Category Archives: Звіти про семінари

Всеукраїнський науково-практичний семінар «Компетентнісний вимір реалізації навчальних програм предметів технологічного циклу»

7-8 листопада 2018 року в місті Святогірську на базі комунального закладу «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини» відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Компетентнісний вимір реалізації навчальних програм предметів технологічного циклу».
Протягом двох днів завідувачі кабінетів (методисти) трудового навчання обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та педагоги області ділилися досвідом, переймали кращі методичні знахідки колег, спілкувалися під час проведення Вернісажу українського автентичного мейкерства, тренінгів, майстер-класів, пристендових доповідей, панельних дискусій. Учасниками семінару було відзначено високий рівень професійної організації семінару; оригінальність оформлення різноманітних робочих зон, представлення цікавого й перспективного досвіду педагогів-технологів Донеччини.
Фоторепортаж

Круглий стіл для вчителів російської мови

18 жовтня 2018 року в СШ №57 відбувся круглий стіл для вчителів російської мови на тему «Формування мовної компетентності учнів на уроках російської мови в контексті концепції «Нова українська школа».
Велике зацікавлення викликав виступ професора НУ ім.Т.Шевченка Л.П.Дядечко, автора підручника з інтегрованого курсу «Русский язык и литература». Досвідом використання компетентнісних завдань, необхідних для перетворення навчальної дисципліни у творчий навчальний процес, поділилась учителька СШ №85 Голосіївського району О.А.Куракса. Вчителька гімназії №178 Солом’янського району Т.Й.Оржеховська продемонструвала фрагменти уроків російської мови на засадах компетентнісного підходу в навчанні та запропонувала різні форми контролю навчальної діяльності учнів.
Учителі обговорили способи формування ключових компетентностей учнів.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами майстер-класу:
Л.П.Дядечко. Мовні рівні. Основні одиниці мови, їх роль в усному й писемному спілкуванні
О.А.Куракса. Компетентнісні завдання на уроках російської мови як необхідний складник сучасного навчання
О.А.Куракса. Компетентнісні завдания на уроках російської мови як необхідний складник сучасного навчання: презентація
О.А.Куракса. Компетентнісні завдания з російської мови
Т.Й.Оржеховська. Формування мовних компетентностей на уроках російської мови: презентація

Науково-методичний семінар для вчителів естетичних дисциплін ЗНЗ

11 жовтня 2018 року на базі СШ №7 імені М.Т.Рильського з поглибленим вивченням англійської мови Солом’янського району столиці було проведено організований НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка науково-методичний семінар «Модернізація мистецької освіти в сучасній школі».
Про реалізацію ідей Концепції «Нова українська школа» у практиці закладів загальної середньої освіти розповіла Янковська Інна Миколаївна, доцент кафедри педагогіки та методики початкового навчання факультету педагогіки і психології НПУ імені М.П.Драгоманова.
Комаровська Оксана Анатоліївна, доктор педагогічних наук, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти, старший науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, означила проблеми оцінювання і компетентнісного підходу в мистецькій освіті.
Автори підручників «Мистецтво. 1 клас» Лобова Ольга Володимирівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної і початкової освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка, та Калініченко Олена Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп’ютерних технологій дизайну і графіки, начальник відділу по роботі зі студентами Київського національного авіаційного університету, розкрили особливості змісту та практичних завдань з музичного та образотворчого мистецтва на сторінках своїх книг та робочих зошитів.
Програма семінару
І.М.Янковська. Реалізація ідей Концепції «Нова українська школа» у практиці закладів загальної середньої освіти: презентація виступу
О.А.Комаровська. Мистецькі досягнення учнів: до проблеми оцінювання і компетентнісного підходу: презентація виступу
О.В.Лобова. Підручник «Мистецтво. 1 клас» як засіб реалізації ідей Концепції «Нова українська школа»: презентація виступу

Семінар для освітян, які беруть участь в апробації та впровадженні курсу «Культура добросусідства»

НМЦ дошкільної та початкової освіти ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка організував і провів науково-методичний семінар для освітян, які беруть участь в апробації та впровадженні курсу «Культура добросусідства». Захід, який відбувся на базі Київського зоологічного парку, мав надати педагогам інформацію для відзначення 4 жовтня Всесвітнього дня захисту тварин.
3 жовтня 2018 року співробітники зоопарку та методисти НМЦ провели семінар «Добродіяння в довкіллі: люди і тварини». У практичній частині заходу його учасників очікувала розвага «Смаколик для друзів», а ведмедів Чіпа і Дейла – почастунок від педагогів.
Упевнені, що відзначення Всесвітнього дня захисту тварин запам’ятається і учням, і освітянам.
Л.Кравчук. Абетка першокласника / першокласниці
І.Санковська. Пам’ятники тваринам
Інформація для педагогів:
Всесвітній день тварин
Екологічні дати року

Науково-методичний семінар для вчителів естетичних дисциплін ЗНЗ

13 вересня 2018 року на базі НВК “Домінанта” Дніпровського району столиці було проведено організований НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка науково-методичний семінар «Мистецька освіта в контексті реалізації ідей Концепції «Нова українська школа».
Олена Василівна Гайдамака, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту дошкільної та початкової освіти в Новій українській школі ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», розповіла про новий державний стандарт початкової освіти, ознайомила з основними змінами, які відбулись у навчальних програмах інтегрованого курсу «Мистецтво», означила мету мистецької освітньої галузі – формування культурної та інших компетентностей, цінностей у процесі пізнання мистецтва та художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті, поваги до національної та світової мистецької спадщини.
Виступ Ольги Володимирівни Просіної, кандидата педагогічних наук, докторанта, доцента кафедри філософії і освіти дорослих ЦІППО УМО НАПН України, розпочався з цікавого гармонізувального тренінгу і був присвячений новій професійній ролі вчителя мистецтва в контексті концепції андрагогіки.
Традиційний учасник учительських заходів Вікторія Валентинівна Рагозіна, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, головний редактор всеукраїнського науково-методичного журналу «Мистецтво та освіта», надала інформацію про надруковані в журналі найактуальніші методичні статті, календарне планування, мистецькі поради.
Досвідом роботи із застосування інтерактивних технологій у мистецькій галузі, а також особливостям наповнення освітянських сайтів, рекомендованих до використання учителям образотворчого та музичного мистецтва, поділилась учитель-методист музичного мистецтва СЗШ №119 Деснянського району Наталія Ігорівна Овіннікова.
Програма семінару
О.В.Гайдамака. Державний стандарт початкової освіти. Типова освітня галузь (мистецька освітня галузь): презентація виступу
О.В.Просіна. Виклики та тенденції розвитку мистецької освіти в умовах Нової української школи: презентація виступу

Всеукраїнський семінар «Освітня програма «Початкова школа: освіта для життя»

17 травня 2018 року в гімназії №34 «Либідь» ім. Віктора Максименка Подільського району м.Києва відбувся Всеукраїнський семінар «Освітня програма «Початкова школа: освіта для життя». Організатори заходу – ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка та ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».
Ознайомившись з досвідом роботи вчителів початкових класів гімназії Жуковської Наталії Анатоліївни та Савкової Лесі Іванівни, педагоги взяли участь у роботі круглого столу «Програма «Початкова школа: освіта для життя»: досвід практичної реалізації».
Досвідом реалізації програми поділились Мірошникова Ольга Миколаївна, вчитель початкових класів СЗШ №294 Деснянського району, Войтко Інна Іванівна, вчитель початкових класів ШДС «Лісова казка» Святошинського району, та Козік Ірина Вікторівна, вчитель початкових класів гімназії №34 «Либідь» ім. Віктора Максименка Подільського району.
Своїми думками про навчання дітей за експериментальною програмою поділилася мама першокласників Козлова Лідія Анатоліївна (ЗЗСО №93).
Початкова школа: освіта для життя

Семінар для вчителів російської мови та літератури

12 квітня 2018 року відбувся семінар на тему «Застосування інтерактивних технологій у процесі навчання російської мови та літератури» для вчителів-словесників шкіл із російською мовою навчання.
Було розглянуто прийоми та способи застосування інтерактивних технологій в умовах інтегрованого навчання російської мови та літератури.
Велике зацікавлення викликав виступ професора кафедри російської мови і світової літератури НПУ ім. М.П.Драгоманова, кандидата педагогічних наук Л.В.Давидюк. Йшлося про викладання інтегрованого курсу російської мови та літератури в 10 класі за новою програмою.
В.Я.Звиняцьковський, доктор філологічних наук, провів практикум з питань інтегрованого навчання російської мови та літератури на основі роботи з текстом поезії О.Блока «Девушка пела в церковном хоре …».
Досвідом роботи із застосування інтерактивних технологій поділились учителі-методисти гімназії №153 ім. О.С.Пушкіна Шевченківського району О.П.Атабекова та гімназії №178 Солом’янського району С.Г.Долгих.
Л.В.Давидюк. Російська мова і література (інтегрований курс у 10 класі): презентація
О.П.Атабекова. Використання Інтернет-ресурсів при вивченні російської мови: презентація
С.Г.Долгих. Використання інтерактивних технологій у роботі з текстом на уроках літератури: презентація

Науково-методичний семінар для вчителів естетичних дисциплін ЗНЗ

28 березня 2018 року на базі школи №1 Шевченківського району столиці було проведено організований НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка науково-практичний семінар «Мистецтво екрану як засіб формування творчого мислення учнів».
Педагоги розглянули особливості формування загальнокультурної компетентності художньої грамотності учнів на уроках «Мистецтва» в 9 класі. Екранні мистецтва – кінематограф, телебачення – є популярними в сучасному соціумі, тому важливо ознайомити підлітків із специфікою художньої мови цих мистецтв, розумінням мистецького твору, вчити його характеризувати, висловлювати власну думку.
Людмила Ігорівна Сірікова, учитель-методист школи №25, поділилася досвідом роботи у використанні різних методів та форм на уроках мистецтва кінематографії.
Актриса театру і кіно Олеся Власова розповіла про екранні мистецтва та погляди батьків щодо перегляду сучасних фільмів дітьми.
Виступ Олесі Володимирівни Кубської, методиста РНМЦ Шевченківського району, був присвячений опануванню художнього змісту навчального предмета, який має здійснюватися в тісному взаємозв’язку традиційних та інноваційних методів навчання, що стимулюють асоціативно-образне мислення.
Яскравою мистецькою перлиною зустрічі стала пантоміма «Вогні великого міста» у виконанні педагога-організатора Магеровської Олени Олексіївни та учениці 10-а класу Калінічевої Марії школи І-ІІІ ступенів №25.
Програма семінару
О.В.Кубська. Інтегрований курс «Мистецтво»: будуємо урок: презентація виступу
О.О.Магеровська, М.Калінічева. Пантоміма «Вогні великого міста»: відео

Семінар «Виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності»

27 березня 2018 року в СЗШ №313 Деснянського району проведено семінар для класних керівників (зі стажем роботи до 5 років) «Виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності».
Учасники заходу розглянули актуальні проблеми, пов’язані з фізичним здоров’ям школярів, ознайомились із системою роботи з формування здорового способу життя учнів ЗНЗ Деснянського району. Лікар – санолог Київського міського центру «Здоров’я», кандидат медичних наук В.С.Лозинський розповів про сучасні методи виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я. М.В.Тимончук, інструктор Інституту Управління державної охорони України при Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, провів практичне заняття з надання першої медичної допомоги.
Г.В.Лінчевська. Актуальні проблеми фізичного здоров’я школярів: презентація виступу
Н.В.Макаревич. Система формування здорового способу життя в закладах освіти Деснянського району міста Києва: презентація виступу
Н.В.Печерна. Реалізація наскрізної змістовної лінії освітніх програм «Здоров’я і безпека»: презентація виступу
Н.В.Ніколаєнко. Здоров’я – найбільша цінність людини: презентація виступу
М.В.Тимончук. Надання першої медичної допомоги: презентація виступу
Методичні рекомендації МОН України «Щодо проведення уроків та виховних заходів у закладах освіти з питань уникнення ураження мінами і вибухонебезпечними предметами»

Семінар «Нова українська школа: освітні пріоритети та цінності»

28 лютого 2018 року силами НМЦ гуманітарної освіти та виховання Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено семінар «Нова українська школа: освітні пріоритети та цінності». Захід, учасниками якого стали методисти РНМЦ, заступники директорів з виховної роботи, голови методичних об’єднань класних керівників та педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти, заступники директорів із навчально-виховної роботи закладів позашкільної освіти, відбувся в Національному музеї літератури України.
Було обговорено цінності освіти, ціннісні орієнтири Нової української школи, можливості літературного музею у формуванні ціннісних орієнтирів та ставлень учнівської молоді.
Т.І.Свирська. Цінності як основа цілей освіти: презентація
С.В.Савченко. Ціннісні орієнтири Нової української школи: презентація
Національний музей літератури України

Семінар «Навчання німецької мови в першому класі спеціалізованої школи»

23 листопада 2017 року в НВК №167 Дніпровського району міста Києва проведено семінар «Навчання німецької мови в першому класі спеціалізованої школи».
Учасники заходу – вчителі іноземної мови спеціалізованих та загальноосвітніх навчальних закладів. Семінар організовано НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Учасники заходу обговорили проблеми, які виникають під час навчання німецької мови першокласників. Найбільш корисними були виступи педагогів, які мають значний практичний досвід застосування своїх знань.
Програма семінару
А.А.Братусь. Особливості викладання німецької мови в першому класі: методи, прийоми, засоби: презентація
А.О.Хрущ. Майстер-клас „Durch Spiel“: презентація

Науково-практичний семінар для вчителів історії

27 листопада 2017 року, напередодні відзначення 154-річчя від дня народження Бориса Дмитровича Грінченка, було проведено організований кафедрою історичної та громадянської освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка науково-практичний семінар для вчителів історії «Українське національне відродження другої половини ХІХ – початку ХХ століття крізь призму громадських і особистих взаємин його діячів». Захід відбувся у приміщенні Музею Лесі Українки.
У заході взяли участь понад 30 осіб – учителі історії київських ЗНЗ, науково-педагогічні працівники ІППО КУ імені Бориса Грінченка, науковці Музею Лесі Українки.
Програма семінару
Ю.В.Беззуб. Еволюція громадських та особистих взаємин Бориса Грінченка і Лесі Українки: презентація виступу
О.В.Дудар. Борис Грінченко та Іван Нечуй-Левицький: боротьба за українське слово: презентація виступу
Фотогалерея
Віртуальний музей Бориса Грінченка
Музей видатних діячів української культури Лесі Українки, Миколи Лисенка, Панаса Саксаганського, Михайла Старицького

Методологічний семінар «Психологічний супровід навчання педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти»

4 грудня 2017 року в конференц-залі Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України відбувся методологічний семінар «Психологічний супровід навчання педагогічних працівників в системі післядипломної педагогічної освіти».
Захід був ініційований Інститутом післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка та відділом психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Учасники презентували провідні дослідження, що здійснюються структурними підрозділами обох установ, визначили напрями співпраці та окреслили спільні задачі. Захід є першим із запланованих у межах угоди про співпрацю.
Програма методологічного семінару
Презентації та доповіді
Фотогалерея