освіту в умовах воєнних турбулентностей та які шляхи розвитку можуть бути вибрані в цьому контексті.

Спікерами заходу стали вчителі-новатори міста Києва, серед них: Ігор Чернецький, завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру наукової діяльності Малої академії наук України (НЦ МАНУ), кандидат педагогічних наук, заслужений працівник освіти України; Андрій Березовський, учитель Києво-Печерського ліцею № 171 «Лідер», учитель-методист; Наталія Поліхун, завідувачка відділу підтримки обдарованості Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України (НАПН України), кандидатка педагогічних наук, старша наукова співробітниця; Вадим Гавронський, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Учасники обговорили такі питання:
• Як забезпечити якісну фізичну освіту учнів в умовах воєнного стану?
• Які можливості та ресурси є для педагогів у розв’язанні цього важливого завдання?
• Як адаптувати навчальний процес до викликів, пов’язаних із воєнним станом?
• Як залучити обдарованих дітей до поглибленого вивчення фізики в таких умовах?

Конференція надала педагогам можливість обміну досвідом та ідеями щодо покращення фізичної освіти в умовах невпевненості та воєнного стану. За результатами роботи конференції 120 вчителів отримали сертифікати за участь у заході.

А. Березовський. Фізична освіта в умовах воєнного стану: виклики та шляхи розвитку: презентація
Н. Поліхун. Ресурсна підтримка дослідницької діяльності обдарованих учнів (для вчителів фізики): презентація
А. Березовський. Від підвищення мотивації до навчання – до розвитку юних талантів через розкриття дивовижного світу фізики та участі в інтелектуальних змаганнях: презентація
Відкрита природнича демонстрація: презентація
Фото

Дискусійний майданчик вчителів біології

22 серпня 2023 року в новому приміщенні Науково-дослідницької школи «Базис» відбулась традиційна серпнева зустріч вчителів біології. На дискусійному майданчику Освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану» учасники мали можливість поділитися своїми думками, переконаннями та практичним досвідом з питань якості біологічної освіти.

Старший викладач кафедри природничо-математичної освіти та технологій Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Воробей Світлана наголосила на наявних проблемах якості освіти та ознайомила з переліком потенційних механізмів подолання навчальних втрат.

Цікаво представила свій досвід у діяльнісній частині вивчення біології та збереження ресурсу всіх учасників освітнього процесу вчитель біології НВК № 141 «ОРТ» Бєлікова Тетяна.

Євдокименко Олексій, вчитель біології Романо-германської гімназії № 123, продемонстрував методики, які допоможуть захопити увагу учнів під час підготовки до олімпіад та конкурсів.

Яковенко Ганна, вчитель біології гімназії біотехнологій № 177, ознайомила з методикою високоякісної підготовки учнів, яка була розроблена в гімназії та продемонструвала своє бачення методу «шпаргалок».

Сучасний учитель Науково-дослідницької школи «Базис» Богдан Тарговський розповів присутнім про ефективне використання соціальних мереж, новітніх методик утримання уваги та необхідність постійного пошуку нових електронних інструментів для навчання учнів та подолання навчальних втрат.

Після виступів спікерів виникали жваві дискусії між вчителями та обмін думками.

Корисні посилання для вчителів біології

Фото

Дискусійний майданчик вчителів хімії

22 серпня 2023 року на базі СШ № 53 міста Києва відбулася серпнева зустріч вчителів хімії. Основна увага була приділена якості хімічної освіти в умовах воєнного часу.

Вікторія Шпильова, директор СШ № 53 говорила про якість роботи вчителя, необхідність зростати професійно навіть у такий складний час.

Ярослав Якунін, доцент кафедри природничо-математичної освіти та технологій акцентував увагу на STEM-проєктах, організації дистанційного та змішаного навчання.

Учителі хімії Наталія Вовкотруб, Лариса Коломієць, Олексій Головань поділилися своїми думками про те, як не втратити у навчанні дітей, адже в умовах сьогодення дуже важливо не втратити учнів, які й сьогодні показують високий результат, які цікавляться хімією, які будуть визначати майбутнє України.

Насамкінець Ніна Степура розповіла колегам, як зберегти свої ресурси попри щоденні стреси.

Матеріали до виступів:

Філоненко І. О.
Шпильової В. В.
Вовкотруб Н. Е.
Коломієць Л. П.
Головань О. В.

Фото

Дискусійний майданчик вчителів інформатики

Учителі інформатики цьогоріч провели засідання у школі І-ІІІ ступенів № 78 міста Києва. Педагоги мали змогу долучитися до обговорення актуальних питань реформування інформатичної галузі НУШ разом зі спікерами: Світланою Литвиновою, докторкою педагогічних наук, заступницею директора з наукової роботи Інституту цифровізації освіти НАПН України та Олександром Рудиком, кандидатом фізико-математичних наук, доцентом Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Матеріали для ознайомлення та тексти виступів