Category Archives: Головна

Вивчення стану освітнього процесу в ДНЗ

У статті доцента кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка Галини Валентинівни Смольникової «Вивчення стану освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі» подано актуальні й корисні методичні рекомендації вихователям-методистам ДНЗ. Розглянуто різні види контролю та методи його вивчення. Подано приклади різних довідок: щодо готовності груп до навчального року, вивчення мовленнєвого розвитку дітей; організації їхньої трудової діяльності та ін.
Здійснюючи контроль, вихователь-методист має вміти не лише визначати, що зроблено і що не зроблено вихователями, що і якою мірою засвоєно або не засвоєно дітьми, а й детально аналізувати педагогічний процес. Методист має усвідомлювати, якою мірою різні форми, методи і прийоми роботи педагога сприяють розвитку кожної дитини.
Завдання методиста – допомогти вихователям удосконалювати свою майстерність. Ретельне фіксування самих лише недоліків не сприятиме досягненню педагогами високих результатів. Справедлива й доброзичлива оцінка діяльності вихователів допомагає їм усвідомити слабкі й сильні сторони своєї діяльності, навчає критично аналізувати свою роботу.
Г.В.Смольникова. Вивчення стану освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі
Статтю вміщено у збірнику «На допомогу вихователю-методисту» (видавництво «Шкільний світ»)

Міський Конкурс з українознавства для учнів 8-11 класів

У березні – квітні 2014 року в м. Києві проходить традиційний конкурс з українознавства для учнів 8-11 класів ЗНЗ. Його мета — популяризація серед учнівської молоді досягнень українознавства, зміцнення українознавчих засад освітньо-виховного процесу в ЗНЗ, реалізація творчого потенціалу обдарованої молоді, формування в підростаючого покоління державницького та національно-патріотичного світогляду.
Міський (заключний) етап Конкурсу відбудеться 23 квітня 2014 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка (проспект П. Тичини, 17).
Наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту від 7 березня 2014 року №139 «Про проведення міського учнівського конкурсу з українознавства у 2013/2014 навчальному році»

Поезія Тараса Шевченка мовами світу

«Our soul shall never perish, Freedom knows no dying…» («Не вмирає душа наша, не вмирає воля…») – ці Шевченкові слова викарбовано на п’єдесталі пам’ятника Кобзарю у Вашингтоні. Найвідоміший перекладач поезій Шевченка англійською – британська поетеса, літературознавець, журналістка Faith Elizabeth Joan Rich (1936–2009). Своє перше ім’я Faith вона переклала українською «Віра», тож у нашій літературі відома як Віра Річ. Вона заповідала бути похованою біля Тараса Шевченка, і її волю виконано.
Під час святкування 200-річчя з дня народження Українського Генія на Майдані його поезії звучали різними мовами. У навчальних закладах проводяться конкурси читців Шевченкових творів у перекладах мовами народів світу.
Пропонуємо ознайомитись із конспектом бінарного уроку та сценарієм виховного заходу, на яких Шевченкове слово лунає в перекладах.
Під звук оптимістичних гасел встає вже плем’я молоде.
Тож, браття, з іменем Тараса стрічаймо свій грядущий день! Дивись, Європо, глянь, Росіє, як ожила козацька суть. Ми Правдою Свободу сієм, нехай ці зерна проростуть. Здолаємо колючі терни, і зло відкинемо старе. І усвідомим: ще не вмерла, іще не вмерла, і не вмре! Так, є ще сила у народу! Не зникла правда від оман! За всі страждання в нагороду Бог дарував для нас Майдан. (Вадим Крищенко).
Оксана Можевенко. Т.Г.Шевченко – геніальний український поет і мислитель: план-конспект бінарного уроку української літератури та іноземної мови для 9 класу
Наталія Нестеренко. Слово, пісне, думо Кобзарева, ви – окраса й суть мого життя! Сценарій літературно-музичної композиції, присвяченої дням ушанування пам’яті Т.Г.Шевченка
Т.Зарицька. Про переклади Віри Річ
Вікіпедія: Тарас Шевченко в світовій літературі
Про повне видання «Кобзаря» англійською мовою: відео (5 хв.)

Як підготувати у школі педагогічний Шевченко-Quest

Квест (від англ. quest – пошук, пригода) – інтелектуальне або спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. Педагогічний веб-квест – проблемне завдання з елементами рольової гри, у процесі виконання якого використовуються ресурси Інтернету.
Не скористатися такою сучасною й цікавою для молоді формою, готуючи заходи до Шевченківських днів, було б, на нашу думку, неправильно.
Короткострокові веб-квести спрямовані передовсім на набуття знань. Довгострокові розраховані на розширення й уточнення понять. По завершенні роботи над довгостроковим веб-квестом учень має вміти вести глибокий аналіз отриманих знань і належним чином їх трансформувати. Виконання довгострокового веб-квеста може тривати від одного тижня до двох місяців.
Пропонуємо ознайомитись із теоретичним і дидактичним матеріалом (завданнями) педагогічних квестів до 200-річчя від дня народження Кобзаря.
Веб-квест як педагогічна технологія
Наталія Михайлова. Веб-квест «Свою Україну любіть…». Т.Шевченко
Картка учасника Шевченко-квеста
Відповіді-повідомлення до Шевченко-квеста
Ольга Норенко. Квест «Т.Г.Шевченко і шкільні науки»
КПДЮ. Завдання квеста «Шевченко та Київ»
Ірина Сокол. Веб-квест як інноваційний метод формування творчої особистості
Веб-квест до Дня української мови і писемності
О.Питюр. Шевченко-квест: методика підготовки та проведення

До 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка: сценарії заходів

Існує багато різних Шевченків: шкільний Шевченко, модерний Шевченко, адміністративний Шевченко, космічний Шевченко, богорівний Шевченко…
Справжній Шевченко – не на плакатах і біл-бордах, навіть не в книжках, а в серцях. У кожного – Шевченко свій, близький і рідний, особливий. Як розповісти про нього школярам? Як його показати?
Учителі намагаються зробити це – кожен по-різному. Пропонуємо ознайомитися зі створеними педагогами ЗНЗ столиці сценаріями виховних заходів до 200-річчя від дня народження Кобзаря.
Т.О.Широкова. Такий відомий і невідомий Шевченко: сценарій виховного заходу
К.В.Мозгова. Сценарій виховного заходу до 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка
С.В.Литовченко. Сценарій літературно-музичного свята, присвяченого 200-річчю від дня народження Т.Г.Шевченка

До 200-річчя з дня народження Кобзаря: учитель – науці

Найкраще спонукати учнів до дослідницької роботи може вчитель-дослідник. Саме такий педагог спроможний і зацікавити, і мотивувати, і захопити – не на словах, а власним прикладом. А ще – проконсультувати, адже алгоритм науково-дослідницької діяльності відомий йому не з літератури, а з власного досвіду. Формула «обґрунтування актуальності теми – постановка мети і завдань – визначення об’єкта і предмета дослідження – вибір методів – опис процесу дослідження – формулювання висновків» – йому ой як добре відома!
Пропонуємо ознайомитись із дослідницькими роботами київських педагогів, присвяченими дослідженню сторінок життя і творчості Тараса Шевченка.
Вікіпедія: Шевченкознавство
Віра Герасименко. Тарас Шевченко і Михайло Щепкін: дружба велетів
Олександр Черкас, Ольга Шаф. Батьківська постать у творчому космосі Тараса Шевченка: психоаналітичний ракурс
Галина Кубасова. Роль епітетів у поезії Тараса Шевченка

Огляд-конкурс на кращий стан фізичного виховання в дошкільних закладах міста Києва

З 5 лютого по 26 квітня 2014 року відбудеться міський огляд-конкурс на кращий стан фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах м. Києва. Його організовано з метою вивчення, узагальнення та поширення кращого досвіду роботи з фізичного виховання дітей дошкільного віку. Умови проведення конкурсу визначені наказом Міністерства освіти і науки України від 23.04.2012 №491 «Про Всеукраїнський огляд-конкурс на кращий стан фізичного виховання в навчальних закладах системи освіти України».
Наказ МОН України від 23 квітня 2012 року №491 «Про Всеукраїнський огляд-конкурс на кращий стан фізичного виховання в навчальних закладах системи освіти України»
Наказ ДОНМС від 11 січня 2014 року №12 «Про проведення міського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах міста Києва»

Відбувся ІІІ (міський) етап IV Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім.Т.Шевченка (оновлено)

18 січня 2014 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка (вул. Маршала Тимошенка, 13-Б) відбувся ІІІ (міський) етап ІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. У конкурсі взяли участь учні загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва (300 осіб), студенти ВНЗ, коледжів та училищ (18 осіб).
Наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 3 лютого 2014 р. №29 «Про підсумки ІІІ (міського) етапу ІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2013-2014 н.р.»
Завдання ІІІ (міського) етапу ІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Відповіді до завдань ІІІ (міського) етапу ІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Результати ІІІ (міського) етапу ІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка