Category Archives: Звіти про семінари

Тренінг «Родове дерево» для вихователів ДНЗ

20 травня 2016 року в ДНЗ №340 Голосіївського району м.Києва для слухачів курсів підвищення кваліфікації було проведено тренінг «Родове дерево». Тренер – старший викладач кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук Д.Сабол.
Продемонстрована на тренінгу методика скерована на формування в дитини етнічної свідомості через усвідомлення себе, зв’язок зі своєю сім’єю, родом, етносом засобами української народної вишивки шляхом розуміння філософії вишитого рушника. Унікальність методики полягає в поєднанні відомостей із культури українського етносу, етнічної психології, арт-терапії, гештальт-терапії.
Захід відбувся в рамках Фестивалю науки Київського університету імені Бориса Грінченка.
Повна версія тренінгу подана в дисертаційному дослідженні Д.Сабол «Психологічні особливості формування етнічної свідомості в юнацькому віці засобами української народної вишивки».

Презентація посібника Діани Сабол «Вишиваємо пісню»

19 травня 2016 року, в Міжнародний день вишиванки, в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбулася презентація навчального посібника Діани Сабол «Вишиваємо пісню». Захід було проведено в рамках Фестивалю науки.
Навчальний посібник адресований учителям трудового навчання, керівникам гуртків прикладного мистецтва, зокрема народної вишивки. Посібник можуть використовувати вчителі музики та керівники музичних гуртків, вчителі українознавства та української літератури, образотворчого мистецтва, а також психологи арт-терапевти.
До презентації було приурочено відкриття виставки оригінальних дитячих робіт – вишитих картин на теми українських народних пісень із репертуару всесвітньо відомого українського співака Анатолія Солов’яненка.
Про посібник можна прочитати в інституційному репозиторії Київського університету імені Бориса Грінченка за посиланням http://elibrary.kubg.edu.ua
Про посібник Діани Сабол «Вишиваємо пісню»

Заняття-екскурсія «Київ грінченківської доби» для працівників Інституту

27 травня 2016 року в межах Фестивалю науки для педагогічних і науково-педагогічних працівників ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено практичне заняття-екскурсію «Київ грінченківської доби». Захід організувала доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО, кандидат історичних наук Н.П.Клименко.
Мета заняття-екскурсії – ознайомлення з локальною історією Києва, зокрема з унікальною історією бульвару Т.Шевченка та вулиці Саксаганського в контексті політичного, культурного й соціального розвитку України кінця ХІХ – початку ХХ ст. Педагоги-екскурсанти отримали інформацію про інтелектуальний центр міста, про творчих і завзятих киян, які своєю натхненною діяльністю й конкретною працею залишили в українській історії помітний слід.
Особливу цікавість викликала історія вулиці Саксаганського, де мешкав цвіт української інтелігенції: Михайло Драгоманов iз родиною, Володимир Антонович, Борис Грінченко, Євген Чикаленко, Михайло Старицький, Микола Лисенко, Леся Українка, Олександр Кониський, брат Михайла Грушевського Олександр, літературознавець Володимир Перетц, художник Фотій Красицький, Симон Петлюра, родина Шульгиних, публіцист Сергій Бердяєв та інші.

Міжкафедральний науковий семінар «Цивілізаційні виклики сучасної гуманітарної освіти»

18 травня 2016 року в рамках Фестивалю науки-2016 у Київському університеті імені Бориса Грінченка було проведено міжкафедральний науковий семінар «Цивілізаційні виклики сучасної гуманітарної освіти».
У роботі семінару взяли участь учителі історії ЗНЗ, голови РМО вчителів історії ЗНЗ Києва, методисти РНМЦ та науковці Інституту суспільства й Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
З доповідями виступили Микола Григорович Тур, професор кафедри філософії, Оксана Олексіївна Салата, професор кафедри історії України, та Фелікс Львович Левітас, професор кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання.
Науковці запропонували концептуальні підходи до висвітлення найважливіших проблем вітчизняної та всесвітньої історії в контексті цивілізаційного підходу до її вивчення.
Учасники семінару поділилися досвідом та представили авторські технології формування предметних компетенцій і наукового світогляду школярів та студентів.
У рамках Фестивалю відбулося засідання слухачів Авторської школи професора Ф.Л.Левітаса.

«Медіаосвіта та медіаграмотність для громадян» – відкрите заняття в бібліотеці

20 травня 2016 року в рамках Фестивалю науки на базі Державної бібліотеки України для юнацтва кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка О.Є.Матвійчук провела відкрите заняття «Медіаосвіта та медіаграмотність для громадян».
Мета заняття – інформування бібліотечних фахівців та читачів бібліотеки про необхідність посилення стійкості перед дестабілізуючою силою впливу неправдивої інформації. Було розглянуто такі питання:
1. Мас-медіа і маніпуляції. Що може запропонувати сучасна бібліотека для удосконалення медіаграмотності відвідувачів.
2. Критичне мислення: базові методики і вправи.
Учасники заходу активно долучалися до обговорення актуальних питань медіаосвіти, шукали відповідей на питання: у чому полягають відмінності між інформуванням та пропагуванням, що таке фейки, мова ненависті. Найбільше зацікавила аудиторію інформація про власників вітчизняних телеканалів.
В.Ф.Іванов, О.В.Волошенюк. Медіаосвіта та медіаграмотність. Підруч. для студентів педагогічних навчальних закладів та слухачів Інститутів підвищення кваліфікації
П.П.Грабовський. Медіакомпетентність педагога: презентація
Мова ненависті: презентація

Тренінг ІППО для вчителів іноземної мови

18 травня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка для вчителів іноземної мови був проведений тренінг «Англійська – це просто». Захід відбувся в межах Фестивалю науки.
Тренінг провела завідувач кафедри методики мов і літератури ІППО, доцент, кандидат педагогічних наук В.М.Буренко.
Матеріали тренінгу: Effective methods of teaching vocabulary (Ефективні методи викладання лексики)

Тренінг з удосконалення педагогічної майстерності вчителя засобами театральної педагогіки

17 травня 2016 року в межах Фестивалю науки в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся тренінг «Удосконалення педагогічної майстерності засобами театральної педагогіки», який провела для вчителів-словесників доцент кафедри методики мов та літератури, кандидат педагогічних наук Світлана Іванівна Сафарян.
Майстерна педагогічна дія – це мистецтво. Зміст педагогічної дії складають ґрунтовне знання вчителем предмета, методики його навчання, основ педагогіки, психології та інших суміжних наук. Форма ж охоплює розвинуті вміння педагогічної техніки, що є складовою педагогічної майстерності вчителя.

Круглий стіл «Професійна орієнтація в школі: виклики часу, тенденції, підходи»

19 травня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Професійна орієнтація в школі: виклики часу, тенденції, підходи». Завдання заходу – створення функціональної платформи для обговорення викликів сучасності у вирішенні питань, пов’язаних із професійним самовизначенням учнівської молоді, у тому числі зумовлених змінами в житті країни, обмін досвідом між науковцями та працівниками психологічної служби.
Організатори круглого стола – Київський університет імені Бориса Грінченка, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України, Інститут проблем виховання НАПН України.
Програма заходу
О.В.Мельник. Консультування щодо вибору професії: презентація
І.Ткачук. Організаційно-методичне забезпечення профорієнтаційної роботи в навчальному закладі: презентація

Семінар з питань навчально-методичного супроводу викладання трудового навчання у 8-х класах ЗНЗ

12 травня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся семінар «Навчально-методичний та інформаційний супровід викладання трудового навчання у 8-х класах ЗНЗ (за новим Державним стандартом освіти)» для методистів із трудового навчання РНМЦ і голів РМО вчителів трудового навчання (обслуговуючі види праці).
Учасники заходу ознайомились зі змістом блоку 2 «Технологія виготовлення швейного виробу» (блок для дівчат) та блоку 3 «Технологія виготовлення виробів інтер’єрного призначення» (блок для класів, які не поділяються на групи хлопців і дівчат) програми з трудового навчання для учнів 8 класів, особливостями календарно-тематичного планування занять за блоками; із методичними підходами до реалізації проектно-технологічної діяльності у варіативній складовій програми для 7(8) класів; отримали інформацію про методичні матеріали на допомогу вчителям, які викладають предмет у 8 класі.
Особлива увага була приділена змінам у програмі для учнів 8 класу.
Н.І.Боринець. Упровадження в 8 класі програми з трудового навчання (за новим Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, зі змінами): презентація
І.Ю.Ходзицька. Про підручник з трудового навчання для 8 класу: презентація

Семінар для вчителів, що викладають курс «Література»

20 квітня 2016 року відбувся семінар «Методичні підходи до вивчення нововведених творів до програми інтегрованого курсу «Література» (7 клас)».
Автор підручника «Література» для 7-го класу, доцент кафедри методики викладання російської мови і світової літератури НПУ ім. М.П.Драгоманова Анжела Мельник зупинилася на питанні формування в підлітків загальнолюдських цінностей під час вивчення твору Девіда Амонда «Скелліг».
На особливостях викладання твору Азейка Азімова «Фах» зосередила увагу педагогів доцент кафедри методики мов та літератури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Олена Покатілова.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами виступів.
Програма семінару
Анжела Мельник. Особливості вивчення повісті Девіда Алмонда «Скелліг» у 7-му класі загальноосвітньої школи: презентація
Олена Покатілова. Творчість Азейка Азімова й екранізації його творів: презентація

Навчально-практичний тренінг із використання методики «Кола друзів» у ЗНЗ

27 квітня 2016 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний тренінг для працівників ЗНЗ м. Києва, мета якого – ознайомлення з методикою «Кола друзів».
Тренінг провели методисти науково-методичного центру інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка за організаційної підтримки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради та фінансової підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
«Кола друзів» – методологія, що забезпечує залучення до колективу кожної дитини, яка через індивідуальні особливості розвитку/порушення розвитку, особисту кризу чи проблемну поведінку стикається в школі з труднощами.
Учасникам тренінгу були надані практичні рекомендації щодо використання методики «Кола друзів» в загальноосвітньому навчальному закладі.
В Україні ця методика вперше була представлена наприкінці 2015 року в рамках тренінгу, організованого Всеукраїнським фондом «Крок за кроком»
за підтримки Фонду Відкритого суспільства. Тренінг проводився тренерами Коліном та Джекі Ньютон (Inclusive Solutions, Великобританія). Були підготовлені педагогічні працівники, які впроваджують цю методику в загальноосвітніх навчальних закладах, а також консультанти, які надають наставницьку підтримку, в тому числі проводять тренінги з ознайомлення із цією методикою.
Програма заходу

Майстер-клас «Таємниці народної ляльки: лялька-мотанка»

19 квітня 2016 року на базі гімназії № 283 Деснянського району відбувся майстер-клас «Таємниці народної ляльки: лялька-мотанка» для голів районних методичних об’єднань учителів трудового навчання (обслуговуючі види праці). Майстер-клас провів учитель трудового навчання гімназії № 283 Микола Володимирович Швед. Було розглянуто питання як українського лялькарства в національній культурі, так і технології виготовлення народних ляльок із різних матеріалів під час реалізації варіативної складової програми трудового навчання для 5-9 та 10-11 класів.
Майстер-лялькар щедро поділився не тільки таємницями народної ляльки, а й технологічними особливостями її виготовлення. Особливу увагу було приділено технологіям створення хреста на обличчі ляльки-мотанки, оскільки, на думку майстра, це найголовніший елемент ляльки. З великим інтересом учасники майстер-класу спостерігали за виготовленням стилізованої ляльки-мотанки.
Вікіпедія: лялька-мотанка
Лялька-мотанка
Лялька-мотанка як оберег
На фото Микола Володимирович Швед проводить майстер-клас.

Семінар для вчителів географії, що викладають курс «Соціальна та економічна географія України, світу»

12 квітня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся семінар на тему «Практичне спрямування вивчення соціальної та економічної географії України, світу». Було розглянуто найбільш актуальні теми з економічної та соціальної географії України та світу. Вирішенню основних проблем у викладанні економічної та соціальної географії був присвячений виступ методиста НМЦ природничо-математичної освіти та технологій Н.І.Чанцевої.
Упродовж квітня та травня проект “10  min. school” проводить благодійну акцію, суть якої – надання  безкоштовного доступу до відеоуроків найкращих учителів України з таких предметів, як українська мова та література, географія, хімія, фізика, історії, біологія, алгебра та геометрія. Адреса ресурсу – http://www.10minschool.net.
Увагу учасників семінару було акцентовано на можливості використання розміщених на цьому веб-ресурсі  уроків  географії для учнів 10 класів. До речі, переглянути такі уроки десятикласники зможуть самостійно.
Про особливості вивчення теми «Машинобудування України, світу  на сучасному етапі» йшлося у виступі Г.І. Карпюк. Майстер-клас «Методика вивчення теми «Природні ресурси світу» на уроках географії в  10 класі» провела О.І.Волошина, вчитель-методист Слов’янської гімназії м.Києва.
Чанцева Н.І..Машинобудування світу. Презентація
Волошина О.І. Природні ресурси світу. Матеріали майстер класу
Фотогалерея