Category Archives: Головна

Підсумки міського учнівського конкурсу з українознавства у 2013/2014 навчальному році

Підбито підсумки міського конкурсу з українознавства для учнів 8-11 класів, заключний етап якого відбувся 23 квітня 2014 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Згідно з протоколами журі, 50 учнів київських шкіл, гімназій і ліцеїв стали переможцями конкурсу, посівши перші, другі й треті місця.
У столичному освітньому просторі конкурс став важливим засобом популяризації досягнень українознавчої науки, формування національно-патріотичного та державницького світогляду школярів.
Наказ ДОНМС від 07.05.2014 №291 «Про підсумки міського учнівського конкурсу з українознавства у 2013/2014 навчальному році»

Про завершення 2013-2014 н.р. та проведення ДПА

Навчальні заняття в 2013-2014 н.р. буде завершено 30 травня (31 травня для шкіл, які працюють за шестиденним робочим тижнем). Цього дня буде проведено Свято останнього дзвоника.
Державну підсумкову атестацію буде проведено: в 4-х класах з 13 по 22 травня з української мови та читання, математики (у навчальних закладах із навчанням російською, іншими мовами національних меншин атестації можуть підлягати і результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання); у 9-х класах – з 2 по 16 червня з п’яти предметів: української мови, математики, географії, біології, а також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за вибором навчального закладу; в 11-х класах – з 23 по 29 травня з трьох предметів у письмовій формі. 23 травня відбудеться державна підсумкова атестація з української мови (переказ, обов’язково). Дати проведення атестації з двох інших предметів (з історії України або математики (для учнів, які навчалися за універсальним профілем) чи з профільного предмета (для учнів, які навчалися в класах інших профілів) та з предмета за вибором учнів) визначають навчальні заклади за погодженням з відповідними управліннями освіти.
Наказ МОН України від 07.03.2014 №216 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 29.11.2013 р. №1658»
Наказ МОН України від 14.02.2014 №1/9-115 «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2013-2014 н.р.»
ДПА буде проведено за збірниками завдань, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 27.12.2013 №1844 «Про надання грифа Міністерства освіти і науки України збірникам завдань для проведення державної підсумкової атестації»
Електронні версії всіх збірників завдань та білетів для державної підсумкової атестації буде розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти для практичного використання в процесі підготовки та проведення державної підсумкової атестації учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

Обговорюється Проект Концепції профільного навчання в старшій школі

Один із ключових напрямів модернізації та удосконалення системи освіти нашої держави – профільне навчання, мета якого – забезпечення умов для якісної освіти старшокласників у відповідності з їхніми індивідуальними нахилами, можливостями, здібностями й потребами, а також забезпечення професійної орієнтації учнів на майбутню діяльність, яка користується попитом на ринку праці.
Міністерство освіти і науки України винесло на громадське обговорення проект Концепції профільного навчання в старшій школі

МОН проводить дебюрократизацію діяльності ЗНЗ і ДНЗ

За повідомленням Міністерства, станом на 11 квітня 2014 року скасовано 7 нормативних та інструкційних документів, які породжують невиправдану звітність навчальних закладів. Серед них: накази «Про затвердження Плану заходів з виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти»; «Про затвердження Плану заходів з виконання Державної цільової соціальної програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків»; «Про затвердження Плану заходів з виконання Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти».
Міністерство освіти і науки звернулося до органів влади на місцях з проханням накласти до кінця навчального року мораторій на здійснення перевірок навчальних закладів.
Наказ МОН України від 9.04.2014 р. №347 «Про визнання такими, що втратили чинність, наказів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28.07.2011 №905, від 03.08.2011 №930 та від 03.08.2011 №931»
Керівники дошкільних навчальних закладів, органи управління освітою подаватимуть інформацію про кількість дитячих навчальних закладів та динаміку контингентів дітей у дитячих садках не щоквартально, як було дотепер, а лише двічі на рік: станом на 20 серпня та до 25 грудня

Участь ІППО в реалізації міжнародного проекту з розвитку інклюзивної освіти

Науково-методичний центр інклюзивної освіти, кафедра методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка спільно із Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» та за підтримки Програми «Раннє дитинство» Інституту Відкритого суспільства розпочали реалізацію проекту «Розвиток інклюзивної освіти шляхом використання Індексу інклюзії в Україні, Азербайджані, Таджикистані та Монголії». У проекті передбачається участь шести навчальних закладів України (ЗНЗ та ДНЗ) міст Києва, Львова, Полтави.
Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад: методичний посібник
Про Індекс інклюзії
Н.Софій. Індекс інклюзії, або наскільки ми розуміємо інклюзивну освіту
Н.Дятленко. Індекс інклюзії в дошкільному навчальному закладі: нові вектори, нові можливості
У рамках реалізації проекту з 3 по 9 квітня 2014 року в м. Стамбул (Туреччина) відбувся Міжнародний установчий семінар для представників міністерств освіти названих країн, викладачів вищих навчальних закладів, керівників шкіл та дошкільних закладів, вчителів та вихователів.

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму

Особи з аутизмом інакше сприймають світло, зображення та звуки, інакше відчувають дотик, запах, смак чи біль. Часто в них виникають проблеми з чітким розумінням адресованого їм мовлення. Звідси – труднощі в побудові міжлюдських стосунків та вираженні емоцій. Світ осіб з аутизмом значно відрізняється від «нашого» світу, а проблеми з комунікацією можуть спричинити їхню психічну ізоляцію.
Вікіпедія: Аутизм
Аутизм в Україні
Концепція розвитку, навчання та соціалізації дітей з аутизмом
Громадська асоціація підтримки осіб із аутизмом «Сонячне коло»
Ранній дитячий аутизм: презентація
Соціальна та медична допомога хворим на аутизм у дорослому віці
Аутизм: відео

Відбувся ІІ тур Всеукраїнського конкурсу на кращий інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу

З 4 по 18 березня 2014 року в СЗШ №62 Дарницького району м. Києва відбувся ІІ (міський) тур Всеукраїнського конкурсу на кращий інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу.
У конкурсі взяли участь учителі фізичної культури ЗНЗ – переможці І (районного) туру. 11-14 березня 2014 року конкурсанти проводили уроки. За підсумками конкурсу журі визначило переможців у загальному заліку та окремо переможців у номінаціях «Інноваційний урок фізичної культури» та «Урок фізичної культури з елементами футболу».

21 березня – Міжнародний день людини із синдромом Дауна

Двадцять перше березня для відзначення Мiжнародного дня людини із синдромом Дауна обрали не випадково. Річ у тім, що цей діагноз пов’язаний iз трьома копiями зайвої 21-ї хромосоми. Синдром (не хвороба!) Дауна – випадкова помилка в механізмі передачі спадковості, тобто генетична особливість. Ця помилка призводить до появи на світ незвичайних дітей – щирих, добрих і дуже довірливих. Унаслідок особливостей свого розвитку особа із синдромом Дауна до кінця своїх днів залишається дитиною, якій потрібна допомога, любов і розуміння. В Украiнi таких людей щороку народжується майже чотириста.
Щоб подолати стереотипи у сприйнятті «сонячних людей» (саме так називають осіб із синдромом Дауна) потрібно більше про них говорити, показуючи різні сторони їхнього життя. Лише за такої умови така людина перестане бути незвичайним явищем, ставши повноцінним членом суспільства.
Сам синдром не потребує медикаментозного лікування. Медикаментозного, а подеколи й оперативного втручання можуть потребувати супутні захворювання. Щоб уникнути ускладнень, дитина має бути під постійним контролем вузьких спеціалістів. Коли дитина із синдромом Дауна здорова, їй потрібні розвивальні, загальнозміцнювальні й навчальні програми, корекційні заняття зі спеціалістами.
Вікіпедія: Синдром Дауна
Всеукраїнська благодійна організація «Даун Синдром»
Тетяна Чечко. Психологічний супровід навчання та виховання дітей із синдромом Дауна
Такі, як ми: відео (14 хв.)
Жить здорово. Синдром Дауна: відео (14 хв.)

Шановні керівники загальноосвітніх навчальних закладів!

Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти, Прикарпатський національний університет ім. В.Стефаника, департамент освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту Івано-Франківської ОДА спільно з Українським центром оцінювання якості освіти та регіональними центрами запрошують учнів ЗНЗ м. Києва взяти участь у традиційному онлайн-турнірі юних інтелектуалів «Знай українське!», присвяченому 200-річчю Т.Г.Шевченка.
Турнір проходитиме в мережі Інтернет на сайті www.test-on-line.com
Реєстрація учасників з 9 до 28 березня 2014 року.
Умови турніру
Прес-реліз Всеукраїнського турніру юних інтелектуалів «Обніміться, брати мої», присвяченого 200-річчю від дня народження Т.Г.Шевченка
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти