Category Archives: Звіти про семінари

Семінар для вчителів-дефектологів з питань корекції гіперкінетичних розладів у дітей із порушеннями розвитку

29 квітня 2015 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся науково-практичний семінар «Шляхи корекції гіперкінетичних розладів у дітей із порушеннями психофізичного розвитку» для вчителів-дефектологів. Захід було проведено спільно з працівниками Українського НДІ соціальної і судової психіатрії та наркології, Міського медичного центру реабілітації слуху та мовлення «СУВАГ». Учасники семінару обговорювали проблему синдрому дефіциту уваги та гіперактивності.

Семінар з питань розвитку духовного потенціалу школярів

«Краса», «добро», «правда», «істина» – такі концепти є ключовими в діяльності спеціалізованої школи №187 з поглибленим вивченням української та англійської мов Солом’янського району м.Києва. З 2014 року в школі успішно проводиться дослідно-експериментальна робота на тему «Розвиток духовного потенціалу учнів 5–9-х класів на уроках предметів гуманітарного циклу».
14 травня 2015 року на базі закладу було проведено науково-методичний семінар, зініційований співробітниками науково-дослідної лабораторії експериментальної педагогіки та педагогічних інновацій Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Захід проходив за сприяння Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Виконавчого органу Київської міської ради, Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, що уможливило плідний діалог науковців, педагогів-практиків, митців.
Програма семінару
Л.Базиль. Розвиток духовного потенціалу учнів основної школи: глобальна проблема сьогодення чи данина традиціям?
Е.О.Помиткін. Особливості психологічної діагностики духовного потенціалу особистості: презентація
А.В.Черняк. Психологічне дослідження розвитку духовної культури педагогів, духовного потенціалу учнів та комплексна оцінка класів СШ №187(за методиками Е.О.Помиткіна): презентація
О.В.Радзімовська. Роль емоційно-вольової саморегуляції педагогів у розвитку духовного потенціалу учнів: презентація

Четвертий навчальний семінар з питань професійного супроводу дітей з аутистичним спектром розладу

12 травня 2015 року було проведено четвертий, завершальний навчальний семінар «Професійний супровід дітей з аутизмом у дошкільному та загальноосвітньому навчальних закладах: організація наступності». Захід відбувся в рамках навчального проекту «Комплексний психолого-педагогічний супровід дітей з аутистичним спектром розладу», організованого науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка спільно з Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України, громадською організацією ІРЦ «Маленький принц» та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».
Асистент учителя в інклюзивному класі: навчально-методичний посібник/Н.М.Дятленко, Н.З.Софій, О.В.Мартинчук, Ю.М.Найда, під заг.ред. М.Ф.Войцехівського.- К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 172 с.

Третій навчальний семінар з питань професійного супроводу дітей з аутизмом у ДНЗ і ЗНЗ

28 квітня 2015 року відбувся третій навчальний семінар «Професійний супровід дітей з аутизмом у дошкільному та загальноосвітньому навчальних закладах: організація наступності». Захід відбувся в рамках навчального проекту «Комплексний психолого-педагогічний супровід дітей з аутистичним спектром розладу», який розпочато науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка спільно з Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України, громадською організацією ІРЦ «Маленький принц» та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком».

Круглий стіл з питань роботи з вимушеними переселенцями

28 квітня 2015 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл «Організація взаємодії психологів державних та громадських структур м.Києва щодо роботи з вимушеними переселенцями».
У заході взяли участь представник Київського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, працівники Української фундації громадського здоров’я, представники Інституту обдарованої дитини НАПН України, методисти психологічної служби районних науково-методичних центрів м.Києва та голови районних методоб’єднань практичних психологів і соціальних педагогів ЗНЗ.
Організатор круглого столу – Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи.
Програма заходу
Facebook: “Право на здоров’я” (HealthRight International) в Україні
Круглий стіл з питань роботи з вимушеними переселенцями: відео (3 хв.)

Семінар ІППО для музичних керівників ДНЗ

16 квітня 2015 року в ДНЗ №677 відбувся семінар «Особливості проведення музичних занять у ДНЗ» для музичних керівників ДНЗ міста Києва. Після активного обговорення фахових питань і обміну досвідом учасники семінару ознайомились з використовуваним у ДНЗ обладнанням, наочним матеріалом і музичними інструментами, а також із виставкою дитячих костюмів.
Програма семінару
Л.Є.Пєчка. Сучасні вимоги до організації музичних занять у дошкільному навчальному закладі
В.М.Корнєєва. Весняні таночки для дошкільників

Семінар «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у інклюзивному класі»

22 квітня 2015 року в рамках постійно діючої школи «Інклюзивна освіта» відбувся завершальний у 2014-2015 н.р. науково-практичний семінар «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у інклюзивному класі». Захід провів НМЦ інклюзивної освіти ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка.
У семінарі взяли участь методисти районних науково-методичних центрів, представники міської і районних у м.Києві психолого-медико-педагогічних консультацій, Центрів практичної психології, заступники керівників загальноосвітніх навчальних закладів, педагоги інклюзивних класів, асистенти вчителів дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивними та спеціальними групами/класами навчання. Загальна кількість учасників заходу – 43 особи.
Учасники семінару ознайомилися з особливостями оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в умовах інклюзивного навчального середовища. Йшлося про такі практики оцінювання навчальних досягнень, як реагування на втручання, моніторинг прогресу розвитку дітей, ведення портфоліо тощо. Учасники заходу обмінялися з колегами власним досвідом.
Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у інклюзивному класі: презентація

Круглий стіл для вчителів біології ЗНЗ

15 квітня 2015 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл для вчителів біології ЗНЗ зі стажем роботи до 5 років.
Виступ учителя СШ №316, кандидата біологічних наук Т.М.Кобренюк було присвячено питанням наукового підходу до організації групової діяльності та оцінювання якості знань учнів у процесі вивчення теми «Походження життя на Землі» у 5-х та 11-х класах.
Учитель Економіко-правового ліцею М.М.Кушнір охарактеризувала основні типи завдань для групового навчання та методику їхнього оцінювання на прикладі організації практичної роботи «Розв’язання елементарних вправ з реплікації та транскрипції» (10 кл.). Було проаналізовано завдання для залікової картки команди.
У виступі методиста НМЦ природничо-математичної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка С.В.Назаренко було висвітлено підходи та особливості організації роботи в групах, переваги групового навчання. Було надано рекомендації для розв’язку конкретних навчальних ситуацій.
Т.М.Кобренюк. Ознайомлення з гіпотезами походження життя на Землі: презентація виступу
М.М.Кушнір. Розробка критеріїв та процедури перевірки знань учнів при груповій роботі на уроках біології
С.В.Назаренко. Контроль та оцінювання знань учнів у процесі роботи в групах на уроках біології: презентація виступу

Семінар «Професійний супровід дітей з аутизмом у ДНЗ і ЗНЗ: організація наступності»

14 квітня 2015 року відбувся другий навчальний семінар «Професійний супровід дітей з аутизмом у дошкільному та загальноосвітньому навчальних закладах: організація наступності».
На семінарі було розглянуто психологічні особливості переживання батьків при народженні в сім’ї дитини з особливими потребами. Учасники заходу отримали інформацію про особливості переживання батьками такої життєвої ситуації (етапи, характерні емоційні стани та поведінка); обговорили ефективні стратегії у спілкуванні з такими батьками (повага до їхніх почуттів, дотримання особистісної дистанції, увага до їхніх слів та потреб); а також відпрацювали прийоми зняття психоемоційного напруження (гімнастика для подолання стресового стану «Ключ»). Розуміння стану батьків має бути основою для взаємодії між батьками та фахівцями.
Г.Супрун. Психологічні особливості переживання батьками народження дитини з особливим потребами: презентація

Розвиток творчих здібностей дітей в умовах ДНЗ

Формування творчої особистості починається в дошкільному дитинстві. Великі можливості для розвитку потенціалу малят закладено в найбільш улюблених дошкільниками театралізованій, конструктивній і художній діяльності, що дають змогу дітям передати свої враження від навколишнього світу в образах.
На університеті науково-педагогічних знань вихователів-методистів ДНЗ активно обговорювалися саме ці питання.
Програма заходу
Г.В.Смольникова. Розвиток творчих здібностей та уяви дітей у процесі малювання: презентація
Педагогічний колектив ДНЗ №583. Музично-театралізована діяльність як засіб творчого розвитку дошкільників
О.І.Головенко. Використання техніки «Айріс-фолдинг» у роботі з дітьми дошкільного віку
Л.А.Туровець. Розвиток творчості дітей у ЛЕГО конструюванні: презентація

Круглий стіл з питань діяльності Інклюзивних ресурсних центрів

«Інклюзивний ресурсний центр: основні досягнення та подальші перспективи розвитку» – під такою назвою нещодавно було проведено круглий стіл за участю представників Інклюзивних ресурсних центрів (ІРЦ) у містах Київ, Вінниця, Черкаси та Рівне, Міністерства освіти і науки України, Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Центральної психолого-медико-педагогічної консультації, а також громадських організацій батьків дітей з особливими освітніми потребами. Один із таких центрів створений на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Мета заходу – обговорення основних результатів, досягнутих у рамках проекту «Інклюзивна освіта: крок за кроком», та подальших перспектив діяльності таких центрів. Серед важливих результатів діяльності ІРЦ були відзначені такі, як створення бази даних про наявні ресурси у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами, міжвідомча співпраця, просвітницька діяльність та інші. Але головний результат такої діяльності полягає в тому, що понад сто дітей залучені в дошкільні і загальноосвітні навчальні заклади, а їхні сім’ї отримують інформаційну і консультативну підтримку.
Захід організовано Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (United States Agency for International Development, USAID).
Наталія Заєркова. Інклюзивний ресурсний центр ІППО КУ імені Бориса Грінченка: презентація
Всеукраїнський фонд «Крок за кроком»

Семінар для вихователів ДНЗ

20 березня 2015 року в ДНЗ №590 Оболонського району відбувся науково-практичний семінар «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у роботі з дітьми-логопатами в ДНЗ» для вихователів дошкільних навчальних закладів.
Шляхи реалізації освітньої лінії «Комп’ютерна грамота» Базового компонента дошкільної освіти (2012 р.) розкрила Людмила Іванівна Меленець, старший викладач кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.<

Семінар ІППО для вчителів музичного мистецтва

4 березня 2015 року в СШ №20 було проведено семінар «Розвиток вокально-хорових навичок на уроках музичного мистецтва» для вчителів музичного мистецтва ЗНЗ столиці. Учителі музики ЗНЗ Оболонського району щедро ділилися досвідом своєї роботи.
Семінар розпочався виступом викладача ІППО КУ імені Бориса Грінченка Олени Іванівни Харченко, яка визначила головні вокально-хорові навички та розповіла про методи їх формування на уроках музичного мистецтва. Олена Іванівна провела майстер-клас з питань формування в учнів правильної дикції та дихання під час виконання вокальних творів.
О.І.Харченко. Дихання і дикція – головні вокально-хорові навички на уроках музичного мистецтва. Засоби досягнення: текст виступу
Л.П.Ляхова. Методика вокально-хорової роботи в початковій школі: презентація
І.А.Малюк. Сучасні вимоги до вибору творів для вокально-хорової роботи на уроках музичного мистецтва в 7-8 класах: презентація