Category Archives: Звіти про семінари

Круглий стіл «Мовна особистість майбутнього вчителя-словесника в контексті неперервної педагогічної освіти»

18 травня 2017 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Мовна особистість майбутнього вчителя-словесника в контексті неперервної педагогічної освіти». Співорганізаторами заходу стали кафедра методики мов та літератури Інституту післядипломної педагогічної освіти та кафедра української мови Інституту філології.
Мета заходу – сприяти становленню студентів як майбутніх учителів-словесників, допомогти їм краще усвідомити сучасний стан мовної освіти в Україні.
Програма круглого столу

Семінар-практикум «Сучасний урок біології: традиції та інновації»

17 травня 2017 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено семінар-практикум «Сучасний урок біології: традиції та інновації» (за результатами конкурсу “Вчитель року – 2017” у номінації “Біологія”).
Виступ провідного наукового співробітника лабораторії біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидата педагогічних наук Н.Матяш було присвячено оновленню навчальних програм з біології для основної школи на засадах компетентнісного підходу.
Член журі фінального етапу Всеукраїнського конкурсу “Вчитель року – 2017” у номінації “Біологія”, учитель ліцею №208, доцент Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, Заслужений учитель України І.Сліпчук зупинилася на питаннях організації та проведення фахових змагань.
Високий рівень проведення майстер-класів продемонстрували лауреат Всеукраїнського конкурсу “Вчитель року – 2017” І.Аксененко (СЗШ №190) та учасники міського етапу змагання Д.Бичко (СШ №329 «Логос» ім. Г.Гонгадзе), С.Павловська (ліцей №227 ім. М.М.Громова). Педагоги надали колегам поради щодо створення проектів.
І.Ю.Сліпчук. Сучасний урок біології: традиції та інновації: презентація
І.І.Аксененко. Завдання конкурсного випробування: презентація
Д.І.Бичко. Майстер-клас «Форми і методи навчання на уроках біології»: презентація
С.М.Павловська. Виконання проекту: презентація

Семінар «ЗНО з української мови та літератури-2017: на що звернути увагу»

29 березня 2017 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено практичний семінар «ЗНО з української мови та літератури-2017: на що звернути увагу». Педагоги – учасники заходу отримали вичерпні відповіді на запитання стосовно зовнішнього незалежного оцінювання в 2017 році.
На семінарі виступили начальник відділу змісту суспільно-гуманітарних навчальних предметів Українського центру оцінювання якості освіти Андрій Панченков і методист відділу Оксана Данилейко. Андрій Панченков розповів, як тестове завдання потрапляє в сертифікаційну роботу ЗНО, проаналізував психометричні характеристики тестових завдань з української мови, літератури та власного висловлення.
Тетяна Дідух, методист Управління освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, зупинилась на тому, яких саме помилок абітурієнти припускаються найчастіше. З особливою цікавістю педагоги сприйняли інформацію про те, яким чином розподіляють бали при оцінюванні власного висловлення.
Ольга Питюр, учитель української мови та літератури Політехнічного ліцею Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» Солом’янського району, поділилася власним досвідом складання завдань ЗНО та надала рекомендації щодо організації ефективної підготовки школярів до тестування.
Український центр оцінювання якості освіти
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
Андрій Панченков, Оксана Данилейко. Актуальні питання зовнішнього незалежного оцінювання: презентація
Тетяна Дідух. Написання власного висловлення: презентація
Ольга Питюр. Польовий досвід: ЗНО з української мови та літератури: презентація

Методичний семінар для класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ

21 березня 2017 року в СШ №206 імені Леся Курбаса Святошинського району проведено методичний семінар «Формування активної громадянської позиції старшокласників» для класних керівників та педагогів-організаторів. Організатори заходу – НМЦ гуманітарної освіти і виховання ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка та РНМЦ Святошинського району.
На семінарі йшлося про потужний виховний потенціал правильно організованого учнівського самоврядування. Начальник відділу з питань внутрішньої політики та зв’язків із громадськістю Святошинської адміністрації Ірина Романенко наголосила на тому, що нині самоврядування – найефективніший із методів виховної роботи, адже наділення учнів певними повноваженнями розвиває лідерські якості, формує соціальний досвід та ціннісні орієнтації, виховує активних громадян держави, створює простір для самореалізації, а головне – навчає спілкуватися, узгоджуючи свої бажання з потребами інших людей. Президент районної асоціації «Старшокласник», одинадцятикласниця Ольга Манукян стверджує: для учнів школа лідерства – їхня маленька країна.
Г.В.Лінчевська. Учнівське самоврядування та розвиток активної громадянської позиції старшокласників: презентація
С.О.Мацієвська. Вплив учнівського самоврядування на формування соціально активної особистості: презентація
С.О.Щербань. Учнівське самоврядування як спосіб організації життя шкільного колективу: презентація
Ольга Манукян. Школа лідерства – наша маленька країна: презентація
Школа лідерства: відео (9 хв.)
Читання віршів Тараса Шевченка: відео (2 хв.)
Фотозвіт: відео (5 хв.)

Семінар для вчителів біології ЗНЗ

13 березня 2017 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено семінар «Шкільна біологічна освіта: традиції та інновації» для вчителів біології ЗНЗ.
Виступ М.А.Вихренко, вчителя біології середньої школи №65, співробітника УЦОЯО, було присвячено формуванню на уроках біології предметних компетентностей учнів та принципам складання завдань Зовнішнього незалежного оцінювання з біології. Було представлено зразки тестових завдань 2015 та 2016 років та їхній аналіз згідно з критеріями оцінювання.
А.О.Чернінський, кандидат біологічних наук, старший науковий співробітник відділу фізико-хімічної біології клітинних мембран Інституту фізіології ім. О.Богомольця НАН України, доцент Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, зупинився на питанні роботи з обдарованою учнівською молоддю та надав конкретні поради щодо підготовки школярів до конкурсу «Нейронауки».
О.А.Андерсон, учитель біології СЗШ №4, автор багатьох розробок дидактичних матеріалів, прокоментувала сторінки підручника для 9 класу та надала рекомендації з його використання в навчальному процесі.
О.А.Андерсон. На перетині педагогічного досвіду та сучасної біологічної науки: презентація
А.О.Чернінський. Нейроконкурс – змагання школярів із нейронаук: презентація

Науково-практичний семінар для вчителів історії

10 березня 2017 року в музеї Лесі Українки (вул. Саксаганського, 97) відбувся науково-практичний семінар «Українська інтелігенція у громадсько-політичному русі другої половини ХІХ – початку ХХ століття» для вчителів історії. Організатори заходу – кафедра методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка та співробітники музею Лесі Українки.
Проблематика семінару нині надзвичайно актуальна, адже представники української інтелігенції того періоду зробили неоціненний внесок у формування національної самосвідомості українців, утвердження української мови, розвиток музичного, образотворчого, театрального мистецтва. Їхня політична, суспільна й мистецька діяльність спиралася на міцні традиції культурних надбань українського народу, що особливо важливо для національно-патріотичного виховання сучасної молоді.
Учасники семінару взяли активну участь в обговорені актуальних питань вивчення культурницького та політичного етапів українського національного поступу ХІХ – початку ХХ ст.
Програма семінару
Сайт Музею видатних діячів української культури: Лесі Українки, Миколи Лисенка, Панаса Саксаганського, Михайла Старицького
О.В.Дудар. Формування образу української інтелігенції кінця ХІХ – початку ХХ ст. засобами музейної педагогіки: презентація
Ю.В.Беззуб. Зірка українського відродження Олена Пчілка: презентація
Н.П.Клименко. Олександр Кониський в українському суспільно-політичному русі другої половини ХІХ століття: текст виступу

Семінар для вчителів біології, хімії та географії ЗНЗ

23 лютого 2017 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено семінар «Стандарти Нової української школи» для вчителів біології, хімії та географії ЗНЗ.
Виступ директора Інституту М.Войцехівського було присвячено формуванню на уроках біології ключових навичок та ключових компетентностей учнів.
Професор НПУ ім. М.П.Драгоманова С.Страшко зупинився на питанні наукового підходу до складання підручників з біології для учнів 9 класу та надав конкретні поради щодо підготовки вчителів до уроків.
Р.Шаламов, кандидат біологічних наук, заслужений учитель України, голова ТО «Соняшник», прокоментував сторінки авторського підручника для 9 класу, заохотив учителів брати участь у природознавчому конкурсі «Геліантус» і використовувати його матеріали для підготовки до тестувань.
Р.Шаламов. Біологічна освіта в сучасній українській школі: презентація

Науково-методичний семінар для методистів і вчителів історії

16 лютого 2017 року Науково-методичним центром гуманітарної освіти і виховання ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка та РНМЦ Шевченківського району було проведено науково-методичний семінар «Використання інтерактивних технологій на уроках історії». Організатори заходу відпрацювали з учасниками семінару такі технології:
– організація сучасного уроку історії;
– організація роботи з підручниками та електронними програмово-педагогічними засобами на уроці історії та онлайн;
– використання інтерактивних технологій вивчення історичних персоналій на уроках історії.
У рамках семінару було презентовано нові паперові та цифрові посібники видавництв «Грамота» та «Картографія».
Ф.Л.Левітас. Методичне забезпечення організації та проведення сучасного уроку історії: презентація
О.Ф.Трухан. Методичні засади висвітлення історичних постатей у шкільних курсах історії: презентація
Л.М.Тищенко. Організація роботи з підручником на уроках історії: традиційні та інтерактивні технології: презентація
Друковані праці видавництва «Грамота»
Фотогалерея

Семінар «Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації» для педагогів ЗНЗ, які працюють в інклюзивних класах

21 грудня 2016 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний семінар «Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації» для педагогічних працівників ЗНЗ, які з 2016/2017 н. р. розпочали працювати в інклюзивних класах. Проведений у рамках «Школи інклюзивної освіти» захід був спрямований на ознайомлення педагогів з однією зі складових індивідуальної програми розвитку дитини, а саме: здійснення адаптацій і модифікацій.
Т.В.Семенова, В.А.Кирніс. Розробка індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації (з досвіду роботи СЗШ №233 Оболонського району міста Києва)