Category Archives: Останні новини

Регіональний діалог «Шкільна бібліотека в контексті нових викликів часу»

30 серпня 2022 року на платформі Google Meet та на YouTube-каналі «НМЦ інформатизації освіти ЗОІППО» було проведено онлайн-захід – регіональний діалог «Шкільна бібліотека в контексті нових викликів часу».

Було окреслено пріоритетні напрями роботи шкільної бібліотеки в 2022-2023 навчальному році, обговорено актуальні питання її діяльності в умовах війни; засвідчено інформаційну підтримку учасників освітнього процесу.

Організатори заходу: Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради; Інститут післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка; Комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»; Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівська обласна науково-педагогічна бібліотека».

«Шкільна бібліотека в контексті нових викликів часу: регіональний діалог» (презентація)
«Шкільна бібліотека в контексті нових викликів часу: регіональний діалог» (відеозапис онлайн-заходу)

Відбувся вебінар для учителів інформатики

16 серпня 2022 року відбувся вебінар для учителів інформатики та інформаційних технологій “Модельні програми з інформатики для 5­­-6 класів ─ авторське бачення”.

Ольга Барна, викладач-методист, Заслужений працівник освіти України, кандидат педагогічних наук, доцент ознайомила педагогів із настановами щодо організації навчання інформатики у 5-6 класах за концепцією НУШ.

Навчально методичний комплект “Інформатика. 5 клас” представив його розробник – Йосиф Ривкінд, учитель-методист, Заслужений вчитель України, лауреат премії Джорджа Сороса. Також було розглянуте питання інтерактивного навчання інформатики в Новій українській школі, спікером був Ігор Завадський, доцент факультету комп’ютерних наук та кібернетики КНУ ім. Т. Шевченка, доктор фізико-математичних наук.

Знайомство з авторською модельною програмою для 5-6 класів Нової української школи з інформатики провела Оксана Пасічник, вчитель-методист, вчитель-новатор Microsoft, учасниця робочих груп з оновлення навчальних програм з інформатики та «Нова українська школа: основи стандарту освіти».

Запис вебінару

Круглий стіл на кафедрі мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти

У межах Фестивалю науки – 2022 в Університеті Грінченка (до Дня науки в Україні) на кафедрі мовно-літературної освіти ІПО проведено круглий стіл «Професійно-педагогічна культура вчителя в умовах сьогодення».

Мета: визначення пріоритетів розвитку мовно-літературної освіти, висвітлення основних особливостей професійного розвитку вчителів-словесників у сучасних умовах, обговорення проблемних питань у професійній педагогічній сфері та шляхів їх розв’язання.

Модератор заходу – завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент Н.М. Дика.

В обговоренні проблематики круглого столу взяли участь: Н.М. Дика («Особливості професійно-педагогічної комунікації вчителя у критичних життєвих ситуаціях»), С.І. Сафарян («Основні аспекти гуманістичної спрямованості вчителів у складних педагогічних ситуаціях»), І.В. Кузьменчук («Латеральне мислення як складова професійного мислення вчителя зарубіжної літератури»), Л.О. Співакова («Адаптивне мислення — базова навичка ХХІ століття»), В.О. Микитенко («Превентивна культура вчителя-словесника як складник інфомедійної грамотності»), О.В. Шкіренко («Розвиток професійно-педагогічної, духовної культури і цінностей вчителя в умовах сьогодення»).

Прикладний аспект проблеми висвітлено у виступах Л.О. Жарікової («НУШ: концептуальні підходи до вивчення англійської мови»), О.П. Глазової («Практико-орієнтовані завдання на уроках української мови») та ін.

Круглий стіл відбувся в конструктивному форматі. Було концептуально виокремлено, що професійно-педагогічна культура віддзеркалює інтелект творчого вчителя, вимагає інтегрованого, міждисциплінарного вивчення. Склалася цікава, грунтовна, наукова дискусія, у процесі якої підсумували, що професійна культура пов’язана з диференціацією і професіоналізацією педагогічної діяльності, вимагає достатньої спеціальної підготовки, виховання, і розвитку професійно значущих особистісних здібностей та якостей, формування життєво необхідних ключових компетентностей для повноцінного життя і професійної діяльності в сучасному швидко змінюваному соціумі.

Прев’ю

Всеукраїнський захід, присвячений відзначенню Дня соборності України

21 січня 2022 року відбувся Всеукраїнський захід «Пісня єднання», присвячений відзначенню Дня соборності України.

Мета заходу – виховання в дітей дошкільного віку почуття патріотизму, любові до України, інтересу до культурних надбань українського народу.

Зустріч було організовано у форматі ZOOM. Вихованці дошкільних закладів усіх областей України представляли народну пісню свого регіону. До об’єднавчого кола долучились дошкільні заклади м. Києва: ЗДО № 550 Дарницького району та НВК «Інтел» Святошинського району.

Захід ініційований Центром професійного розвитку педагогічних працівників м. Львова спільно з управлінням освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради за підтримки Міністерства освіти і науки України.

Захід можна переглянути на YouTube-каналі MON UKRAINE.

Facebook-сторінка Міністерства освіти і науки України

В Україні з’явився унікальний віртуальний друг для підлітків

Міжнародний фонд Івана Франка запустив проєкт «Віртуальний друг» – перший український мультимедійний чат-бот для психологічної підтримки підлітків.

Селя – Telegram-бот для соціальної адаптації підлітків, який допомагатиме їм краще зрозуміти себе, налагодити стосунки з батьками, вчителями та друзями і прийняти правильні рішення.

Проєкт розроблений за підтримки Українського культурного фонду.

Потоваришувати з «Віртуальним другом» можна у Telegram за посиланням: https://t.me/Sela_Vi_bot

Відеопрезентація проєкту «Віртуальний друг»

Презентація

Інтернет-конференція «Дистанційні TECHNOлогії трудового навчання». Вебінар «Екотренди сучасної технологічної освіти»

Під час дистанційного навчання на допомогу вчителям трудового навчання і технологій на сайті «Дистанційна Академія» видавничої групи «Основа», починаючи з 12 травня 2020 року, проходить інтернет-конференція «Дистанційні TECHNOлогії трудового навчання», присвячена організації та проведенню дистанційних уроків трудового навчання, яка складається з 15 вебінарів.

9 червня 2020 року відбувся вебінар з теми «Екотренди сучасної технологічної освіти». Спікер вебінару Оксана Кириченко, досвідчений учитель-методист школи № 238 Деснянського району, представила досвід творчих педагогів-технологів міста Києва, узагальнений методистами Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Людмилою Рак та Сергієм Назаровим. Слухачі ознайомилися з проєктами екологічного спрямування, об’єктами-аналогами технологічних трендів екологічного напряму (техніки, матеріали, вікові особливості), які можна використовувати у форматі дистанційного навчання, розставили акценти екологічного способу життя кожного свідомого громадянина нашої країни.

Учителі трудового навчання зможуть відвідати цікаві вебінари, ознайомитися з досвідом колег, отримати нові знання для застосування у власній педагогічній діяльності та підвищити рівень своєї професійної компетентності. Переглянути записи усіх вебінарів та ознайомитися з їх змістом можна за посиланням: https://osnova.d-academy.com.ua/konferencziya/ або на каналі YouTubehttps://cutt.ly/Aue1rvg

Запис вебінару «Екотренди сучасної технологічної освіти», відеоролики та презентацію можна переглянути тут: https://cutt.ly/LueMNSy

Український переклад посібника «Шекспір живе у школах»

До 400-ї річниці з дня смерті Вільяма Шекспіра, яку відзначали в 2016 році, Британською Радою та Королівською шекспірівською компанією розроблено посібник «Shakespeare Lives in Schools» («Шекспір живе у школах»). Мета посібника — допомогти вчителям з різних країн світу вдихнути життя в п’єси Шекспіра та заохотити учнів до їх вивчення. Українську версію посібника можна завантажити безкоштовно. Посібник цінний суперсучасними методичними підходами до вивчення літератури, тож буде цікавий і корисний учителям не лише англійської мови та зарубіжної літератури.
Українська версія посібника “Шекспір живе у школах”
Англійська версія посібника
Британська рада в Україні

Пам’ятники Кобзареві в світі

Точної інформації про кількість пам’ятників Тарасові Шевченку, на жаль, не існує: цифри називають різні – від 1300 до 2 тисяч. Близько 1300 з них установлено в Україні, 130 – за рубежем – у 38-ми країнах.
Пам’ятники Кобзареві є всюди, де є українська діаспора: у Казахстані – 16, у США й Канаді – по 9, у Польщі – 5, у Молдові – 4, у Бразилії – 3, в Аргентині – 3, у Франції – 3. До 200-річчя від дня народження Кобзаря пам’ятник встановили у ПАР (Африка), після чого монументи Шевченкові стали наявні на всіх континентах.
За масштабністю монументального увіковічнення Шевченко входить у чільну десятку серед таких постатей, як Папа Римський Іван Павло другий, Христофор Колумб, Жанна д’Арк і Симон Болівар.
Вікіпедія: Пам’ятники Тарасові Шевченку
Вікіпедія: Пам’ятник Тарасові Шевченку (Київ)
Пам’ятник «Я пас ягнята за селом» (с. Шевченкове)
Тисячолітній дуб у селі Будище
Пам’ятник Тарасу Шевченкові в м. Алмати (Казахстан)
Пам’ятник Тарасу Шевченкові в м. Актау (Казахстан)
Пам’ятник Тарасу Шевченкові в м. Карабутак (Казахстан)
Пам’ятники Тарасу Григоровичу Шевченку в Україні та інших країнах світу

Інтерактивний тренінг “ZNO 2017 Countdown: Teacher`s Daily Practice Guide”

2 листопада 2016 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено інтерактивний тренінг «ZNO 2017 Countdown: Teacher`s Daily Practice Guide. Інтенсивна підготовка учнів до ЗНО з англійської мови в 2017 році: путівник для вчителя» для вчителів англійської мови ЗНЗ.
Педагоги обговорили типові проблеми формування умінь читання та отримали практичні поради щодо розвитку ефективних стратегій виконання учнями екзаменаційних завдань. Значну увагу було приділено взаємозв`язку між належним знанням лексики та успішним складанням іспиту, а також шляхам покращення виконання учнями завдань на заповнення пропусків у тексті. Увагу вчителів було зосереджено на алгоритмі виконання школярами письмової роботи, яка максимально відповідає критеріям оцінювання тестового завдання з розгорнутою відповіддю.

Стартують I (шкільний) та II (районний) етапи Всеукраїнських та київських міських учнівських олімпіад з навчальних предметів

З 3 жовтня 2016 року стартує I (шкільний), а з 1 листопада – II (районний) етап Всеукраїнських та київських міських учнівських олімпіад з навчальних предметів серед учнів 6-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів м.Києва. Запрошуємо школярів узяти участь у цих престижних в Україні інтелектуальних змаганнях. Зичимо всім учасникам учнівських олімпіад успіхів і перемог!
Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності
Наказ МОН України від 19 серпня 2016 року №1006 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2016/2017 навчальному році»
Наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 13 вересня 2016 року №758 «Про проведення I (шкільного) та II (районного) етапів Всеукраїнських та київських міських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2016/2017 навчальному році»

Методичні рекомендації МОН України щодо викладання навчальних предметів у ЗНЗ

Міністерство освіти і науки України підготувало та надіслало методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році.
Лист МОН №1/9-437 від 17.08.2016 року «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»
Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році

Затверджено концепцію «Нової української школи»

Нова українська школа

Кабінет міністрів України затвердив концепцію Нової української школи з 12-річною освітою. Політичну пропозицію “Нова українська школа” представила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич 14 грудня 2016 року.
Згідно з новою концепцією, навчання в школі триватиме 12 років. Упроваджуються три рівні середньої освіти: початкова (4 роки), базова середня (5 років) та професійна середня (3 роки).
Діти починатимуть навчання з шести років, але для дітей з особливими потребами вікові рамки можуть бути змінені.
Початкова освіта включатиме два цикли: 1-2 класи – адаптаційно-ігровий, без оцінок та з іграми; 3-4 класи – основний цикл, з навчанням по предметах, частину з яких будуть оцінювати.
Середня освіта поділятиметься на базову (5-9 класи) і профільну (10-12 класи). Профільною освітою займатимуться окремі навчальні заклади.
На основі схваленої концепції шкільної освіти формуватиметься подальший план освітніх реформ. За словами міністра освіти Лілії Гриневич, реформи запрацюють у 2018-2019 роках, перші результати можна буде побачити в 2029-2030 роках.
Реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у ХХІ-му столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.
Виховний процес буде невід’ємною складовою всього освітнього процесу та орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Виховання не буде винесено в окремі «заняття з моралі». Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід. Усе життя Нової школи буде організовано за моделлю поваги прав людини та демократії.
Що таке концепція Нової української школи?
МОН ухвалило Концепцію нової української школи
Уряд затвердив Концепцію нової української школи
Текст Концепції

Створено посібник «Інклюзивна освіта від А до Я»

Посібник «Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків» створено в рамках діяльності науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Укладачі посібника – працівники НМЦ Н.В.Заєркова та А.О.Трейтяк.
Мета посібника – висвітлення основних питань упровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти, які найчастіше виникають у педагогів і батьків.
Про посібник
Посібник «Інклюзивна освіта від А до Я»