Category Archives: Останні новини

Університет Грінченка представив свої ініціативи з підтримки Захисників і Захисниць, ветеранів і ветеранок

Київський столичний університет імені Бориса Грінченка представив свої ініціативи з підтримки Захисників і Захисниць, ветеранів і ветеранок на виїзному засіданні Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань правового статусу, медичного забезпечення, психологічної допомоги та соціального захисту ветеранів війни, військовослужбовців та членів їхніх сімей.

Директор Інституту післядипломної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Михайло Войцехівський розповів про ініціативу, що сприяє ефективній комунікації між ветеранами та цивільними – громадський проєкт «Толерантна розмова».

Детальніше про виїзне засідання на офіційному порталі Києва.

Відбувся методичний семінар-практикум для вчителів фізичної культури, керівників спортивних гуртків закладів загальної середньої освіти

23 грудня 2024 року в гімназії «Київська Русь» Дарницького району м. Києва (керівник закладу освіти Анастасія БАКУН) відбувся методичний семінар-практикум «Методика вивчення варіативних модулів: «Бейсбол – 5», «Софтбол», «Пляжний бейсбол (гилка)» на уроках фізичної культури в закладах загальної середньої освіти». У заході брали участь 35 вчителів фізичної культури, керівників спортивних секцій ЗЗСО.

Методичний семінар розпочався з вітального слова Анастасії БАКУН.

Модератор семінару Юрій ЧЕРПАК, представив спікерів семінару та ознайомив вчителів з програмою проведення заходу.

Майстер-клас проводили відомі українські фахівці бейсболу:

Вітаємо дипломанта Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу» – 2024

З 11 по 13 грудня 2024 року в місті Києві відбувся ІІІ (фінальний) тур Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу». Змагання пройшли в очному форматі на базі Скандинавської гімназії Дарницького району (директор – Тетяна Пушкарьова).

За результатами попередніх турів до фінальної частини конкурсу було допущено п’ять учителів фізичної культури з Вінницької, Житомирської, Київської, Одеської областей та міста Києва.

Степанюк Артур Володимирович, учитель фізичної культури, першої кваліфікаційної категорії ліцею «Євроленд» Святошинського району міста Києва, посів ІІ місце в загальному заліку.

Артур Володимирович проводив конкурсні уроки з учнями 4-х класів за варіативними модулями «Футбол», «Регбі», «Баскетбол». У навчанні дітей учитель застосовував сучасні педагогічні методи, прийоми, інструменти, методичні техніки відповідно до програми Нової української школи. На уроках учитель фізичної культури вмотивовував учнів через пізнавальну діяльність, прояв самостійності в прийнятті рішень, створював психологічний комфорт. Педагог забезпечував високу щільність, результативність уроку за рахунок оптимальної рухової активності, ефективного тайм-менеджменту, диференціації та індивідуалізації навчання.

Бажаємо Артуру Степанюку педагогічного натхнення, творчого піднесення, фахового зростання!

Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.09.2024 № 1392 «Про проведення III всеукраїнського (фінального) туру Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу»

Лист Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 07.11.2024 № 21/08-1833 «Про участь у Всеукраїнських заходах»

Відеоуроки Артура Степанюка

Фоторепортаж

Матеріали Всеукраїнського семінару з шкільного футболу

Відбувся ІІ (районний) етап ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

17 грудня 2024 року в закладах освіти столиці відбувся ІІ (районний) етап ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

У конкурсі взяли участь 1038 учнів 5-11 класів.

Критерії оцінювання завдань ІІ (районного) етапу ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Результати ІІ (районного) етапу ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Вступні випробування 2025 року

У 2025 році для вступу на навчання для здобуття вищої освіти абітурієнтам потрібно буде пройти національний мультипредметний тест (НМТ).

НМТ міститиме чотири тести, три з яких — обов’язкові, а четвертий — на вибір вступника. Обов’язкові навчальні предмети — українська мова, математика, історія України, а на вибір — українська література, одна з іноземних мов (англійська, німецька, французька або іспанська), біологія, хімія, фізика та географія. Предмет, тестування з якого вступник / вступниця бажає пройти на вибір, треба вказати під час реєстрації для участі в НМТ.

Модель проведення передбачає, що учасник / учасниця всі чотири предметних тести проходитиме в один день у два етапи: перший (120 хвилин) — виконання завдань з української мови та математики, другий етап (120 хвилин) — виконання завдань з історії України та навчального предмета на вибір.

Після завершення виконання НМТ кожен учасник / кожна учасниця отримає інформацію про кількість набраних ним / нею тестових балів за кожний блок. Для конкурсного відбору використовуватимуться результати з кожного предмета, переведені в шкалу 100–200 балів. Таблиці переведення балів у шкалу 100–200 Міністерство освіти і науки України затвердить завчасно. Отже, одразу після тестування учасник / учасниця знатиме не тільки кількість набраних ним / нею тестових балів, а й зможе зорієнтуватися в тому, якими є результати для вступу. Для всіх спеціальностей буде встановлено коефіцієнти до результатів за кожний блок НМТ. Інформація про них міститиметься в Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти у 2025 році.

Тестування відбуватиметься в спеціально обладнаних комп’ютерних аудиторіях закладів освіти — тимчасових екзаменаційних центрах (ТЕЦ).

За матеріалами УЦОЯО

Круглий стіл «Рівні можливості для кожного: гендерне виховання в дошкіллі»

04 грудня 2024 року у Vcentri Hub: Шевченківський відбувся круглий стіл «Рівні можливості для кожного: гендерне виховання в дошкіллі».

Учасники обговорили такі питання:

  • Які виклики стоять перед сучасними дошкільними закладами в контексті подолання гендерних стереотипів?
  • Як гендерні стереотипи впливають на довгострокове формування особистості дітей?
  • Чи існують переваги виховання для дітей обох статей без гендерних стереотипів?
  • Шляхи інтеграції гендерної рівності в освітній процес закладу дошкільної освіти.
  • Як роль вихователя впливає на зміни у стереотипних поглядах дитини на гендерні ролі?
  • Як можна оцінити зміни при впровадженні принципів гендерної рівності в освітній процес закладу дошкільної освіти?

Матеріали круглого столу

Навчання вчителів фізичної культури під час осінніх канікул

З 29 по 31 жовтня 2024 року на базі ЗЗСО № 266 Дарницького району м. Києва (директор – Кучерява Валентина Валентинівна) проведено очні курси підвищення кваліфікації вчителів фізичної культури, керівників спортивних гуртків (куратор – Юрій Васильович Черпак, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук).

У вітальному слові до слухачів курсів директор Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка – Михайло Федорович Войцехівський зауважив, що на сьогодні існує низка питань, які важливо не лише обговорити, а й сформувати відповіді на них. А поряд із бездоганним знанням теоретичного матеріалу, важливу роль відіграє досконале опанування практичних навичок.

Тему навчального заняття «Відновлення ментального здоров’я: немедикаментозне подолання стресу під час війни» розкрив Бабіченко Микита Анатолійович, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидат медичних наук.

Програма курсів включала такі теми, як «Навчальна діяльність учнів 5-9 класів освітньої галузі «Фізична культура» в Новій українській школі» та «Використання педагогічних технік на уроках фізичної культури».

Під час навчання обговорювалися такі питання:

Якість дошкільної освіти: педагогічне партнерство та інклюзивне навчання

21-23 жовтня 2024 року в Інституті післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка було проведено очні фахові курси вихователів груп раннього віку закладів дошкільної освіти «Якість дошкільної освіти: педагогічне партнерство та інклюзивне навчання». Куратор групи – Галина Валентинівна Смольникова.

Слухачі курсів (27 осіб) розглянули такі актуальні питання:

  • «Монтессорі-клас Тоддлер: створення навчально-ігрового оточення для дітей 1,5-3 років» (лектор Щербина Вікторія Миколаївна, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат політичних наук);
  • «Виховання фізично розвинених дітей 2/3-річного віку» (лектор Смольникова Галина Валентинівна, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат психологічних наук, доцент);
  • «Формування сенсорно-пізнавальної компетентності дітей раннього віку в конструктивній діяльності» (лектор Волинець Юлія Олександрівна, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук).

Навчання педагогів було скероване на розвиток здатності обирати ефективні методи, форми й засоби організації освітнього процесу відповідно до запитів і потреб здобувачів освіти, а також на спроможність визначати та враховувати індивідуальні особливості дітей. Важливо було удосконалити вміння забезпечувати баланс між ініційованими вихователем та здобувачами освіти активностями, організовувати безпечне освітнє середовище, ефективно співпрацювати та комунікувати з дітьми, використовувати провідні види діяльності малят раннього віку задля забезпечення їх гармонійного розвитку.

Інформація про заходи, проведені Інститутом післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка з нагоди відзначення Дня української писемності та мови

З нагоди відзначення Дня української писемності та мови кафедра мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка підготувала, організувала та провела такі заходи:

24-27 жовтня 2024 року відбулися Мовознавчі перегони, до участі в яких було запрошено учнів 9–11 класів закладів загальної середньої освіти.

Свої знання української мови учні мали змогу перевірити й удосконалити – для цього потрібно було виконати 30 поданих у гугл-формі тестових завдань і набрати максимально 42 бали. Перемогу виборювали учні з багатьох регіонів України: Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Закарпатської, Запорізької, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Одеської, Сумської, Хмельницької, Харківської, Херсонської, Чернівецької, Черкаської областей.

Навчально-методичний семінар-практикум «Упровадження варіативного модуля «Cool Games» на уроках фізичної культури в ЗЗСО»

16-17 жовтня 2024 року в школі І-ІІІ ступенів № 225 Оболонського району міста Києва відбувся семінар-практикум «Упровадження варіативного модуля «Cool Games» на уроках фізичної культури в закладах загальної середньої освіти».

Захід відбувся завдяки Київському міському відділенню Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України та за підтримки Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Учасниками семінару-практикуму були вчителі, які виявили бажання опанувати повний курс навчання та підвищити власний методичний рівень з упровадження варіативного модуля «Cool Games» на уроках фізичної культури, та готові до підготовки збірних команд закладу освіти для участі в багатоступеневому спортивно-масовому змаганні «Cool Games».

Під час навчально-методичного семінару-практикуму в бібліотеці школи І-ІІІ ступенів № 225 було представлено фахову літературу з методики фізичного виховання і спорту, здоров’язбереження та тіловиховання. Учителі протягом двох днів навчання мали нагоду користуватись бібліотечним фондом закладу освіти. Такий досвід є корисним. Він підвищив статус заходу та методичний рівень педагога.

Фотоальбом
Сертифікати учасників

Форум практичних психологів «Ментальна варта: психосоціальна підтримка в системі освіти»

09 жовтня 2024 року в Київському Палаці дітей та юнацтва пройшов Перший форум практичних психологів закладів освіти «Ментальна варта: психосоціальна підтримка в системі освіти», який обʼєднав близько 500 фахівців психологічної служби системи освіти міста Києва.

Під час заходу було обговорено нагальні питання невідкладної психологічної допомоги в закладі освіти, підтримки та супроводу всіх учасників освітнього процесу.

Директор Департаменту освіти і науки м. Києва Олена Фіданян разом із заступником голови КМДА Валентином Мондриївським презентували міську психолого-консультативну групу з кризового реагування, яка є унікальною в Україні й дозволяє максимально швидко розв’язувати проблеми та допомагати дітям у кризових ситуаціях. Учасники Форуму мали змогу відвідати майстер-класи та тренінги, запропоновані психологами-новаторами столичних шкіл та Університету Грінченка, долучитися до обговорення питань збереження ментального здоров’я в умовах війни.

Сертифікати психологів-тренерів програми «Ментальна варта»
Сертифікати учасників програми «Ментальна варта» (квітень-травень 2024 р.)
Сертифікати учасників Форуму

Відбулась Міжнародна олімпіада з інформатики 2024

З 1-го по 7-ме вересня тривала Міжнародна олімпіада з інформатики 2024 у місті Александрія (Єгипет).

В олімпіаді взяли участь 370 учасників з 93 країн. Збірна України отримала три срібні та одну бронзову медалі:

  • Денис Терещенко, учень 11 класу Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр освіти «Оптіма» (м. Київ, тренер – Валентин Мельник), здобув срібну медаль;
  • Андрій Смутчак, учень 11 класу Київського Природничо-наукового ліцею № 145 (тренер – Андрій Попик), здобув срібну медаль;
  • Ілля Пермяков, учень 11 класу Харківського академічного ліцею № 45 (тренери – Валентин Мельник та Микола Арзубов), здобув срібну медаль;
  • Ігнат Жаріхін, учень 11 класу Харківського академічного ліцею № 45 (тренери – Валентин Мельник та Микола Арзубов), здобув бронзову медаль.

Дані й фото (Валентин Мельник, Андрій Смутчак, Ілля Пермяков, Денис Терещенко, Ігнат Жаріхін, Антон Ципко) запозичено з сайту https://oi.in.ua/

Круглий стіл «Створення внутрішньої системи якості дошкільної освіти: шляхи реалізації та здобутки»

13 червня 2024 року в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Створення внутрішньої системи якості дошкільної освіти: шляхи реалізації та здобутки».

Учасники круглого столу обговорили такі питання:

  • Важливість сучасних підходів у діяльності керівника закладу дошкільної освіти, необхідність створення команди, що може забезпечити раціональне виконання завдань дошкільної освіти.
  • Різні форми підвищення кваліфікації педагогічних працівників та їх ефективність.
  • Забезпечення доступності дошкільної освіти та виклики, які виникли в умовах воєнного стану.
  • Осучаснення освітнього процесу.
  • Особливості проведення моніторингу та використання його результатів для удосконалення діяльності закладу дошкільної освіти.

Матеріали круглого столу
Сертифікати учасників