Category Archives: МЕТОДИЧНА РОБОТА

Всеукраїнський конкурс педагогічної майстерності «Учитель року-2016»

В.О.Сухомлинський вважав, що «майстер педагогічної справи наскільки добре знає абетку своєї науки, що на уроці, в ході навчального матеріалу, в центрі його уваги не сам зміст того, що вивчається, а учні, їх розумова праця, їхнє мислення, труднощі їх розумової праці». “Учитель — перший і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти.”
Праця вчителя ні з чим не зрівнянна… Учителю потрібно трудитися роки й роки, щоб побачити предмет своєї творчості. Учителю потрібно володіти величезним талантом любові до людини, безмежною любов’ю до своєї праці і перш за все до дітей, щоб на довгі роки зберегти бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів — без цих якостей праця педагога перетвориться в муку.
Розкрити талановитого вчителя, дати йому можливості для розвитку творчості, сприяти творчим педагогічним пошукам — ось завдання Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016». У цьому навчальному році представити свої професійні здобутки зможуть учителі в таких номінаціях: «Історія», «Англійська мова», «Захист Вітчизни» і «Математика».
Конкурс проходить в три етапи: перший (районний) – у грудні 2015 року; другий (міський) – в січні 2016 року; третій (заключний) – квітень-травень 2016 року.
Положення про Всеукраїнський конкурс «Учитель року»
Наказ МОН України «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2016»
Лист МОН України від 11 листопада 2015 року № 1/9-540 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2016»
Наказ ДОНМС «Про проведення І (районного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2016»
Сайт «Учитель року»
Методичні рекомендації з організації та проведення Всеукраїнського конкурсу І (районного) та ІІ (міського) туру “Учитель року-2016”: текст
Організація та проведення Всеукраїнського конкурсу “Учитель року-2016”: презентація
Наказ ДОНМС від 10.12.2015 №750 «Про проведення ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2016»

Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року»

«Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, малюнка, фантазій, творчості», ― стверджував В.А.Сухомлинський.
Що найголовніше в житті учня? Звісно, стосунки. Саме вони створюють ту шкільну ауру, яка суттєво впливає не тільки на його успішність, а й на формування особистості! Чи не найвпливовіший у житті школяра будь-якого віку вчитель – класний керівник. Спливає час, стають іншими вимоги до школи, учнів і педагогів, проте значущість ролі класного керівника не знижується.
Саме тому з метою сприяння зростанню престижності звання класного керівника, його ролі і статусу як компетентного педагога ХХІ століття, виявлення та популяризації досвіду кращих вчителів з жовтня 2015 року розпочався Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року». Участь у ньому узяли педагогічні працівники – класні керівники 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, які мають відповідну фахову освіту та стаж педагогічної роботи не менше трьох років.
Вітаємо переможців ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»!
Положення про Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року»
Наказ МОН України «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року» у 2015 році
Наказ ДОНМС «Про проведення І (районного) та ІІ (міського) турів Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»
Інструктивно-методичні матеріали Інституту модернізації змісту освіти щодо проведення Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»
Методичні рекомендації ІППО КУ імені Бориса Грінченка щодо проведення І та ІІ турів Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»
Наказ ДОНМС від 29.12.2015 №802 «Про підсумки проведення ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року» у 2015 році

Досвід роботи вчителя англійської мови гімназії «Троєщина» Деснянського району м.Києва Н.І.Бизової

Тема досвіду: «Мультисенсорне навчання англійської мови з використанням мережі Інтернет».
Адреса досвіду: гімназія «Троєщина» Деснянського району м.Києва.
Автор досвіду: Бизова Наталія Іванівна.
Матеріали досвіду:
Бизова Н.І. Мультисенсорне навчання англійської мови з використанням мережі Інтернет
Конспект уроку «Британська кухня» з використанням навчального Інтернет-майданчика Wiki Land 313 (11 клас)
Конспект уроку – академічної структурованої дискусії «Інтернет-стосунки» з використанням навчального Інтернет-майданчика Wiki TV (11 клас)
Конспект уроку домашнього читання «Конан Дойль. Спілка рудих» із використанням навчальних Інтернет-майданчиків Troyeshchyna Land і Magic Land (8 клас)

Досвід роботи працівників ДНЗ №63 Солом`янського району м.Києва С.Л.Самойлової та О.Г.Лисенко

Тема досвіду: «Індивідуалізація в навчально-виховній роботі дошкільного закладу».
Адреса досвіду: ДНЗ №63 Солом`янського району м.Києва.
Автори досвіду: Самойлова Світлана Леонідівна, Лисенко Олена Георгіївна.
Суть досвіду полягає в створенні в дошкільному навчальному закладі психолого-педагогічних умов для становлення індивідуальності дошкільника. Необхідність індивідуалізації навчально-виховного процесу обумовлена можливістю краще враховувати здібності, інтереси, потенційні можливості кожної дитини, стиль спілкування і навчання. Це, у свою чергу, призводить до формування позитивного, толерантного ставлення до інших дітей, бачення та прийняття розбіжностей між ними, прагнення допомогти й підтримати.
Матеріали:
Опис досвіду роботи ДНЗ №63
Стратегії педагогічної роботи з дітьми залежно від їх темпераменту
Поради щодо урахування індивідуальних відмінностей у виховному процесі
Анкета «Прояв самостійності дітей у родині» та поради батькам щодо виховання в дітей самостійності
Критерії об’єднання дітей для організації підгрупових занять

Досвід роботи вчителя інформатики Кловського ліцею №77 Печерського району Ю.Б.Шведової

Тема досвіду: «Розробка та впровадження послідовної програми з курсу інформатики для 5-11 класів».
Адреса досвіду: Кловський ліцей №77 Печерського району м.Києва.
Автор досвіду: Шведова Юлія Борисівна.
Суть досвіду полягає в розробці послідовного програмного комплексу з вивчення інформаційних технологій з курсу «Інформаційні технології у дизайн-освіті для 5-11 класів. Ідея комплексу полягає в інтегруванні навчальних курсів освітніх галузей “Технології” та “Естетична культура” із застосуванням напрямку інформаційних технологій та дизайн-освіти, основою якого є послідовна програма з курсу інформаційних технологій для 5-11 класів, його апробація, діагностика, аналіз результатів та остаточний вибір якісних форм та методів навчання за результатами цього аналізу.
Матеріали досвіду:
Скорочений опис інформаційного Web-посібника з економічної географії для 10-х класів (США, Канада, Австралія та країни Західної Європи) з практичними та тестовими завданнями
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів технологічний напрям, технологічний профіль, спеціалізація «Основи дизайну»

Відбувся ІІ (міський) тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015»

Сучасний столичний учитель — який він? «Професійний, творчий, креативний, енергійний», — заявили учасники ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року-2015». У кожному етапі випробувань вони продемонстрували високий рівень методики навчання предмета, представили власний досвід роботи, свої педагогічні ідеї та досягнення, творчий підхід щодо використання сучасних інноваційних технологій.

Всеукраїнський конкурс педагогічної майстерності «Учитель року-2015»

«Лише творчий учитель може бути джерелом успіху своїх вихованців», — так визначав роль педагога у створенні освітнього й виховного середовища школи видатний учений В.Сухомлинський. Розкрити талановитого вчителя, дати йому можливості для розвитку творчості, сприяти творчим педагогічним пошукам — ось завдання Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015».
У цьому навчальному році представити свої професійні здобутки зможуть учителі в таких номінаціях: «Українська мова та література», «Хімія», «Образотворче мистецтво» і «Правознавство».
Конкурс проходить в три етапи: перший (районний) – в грудні 2014 року; другий (міський) – в січні 2015 року; третій (заключний) – квітень-травень 2015 року.
Положення про всеукраїнський конкурс “Учитель року”
Наказ МОН України від 18.09.2014 №1053 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015»
Наказ ДОНМС від 10.11.2014 №582 «Про проведення І (районного) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015»
Наказ ДОНМС від 19.12.2014 №634 «Про проведення ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015»
Лист МОН України від 5.11.2014 р. №1/9-578 «Про організацію та проведення третього (заключного туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015»)»
Сайт «Учитель року-2015»
Програма IІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015» Номінація «Хімія»
Програма IІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015» Номінація «Образотворче мистецтво»
Програма IІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015» Номінація «Правознавство»
Програма IІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2015» Номінація «Українська мова та література»
Наказ ДОНМС від 21.01.2015 №15 «Про внесення змін до наказу Департаменту освіти і науки, молоді та спорту від 19 грудня 2014 року №634 «Про проведення  ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2015»

Досвід роботи колективу ДНЗ № 428 «Екологічне виховання старших дошкільників (за творами Василя Сухомлинського)»

Тема досвіду: «Екологічне виховання старших дошкільників (за творами Василя Сухомлинського»).
Адреса досвіду: ДНЗ № 428 Шевченківського району м. Києва.
Автори досвіду: Заріцька Наталія, директор, Селіванова Ірина, вихователь-методист, Стеценко Тетяна, Могутнова Наталія, вихователі.
Новизна педагогічного досвіду полягає у:
• розробці інноваційних форм роботи формування природодоцільної поведінки: реалізація потенціалу освітньої подорожі в процесі пізнання природного простору міського дитячого садка;
• модифікації дидактичних ігор природничого змісту на основі казок Василя Сухомлинського;
• визначення ролі проєктної діяльності як ефективного методу екологічної освіти дошкільників.
Опис досвіду
Свідоцтво про затвердження педагогічного досвіду
Фейсбук-сторінка ДНЗ № 428

Досвід роботи вчителя фізики гімназії №179 Голосіївського району Н.Г.Ткаченко

Тема досвіду: «Інтерактивні технології та методики в навчально-виховному процесі з фізики».
Адреса досвіду: гімназія №179 Голосіївського району м.Києва.
Автор досвіду: Ткаченко Наталія Григорівна
Суть досвіду полягає в розробці методик інтерактивного навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізики, астрономії та природознавства.
Матеріали досвіду:
• Конспект уроку «Тиск. Одиниці тиску» (8 клас)
• Конспект уроку «Тиск у рідинах та газах» (8 клас)
• Конспект уроку-конференції «Шкала електромагнітних випромінювань. Властивості та застосування різних видів випромінювання»
• Н.Г.Ткаченко. Передовий педагогічний досвід: презентація виступу

Досвід роботи заступника директора з англомовного циклу, вчителя англійської мови ліцею «Інтелект» Дарницького району м. Києва Н.М.Гордєєвої, Л.А.Шундик (2014)

Тема досвіду: «Використання інтерактивних технологій у навчанні граматики».
Адреса досвіду: ліцей «Інтелект» Дарницького району м. Києва.
Автори досвіду: Гордєєва Наталія Миколаївна, Шундик Людмила Анатоліївна.
Суть досвіду полягає в розробці та експериментальній перевірці системи інтерактивних вправ та тестових завдань з граматики.
Матеріали досвіду:
Конспект уроку «System of english tense forms in active and passive voices» (9 клас)
План-конспект блоку уроків з граматики «Number of nouns» (9 клас)
Методична розробка «Настільні ігри» (9 клас)

Досвід роботи заступника директора з навчально-виховної роботи, вчителів індивідуальної роботи з розвитку слухового сприймання та формування вимови спеціальної школи-інтернату І-ІІІ ступенів №9 Голосіївського району м. Києва Т.І.Москаленко, Н.О.Курушкіної, М.В.Коноваленко (2014)

Тема досвіду: «Організація індивідуальних занять із розвитку слухового сприймання та формування вимови з використанням ІК технологій учителями індивідуальної роботи в спеціальній школі для дітей зі зниженим слухом».
Адреса досвіду: спеціальна школа-інтернат І-ІІІ ступенів №9 Голосіївського района м. Києва.
Автори досвіду: Москаленко Тетяна Іванівна, Курушкіна Наталія Олексіївна, Коноваленко Марія Вікторівна.
Суть досвіду полягає в організації індивідуальних занять із розвитку слухового сприймання та формування вимови з використанням інформаційно-комунікативних технологій, поєднання вчителями спеціальної школи для дітей зі зниженим слухом при проведенні індивідуальних занять традиційних та інноваційних методів роботи, застосування апаратно-програмних методичних комп’ютерних комплексів з корекційно-розвитковими програмами «Живий звук».
Матеріали досвіду:
Структура індивідуального заняття
Т.І.Москаленко. Дидактичний матеріал до індивідуального заняття «Історичний матеріал Голодомор 1932-1933 рр», 5 клас: презентація
Н.О.Курушкіна. Робота над текстом «У їдальні», 2 клас: презентація
М.В.Коноваленко. Робота над текстом «Частини тіла», 2 клас: презентація
Т.І.Москаленко. Робота над текстом «Головне місто держави», 6 клас: презентація

Заключний тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Трудове навчання»

З 4 по 11 квітня у м. Біла Церква на базі Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів проходив третій (заключний) тур Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Трудове навчання».
У змаганні взяли участь переможці обласного туру конкурсу з усіх регіонів України та м. Києва. Відповідальну місію визначення переможців третього (заключного) туру Конкурсу виконували 11 членів журі – провідні науковці ВНЗ України, кращі вчителі загальноосвітніх шкіл України.
Від міста Києва участь у Конкурсі брала переможець міського туру всеукраїнського Конкурсу Катерина Миколаївна Олексієнко – учитель трудового навчання спеціалізованої школи №43 «Грааль» Солом’янського району, яка стала лауреатом конкурсу, посівши третє місце. Щиро вітаємо з перемогою й бажаємо подальших успіхів!
Про К.М.Олексієнко
Сайт К.М.Олексієнко

Досвід роботи педагогічного колективу гімназії №191 ім. П.Г.Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов Дніпровського району м. Києва

Тема досвіду: «Організація правової освіти та правового виховання громадянина України, здатного жити в правовій державі».
Адреса досвіду: гімназія №191 ім. П.Г.Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов Дніпровського району м.Києва.
Автор досвіду: педагогічний колектив гімназії №191 ім. П.Г.Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов Дніпровського району м.Києва.
Суть досвіду: підтримка та розвиток обдарованих дітей, створення умов для саморозвитку та самореалізації, стимулювання учнів та викладачів у їхній фаховій та навчальній діяльності.
Матеріали досвіду:
Засідання дискусійного клубу «Феміда»
Всеобуч для батьків на тему: «Роль сім`ї у формуванні особистості дитини. Пустощі і хуліганство – чи є відмінності?»
Правова система: презентація
Україна суверенна, демократична, соціальна, правова держава: презентація
Союз захисту прав дитини: презентація