Category Archives: Головна

Відбувся ІІ тур Всеукраїнського конкурсу на кращий інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу

З 4 по 18 березня 2014 року в СЗШ №62 Дарницького району м. Києва відбувся ІІ (міський) тур Всеукраїнського конкурсу на кращий інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу.
У конкурсі взяли участь учителі фізичної культури ЗНЗ – переможці І (районного) туру. 11-14 березня 2014 року конкурсанти проводили уроки. За підсумками конкурсу журі визначило переможців у загальному заліку та окремо переможців у номінаціях «Інноваційний урок фізичної культури» та «Урок фізичної культури з елементами футболу».

21 березня – Міжнародний день людини із синдромом Дауна

Двадцять перше березня для відзначення Мiжнародного дня людини із синдромом Дауна обрали не випадково. Річ у тім, що цей діагноз пов’язаний iз трьома копiями зайвої 21-ї хромосоми. Синдром (не хвороба!) Дауна – випадкова помилка в механізмі передачі спадковості, тобто генетична особливість. Ця помилка призводить до появи на світ незвичайних дітей – щирих, добрих і дуже довірливих. Унаслідок особливостей свого розвитку особа із синдромом Дауна до кінця своїх днів залишається дитиною, якій потрібна допомога, любов і розуміння. В Украiнi таких людей щороку народжується майже чотириста.
Щоб подолати стереотипи у сприйнятті «сонячних людей» (саме так називають осіб із синдромом Дауна) потрібно більше про них говорити, показуючи різні сторони їхнього життя. Лише за такої умови така людина перестане бути незвичайним явищем, ставши повноцінним членом суспільства.
Сам синдром не потребує медикаментозного лікування. Медикаментозного, а подеколи й оперативного втручання можуть потребувати супутні захворювання. Щоб уникнути ускладнень, дитина має бути під постійним контролем вузьких спеціалістів. Коли дитина із синдромом Дауна здорова, їй потрібні розвивальні, загальнозміцнювальні й навчальні програми, корекційні заняття зі спеціалістами.
Вікіпедія: Синдром Дауна
Всеукраїнська благодійна організація «Даун Синдром»
Тетяна Чечко. Психологічний супровід навчання та виховання дітей із синдромом Дауна
Такі, як ми: відео (14 хв.)
Жить здорово. Синдром Дауна: відео (14 хв.)

Шановні керівники загальноосвітніх навчальних закладів!

Івано-Франківський регіональний центр оцінювання якості освіти, Прикарпатський національний університет ім. В.Стефаника, департамент освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту Івано-Франківської ОДА спільно з Українським центром оцінювання якості освіти та регіональними центрами запрошують учнів ЗНЗ м. Києва взяти участь у традиційному онлайн-турнірі юних інтелектуалів «Знай українське!», присвяченому 200-річчю Т.Г.Шевченка.
Турнір проходитиме в мережі Інтернет на сайті www.test-on-line.com
Реєстрація учасників з 9 до 28 березня 2014 року.
Умови турніру
Прес-реліз Всеукраїнського турніру юних інтелектуалів «Обніміться, брати мої», присвяченого 200-річчю від дня народження Т.Г.Шевченка
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти

Вивчення стану освітнього процесу в ДНЗ

У статті доцента кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка Галини Валентинівни Смольникової «Вивчення стану освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі» подано актуальні й корисні методичні рекомендації вихователям-методистам ДНЗ. Розглянуто різні види контролю та методи його вивчення. Подано приклади різних довідок: щодо готовності груп до навчального року, вивчення мовленнєвого розвитку дітей; організації їхньої трудової діяльності та ін.
Здійснюючи контроль, вихователь-методист має вміти не лише визначати, що зроблено і що не зроблено вихователями, що і якою мірою засвоєно або не засвоєно дітьми, а й детально аналізувати педагогічний процес. Методист має усвідомлювати, якою мірою різні форми, методи і прийоми роботи педагога сприяють розвитку кожної дитини.
Завдання методиста – допомогти вихователям удосконалювати свою майстерність. Ретельне фіксування самих лише недоліків не сприятиме досягненню педагогами високих результатів. Справедлива й доброзичлива оцінка діяльності вихователів допомагає їм усвідомити слабкі й сильні сторони своєї діяльності, навчає критично аналізувати свою роботу.
Г.В.Смольникова. Вивчення стану освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі
Статтю вміщено у збірнику «На допомогу вихователю-методисту» (видавництво «Шкільний світ»)

Міський Конкурс з українознавства для учнів 8-11 класів

У березні – квітні 2014 року в м. Києві проходить традиційний конкурс з українознавства для учнів 8-11 класів ЗНЗ. Його мета — популяризація серед учнівської молоді досягнень українознавства, зміцнення українознавчих засад освітньо-виховного процесу в ЗНЗ, реалізація творчого потенціалу обдарованої молоді, формування в підростаючого покоління державницького та національно-патріотичного світогляду.
Міський (заключний) етап Конкурсу відбудеться 23 квітня 2014 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка (проспект П. Тичини, 17).
Наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту від 7 березня 2014 року №139 «Про проведення міського учнівського конкурсу з українознавства у 2013/2014 навчальному році»

Поезія Тараса Шевченка мовами світу

«Our soul shall never perish, Freedom knows no dying…» («Не вмирає душа наша, не вмирає воля…») – ці Шевченкові слова викарбовано на п’єдесталі пам’ятника Кобзарю у Вашингтоні. Найвідоміший перекладач поезій Шевченка англійською – британська поетеса, літературознавець, журналістка Faith Elizabeth Joan Rich (1936–2009). Своє перше ім’я Faith вона переклала українською «Віра», тож у нашій літературі відома як Віра Річ. Вона заповідала бути похованою біля Тараса Шевченка, і її волю виконано.
Під час святкування 200-річчя з дня народження Українського Генія на Майдані його поезії звучали різними мовами. У навчальних закладах проводяться конкурси читців Шевченкових творів у перекладах мовами народів світу.
Пропонуємо ознайомитись із конспектом бінарного уроку та сценарієм виховного заходу, на яких Шевченкове слово лунає в перекладах.
Під звук оптимістичних гасел встає вже плем’я молоде.
Тож, браття, з іменем Тараса стрічаймо свій грядущий день! Дивись, Європо, глянь, Росіє, як ожила козацька суть. Ми Правдою Свободу сієм, нехай ці зерна проростуть. Здолаємо колючі терни, і зло відкинемо старе. І усвідомим: ще не вмерла, іще не вмерла, і не вмре! Так, є ще сила у народу! Не зникла правда від оман! За всі страждання в нагороду Бог дарував для нас Майдан. (Вадим Крищенко).
Оксана Можевенко. Т.Г.Шевченко – геніальний український поет і мислитель: план-конспект бінарного уроку української літератури та іноземної мови для 9 класу
Наталія Нестеренко. Слово, пісне, думо Кобзарева, ви – окраса й суть мого життя! Сценарій літературно-музичної композиції, присвяченої дням ушанування пам’яті Т.Г.Шевченка
Т.Зарицька. Про переклади Віри Річ
Вікіпедія: Тарас Шевченко в світовій літературі
Про повне видання «Кобзаря» англійською мовою: відео (5 хв.)

Як підготувати у школі педагогічний Шевченко-Quest

Квест (від англ. quest – пошук, пригода) – інтелектуальне або спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. Педагогічний веб-квест – проблемне завдання з елементами рольової гри, у процесі виконання якого використовуються ресурси Інтернету.
Не скористатися такою сучасною й цікавою для молоді формою, готуючи заходи до Шевченківських днів, було б, на нашу думку, неправильно.
Короткострокові веб-квести спрямовані передовсім на набуття знань. Довгострокові розраховані на розширення й уточнення понять. По завершенні роботи над довгостроковим веб-квестом учень має вміти вести глибокий аналіз отриманих знань і належним чином їх трансформувати. Виконання довгострокового веб-квеста може тривати від одного тижня до двох місяців.
Пропонуємо ознайомитись із теоретичним і дидактичним матеріалом (завданнями) педагогічних квестів до 200-річчя від дня народження Кобзаря.
Веб-квест як педагогічна технологія
Наталія Михайлова. Веб-квест «Свою Україну любіть…». Т.Шевченко
Картка учасника Шевченко-квеста
Відповіді-повідомлення до Шевченко-квеста
Ольга Норенко. Квест «Т.Г.Шевченко і шкільні науки»
КПДЮ. Завдання квеста «Шевченко та Київ»
Ірина Сокол. Веб-квест як інноваційний метод формування творчої особистості
Веб-квест до Дня української мови і писемності
О.Питюр. Шевченко-квест: методика підготовки та проведення

До 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка: сценарії заходів

Існує багато різних Шевченків: шкільний Шевченко, модерний Шевченко, адміністративний Шевченко, космічний Шевченко, богорівний Шевченко…
Справжній Шевченко – не на плакатах і біл-бордах, навіть не в книжках, а в серцях. У кожного – Шевченко свій, близький і рідний, особливий. Як розповісти про нього школярам? Як його показати?
Учителі намагаються зробити це – кожен по-різному. Пропонуємо ознайомитися зі створеними педагогами ЗНЗ столиці сценаріями виховних заходів до 200-річчя від дня народження Кобзаря.
Т.О.Широкова. Такий відомий і невідомий Шевченко: сценарій виховного заходу
К.В.Мозгова. Сценарій виховного заходу до 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка
С.В.Литовченко. Сценарій літературно-музичного свята, присвяченого 200-річчю від дня народження Т.Г.Шевченка

До 200-річчя з дня народження Кобзаря: учитель – науці

Найкраще спонукати учнів до дослідницької роботи може вчитель-дослідник. Саме такий педагог спроможний і зацікавити, і мотивувати, і захопити – не на словах, а власним прикладом. А ще – проконсультувати, адже алгоритм науково-дослідницької діяльності відомий йому не з літератури, а з власного досвіду. Формула «обґрунтування актуальності теми – постановка мети і завдань – визначення об’єкта і предмета дослідження – вибір методів – опис процесу дослідження – формулювання висновків» – йому ой як добре відома!
Пропонуємо ознайомитись із дослідницькими роботами київських педагогів, присвяченими дослідженню сторінок життя і творчості Тараса Шевченка.
Вікіпедія: Шевченкознавство
Віра Герасименко. Тарас Шевченко і Михайло Щепкін: дружба велетів
Олександр Черкас, Ольга Шаф. Батьківська постать у творчому космосі Тараса Шевченка: психоаналітичний ракурс
Галина Кубасова. Роль епітетів у поезії Тараса Шевченка