Category Archives: Останні новини
Український переклад посібника «Шекспір живе у школах»

До 400-ї річниці з дня смерті Вільяма Шекспіра, яку відзначали в 2016 році, Британською Радою та Королівською шекспірівською компанією розроблено посібник «Shakespeare Lives in Schools» («Шекспір живе у школах»). Мета посібника — допомогти вчителям з різних країн світу вдихнути життя в п’єси Шекспіра та заохотити учнів до їх вивчення. Українську версію посібника можна завантажити безкоштовно. Посібник цінний суперсучасними методичними підходами до вивчення літератури, тож буде цікавий і корисний учителям не лише англійської мови та зарубіжної літератури.
Українська версія посібника “Шекспір живе у школах”
Англійська версія посібника
Британська рада в Україні
Пам’ятники Кобзареві в світі

Точної інформації про кількість пам’ятників Тарасові Шевченку, на жаль, не існує: цифри називають різні – від 1300 до 2 тисяч. Близько 1300 з них установлено в Україні, 130 – за рубежем – у 38-ми країнах.
Пам’ятники Кобзареві є всюди, де є українська діаспора: у Казахстані – 16, у США й Канаді – по 9, у Польщі – 5, у Молдові – 4, у Бразилії – 3, в Аргентині – 3, у Франції – 3. До 200-річчя від дня народження Кобзаря пам’ятник встановили у ПАР (Африка), після чого монументи Шевченкові стали наявні на всіх континентах.
За масштабністю монументального увіковічнення Шевченко входить у чільну десятку серед таких постатей, як Папа Римський Іван Павло другий, Христофор Колумб, Жанна д’Арк і Симон Болівар.
Вікіпедія: Пам’ятники Тарасові Шевченку
Вікіпедія: Пам’ятник Тарасові Шевченку (Київ)
Інтерактивний тренінг “ZNO 2017 Countdown: Teacher`s Daily Practice Guide”

2 листопада 2016 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено інтерактивний тренінг «ZNO 2017 Countdown: Teacher`s Daily Practice Guide. Інтенсивна підготовка учнів до ЗНО з англійської мови в 2017 році: путівник для вчителя» для вчителів англійської мови ЗНЗ.
Педагоги обговорили типові проблеми формування умінь читання та отримали практичні поради щодо розвитку ефективних стратегій виконання учнями екзаменаційних завдань. Значну увагу було приділено взаємозв`язку між належним знанням лексики та успішним складанням іспиту, а також шляхам покращення виконання учнями завдань на заповнення пропусків у тексті. Увагу вчителів було зосереджено на алгоритмі виконання школярами письмової роботи, яка максимально відповідає критеріям оцінювання тестового завдання з розгорнутою відповіддю.
Стартують I (шкільний) та II (районний) етапи Всеукраїнських та київських міських учнівських олімпіад з навчальних предметів

З 3 жовтня 2016 року стартує I (шкільний), а з 1 листопада – II (районний) етап Всеукраїнських та київських міських учнівських олімпіад з навчальних предметів серед учнів 6-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів м.Києва. Запрошуємо школярів узяти участь у цих престижних в Україні інтелектуальних змаганнях. Зичимо всім учасникам учнівських олімпіад успіхів і перемог!
Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності
Наказ МОН України від 19 серпня 2016 року №1006 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2016/2017 навчальному році»
Наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 13 вересня 2016 року №758 «Про проведення I (шкільного) та II (районного) етапів Всеукраїнських та київських міських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2016/2017 навчальному році»
Методичні рекомендації МОН України щодо викладання навчальних предметів у ЗНЗ

Міністерство освіти і науки України підготувало та надіслало методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році.
Лист МОН №1/9-437 від 17.08.2016 року «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»
Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році
Затверджено концепцію «Нової української школи»

Кабінет міністрів України затвердив концепцію Нової української школи з 12-річною освітою. Політичну пропозицію “Нова українська школа” представила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич 14 грудня 2016 року.
Згідно з новою концепцією, навчання в школі триватиме 12 років. Упроваджуються три рівні середньої освіти: початкова (4 роки), базова середня (5 років) та професійна середня (3 роки).
Діти починатимуть навчання з шести років, але для дітей з особливими потребами вікові рамки можуть бути змінені.
Початкова освіта включатиме два цикли: 1-2 класи – адаптаційно-ігровий, без оцінок та з іграми; 3-4 класи – основний цикл, з навчанням по предметах, частину з яких будуть оцінювати.
Середня освіта поділятиметься на базову (5-9 класи) і профільну (10-12 класи). Профільною освітою займатимуться окремі навчальні заклади.
На основі схваленої концепції шкільної освіти формуватиметься подальший план освітніх реформ. За словами міністра освіти Лілії Гриневич, реформи запрацюють у 2018-2019 роках, перші результати можна буде побачити в 2029-2030 роках.
Реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у ХХІ-му столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.
Виховний процес буде невід’ємною складовою всього освітнього процесу та орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Виховання не буде винесено в окремі «заняття з моралі». Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід. Усе життя Нової школи буде організовано за моделлю поваги прав людини та демократії.
Що таке концепція Нової української школи?
МОН ухвалило Концепцію нової української школи
Уряд затвердив Концепцію нової української школи
Текст Концепції
Створено посібник «Інклюзивна освіта від А до Я»

Посібник «Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків» створено в рамках діяльності науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Укладачі посібника – працівники НМЦ Н.В.Заєркова та А.О.Трейтяк.
Мета посібника – висвітлення основних питань упровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти, які найчастіше виникають у педагогів і батьків.
Про посібник
Посібник «Інклюзивна освіта від А до Я»
Навчально-практичний тренінг «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини»

23-24 червня 2016 року Науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка був проведений навчально-практичний тренінг «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини» для представників 10-ти ДНЗ міста Києва. Захід відбувся за підтримки Українського фонду соціальних інвестицій (УФСІ) та Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
Методика «Лялька як персона» – це творча, інтерактивна методика, що використовується у всьому світі у роботі з дітьми і дорослими для подолання стереотипів і упереджень. Ця методика допомагає розвивати життєві навички, самооцінку, повагу до багатоманітності, навички вирішення проблем, та емоційну грамотність.
Методика «Лялька як персона» може використовуватися працівниками ДНЗ та соціальними працівниками з дітьми дошкільного віку.
У наступному навчальному році заплановано проведення заходів для працівників ще 20-ти дошкільних навчальних закладів Києва.
Короткий опис тренінгового модуля «Ляльки-персони: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини»
Навчально-практичний тренінг із використання методики «Кола друзів» у ЗНЗ

27 квітня 2016 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний тренінг для працівників ЗНЗ м. Києва, мета якого – ознайомлення з методикою «Кола друзів».
Тренінг провели методисти науково-методичного центру інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка за організаційної підтримки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради та фінансової підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
«Кола друзів» – методологія, що забезпечує залучення до колективу кожної дитини, яка через індивідуальні особливості розвитку/порушення розвитку, особисту кризу чи проблемну поведінку стикається в школі з труднощами.
Учасникам тренінгу були надані практичні рекомендації щодо використання методики «Кола друзів» в загальноосвітньому навчальному закладі.
В Україні ця методика вперше була представлена наприкінці 2015 року в рамках тренінгу, організованого Всеукраїнським фондом «Крок за кроком»
за підтримки Фонду Відкритого суспільства. Тренінг проводився тренерами Коліном та Джекі Ньютон (Inclusive Solutions, Великобританія). Були підготовлені педагогічні працівники, які впроваджують цю методику в загальноосвітніх навчальних закладах, а також консультанти, які надають наставницьку підтримку, в тому числі проводять тренінги з ознайомлення із цією методикою.
Програма заходу
V міська методична виставка «Методичне забезпечення реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами позашкільної освіти»

З 19 по 22 квітня 2016 року в Київському Палаці дітей та юнацтва відбулася V міська методична виставка «Методичне забезпечення реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами позашкільної освіти: інноваційні програми, проекти»
Організатори виставки – Департамент освіти та науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), науково-методичний центр гуманітарної освіти та виховання Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка та Київський Палац дітей та юнацтва.
Мета виставки – виявлення та поширення сучасних інноваційних технологій національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами позашкільної освіти, а також популяризація кращих проектів і програм.
Т.І.Свирська. Патріотичне виховання – це сфера духовного життя
Сайт Київського палацу дітей та юнацтва
Семінар для практичних психологів та соціальних педагогів

14 квітня 2016 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся навчальний семінар «Соціальна інтеграція через розвиток емоційного інтелекту та набуття навичок ненасильницького спілкування». Ведуча – сертифікований тренер, координатор Центрів ненасильницького спілкування Центральної і Східної Європи Ева Рамбала (Угорщина).
Захід проводили громадська організація «Міжнародна просвітницька ініціатива «Відкрита хата» спільно з Науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Відеозапис семінару можна переглянути на відео-каналі ІППО
Круглий стіл для молодих учителів біології з питань підготовки учнів до ЗНО

8 квітня 2015 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл для вчителів біології ЗНЗ зі стажем роботи до 5 років. Обговорювалися питання підготовки учнів до ЗНО.
Методист РНМЦ Дніпровського району Н.В. Кондратьєва надала молоді поради щодо організації діяльності учнів та вчителя на уроках біології.
О.Л. Костюченко, учитель ліцею № 198 «ЕКО», ознайомила з основними типами завдань ЗНО та методикою їх розв’язання. Майстер-клас С.В.Гревнєвої розкривав особливості формування мотивації до навчання на уроках біології, підтверджуючи переваги творчого підходу до розв’язання конкретних навчальних ситуацій.
Н.В. Кондратьєва. Сучасні освітні технології
О.Л.Костюченко. Підготовка учнів до ЗНО з біології
С.В.Гревнєва. Як надихати та мотивувати учнів на уроках: майстер-клас
Презентація дорожніх карт переходу до нової якості післядипломної освіти

Розвиток післядипломної освіти – складова освіти впродовж життя. Йдеться про підвищення і професійного рівня (набуття нових знань із фаху), і рівня загальноосвітнього.
Висока якість післядипломної освіти педагогів досягається за рахунок модернізації змісту навчання. Так, сьогодні кожен педагог має добре знати психологічні особливості сучасних школярів, досконало володіти інформаційно-комунікаційними технологіями, опанувати навички продуктивного спілкування.
Суттєвого вдосконалення потребує аудиторна система занять, що передбачає скорочення лекційних форм навчання і запровадження активних методів навчання (дискусій, круглих столів, мозкових штурмів, елементів ділової гри тощо). Велике значення має дистанційна форма освіти.
Про ці та інші аспекти вдосконалення післядипломної освіти йшлося на засіданнях директорату ІППО КУ імені Бориса Грінченка у грудні 2015 року. Кафедри Інституту презентували дорожні карти переходу до нової якості післядипломної освіти.
Дорожня карта вдосконалення якості освіти кафедри методики природничо-математичної освіти і технологій
Дорожня карта переходу до нової якості освіти кафедри методики мов і літератури
Дорожня карта кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти