Category Archives: Останні новини

Відбувся IV етап VII Всеукраїнської учнівської олімпіади з новогрецької мови та літератури

16-17 квітня 2024 року в спеціалізованій школі № 94 «Еллада» Печерського району міста Києва відбувся ІV (фінальний) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з новогрецької мови та літератури. Атмосфера, яка панувала в закладі освіти, сприяла злагодженій роботі учасників змагань, журі й оргкомітету олімпіади.

Із вітальним словом до всіх учасників звернувся грецький дипломат, Повірений у справах Греції в Україні Еммануїл Андрулакіс. Теплі слова емоційної підтримки та побажання успіхів і перемог висловили доцент Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних наук, голова журі Андрій Олександрович Савенко, методист відділу змісту та якості освіти Національного центру «Мала академія наук України», координатор ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з новогрецької мови та літератури, заступник голови організаційного комітету Лєбєдєва Тетяна Петрівна.

Учасники змагань продемонстрували високий рівень знань з новогрецької мови та літератури.

Відповідно до рішення журі Всеукраїнської учнівської олімпіади з новогрецької мови та літератури нагороджено:

  • Цибу Каріну Русланівну, ученицю 9 класу, дипломом І ступеня;
  • Кожушну Дар’ю Олександрівну, ученицю 11 класу, дипломом І ступеня;
  • Фадєєву Софію Андріївну, ученицю 10 класу, дипломом ІІ ступеня.

Щиро вітаємо переможців!
Бажаємо успіхів і підкорення нових вершин!

Фотоальбом

IV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з мови іврит та єврейської літератури

Перший день

9 квітня, у свято Рош Ходеш Нісан, розпочався фінальний етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з мови іврит та єврейської літератури у дистанційному форматі. У ньому беруть участь 14 учасників, учні 9-11 класів, члени команд з Дніпропетровської, Київської, Одеської, Харківської, Чернівецької областей та міста Києва.

З вітальним словом до учасників олімпіади звернулися Анна Грітчина, заступник директора з методичної роботи Національного центру «Мала академія наук України», кандидат педагогічних наук та Ольга Горбунова, методист відділу змісту та якості освіти Національного центру «Мала академія наук України».

Щирі вітання, найкращі побажання і корисні настанови почули учасники від голови журі Наталії Бакуліної, заступника Ради представників громадських об’єднань корінних народів, національних меншин при МОН України, кандидата педагогічних наук. Пані Наталія детально розповіла про формат завдань та терміни їх виконання, пояснила критерії оцінювання та відповіла на всі запитання учасників.

Про особливості забезпечення дистанційного формату фінального етапу олімпіади інформував Вадим Гавронський, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Учасники виконували завдання у два тури.

І тур – виконання завдань з аудіювання і читання.
ІІ тур – письмова творча робота.

Другий день

10 квітня 2024 року на спільному засіданні членів журі й оргкомітету відбулося затвердження попередніх результатів IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з мови іврит та єврейської літератури. Після оприлюднення попередніх результатів учасникам надана можливість надіслати апеляційні заяви на адресу експерта-консультанта та апелювати до результатів.

Третій день

11 квітня 2024 року на спільному засіданні членів журі й оргкомітету відбулося затвердження остаточних результатів IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з мови іврит та єврейської літератури.

Підсумки підбиті. Настав час завершувати олімпіаду та оголошувати найкращих знавців івриту серед учнів 9-11 класів цього року.

На урочистому закритті фінального етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з мови іврит та єврейської літератури лунало багато подяк та добрих слів за невтомну працю тим, завдяки кому цей захід відбувся – співробітникам керівних державних установ та Інститутів післядипломної освіти, команді членів журі, учителям закладів освіти і, безумовно, – талановитим, наполегливим учням і їхнім батькам.

Олександра Дідур, заступник голови оргкомітету, зауважила, якщо в часи випробувань для нас і нашої Батьківщини ми приділяємо час плеканню талантів і організовуємо предметні змагання, то у нас є майбутнє. Її позицію підтримали Анна Грітчина й Ольга Горбунова і побажали учасникам рухатися вперед, здійснювати задумане, мотивації до удосконалення майстерності в різних навчальних дисциплінах.

Наталія Бакуліна, зазначила, що ми отримали спільну перемогу, всі, хто доклав зусиль, щоб олімпійський рух продовжувався, а це потужна команда дорослих. Голова журі висловила вдячність членам журі за плідну роботу, членам оргкомітету за якісну організацію, учителям за фахову майстерність і педагогічний талант, учасникам за наполегливість у досягненні мети і оголосила переможців IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з мови іврит та єврейської літератури.

IV етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії

З 22 по 27 березня 2024 року у місті Чернівці відбулася LVIII Всеукраїнська учнівська олімпіада з хімії.

Команда міста Києва досягла високих результатів та отримала Кубок олімпіади за перше місце в рейтингу. Члени команди вибороли 10 дипломів.

Дипломи I ступеня отримали:

Бондаренко Юрій, Природничо-науковий ліцей № 145 (1 абсолютний результат);
Покровський Олександр, Природничо-науковий ліцей № 145 (2 абсолютний результат);
Суханов Андрій, Технічний ліцей НТУУ “КПІ” (1 абсолютний результат).

Дипломи ІІ ступеня отримали:

Марченко Максим, Природничо-науковий ліцей № 145;
Ніколаєнко Наталія, гімназія “Київська Русь”;
Бик Вячеслав, Ліцей № 100 “Поділ”;
Дмитренко Анна, Природничо-науковий ліцей № 145;
Горянський Ян, Києво-Печерський ліцей № 171 “Лідер”;
Булавенко Костянтин, Києво-Печерський ліцей № 171 “Лідер”.

Диплом ІІІ ступеня:

Холод Ілля, ліцей “Наукова зміна”.

Булавенка Костянтина запрошено на відбірково-тренувальні збори до міжнародної хімічної олімпіади.

До участі у Baltic Chemistry Olympiad запрошено трьох учнів:

  • Булавенка Костянтина;
  • Суханова Андрія;
  • Горянського Яна.

Вітаємо учнів та їхніх учителів. Дякуємо усім, хто долучився до підготовки учасників олімпіади.

Відбувся ІІІ (міський) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики

11 лютого 2024 року в Київській інженерній гімназії Дарницького району відбувся ІІІ (міський) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики. У змаганні брали участь учні 8-11 класів з міста Києва та Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Т.Г.Шевченка. Діти мали можливість продемонструвати свої знання та вміння розв’язувати фізичні задачі. Загалом, учасникам було запропоновано розв’язати п’ять задач теоретичного туру і одну задачу експериментального туру. Пакет завдань був розроблений колективом викладачів з міста Дніпра. Ними були запропоновані цікаві, оригінальні, різноманітні за навчальними темами та рівнем складності завдання, які дали змогу виявити найсильніших учнів.

Умови завдань: 8 клас, 9 клас, 10 клас, 11 клас

Попередні результати:
м. Київ: 8 клас, 9 клас, 10 клас, 11 клас
УФМЛ КНУ: 8 клас, 9 клас, 10 клас, 11 клас

Для забезпечення комфортних умов під час змагань були залучені понад 20 членів оргкомітету, до якого увійшли вчителі фізики Дарницького району, адміністрація та педагогічні працівники Київської інженерної гімназії. Об’єктивну та неупереджену перевірку 250 робіт забезпечили понад 30 членів журі. До складу журі увійшли найдосвідченіші вчителі міста Києва та Українського фізико-математичного ліцею, викладачі та студенти Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Організатори змагань висловлюють щирі слова подяки усім, хто брав участь в організації і проведенні олімпіади, яка сприяла популяризації предмета та заохоченню дітей до подальшого вивчення фізики.

Більш детально про перебіг змагань можна дізнатися на сайті https://phys.weblium.site/phys-olymp-24

Проведено семінар на тему: «Безпека дитини в мережі Інтернет: відкриті освітні ресурси на допомогу освітянам і батькам»

У сучасному світі всесвітня мережа Інтернет стала невід’ємною складовою життя суспільства. Діти використовують Інтернет з різною метою – від отримання різноманітної інформації в межах шкільних занять до дозвілля, спілкування з друзями та близькими. Якщо раніше дорослі говорили з дітьми про їх безпеку поза домом, за межами закладу освіти, то сьогодні необхідно пояснювати ризики під час перебування в Інтернеті, а головне – шляхи їх подолання.

Напередодні Дня безпечного Інтернету за запрошенням педагогічного колективу школи І-ІІІ ступенів № 238 Деснянського району міста Києва провели у закладі семінар на тему: «Безпека дитини в мережі Інтернет: відкриті освітні ресурси на допомогу освітянам і батькам» (викладач – Вікторія Наумова).

Наша мета полягала у підвищенні обізнаності освітян про масштаби проблеми та наданні інформації, яка допоможе ефективно підтримувати дітей в їхній безпечній взаємодії з онлайн-світом.

Подбаємо про безпеку дітей разом!

#BorysGrinchenkoKyivMetropolitanUniversity
#УніверситетГрінченка
#Інститут_післядипломної_освіти
#ДеньБезпечногоІнтернету

Методичні рекомендації щодо викладання предмета «Захист України» в закладах загальної середньої освіти міста Києва із 2024 року

Шановні педагоги!

Пропонуємо вашій увазі оновлені методичні рекомендації щодо викладання предмета «Захист України» в закладах загальної середньої освіти міста Києва із 2024 року.

Рекомендації розроблені відповідно до «Інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році» № 1/13749-23 від 12.09.2023 – додаток 13 «Захист України».

Методичні рекомендації, розроблені робочою групою, до складу якої увійшли фахівці Збройних Сил України, вчителі предмета «Захист України», методисти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Матеріали призначені керівникам закладів загальної середньої освіти, викладачам предмета «Захист України».

Доступ до матеріалів за допомогою логіна та пароля від дистанційної платформи Інституту.

Сертифікати учасників (листопад 2023 року)
Сертифікати учасників (січень 2024 року)
Сертифікати за участь у виставці (15-16 лютого 2024 року)

Інформація про заходи, проведені Інститутом післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка з нагоди відзначення Дня української писемності та мови

З нагоди відзначення Дня української писемності та мови кафедра мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка підготувала, організувала та провела такі заходи:

26-27 жовтня 2023 року відбувся Мовний марафон, до участі в якому було запрошено учнів 9–11 класів закладів загальної середньої освіти.

Свої знання української мови учні мали змогу перевірити й удосконалити – для цього потрібно було виконати 30 поданих у гугл-формі тестових завдань. Перемогу виборювали учні з усіх регіонів України: Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Миколаївської, Полтавської, Рівненської, Одеської, Сумської, Тернопільської, Хмельницької, Харківської, Херсонської, Чернівецької, Черкаської, Чернігівської областей.

Відбувся круглий стіл «Інклюзія в позашкіллі» для педагогів закладів позашкільної освіти Дарницького району

6 листопада 2023 року на засадах партнерства педагогічного колективу Центру технічної творчості та професійної орієнтації шкільної молоді Дарницького району і викладачів кафедри історичної та громадянської освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл «Інклюзія в позашкіллі» для педагогів закладів позашкільної освіти Дарницького району.

З вітальним словом до присутніх звернулася ініціаторка й організаторка заходу, директорка Центру технічної творчості та професійної орієнтації шкільної молоді – Олена Антонова, яка наголосила на важливості та нагальності обговорюваної теми.

Доцентка кафедри історичної та громадянської освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Світлана Савченко у своєму виступі зосередила увагу присутніх на принципах інклюзії, розумінні її філософії, створенні безбар’єрного освітнього простору, організації інклюзивного навчання.

Питання адаптації та модифікації навчальних програм викликало жваве обговорення серед присутніх.

Учасники круглого столу також отримали дієві психолого-педагогічні та підтримуючі практики, техніки, прийоми задля створення в закладі освіти безпечного здорового освітнього середовища для всіх учасників освітнього процесу від психологині Світлани Олексенко, старшої викладачки кафедри історичної та громадянської освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Підбиваючи підсумки, учасники заходу охоче ділилися своїми думками та враженнями, щиро дякували організаторам і доповідачам за змістовну та цікаву зустріч, яка виявилася для багатьох такою, що змінила їхню думку про інклюзію.

С. Олексенко. Психологічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами: презентація
С. Савченко. Інклюзія в позашкіллі: презентація

Інформаційні матеріали до Дня Української Державності – 2023

28 липня Україна відзначає День Української Державності, встановлений Указом Президента України від 24 серпня 2021 року № 423 з метою утвердження понад тисячолітніх традицій українського державотворення.

Історія українського державотворення сягає своїми витоками Руської середньовічної держави, центром якої був Київ.

Прийняття князем Київським Володимиром у 988 році християнства стало для України цивілізаційним вибором. Християнство сприяло піднесенню культури, освіти, дало поштовх розвитку кириличної писемності.

Саме у день вшанування пам’яті видатного державотворця Київського князя Володимира Великого та у День Хрещення Київської Руси–України встановлено День Української Державності. Наразі цей день вшановуємо 28 липня, але уже наступного року з огляду на перехід Православної Церкви України і Української Греко-Католицької церкви на новий стиль календаря, свято перенесено на 15 липня. Відповідний законопроект внесений Президентом України, Верховна Рада підтримала 14 липня 2023 року.

Український інститут національної пам’яті розробив тематичні інформаційні матеріали, які розкривають тяглість і спадкоємність державотворчих традицій України від Русі до сьогодення.

Лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2023 № 1/10909-23 «Про інформаційні матеріали»

Тисячолітній спадок української державності

Інформаційні матеріали

ІV (фінальний) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії

Третій день триває ІV (фінальний) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії, який проходить у дистанційній формі. За першість у непростих змаганнях юних астрономів борються представники майже всіх областей України. Всього в заході беруть участь 31 учень 10-го та 31 учень 11-го класів. Організація та проведення заходу здійснюються за надійної підтримки та сприяння Департаменту освіти і науки Київської міської державної адміністрації та Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

18–19 квітня 2023 року відбулися відповідно теоретичний та практичний тури олімпіади, в регіональних центрах для учасників були створені безпечні та комфортні умови. В кожній з 29 локацій працювали відеокамери, тому оргкомітет і журі мали можливість спостерігати за роботою учасників в режимі онлайн.

20 квітня 2023 року будуть оголошені попередні результати та розглянуто розв’язки всіх задач, 21 квітня відбудеться апеляція, а о 16.00 – урочисте закриття ІV (фінального) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії та оголошення переможців.

Щиро дякуємо командам за участь і плідну роботу, бажаємо перемог та наснаги для участі у міжнародних змаганнях!!!

Перебіг змагань також висвітлюється на сайті https://phys.weblium.site

ІV (фінальний) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики

Проведено ІV (фінальний) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики 2022/2023 навчального року. 10 квітня відбувся тренувальний тур, а 11-12 квітня – виконання завдань.

Організаторами заходу виступили Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації та комунальний навчальний заклад «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Змагання проводились у дистанційному форматі на регіональних майданчиках зі спостереженням через пряме відеомовлення в Youtube і записом екранів учасників.

Команда Києва брала участь в олімпіаді у складі 11 осіб. Троє учасників виконували завдання за кордоном, решта – у Києві, разом з командами Київської області та Українського фізико-математичного ліцею КНУ імені Тараса Шевченка у приміщенні української IT-компанії SoftServe.

Команда юних інформатиків Києва успішно виступила та отримала такі результати:

  • 4 дипломи І ступеня;
  • 4 дипломи ІІ ступеня;
  • 3 дипломи ІІІ ступеня.

Трьох учнів запрошено до участі у відбірково-тренувальних зборах до Міжнародної олімпіади з інформатики.

Вітаємо наших переможців і бажаємо нових успіхів!

Результати ІV (фінального) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики

Агресивна субкультура в Україні! Молодіжний рух «Редан»

Останні дні Україною активно поширюється інформація про нову агресивну молодіжну субкультуру «ПВК Редан» («Рьодан»), що походить із популярного японського підліткового аніме Hunter x Hunter, у якому йдеться про бандитське угруповання під такою назвою. Представники субкультури одягаються повністю в чорне, відрощують довге волосся, а своїми символами називають павука та цифру «4». Підлітки-«реданівці» перебувають у конфронтації із так званими «офниками» (футбольними фанатами), з якими влаштовують масові бійки. Заклики збиратися на «сходки» розповсюджуються в соціальних мережах і телеграм-каналах. Великі групи підлітків-прихильників цієї субкультури збираються на міських майданах, у торгівельно-розважальних центрах, у центральних районах міст.

Небезпечний молодіжний рух «Редан». Що про нього потрібно знати
Підлітки – про «Редан»

В Університеті Грінченка презентували книгу «Заборонити рашизм»

28 лютого 2023 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбулася презентація актуального за своєю тематикою видання «Заборонити рашизм», ідеологом і натхненником якого свого часу став Віктор Огнев’юк – український філософ, професор, академік НАПН України, фундатор і ректор Університету Грінченка (2007–2022). У книзі, яка є унікальною за своїм форматом і змістом, досліджуються витоки формування російського месіанства та експансіонізму, що стали підґрунтям до творення імперської ідеології «русского мира», набули гіпертрофованих рис та вилилися у пряму військову агресію проти суверенної держави Україна.

Авторський колектив, який складається з провідних вітчизняних науковців-істориків, філософів, політологів, філологів і дипломатів, був присутній на презентації майже у повному складі. Модерував захід Володимир Огризко, кандидат історичних наук, міністр закордонних справ України (2007–2009), керівник Центру дослідження Росії, проректор з міжнародної діяльності Університету Грінченка.