Category Archives: Звіти про семінари

Міський науково-практичний семінар для вчителів історії

11 березня 2015 року в рамках Шевченківських днів у літературно-меморіальному будинку-музеї Т.Г.Шевченка (провулок Тараса Шевченка, 8а) відбувся науково-практичний семінар для вчителів історії «Тарас Шевченко в історії, літературі та народній пам’яті». Захід організований кафедрою методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання.
У роботі семінару взяли участь учителі-історики, науково-педагогічні працівники ІППО КУ імені Бориса Грінченка, наукові співробітники літературно-меморіального будинку-музею Т.Г.Шевченка.
Програма семінару
Будинок-музей Тараса Шевченка: віртуальна екскурсія
Ю.В.Беззуб. Українське народне музично-пісенне мистецтво в житті та творчості Тараса Шевченка (за мемуарними джерелами): презентація доповіді
О.В.Дудар. Переплетіння долі: Тарас Шевченко і Василь Тарновський-молодший: презентація доповіді

Проведено семінар «Організація підготовки до ДПА з біології в 9-х та 11-х класах»

5 березня 2015 року в гімназії 177 (біотехнологій) було проведено семінар «Організація підготовки до ДПА з біології в 9-х та 11-х класах» для методистів РНМЦ, учителів біології та голів МО вчителів біології ЗНЗ.
Виступ методиста НМЦ природничо-математичної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка С.В.Назаренко було присвячено підходам до завдань ДПА з біології для учнів 9 та 11 класів та процедурі проведення ДПА у школах.
Доцент НМУ імені Богомольця, кандидат біологічних наук О.В.Костильов зупинився на питанні наукового підходу до складання завдань та оцінюванні якості знань учнів, використанні тестових завдань високої розподільчої здатності. Науковець охарактеризував різновиди завдань різної складності та різних когнітивних рівнів для тестування в форматі ДПА та підготовки до ЗНО-2015.
О.А.Андерсон, учитель СЗШ №4 розглянула основні типи завдань та методику їх оцінювання, особливості організації підготовки до ДПА учнів 9-х та 11-х класів, продемонструвала приклади завдань для тестування у форматі ДПА в 9-х та 11-х класах в 2015 році.
Інформацію про сучасні науково-методичні періодичні видання для вчителів та учнів представила Л.О.Мялківська – редактор видавництва «Генеза». Вона заохотила вчителів узяти участь у громадському обговоренні підручників для 7-го класу, організованому в репозитарії на сайті МОН України.
О.В.Костильов, О.А.Андерсон. ДПА з біології в 9, 11 класах, 2015 рік: презентація
Сайт видавництва «Генеза»
Гімназія біотехнологій №177
Звернення МОН України до вчителів щодо конкурсного відбору підручників

Міський науково-практичний семінар з українознавства

18 лютого 2015 року в Музеї Лесі Українки відбувся міський науково-практичний семінар «Використання біографічного методу в дослідженні й популяризації життя і творчості видатних діячів української культури» для вчителів предметів суспільно-гуманітарного циклу та вихователів навчальних закладів. Захід організовано кафедрою методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Актуальність заходу зумовлена докорінною зміною культурно-освітнього простору на засадах пріоритетності національного компонента, між іншим, і в структурі історико-педагогічної науки і практики. Ідея розвитку національної науки, культури і мистецтва, створення української школи, відродження українських традицій у громадському житті нині набули першочергового значення для української педагогічної спільноти.
Програма семінару
Ю.В.Беззуб. Біографічні матеріали як джерела з історії українського національного відродження другої половини ХІХ – початку ХХ ст.: презентація доповіді
О.В.Дудар. «Фрагменти життя» особистості як об’єкт музейної педагогіки: презентація доповіді
О.В.Дудар. «Фрагменти життя» особистості як об’єкт музейної педагогіки: текст виступу
В.В.Шорохова. Особливості використання біографічних досліджень у виховній роботі: презентація доповіді

Семінар для молодих та новопризначених педагогів-організаторів та класних керівників ЗНЗ

5 лютого 2015 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся науково-практичний семінар «Дитяча агресія: причини та способи її подолання» для молодих та новопризначених педагогів-організаторів та класних керівників ЗНЗ.
Соціальний педагог НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка Лариса Леонідівна Письмак розкрила причини різних форм асоціальної поведінки, які можуть проявлятися в агресивності, деструктивності, зухвалості, насильстві. Методист НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка Галина Вікторівна Лінчевська сконцентрувала увагу присутніх на роботі з попередження дитячої злочинності. Про засоби профілактики агресивної поведінки школярів йшлося у виступі психолога НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка Світлани Валер’янівни Олексенко. Інна Олексіївна Большакова, аспірант Педагогічного інституту КУ імені Бориса Грінченка, провела з молодими педагогами майстер-клас із профілактики агресивності та насильства в школі.
Програма семінару
Г.В.Лінчевська. Алкоголь та агресія. Попередження дитячої злочинності: виступ
Л.Л.Письмак. Злість, агресія, насильство: презентація
С.В.Олексенко. Засоби профілактики агресивної поведінки школярів: презентація
І.О.Большакова. Профілактика агресивності та насильства в школі: презентація

Майстер-клас «Технологія плетіння з паперової «лози»

5 лютого 2015 року відбувся майстер-клас «Технологія плетіння з паперової лози» для методистів РНМЦ, голів РМО вчителів трудового навчання (обслуговуючі та технічні види праці). Мета майстер-класу – допомогти вчителям трудового навчання розширити кількість варіативних модулів у 7-9 класах.
У варіативній складовій програми трудового навчання є модуль «Технологія плетіння виробів із лози». Для вивчення змісту модуля необхідна лоза, якою забезпечити учнів в умовах міста непросто. Лозу можна замінити паперовими трубочками – паперовою «лозою», і, використовуючи способи і прийоми лозоплетіння, проектувати та виготовляти чудові вироби, які цілком можуть використовуватися в побуті.
О.Б.Берндт. Технологія плетіння з паперової лози: презентація
Авторські роботи з паперової «лози» О.В.Вітренко: презентація

Семінар-практикум для вчителів інклюзивних класів ЗНЗ та вихователів інклюзивних груп ДНЗ

МОН України, Департамент освіти і науки, молоді та спорту київської міської ради (КМДА) спільно з ТОВ «Українські центри психологічної допомоги» підготували низку семінарів, метою яких є ознайомлення вчителів інклюзивних класів ЗНЗ та вихователів інклюзивних груп ДНЗ із характеристикою синдромів відхилення в розвитку, причинами виникнення дефіциту розвитку, методами, скерованими на досягнення дітьми позитивних результатів у навчанні. 13-14 січня 2015 року на базі закладу товариства «Українські центри психологічної допомоги» відбувся семінар-практикум «На допомогу інклюзії».
У роботі семінару взяли участь близько 100 вчителів-логопедів, серед них слухачі курсів підвищення кваліфікації ІППО КУ імені Бориса Грінченка, а також вчителі-логопеди закладів МОЗ.
Олена Яковенко про гіперактивних дітей: відео (2 хв.)

Семінар з питань розвитку, навчання і виховання обдарованих дітей

18 грудня 2014 року відбувся науково-практичний семінар «Обдаровані діти: психологічні аспекти розвитку, навчання і виховання» для працівників психологічної служби системи освіти столиці. Захід було проведено в ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Завідувач НМЦ практичної психології і соціальної роботи Інституту Олена Іванівна Кепканова сконцентрувала увагу практичних психологів на питанні організації роботи з обдарованими і здібними дітьми в умовах освітнього простору.
Програма семінару
С.С.Марченко. Обдаровані діти: шляхи наукових пошуків: презентація
С.В.Савченко. Сучасні підходи в роботі з обдарованими дітьми в позаурочний час: презентація
О.Д.Обозова. Плекаємо обдаровану особистість (з досвіду роботи практичного психолога): презентація
Л.О.Московченко. Проблеми обдарованих дітей: презентація

Круглий стіл для голів методичних об’єднань учителів музичного мистецтва

17 грудня 2014 року в СШ №119 було проведено круглий стіл «Упровадження нової програми, підручників з музичного мистецтва для учнів 3-го, 6-го класів» для методистів художньо-естетичого профілю РНМЦ та голів методичних об’єднань учителів музичного мистецтва ЗНЗ.
Захід розпочався привітанням Лідії Степанівни Хари, директора СШ №119 Деснянського району м.Києва. Вже вкотре колектив навчального закладу запрошує вчителів столиці, створюючи для їхньої плідної праці чудові умови.
Обговорення особливостей навчально-виховного процесу з музичного мистецтва за новими програмами й підручниками розпочалося з виступу співавтора навчальних програм Н.І.Овіннікової. Проаналізувавши зміст програмового матеріалу, репертуар для співу та слухання музики кожного автора, Наталія Ігорівна наголосила на необхідності дотримання програмових вимог, особливостях застосування методів і прийомів навчання. Н.І.Овіннікова підкреслила, що вчитель має право самостійно добирати й замінювати музичний репертуар, представила розроблене нею тематичне планування уроків за підручником Л.М.Масол, дібраний відповідно до нових вимог музичний репертуар.
Програма заходу
Про організацію навчального процесу з музичного мистецтва в 3, 6 класах
Г.П.Коваленко. Використання інтерактивних методів навчання на сучасному уроці музичного мистецтва: текст виступу
Г.Б.Букреєва. Яким має бути вчитель музичного мистецтва
Г.П.Коваленко. Інтерактивні методи навчання на уроках музичного мистецтва: презентація
Т.Тракай. Використання мультимедійних технологій у школі: презентація

Круглий стіл для вчителів російської мови

11 грудня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл на тему «Методика підготовки до написання твору роздуму» для вчителів російської мови шкіл з російською та українською мовами навчання. Було розглянуто питання формування текстологічних знань та текстотворчих умінь учнів у процесі підготовки до твору-роздуму.
З доповіддю «Методика підготовки до твору-роздуму на морально-етичну тему» виступила Л.В.Давидюк, професор кафедри методики викладання російської мови та світової літератури НПУ ім. М.П.Драгоманова, кандидат педагогічних наук. З досвідом роботи «Формування навичок мовленнєвої діяльності в позаурочній та урочній системі» вчителів ознайомила Т.Г.Горбунова, учитель російської мови гімназії «Інтелект». Велике зацікавлення викликало проведення майстерні творчого письма учителем НВК «Міцва – 613» І.М.Халабаджах. Заняття дало змогу вчителям оволодіти новими прийомами формування в учнів мовленнєвих умінь і навичок.
Програма круглого столу
І.М.Халабаджах. Майстерня ціннісних орієнтацій і творчого письма як форма організації твору-роздуму на патріотичну тему: текст доповіді
Т.Г.Горбунова. Формування навичок мовленнєвої діяльності в позаурочній та урочній системі: текст виступу
Л.В.Давидюк. Методика підготовки до твору-роздуму на морально-етичну тему: презентація
І.М.Халабаджах. Майстерня ціннісних орієнтацій і творчого письма як форма організації твору-роздуму на патріотичну тему: презентація

Семінар із питань патріотичного виховання дітей дошкільного віку

2 грудня 2014 року в ДНЗ №32 Голосіївського району відбувся міський науково-практичний семінар «Патріотичне виховання дітей дошкільного віку (на прикладі творів живопису)» для вихователів ДНЗ (за посадою) з досвідом роботи до 3-х років.
Роботу ДНЗ №32 з патріотичного виховання дітей дошкільного віку презентувала вихователь-методист Світлана Миколаївна Фурман.
А.М.Гончаренко. До нас прийшла картина: прийоми ознайомлення дітей із картиною: методичні рекомендації
І.О.Большакова. Робота з картиною в ДНЗ: презентація
О.А.Жураковська. Патріотичне виховання дітей дошкільного віку засобами образотворчого мистецтва: презентація

У рамках тижня правових знань проведено семінар

10 грудня світова громадськість відзначає День прав людини.
9 грудня 2014 року в рамках тижня правових знань у гімназії №283 було проведено міський науково-практичний семінар «Системно-цільовий підхід в організації правоосвітньої та правовиховної роботи». Захід організовано кафедрою методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка та Управлінням освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації.
У семінарі взяли участь працівники Департаменту освіти та науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Головного управління юстиції у м. Києві, Конгресу національних громад України, ІППО КУ імені Бориса Грінченка, методисти РНМЦ, голови методичних об’єднань, учителі історії та правознавства.
Сайт Департаменту освіти та науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації: про семінар
Програма семінару
Н.В.Шумякова. Науково-методичне забезпечення системи правової освіти та виховання в навчальних закладах Деснянського району: презентація
А.Б.Усата. Роль учнівської правозахисної організації «Нумо, браття!» у формуванні в учнів ідентичності та почуття власної гідності: презентація
О.В.Качур. Психологія правової освіти: презентація

Майстер-класи для вчителів трудового навчання

10 грудня 2014 року для вчителів трудового навчання (обслуговуючі види праці) було проведено заняття з професійно-практичного курсу. Заняття відбулися на базі ліцею №157 Оболонського району.
Майстер-клас із виготовлення мила ручної роботи провели Н.Ворона (ліцей №157) та Л.Раїлко (СЗШ №285); майстер-клас із виготовлення іграшок зі шкарпеток провела керівник гуртка «Моделювання іграшок-сувенірів» (ліцей №157) Є.Реута; на майстер-класі з технології виготовлення виробів у техніці «холодний батик» своєю майстерністю і професійними секретами поділилася керівник гуртка «Пролісок» (ліцей №157) Л.Богданова.
Л.Г.Богданова. Майстер-клас «Виготовлення картинки в техніці «холодний» батик»: презентація
Є.Ю.Реута. Майстер-клас «Іграшка зі шкарпетки»: презентація
Н.Ворона, Л.Раїлко. Майстер-клас із виготовлення мила ручної роботи: презентація

Круглий стіл з питань адаптації програми «Культура добросусідства»

27 листопада 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл «Адаптація програми і посібників спеціального курсу виховної спрямованості «Культура добросусідства». У заході взяли участь методисти з дошкільної і початкової освіти та виховної роботи науково-методичних центрів районних у м.Києві державних адміністрацій, викладачі та методисти ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Інтегрований курс «Культура добросусідства» призначений для ознайомлення дітей з етнічними, мовними, ментальними особливостями регіону, в якому вони мешкають, формування в дітей навичок конструктивної комунікації й успішної взаємодії в колективі.
Програма курсу «Культура добросусідства»