Category Archives: ПОДІЇ
Щоденник IV етапу LIV Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики 1 день

24 березня 2014 року в місті Києві стартував фінальний етап LIV Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики. У ній візьмуть участь 165 учнів з 25 областей України, Автономної Республіки Крим, м. Києва та Українського фізико-математичного ліцею КНУ імені Тараса Шевченка.
Фоторепортаж
21 березня – Міжнародний день людини із синдромом Дауна

Двадцять перше березня для відзначення Мiжнародного дня людини із синдромом Дауна обрали не випадково. Річ у тім, що цей діагноз пов’язаний iз трьома копiями зайвої 21-ї хромосоми. Синдром (не хвороба!) Дауна – випадкова помилка в механізмі передачі спадковості, тобто генетична особливість. Ця помилка призводить до появи на світ незвичайних дітей – щирих, добрих і дуже довірливих. Унаслідок особливостей свого розвитку особа із синдромом Дауна до кінця своїх днів залишається дитиною, якій потрібна допомога, любов і розуміння. В Украiнi таких людей щороку народжується майже чотириста.
Щоб подолати стереотипи у сприйнятті «сонячних людей» (саме так називають осіб із синдромом Дауна) потрібно більше про них говорити, показуючи різні сторони їхнього життя. Лише за такої умови така людина перестане бути незвичайним явищем, ставши повноцінним членом суспільства.
Сам синдром не потребує медикаментозного лікування. Медикаментозного, а подеколи й оперативного втручання можуть потребувати супутні захворювання. Щоб уникнути ускладнень, дитина має бути під постійним контролем вузьких спеціалістів. Коли дитина із синдромом Дауна здорова, їй потрібні розвивальні, загальнозміцнювальні й навчальні програми, корекційні заняття зі спеціалістами.
Вікіпедія: Синдром Дауна
Всеукраїнська благодійна організація «Даун Синдром»
Тетяна Чечко. Психологічний супровід навчання та виховання дітей із синдромом Дауна
Такі, як ми: відео (14 хв.)
Жить здорово. Синдром Дауна: відео (14 хв.)
Вітаємо з 8 Березня!

Любі наші жінки, дівчата, дівчатка! Щиро вітаємо Вас зі святом Весни, Краси, Оновлення й Надії! Упевненості Вам у майбутньому! Миру, добра й душевної рівноваги!
Кожна жінка – Мадонна: мати, бабуся, доня, сильна і безборонна, сонце несе в долонях. Кожна жінка – то море слів, почуттів і вражень, радість має чи горе, – очі її розкажуть.
Нехай Ваші очі світяться радістю, хай розказують про глибину Вашого щастя. Радості Вам від дітей, поваги від учнів, розуміння від колег! Гарного Вам настрою та творчого натхнення на щодень! Хай весна принесе Вам здоров’я, хай зігріває Вас проміння весняного сонечка та усмішки вірних друзів!
Вікіпедія: Міжнародний жіночий день
З архіву сайту ІППО: Міжнародний жіночий день
Педагоги ДНЗ обговорюють інноваційні практики роботи з родинами

27 лютого 2014 року в Київському міському будинку вчителя відбулося чергове заняття університету науково-педагогічних знань вихователів-методистів ДНЗ «Метод проектів у роботі з батьками». Розглядалися інноваційні практики роботи з родинами зокрема, питання організації проектної діяльності з батьками в умовах дошкільного навчального закладу.
Програма заходу
Г.В.Смольникова. Інноваційні практики роботи з батьками (проектна діяльність): тези виступу
Т.В.Кущова, Л.Г.Німак. Батьківські родзинки для кожної дитинки: Інноваційний освітній проект творчої співпраці батьків, дітей і педагогів: презентація
Л.І.Меленець. Проекти роботи з родинами в ДНЗ м. Києва (за результатами міського конкурсу 2013 р.): презентація
Методичний посібник для вчителів-логопедів ДНЗ

Під час проведення в ІППО КУ імені Бориса Грінченка майстер-класу «Організація корекційно-розвивальної логопедичної роботи з дітьми, що мають порушення мовленнєвого розвитку» було презентовано методичний посібник для вчителів-логопедів ДНЗ.
Програма майстер-класу
Про ДНЗ №677 Солом’янського району
Круглий стіл ІППО для вчителів початкової школи

18 лютого 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл «Викладання курсу «Сходинки до інформатики» в початковій школі: проблеми і перспективи».
Учасники круглого столу обмінялися думками з приводу шляхів реалізації змісту курсу «Сходинки до інформатики» та особливостей викладання нового навчального предмета.
Т.І.Наньєва. Курс «Сходинки до інформатики» в початковій школі: презентація
О.В.Кувшинова. Особливості впровадження курсу «Сходинки до інформатики» в 2 класі: презентація
Л.В.Телецька. Використання ігрових завдань програмно-методичного комплексу «Сходинки до інформатики»: презентація
Н.М.Бицюра. Порівняльний аналіз змісту програми та підручника з курсу «Сходинки до інформатики» для 2 класу
23 лютого – День захисника Вітчизни

Для чоловіків, які мають або ж мали честь носити військову форму, цей зимовий день особливий. Попри зміну політичних систем і етичних поглядів 23 лютого асоціюється з мужністю та стійкістю характеру, силою духу та відданістю Батьківщині. Сама назва свята передбачає, що захист Вітчизни вимагає сміливості, честі, відваги, самопожертви. Це свято об’єднує чоловіків багатьох поколінь: тих, хто пройшов через горнило війни, і тих, хто сьогодні стоїть на захисті інтересів Батьківщини, тих, хто відслужив у лавах армії, і тих, хто мріє їх поповнити.
Щиро вітаємо з чоловічим святом – Днем захисника Вітчизни! Нехай над нами небо голубіє, не знають втоми руки золоті, нехай душа ніколи не черствіє і серце не втрачає доброти!
О.В.Дудар, Г.В.Лінчевська. «Від козацьких старшин до спортивних вершин»: сценарій спортивного свята, присвяченого Дню захисника Вітчизни (для учнів 8-10 класів)
Вікіпедія: День захисника вітчизни
З архіву сайта ІППО: День захисника Вітчизни
Визначено претендентів на здобуття Шевченківської премії – 2014

У рік 200-ліття від дня народження Кобзаря на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка було представлено близько 60 творів. До третього туру дійшло одинадцятеро претендентів, з яких шляхом голосування було відібрано п’ятьох. 14 лютого Комітет з Національної премії України імені Тараса Шевченка затвердив список претендентів на здобуття Шевченківської премії 2014 року. Офіційно вони стануть лауреатами після відповідного указу президента України.
Вікіпедія: Національна премія України імені Тараса Шевченка
Комітет з Національної премії України імені Тараса Шевченка
21 лютого – Міжнародний день рідної мови

«Мова є домом буття. У цьому житлі живе людина», – стверджував один із засновників сучасної лінгвістичної філософії Мартін Гайдеґґер (М.Heidegger, 1889-1976). Як же перегукуються з цією думкою слова з листа Тараса Шевченка братові 15 листопада 1839 р.: «Ще раз прошу, напиши мені письмо, та по-своєму, будь ласкав, — а не по-московському… Не забудь же, зараз напиши письмо — та по–своєму»…
З архіву сайта ІППО: День рідної мови
Друг читача: 12 книг про рідну мову кожному українцю
Тетяна Печончик. «У «кравчучки», «тітушка» і «кнопкодавів» є чималі шанси потрапити до академічних словників»
Як Тітушко став «тітушкою» – мовознавець Пономарів
Термін «тітушки» тепер у словнику
Учителя-словесника зацікавить стаття Тараса Возняка «Семантичний простір мови»
Майстер-клас для вчителів-логопедів навчальних закладів

23 січня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено майстер-клас «Нейропсихологічні аспекти діагностики та корекції дітей із порушеннями мовлення». Захід провела вчитель-логопед міського медичного центру «Добробут» Ольга Василівна Дем’яненко. Учителям-логопедам навчальних закладів столиці було надано рекомендації щодо застосування сенсорної дієти; організації та проведення заходів для дітей зі зниженою сенсорною чутливістю; використання заспокійливих заходів для зниження сенсорної гіперчутливості та гіперстимулювання.
Учасники майстер-класу отримали практичні поради, які вони зможуть реалізувати у своїй практиці.
Програма майстер-класу
О.В. Дем’яненко. Нейропсихологічні аспекти діагностики та корекції дітей із порушеннями мовлення: презентація
О.В.Дем’яненко. Формування мовлення в дітей раннього віку: відеолекція
Науково-методична конференція для педагогів спеціальних та інклюзивних навчальних закладів

20 січня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено науково-методичну конференцію «Корекційна робота з дітьми зі слухо-мовленнєвими порушеннями: методичний аспект». Учасниками заходу стали педагоги спеціальних та інклюзивних навчальних закладів. Мета конференції – сприяти формуванню середовища професійного спілкування фахівців, що працюють з дітьми, які мають мають кохлеарні імпланти й навчаються в умовах спеціального, інклюзивного та інтегрованого навчання.
Майстер-клас для вчителів-логопедів дошкільних навчальних закладів

Науковці стверджують, що для розвитку розумових здібностей дитини та її мовлення вкрай важливо розвивати дрібну моторику її ручок. У ранньому дитинстві надзвичайно важливо навчити її складати пірамідку, пазли, зводити будиночок з кубиків…
Педагогам дошкільних навчальних закладів корисно ознайомитись із такою публікацією педагога: В.І.Осадча. Формування тонких диференційованих рухів пальців рук у дітей із порушенням опорно-рухового апарату // «Дефектолог», 2013 р., – №9 (81), вересень. – С. 20-35.
Програма майстер-класу
Фотогалерея
15 лютого – День пам’яті воїнів-інтернаціоналістів

15 лютого 1989 року завершився вивід радянських військ із Афганістану. З 620 тисяч радянських військовослужбовців-учасників Афганської війни 1979—1989 рр. 150 тисяч (24,19% загальної кількості) становили громадяни України. Упродовж війни загинуло 2572 українців (17,09% всіх втрат). Удвічі більше українських ветеранів Афганістану померли в післявоєнний час від хвороб і наслідків бойових поранень.
Усі вони виконали військовий обов’язок, проявили велику мужність і відвагу. Схилімо голови перед їхньою пам’яттю…
Вікіпедія: Війна в Афганістані 1979—1989 рр.
Г.В. Лінчевська, О.В. Дудар. Сценарій виховного заходу «Ціна чужої війни» до Дня пам’яті воїнів-інтернаціоналістів
З архіву сайта ІППО: День ушанування учасників бойових дій на території інших держав
Афганська війна: презентація
Героям афганської війни присвячується: відео (5 хв.)
Відеоряд «Афганістан: війна 1979-1989»
Війна в Афганістані: фото УНІАН