Психологічний супровід освітнього процесу (модулі на базі закладу освіти)
Тема (назва) | Коротка анотація | Викладач |
Навчання під час війни: підтримка ментального здоров’я дітей та педагогів (за підтримки Klitschko Foundation) | Ментальне здоров’я є важливим аспектом роботи кожного викладача, оскільки воно безпосередньо впливає на навчання, соціальну взаємодію та загальний розвиток учнів. У змістовій частині модуля подано найкращі практики, настанови та інструменти, які допоможуть вам розуміти, що таке стрес, як з ним боротись та підтримувати ментальне благополуччя вашого класу. Ви дізнаєтесь, як впроваджувати стресорегулюючі практики, виявляти ознаки психологічного дискомфорту учнів, надавати емоційну підтримку та сприяти формуванню позитивного класного середовища. |
Практичні психологи Інституту Замовити |
Відновлення та збереження внутрішнього ресурсу педагога в період війни | Багато людей переживають виснаження, спустошення, втому, відчувають тривогу й паніку. Під час заняття надаються корисні поради і практики, як опанувати себе в критичних умовах, як допомогти близьким та підтримувати здоровий психічний стан в умовах війни. | Войцехівський Михайло Федорович Замовити |
Профілактика емоційного та професійного вигорання педагогів | Поняття емоційне вигорання в військовий період . Причини професійного вигорання, що зумовлює вигорання педагога, які симптоми вигорання. Види вигорання педагога. Методи діагностики емоційного вигорання. Рекомендації щодо шляхів подолання «синдрому професійного вигорання». | Хоменко Олена Анатоліївна |
Професійно-особистісне зростання педагогів | Професійно-особистісне зростання педагогів у військовий період. Розвиток творчого потенціалу особистості. Готовність до інноваційної діяльності. Структура сприйняття нововведення та бар’єри готовності педагога до інноваційної діяльності. Дослідження ціннісно-мотиваційної сфери і її розвиток. Поняття мотивації, умотивованості праці та мотиву. | Хоменко Олена Анатоліївна |
Виявлення тривожності у дітей молодшого та середнього шкільного віку | Загальні принципи роботи з проєктивними малюнковими методиками. Методики діагностики страху та тести шкільної тривожності школярів. Практичні рекомендації для корекційної роботи з дітьми задля подолання тривожного стану. Корекційна робота: вчити дитину відчувати позитивні емоції, долати свої страхи. | Шопіна Марина Олександрівна |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами | Розглянемо такі актуальні питання як, організація роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби, адаптація та соціалізація дитини, надаються практичні вправи для роботи з дітьми з ООП. | Шопіна Марина Олександрівна |
Антистресові технології в педагогічній діяльності | Збереження психологічного здоров’я в воєнний період. Підвищення рівня обізнаності педагогів з питань впливу стресових факторів на психологічний стан спеціаліста в професійній діяльності, ознайомлення з методами профілактики негативних наслідків стресових ситуацій. Практична психологія має багато технік відновлення після стресу і їх використання може значно полегшити психологічне самопочуття. | Олексенко Світлана Валер’янівна |
Психологічна підтримка дітей в стресових ситуаціях | Ознайомлення з напрямками підтримки дітей різного віку при переживанні стресової ситуації. Буде розглянуто: особливості реагування дітей на стресогенні події, сприятливі умови для нормалізації психологічного стану дітей, правила підтримки дітей в залежності від їх включеності в травматичні події. Для використання в практичній роботі буде запропоновано засоби психологічної підтримки дітей. | Олексенко Світлана Валер’янівна |
КОДи життєстійкості | Війна стала спільним викликом для всіх українців. Та все ж таки кожен/кожна долає виклики війни у власний спосіб. Так само кожна людина у власний спосіб намагається зрозуміти та вибудувати подальше життя в тих умовах, в яких опинилась, з тими матеріальними та психологічними ресурсами, що є. Саме наша ресурсність дає змогу нам бути життєстійкими, тобто резильєнтними. Наскільки цей аспект є важливим та яким чином його можна організувати навіть в умовах нашої сучасної нестабільності і підвищених вимог до фахівця – про це піде мова на тренінгу. | Сабол Діана Михайлівна |
Абетка стресостійкості. Психологічне розвантаження педагога | Модуль знайомить з простими та дуже ефективними психологічними практиками стабілізації власного емоційного стану та стану того, хто поруч – учні, колеги, близькі люди. Розуміння природи стресу та механізмів організму реагування на його виклики дозволяє людині свідомо обрати найефективніші способи подолання стресу. | Сабол Діана Михайлівна |
Мистецтво бути щасливою людиною: за мотивами арт-терапії | Мистецтво бути щасливою людиною доступно кожній людині в будь-які часи, навіть найскладніші часи війни та соціальних потрясінь. Адже відчувати цінність самого себе та надавати соціально-важливих проявлень власної цінності в повсякденній діяльності – то є справжнє мистецтво. Учасники тренінгу матимуть змогу відчути, як можливо бути творцем власного життя та щастя, з використанням засобів арт-терапії. | Сабол Діана Михайлівна |
Екологічне ставлення до себе та інших як запорука стресостійкості | У період нестабільності та постійних змін педагогу потрібно звернути увагу на різні способи боротьби зі стресом. Одним із таких підходів є екологічне ставлення до себе та інших. Збалансованість стосунків з собою та своїм оточенням може стати ресурсом для працездатності та гармонізації особистості, сприятиме відкритості суспільства, взаєморозумінню та продуктивній співпраці. Модуль присвячений важливому принципу діяльності педагога – “Не нашкодь”. Екологія взаємодії з оточенням та уважне ставлення до самого себе є умовою збалансованого й конструктивного простору педагогічної взаємодії. Конкретні психологічні практики та інструменти допоможуть зробити такий простір реальністю. | Сабол Діана Михайлівна |
Перша психологічна допомога. Алгоритм дій | Перша психологічна допомога: етапи та дії. На тренінгу пропрацюємо основні кроки Першої психологічної допомоги (ППД). Від чого залежить ефективність надання допомоги. | Хмелєва-Токарєва Ольга Василівна |
Психологічна травма. Шлях до видужання | Під час модулю розберемось із видами травматичних розладів, практично пропрацюємо стадії відновлення. Особлива увага на шляхи відновлення після травми. | Хмелєва-Токарєва Ольга Василівна |
Небезпечні квести в дитячому середовищі. Профілактика суїцидальної поведінки підлітків | Під час заняття учасники поринуть у світ дітей та підлітків і торкнуться проблеми впливу соціальних мереж на розвиток підростаючої особистості, дізнаються про небезпеку соціальних груп асоціальної спрямованості, суттєву зміну життєвих цінностей, настанов і соціальних відносин. | Хмелєва-Токарєва Ольга Василівна |
Профілактика насильства та булінгу в освітньому середовищі та кроки для відновлення гармонійних стосунків між дітьми, вчителями і батьками | Розглядаються психологічні портрети булера, жертви, спостерігачів. На практичній частині учасники на конкретних випадках складають сценарій дій кожного учасника освітнього процесу. | Хмелєва-Токарєва Ольга Василівна |
Профілактика професійного та емоційного вигорання педагога | Праця педагога завжди була складною та емоційно напруженою. Небезпека швидкого вигорання стрімко зросла в часи соціальних потрясінь, особливо під час війни. Модуль знайомить слухачів із видами вигорання педагога, з методами діагностики емоційного вигорання. У програмі модуля надаються рекомендації щодо шляхів подолання «синдрому вигорання». Дієві психологічні інструменти допоможуть знайти власні ресурси, щоб уникати такого відомого педагогам “провалля” – втрати сил та енергії. | Сабол Діана Михайлівна |
Всі заняття відбуваються безпосередньо у закладі освіти у зручний для педагогів день та час.
Для замовлення занять просимо зателефонувати до навчального відділу Інституту: тел. +38 (097) 294-08-73, або надіслати листа на ел. пошту: nv.ippo@kubg.edu.ua, де повідомити тему, заклад, контактну особу від адміністрації закладу для спільного координування дати та часу проведення занять.