Відбулися Треті Київські Читання з гуманної педагогіки

У періоди кризи бурхливо активізуються руйнівні процеси. Чи ж може протистояти жахливому руйнуванню звичайний учитель?
Звісно, може! А сприятиме цьому «Кодекс честі та служіння вчителя» – документ, створений на основі «Маніфесту гуманної педагогіки» й адресований міжнародній педагогічній спільноті.
Про Треті Київські Читання з гуманної педагогіки
На Третіх Київських Читаннях з гуманної педагогіки, проведених 26 серпня 2014 р. в Київському міському Будинку вчителя, духовний аспект цього документа розкрила вчитель біології НВК №11 ім. Артема м.Артемівська Вікторія Федорівна Бак. За умов бойових дій на сході країни її участь у Читаннях близька до подвигу.
З доповіддю «Гуманна педагогіка – нова філософія сучасної освіти» виступила завідувач кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук Ганна Дмитрівна Щекатунова (на фото).

Підстави для формування класів із тією чи іншою мовою навчання – Наказ МОНУ

«Жити вільно – означає вільно користуватися рідною мовою» – це слова з промови Президента України Петра Порошенка під час церемонії інавгурації.
«…Підставою для розгляду питання про формування класів з тією чи іншою мовою навчання (державною чи мовою національної меншини) незалежно від типу місцевості є наявність не менш ніж п’яти заяв батьків або законних представників дитини. Поділ класів на групи при вивченні мов здійснюється відповідно до Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», – так сказано в Наказі МОН України від 03.06.2014 №1/9-282 «Про формування класів з навчанням українською мовою, мовами національних меншин та вивчення цих мов».

Визначено переможців огляду-конкурсу на кращу організацію правової освіти серед навчальних закладів столиці

24 квітня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся огляд-конкурс на кращу організацію правової освіти та виховання серед навчальних закладів м. Києва у 2013-2014 навчальному році. У конкурсі взяли участь 19 педагогічних колективів ЗНЗ. Вивчивши й узагальнивши подані матеріали, комісія визначила переможців огляду-конкурсу відповідно до його умов.
Наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07.05.2014 №293 «Про підсумки проведення огляду-конкурсу на кращу організацію правової освіти та виховання серед навчальних закладів м. Києва у 2013-2014 навчальному році»

Урок-дискусія на морально-етичну тему: дистанційний майстер-клас для вчителів російської мови

Пропонуємо матеріали дистанційного майстер-класу «Методика проведення уроку-дискусії на морально-етичну тему» для вчителів російської мови. Мета майстер-класу – ознайомити словесників з особливостями використання інтерактивних технологій у навчанні ведення діалогу та з методикою проведення шкільної дискусії на суспільну тему.
Сподіваємося, що методичні розробки вчителя гімназії №267 м.Києва з поглибленим вивченням іноземних мов Надії Павлівни Попової стануть у пригоді багатьом колегам.
Види дискусій. Методика їх проведення
Н.П.Попова. Нам берегти планету треба: навчання дев’ятикласників складання діалогу дискусійного характеру на суспільну тему
Н.П.Попова. Діалог дискусійного характеру на суспільно важливу тему (екологічну): конспект уроку в 9 класі
Н.П.Попова. Діалог дискусійного характеру на суспільно важливу тему: презентація до уроку в 9 класі
Про гімназію №267 м.Києва з поглибленим вивченням іноземних мов

Семінар ІППО для вчителів фізичної культури

24 квітня 2014 року в НВК №176 Дніпровського району відбувся міський науково-методичний семінар для вчителів фізичної культури «Міжпредметні зв’язки в роботі вчителя фізичної культури».
Головний спеціаліст відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) С.Б.Мельник виступив із доповіддю «Роль учителя фізичної культури в організації міжпредметних зв’язків у структурі навчального предмета».
Про здійснення міжпредметних зв’язків на уроках фізичної культури розповіла І.А.Байдак, учитель фізичної культури СЗШ №230 Святошинського району. Велику цікавість викликали виступи методиста НМЦ здоров’я, фізичної та естетичної культури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Л.Є.Пєчки та вчителя музичного мистецтва НВК «Лісові дзвіночки» Деснянського району О.І.Афанасенко, які зупинилися на питанні добору музичного супроводу до фізкультурно-оздоровчої роботи протягом дня, яку проводять учителі фізичної культури початкової школи.
З доповіддю на тему «Міжпредметні зв’язки в навчанні основ здоров’я та фізичної культури» виступила методист НМЦ природничо-математичної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка С.В.Назаренко. Методист НМЦ здоров’я, фізичної та естетичної культури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Ю.В.Черпак розповів про реалізацію міжпредметних зв’язків у підготовці школярів до участі у Всеукраїнській олімпіаді з фізичної культури.
Програма семінару
С.В.Назаренко. Міжпредметні зв’язки в навчанні предмета «Основи здоров´я» та фізичної культури: текст виступу
С.В.Назаренко. Міжпредметні зв’язки в навчанні предмета «Основи здоров´я» та фізичної культури: презентація виступу
Ю.В.Черпак. Міжпредметні зв’язки в підготовці школярів до участі у Всеукраїнській олімпіаді з фізичної культури: тези виступу

Нагородження освітян – учасників міського туру конкурсу «Учитель року-2014»

29 травня 2014 року в приміщенні Київського міського будинку учителя відбулося урочисте нагородження переможців та учасників ІІ (міського) туру всеукраїнського конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року-2014».
У міському етапі конкурсу взяли участь 49 кращих педагогів столиці. 15 переможців і призерів були нагороджені грошовими винагородами від Київської міської державної адміністрації та Грамотами Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Цінні подарунки переможці отримали від Київської громадської спілки «Освіторія».
Учасників конкурсу, які не посіли призових місць, відзначено Подяками Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та грошовими преміями від Київської міської організації профспілки працівників освіти і науки України.
Освітян привітали поважні гості свята – голова Київської міської державної адміністрації Володимир Дмитрович Бондаренко, директор Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Олена Григорівна Фіданян, голова Київської міської організації профспілки працівників освіти і науки України Олександр Михайлович Яцунь та представник Київської громадської спілки «Освіторія» Артур Кочарян.
Щиро вітаємо педагогів з перемогою і зичимо подальших успіхів у професійній діяльності!
Переможці та учасники ІІ (міського) туру конкурсу «Учитель року-2014»

Навчальний тренінг для психологів столиці

29 травня 2014 року на базі готелю «Україна» було проведено восьмигодинний навчальний тренінг «Основи першої психологічної допомоги дітям, що пережили психотравмуючу подію». Учасники тренінгу – психологи системи освіти столиці, психологи Майдану, дитячі медичні психологи. Організатори тренінгу – громадська організація «Українська асоціація фахівців із подолання наслідків психотравмуючих подій», Світовий Конгрес Українців спільно з НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка та американська організація the Disaster Mental Health Group.
Світовий Конгрес Українців

Семінар-тренінг для практичних психологів системи освіти Києва

27 травня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся восьмигодинний семінар-тренінг «Кризове консультування, травмотерапія та організація допомоги під час надзвичайних ситуацій». Організатори тренінгу – громадська організація «Українська асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій», Світовий Конгрес Українців та НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Тренінг було організовано в межах партнерського проекту «Антистресова допомога Майдану». Навчання проводили дитячі психіатри та фахівці з психотерапії посттравматичних стресових розладів у дітей зі США Джеффрі Бостік (Jaffrey Bostic) та Шeрон Стефан (Sharon Stephan).
У тренінгу брали участь понад сто практичних психологів ДНЗ та ЗНЗ столиці. Учасники заходу отримали знання основ першої психологічної допомоги дітям, що перебувають у кризовому стані, та практичні навички щодо стабілізації соціально-психологічного клімату в навчальних закладах.
Шeрон Х. Стефан. Підтримкa учнiв, схильних до травм психіки: презентація

Завершився ІІ (міський) етап Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека»

22 травня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбулося нагородження переможців і лауреатів ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека».
Положення про Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека»
Переможцями визначено:

Обговорюються можливості та переваги Linux-орієнтованої інформатики

12 травня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено методичний семінар «Перспективи платформнонезалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні».
З можливостями і перевагами платформнонезалежної та Linux-орієнтованої інформатики учасників заходу ознайомив доцент кафедри методики природничо-математичної освіти і технологій Олександр Рудик.
Посилання на вказане ПО можна знайти внизу сторінки http://kievoit.narod.ru/course.html

Вітаємо переможців Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників ПНЗ!

16 травня 2014 року завершився III етап Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» в номінації «Керівник гуртка-2014».
Протягом 13-15 травня учасники змагання демонстрували свої професійні та творчі досягнення, педагогічну майстерність, уміння працювати з дітьми.
Вітаємо переможців Конкурсу: Лесю Василівну Левковець, керівника гуртка «Весела карусель» відділу розвитку позашкільної освіти Київського Палацу дітей та юнацтва (соціально-реабілітаційний напрям); Олександра Аркадійовича Верхмана, керівника гуртка «Юний винахідник» Центру науково-технічної творчості молоді «Сфера» Оболонського району (ІІ місце, дослідно-експериментальний напрям), та Юлію Михайлівну Скоробагач, керівника гуртка «Радіожурналістика» інформаційно-творчого агентства «Юн-прес» Київського Палацу дітей та юнацтва, яка посіла III місце (гуманітарний напрям)!
Сайт КПДЮ: Про конкурс «Джерело творчості»-2014
Сайт МОН України: Про нагородження переможців Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» в номінації «Керівник гуртка»

Урочисте закриття XIV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

15 травня 2014 року в Національному академічному театрі імені Івана Франка відбулося нагородження переможців та урочисте закриття XIV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.
До програми урочистостей увійшли виступи відомих письменників, науковців, журналістів, підприємців і благодійників (Володимира Загорія, Михайла Слабошпицького, Павла Гриценка та ін.), виступ вокального ансамблю «Калинонька» (м. Бровари) та ансамблю Школи хореографічного мистецтва «Сонечко» (м. Житомир), а також лідера гурту «Хорея козацька» кобзаря Тараса Компаніченка.

Завершився конкурс на кращий веб-сайт навчального закладу України – 2014

Щороку Інтернет-Асоціація України проводить конкурс на кращий веб-сайт навчального закладу. У 2014 році конкурс проводився вчетверте. Предмет змагання – якість змістового наповнення веб-сайтів навчальних закладів України, зручність у користуванні ресурсом. Кожен сайт оцінювався за такими показниками: контент, зручність, динаміка, дизайн та технічні показники.
Окремо оцінювалися шкільні веб-сайти; веб-сайти позашкільних навчальних закладів (дошкільних закладів, будинків дітей та юнацтва, художніх, музичних, мовних шкіл, курсів); веб-сайти вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації (коледжів, технікумів, ПТУ та прирівняних до них навчальних закладів).
Серед переможців конкурсу – навчальні заклади столиці. Тож вітаємо переможців-земляків:
Русанівський ліцей м. Києва (у номінації «Шкільні веб-сайти»)
Спеціалізований навчально-виховний комплекс «Лілея», м. Київ (2 місце в номінації «Веб-сайти позашкільних навчальних закладів»)
Положення про 4-й Конкурс на кращий веб-сайт навчального закладу
Про конкурс на веб-сайті МОН України