Category Archives: Звіти про семінари

Семінар «Правова основа інклюзивної освіти: чинне законодавство України»

24 вересня 2014 року відбувся перший у 2014-2015 н.р. у рамках постійно діючої «Школи інклюзивної освіти». Учасниками семінару стали керівники інклюзивних і спеціальних навчальних закладів, педагоги, які працюють в інклюзивних і спеціальних класах/групах, методисти РНМЦ. Досить велике число учасників – понад 60 осіб – свідчить про інтерес освітян до теми інклюзивної освіти. Захід організовано НМЦ інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Тема семінару – «Правова основа інклюзивної освіти: міжнародне та українське законодавство». Попри те, що інклюзивна освіта все ще залишається новою і не зовсім знайомою концепцією як для практиків, так і для науковців, у цій освітній сфері відбувається чимало змін. Лише протягом останніх чотирьох місяців були прийняті зміни до Закону про дошкільну освіту, у процесі затвердження знаходиться Порядок організації інклюзивних груп дошкільних навчальних закладів та ін. Тому перший семінар було присвячено обговоренню цих змін.
Програма семінару
Нормативно-правова база інклюзивної освіти
Н.Софій. Правова основа інклюзивної освіти: чинне законодавство України: презентація
І.Луценко. Нормативно-правова база у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами: презентація
Ю.Найда. Порядок організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах: презентація

Семінар ІППО для вчителів фізичної культури

24 квітня 2014 року в НВК №176 Дніпровського району відбувся міський науково-методичний семінар для вчителів фізичної культури «Міжпредметні зв’язки в роботі вчителя фізичної культури».
Головний спеціаліст відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) С.Б.Мельник виступив із доповіддю «Роль учителя фізичної культури в організації міжпредметних зв’язків у структурі навчального предмета».
Про здійснення міжпредметних зв’язків на уроках фізичної культури розповіла І.А.Байдак, учитель фізичної культури СЗШ №230 Святошинського району. Велику цікавість викликали виступи методиста НМЦ здоров’я, фізичної та естетичної культури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Л.Є.Пєчки та вчителя музичного мистецтва НВК «Лісові дзвіночки» Деснянського району О.І.Афанасенко, які зупинилися на питанні добору музичного супроводу до фізкультурно-оздоровчої роботи протягом дня, яку проводять учителі фізичної культури початкової школи.
З доповіддю на тему «Міжпредметні зв’язки в навчанні основ здоров’я та фізичної культури» виступила методист НМЦ природничо-математичної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка С.В.Назаренко. Методист НМЦ здоров’я, фізичної та естетичної культури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Ю.В.Черпак розповів про реалізацію міжпредметних зв’язків у підготовці школярів до участі у Всеукраїнській олімпіаді з фізичної культури.
Програма семінару
С.В.Назаренко. Міжпредметні зв’язки в навчанні предмета «Основи здоров´я» та фізичної культури: текст виступу
С.В.Назаренко. Міжпредметні зв’язки в навчанні предмета «Основи здоров´я» та фізичної культури: презентація виступу
Ю.В.Черпак. Міжпредметні зв’язки в підготовці школярів до участі у Всеукраїнській олімпіаді з фізичної культури: тези виступу

Навчальний тренінг для психологів столиці

29 травня 2014 року на базі готелю «Україна» було проведено восьмигодинний навчальний тренінг «Основи першої психологічної допомоги дітям, що пережили психотравмуючу подію». Учасники тренінгу – психологи системи освіти столиці, психологи Майдану, дитячі медичні психологи. Організатори тренінгу – громадська організація «Українська асоціація фахівців із подолання наслідків психотравмуючих подій», Світовий Конгрес Українців спільно з НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка та американська організація the Disaster Mental Health Group.
Світовий Конгрес Українців

Семінар-тренінг для практичних психологів системи освіти Києва

27 травня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся восьмигодинний семінар-тренінг «Кризове консультування, травмотерапія та організація допомоги під час надзвичайних ситуацій». Організатори тренінгу – громадська організація «Українська асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій», Світовий Конгрес Українців та НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Тренінг було організовано в межах партнерського проекту «Антистресова допомога Майдану». Навчання проводили дитячі психіатри та фахівці з психотерапії посттравматичних стресових розладів у дітей зі США Джеффрі Бостік (Jaffrey Bostic) та Шeрон Стефан (Sharon Stephan).
У тренінгу брали участь понад сто практичних психологів ДНЗ та ЗНЗ столиці. Учасники заходу отримали знання основ першої психологічної допомоги дітям, що перебувають у кризовому стані, та практичні навички щодо стабілізації соціально-психологічного клімату в навчальних закладах.
Шeрон Х. Стефан. Підтримкa учнiв, схильних до травм психіки: презентація

Обговорюються можливості та переваги Linux-орієнтованої інформатики

12 травня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено методичний семінар «Перспективи платформнонезалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні».
З можливостями і перевагами платформнонезалежної та Linux-орієнтованої інформатики учасників заходу ознайомив доцент кафедри методики природничо-математичної освіти і технологій Олександр Рудик.
Посилання на вказане ПО можна знайти внизу сторінки http://kievoit.narod.ru/course.html

Семінар з питань розвитку інклюзивної моделі освіти в умовах ПНЗ

15 травня 2014 року в Центрі дитячої та юнацької творчості Солом’янського району столиці для методистів позашкільних навчальних закладів відбувся семінар «Інклюзивна освіта в позашкільних навчальних закладах: перші кроки».
Учасники семінару обговорили питання розвитку інклюзивної моделі освіти в умовах позашкільного навчального закладу, ознайомились із досвідом роботи Центру дитячої та юнацької творчості Солом’янського району з дітьми, що мають особливі освітні потреби.
Програма семінару
Т.І.Свирська. Інклюзивна модель освіти – модель, пов’язана з дотриманням прав людини: презентація
М.Галка. Діяльність Центру дитячої та юнацької творчості Солом’янського району в аспекті інклюзивної освіти: презентація

Семінар ІППО для музичних керівників ДНЗ

23 квітня 2014 року в ДНЗ №677 відбувся міський семінар «Особливості розвитку музично-ритмічних рухів у вихованців ДНЗ» для музичних керівників ДНЗ столиці. Музичні керівники дошкільних закладів охоче ділилися досвідом роботи щодо організації та проведення в дитячому садку святкових ранків. Учасники семінару ознайомились із виставкою дитячих костюмів, обладнанням, наочним матеріалом, музичними інструментами, які використовують у виховному процесі.
Л.Є.Пєчка. Формування музично-ритмічних здібностей у дітей дошкільного віку: текст виступу
М.В.Сапун. Мистецтво танцю як засіб виховання та розвитку дошкільників: текст виступу
Н.М.Бабенко. Роль, місце і значення занять із хореографії в естетичному розвитку дітей дошкільного віку: тези виступу
І.Л.Гордієнко. Музичні рухи і театралізована діяльність дощкільників: презентація виступу

Семінар для вчителів-логопедів ДНЗ і ЗНЗ

27 березня 2014 року на базі медичної клініки «Аврора» було проведено науково-методичний семінар «Застосування інноваційних методик у роботі з подолання в дітей порушень слуху та мовлення» для вчителів-логопедів ДНЗ і ЗНЗ.
Програма семінару
О.В.Духненко. Заняття на тему: «Звук і буква «К». Попередження дисграфії та дислексії в дітей старшого дошкільного віку із фонетико-фонематичними порушеннями мовлення: методична розробка заняття
«Загадкова» книжка (виріб матусі-рукодільниці Олени Злобіної): слайд-шоу
В.В.Шорохова. Необхідність розвитку залишкового слуху в дитини із порушенням слуху: презентація
О.В.Духненко. «Подорож із Капітошкою» Звук [К], буква «К»: презентація
А.А.Медовкіна. Особливості організації індивідуальної логопедичної роботи з дітьми, що мають синдром дефіциту уваги з гіперактивністю: презентація

Семінар-практикум для вчителів-логопедів ЗНЗ

1 квітня 2014 року відбувся семінар-практикум «Особливості корекційної та логопедичної роботи з дітьми, що мають комплексні порушення розвитку» для вчителів-логопедів ЗНЗ. Захід було організовано на базі територіального центру соціального обслуговування одиноких малозабезпечених пенсіонерів та інвалідів і дітей із ДЦП та інтелектуальною недостатністю (Печерський район).
Програма семінару-практикуму
Тетяна Баула. Конспект індивідуального логопедичного заняття «Дарунки осені»
Е.В.Новикова. Зондовый масаж
А.Г.Смолянінов. Корекція розвитку рук при ДЦП. Нейрокінезитерапія: посібник для батьків
Валентина Шорохова. Інноваційна програма навчання доктора Ф.Белгау: презентація
Е.В.Новикова. Массаж: зондовый массаж языка: відео (1 хв.)

Семінар-практикум для вчителів-логопедів ЗНЗ

26 березня 2014 року в Міському медичному центрі проблем слуху та мовлення «СУВАГ» відбувся семінар-практикум «Організація корекційної слухомовленнєвої роботи з пацієнтами центру СУВАГ» для вчителів-логопедів ЗНЗ.
Професор Загребського університету (Хорватія) академік Петар Губеріна довів, що повністю або частково глухі, а також глухонімі можуть навчитися чути колінами, долонями, кінчиками пальців, ключицями, зубами та іншими частинами тіла, пов’язаними зі слуховими центрами мозку.
Програма семінару-практикуму
Л.Руленкова. Як навчити глуху дитину чути та говорити (на основі верботонального методу)
Н.Курушкіна. Робота над звуком «А» в початковій школі: презентація
С.Горенкова. Деференціація звуків «С-З»: презентація
С.Горенкова. Методична розробка заняття з розвитку слухового сприймання: текст «Подорож поїздом» (6 клас): презентація

Семінар-практикум для вчителів-логопедів ЗНЗ

25 березня 2014 року було проведено семінар-практикум «Застосування природних матеріалів та виробів з них для розвитку в дітей мовленнєвого праксису та дрібної моторики» для вчителів-логопедів ЗНЗ. Роботу було організовано в Школі народних ремесел Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.
Програма семінару
В.Шорохова. Використання виробів з природного матеріалу для розвитку в дітей мовленнєвого праксису та дихання (комплекс вправ): презентація
О.Приходько. Вплив екологічної стежки на нормалізацію емоційного стану дітей-логопатів: презентація

Семінар ІППО для новопризначених класних керівників ЗНЗ

26 березня 2014 року в Національному музеї українського народного декоративного мистецтва відбувся семінар «Виховання учнів на засадах духовних цінностей українського народу» для новопризначених класних керівників ЗНЗ столиці. Захід було організовано кафедрою методики суспільно-гуманітарної освіти і виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Мета семінару – ознайомити з виховним потенціалом музейного середовища, проаналізувати особливості формування в учнів поваги до духовних цінностей українського народу, організувати обмін педагогічним досвідом щодо застосування у виховній роботі елементів музейної педагогіки.
Перед початком роботи семінару для учасників заходу було організовано оглядову екскурсію залами Національного музею українського народного декоративного мистецтва. Екскурсію провела співробітник науково-освітнього відділу Анна Володимирівна Міщук. Педагоги ознайомилися з історією музею, просвітницькою діяльністю його засновників, особливостями формування колекцій.
Освітянські програми Національного музею українського народного декоративного мистецтва
О.В.Дудар. Елементи музейної педагогіки у виховній роботі: презентація
Л.С.Ярошик. З досвіду роботи класного керівника: презентація

Семінар для голів МО вихователів-методистів ДНЗ

26 березня 2014 року на базі ДНЗ №663 Оболонського району відбувся науково-практичний семінар «Особливості ознайомлення дітей дошкільного віку з творами Тараса Шевченка».
Про організаційно-методичні умови ознайомлення дошкільників із творами Тараса Шевченка йшлося в доповіді доцента кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидата педагогічних наук Алли Миколаївни Гончаренко. Досвідом організації та проведення в ДНЗ Шевченківського тижня поділилася директор ДНЗ №663 Антоніна Талимонівна Подорога.
А.М.Гончаренко. Педагогічна модель ознайомлення дітей дошкільного віку з творами Т.Шевченка: тези доповіді
Л.В.Мироненко, Н.М.Семенець, А.Т.Подорога, Л.П.Терещук, Т.В.Слєпченко. Літературно-музична композиція до 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка