Category Archives: Звіти про семінари
Круглий стіл «Професійна орієнтація в школі: виклики часу, тенденції, підходи»
19 травня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся круглий стіл «Професійна орієнтація в школі: виклики часу, тенденції, підходи». Завдання заходу – створення функціональної платформи для обговорення викликів сучасності у вирішенні питань, пов’язаних із професійним самовизначенням учнівської молоді, у тому числі зумовлених змінами в житті країни, обмін досвідом між науковцями та працівниками психологічної служби.
Організатори круглого стола – Київський університет імені Бориса Грінченка, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України, Інститут проблем виховання НАПН України.
Програма заходу
О.В.Мельник. Консультування щодо вибору професії: презентація
І.Ткачук. Організаційно-методичне забезпечення профорієнтаційної роботи в навчальному закладі: презентація
Семінар з питань навчально-методичного супроводу викладання трудового навчання у 8-х класах ЗНЗ
12 травня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся семінар «Навчально-методичний та інформаційний супровід викладання трудового навчання у 8-х класах ЗНЗ (за новим Державним стандартом освіти)» для методистів із трудового навчання РНМЦ і голів РМО вчителів трудового навчання (обслуговуючі види праці).
Учасники заходу ознайомились зі змістом блоку 2 «Технологія виготовлення швейного виробу» (блок для дівчат) та блоку 3 «Технологія виготовлення виробів інтер’єрного призначення» (блок для класів, які не поділяються на групи хлопців і дівчат) програми з трудового навчання для учнів 8 класів, особливостями календарно-тематичного планування занять за блоками; із методичними підходами до реалізації проектно-технологічної діяльності у варіативній складовій програми для 7(8) класів; отримали інформацію про методичні матеріали на допомогу вчителям, які викладають предмет у 8 класі.
Особлива увага була приділена змінам у програмі для учнів 8 класу.
Н.І.Боринець. Упровадження в 8 класі програми з трудового навчання (за новим Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, зі змінами): презентація
І.Ю.Ходзицька. Про підручник з трудового навчання для 8 класу: презентація
Семінар для вчителів, що викладають курс «Література»
20 квітня 2016 року відбувся семінар «Методичні підходи до вивчення нововведених творів до програми інтегрованого курсу «Література» (7 клас)».
Автор підручника «Література» для 7-го класу, доцент кафедри методики викладання російської мови і світової літератури НПУ ім. М.П.Драгоманова Анжела Мельник зупинилася на питанні формування в підлітків загальнолюдських цінностей під час вивчення твору Девіда Амонда «Скелліг».
На особливостях викладання твору Азейка Азімова «Фах» зосередила увагу педагогів доцент кафедри методики мов та літератури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Олена Покатілова.
Пропонуємо ознайомитися з матеріалами виступів.
Програма семінару
Анжела Мельник. Особливості вивчення повісті Девіда Алмонда «Скелліг» у 7-му класі загальноосвітньої школи: презентація
Олена Покатілова. Творчість Азейка Азімова й екранізації його творів: презентація
Навчально-практичний тренінг із використання методики «Кола друзів» у ЗНЗ
27 квітня 2016 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний тренінг для працівників ЗНЗ м. Києва, мета якого – ознайомлення з методикою «Кола друзів».
Тренінг провели методисти науково-методичного центру інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка за організаційної підтримки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради та фінансової підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
«Кола друзів» – методологія, що забезпечує залучення до колективу кожної дитини, яка через індивідуальні особливості розвитку/порушення розвитку, особисту кризу чи проблемну поведінку стикається в школі з труднощами.
Учасникам тренінгу були надані практичні рекомендації щодо використання методики «Кола друзів» в загальноосвітньому навчальному закладі.
В Україні ця методика вперше була представлена наприкінці 2015 року в рамках тренінгу, організованого Всеукраїнським фондом «Крок за кроком»
за підтримки Фонду Відкритого суспільства. Тренінг проводився тренерами Коліном та Джекі Ньютон (Inclusive Solutions, Великобританія). Були підготовлені педагогічні працівники, які впроваджують цю методику в загальноосвітніх навчальних закладах, а також консультанти, які надають наставницьку підтримку, в тому числі проводять тренінги з ознайомлення із цією методикою.
Програма заходу
Майстер-клас «Таємниці народної ляльки: лялька-мотанка»
19 квітня 2016 року на базі гімназії № 283 Деснянського району відбувся майстер-клас «Таємниці народної ляльки: лялька-мотанка» для голів районних методичних об’єднань учителів трудового навчання (обслуговуючі види праці). Майстер-клас провів учитель трудового навчання гімназії № 283 Микола Володимирович Швед. Було розглянуто питання як українського лялькарства в національній культурі, так і технології виготовлення народних ляльок із різних матеріалів під час реалізації варіативної складової програми трудового навчання для 5-9 та 10-11 класів.
Майстер-лялькар щедро поділився не тільки таємницями народної ляльки, а й технологічними особливостями її виготовлення. Особливу увагу було приділено технологіям створення хреста на обличчі ляльки-мотанки, оскільки, на думку майстра, це найголовніший елемент ляльки. З великим інтересом учасники майстер-класу спостерігали за виготовленням стилізованої ляльки-мотанки.
Вікіпедія: лялька-мотанка
Лялька-мотанка
Лялька-мотанка як оберег
На фото Микола Володимирович Швед проводить майстер-клас.
Семінар для вчителів географії, що викладають курс «Соціальна та економічна географія України, світу»
12 квітня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся семінар на тему «Практичне спрямування вивчення соціальної та економічної географії України, світу». Було розглянуто найбільш актуальні теми з економічної та соціальної географії України та світу. Вирішенню основних проблем у викладанні економічної та соціальної географії був присвячений виступ методиста НМЦ природничо-математичної освіти та технологій Н.І.Чанцевої.
Упродовж квітня та травня проект “10 min. school” проводить благодійну акцію, суть якої – надання безкоштовного доступу до відеоуроків найкращих учителів України з таких предметів, як українська мова та література, географія, хімія, фізика, історії, біологія, алгебра та геометрія. Адреса ресурсу – http://www.10minschool.net.
Увагу учасників семінару було акцентовано на можливості використання розміщених на цьому веб-ресурсі уроків географії для учнів 10 класів. До речі, переглянути такі уроки десятикласники зможуть самостійно.
Про особливості вивчення теми «Машинобудування України, світу на сучасному етапі» йшлося у виступі Г.І. Карпюк. Майстер-клас «Методика вивчення теми «Природні ресурси світу» на уроках географії в 10 класі» провела О.І.Волошина, вчитель-методист Слов’янської гімназії м.Києва.
Чанцева Н.І..Машинобудування світу. Презентація
Волошина О.І. Природні ресурси світу. Матеріали майстер класу
Фотогалерея
Навчально-практичний семінар для працівників ДНЗ столиці
12 квітня 2016 року на базі дошкільного навчального закладу №590 відбувся навчально-практичний семінар з питань ознайомлення з методикою «Лялька як персона».
Семінар провели методисти науково-методичного центру інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка за організаційної підтримки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради та фінансової підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
«Лялька як персона» – широко використовувана в світі творча інтерактивна методика роботи з дітьми й дорослими, спрямована на розвиток психосоціальних навичок, які допомагають визначати й долати стереотипи й упередження, не допускаючи дискримінації. Ляльки-персони допомагають дітям виражати їхні почуття й думки, критично мислити, відчувати несправедливість у стосунках, сприяють розвитку емпатії стосовно людей, які можуть відрізнятися від більшості. Ця методика допомагає розвивати життєві навички, самооцінку, повагу до багатоманітності, навички вирішення проблем та емоційну грамотність.
Методика «Лялька як персона» може використовуватися працівниками дошкільних навчальних закладів, соціальними працівниками, патронажними працівниками у роботі з дітьми дошкільного віку.
Методика була розроблена у США в 70-тих роках минулого століття, нині ж широко використовується в багатьох країнах світу. В Україні ця методика вперше була представлена на початку 2016 року в рамках тренінгу, організованого Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Фонду Відкритого суспільства. Тренінг проводили тренери Міжнародної асоціації «Крок за кроком» (International Step by Step Association, www.issa,nl). У такий спосіб були підготовлені педагогічні працівники, які успішно впроваджують цю методику в дошкільних навчальних закладах, а також консультанти, які надають наставницьку підтримку, в тому числі організовують за цією методикою тренінги.
План тренінгу
Круглий стіл для молодих учителів біології з питань підготовки учнів до ЗНО
8 квітня 2015 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл для вчителів біології ЗНЗ зі стажем роботи до 5 років. Обговорювалися питання підготовки учнів до ЗНО.
Методист РНМЦ Дніпровського району Н.В. Кондратьєва надала молоді поради щодо організації діяльності учнів та вчителя на уроках біології.
О.Л. Костюченко, учитель ліцею № 198 «ЕКО», ознайомила з основними типами завдань ЗНО та методикою їх розв’язання. Майстер-клас С.В.Гревнєвої розкривав особливості формування мотивації до навчання на уроках біології, підтверджуючи переваги творчого підходу до розв’язання конкретних навчальних ситуацій.
Н.В. Кондратьєва. Сучасні освітні технології
О.Л.Костюченко. Підготовка учнів до ЗНО з біології
С.В.Гревнєва. Як надихати та мотивувати учнів на уроках: майстер-клас
Семінар з питань розвитку надпредметних компетентностей учнів початкової школи
5 квітня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся науково-методичний семінар «Інформаційне та організаційно-методичне забезпечення розвитку надпредметних компетентностей учнів початкової школи на уроках дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів». У заході взяли участь голови методичних об’єднань учителів початкових класів ЗНЗ м. Києва.
У доповіді доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри практичної психології факультету педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова О. Я. Митника йшлося про роль розвивального освітнього середовища початкової школи у становленні успішної в соціумі особистості.
Учасники семінару ознайомилися з досвідом роботи вчителів початкових класів ЗНЗ столиці щодо створення та впровадження в навчальний процес дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів завдань із логічним навантаженням.
Програма заходу
О.Я.Митник. Розвивальне освітнє середовище в початковій школі як чинник становлення успішної в соціумі особистості: презентація
О.М.Шевченко. Завдання з логічним навантаженням на уроках дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів (з досвіду роботи): презентація
С.В.Галяс. Завдання з логічним навантаженням на уроках дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів (з досвіду роботи): презентація
Н.П.Семенюк., Л.М.Іваненко. Використання елементів логіки та ейдетики на уроках дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів: презентація