Тренінг з питань пілотного впровадження проекту нового Державного стандарту початкової загальної освіти

У 2017-2018 н.р. розпочнеться пілотне впровадження проекту Державного стандарту початкової загальної освіти в рамках реформи «Нова українська школа». У Києві в пілотуванні візьмуть участь педагоги чотирьох загальноосвітніх навчальних закладів: середньої загальноосвітньої школи № 309 Дарницького району (директор Тимошенко Ольга Олексіївна); середньої загальноосвітньої школи № 5 Печерського району (директор Олексюк Світлана Валентинівна); середньої загальноосвітньої школи № 35 Святошинського району (директор Зорін Віталій Васильович); спеціалізованої школи № 106 з поглибленим вивченням англійської мови Шевченківського району (директор Лісова Юлія Володимирівна).
Фотозвіт тренігу
Створення плану тематичного дня на прикладі СЗШ №5 м.Києва (частина 1): відео
Створення плану тематичного дня на прикладі СШ №106 м.Києва (частина 2): відео
Створення плану тематичного дня на прикладі СЗШ №309 м.Києва (частина 3): відео
Створення плану тематичного дня на прикладі СЗШ №5 м.Києва (частина 4): відео
Відгуки учасників тренінгу: відео

З 12 по 15 липня 2017 року відбувався тренінг для вчителів початкових класів і заступників директорів пілотних шкіл з питань упровадження проекту Державного стандарту початкової загальної освіти. Реалізацію змісту тренінгу забезпечували працівники ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка: старший викладач кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти Лариса Володимирівна Кравчук та методист науково-методичного центру дошкільної та початкової освіти Олена Василівна Полякова.
Мета тренінгу – ознайомлення педагогів із проектом нового Державного стандарту початкової загальної освіти та модельною освітньою програмою; поглиблення розуміння інтегрованого підходу; розвиток навичок планування в умовах інтегрованого підходу та оцінювання освітніх досягнень молодших школярів; ознайомлення з особливостями організації орієнтованого на дитину освітнього середовища.
Тренінг розпочався вітальним словом заступника Міністра освіти і науки України П. К.Хобзея.
Перший день роботи передбачав ознайомлення учасників тренінгу з проектом Державного стандарту початкової загальної освіти. Педагоги проаналізували структуру та детально обговорили пріоритети документа. На занятті, присвяченому організації освітнього середовища для учнів, учасники тренінгу ознайомились з ідеєю емпіричного навчання з використанням конкретних предметів, розглянули та обговорили плани ефективної організації освітнього середовища. Цікавою для педагогів була й практична робота зі створення власних планів класних кімнат.
Другий день тренінгу був присвячений ознайомленню з практичними інструментами організації інтегрованого навчання на засадах тематичного та діяльнісного підходів. Педагоги вчилися створювати план тематичного дня, обговорювали ризики в плануванні тематичного навчання. Учасникам заходу була представлена практика «Ранкова зустріч».
У третій день педагогів ознайомили з орієнтовною структурою похідного документа Стандарту – Модельною навчальною програмою, підходами до моделювання навчальної програми на тиждень за новим Державним стандартом початкової освіти. Вчителі в групах вчилися моделювали власні навчальні програми на тиждень та планувати навчальну діяльність відповідно до загальних і конкретних очікуваних результатів проекту Стандарту.
Четвертий, заключний день був присвячений особливостям оцінювання навчальних досягнень учнів та залучення до навчального процесу їхніх батьків. Учасникам тренінгу були представлені онлайн-платформи освітніх ресурсів, тренерського та вчительського форумів. Обговорювались питання організації дослідно-експериментальної роботи за темою «Реалізація інтегрованого підходу в початковій освіті в контексті Концепції Нової української школи»; особливості проведення моніторингу та оцінки під час пілотування Державного стандарту початкової загальної освіти.
Тренінг завершився «відкритим мікрофоном»: педагоги мали можливість висловити свої думки, враження. Загальні коментарі учасників тренінгу такі: «дуже сподобалось», «отримані знання дають поштовх для подальшого пошуку», «було приємно спілкуватися», «тренінг необхідний, корисний, спрямований на допомогу вчителям-практикам», «було дуже цікаво, креативно», «тренінг інформаційно насичений, гарно організований», «робота була конструктивною, насиченою, корисною», «тренери – компетентні, професійні, толерантні», «подяка тренерам за проведену роботу».
Дякуємо Всеукраїнському фонду «Крок за кроком» за організаційно-методичне забезпечення роботи тренінгу.
Висловлюємо подяку Тетяні Володимирівні Зубар, директору ЗНЗ № 81, та Ірині Юріївні Пирожковій, заступнику директора з навчально-виховної роботи, за надане для проведення тренінгу приміщення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*