Київський педагогічний форум «Нова початкова школа – простір освітніх можливостей»

18 січня 2017 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся Київський педагогічний форум «НОВА ПОЧАТКОВА ШКОЛА – ПРОСТІР ОСВІТНІХ МОЖЛИВОСТЕЙ». Учасниками заходу стали близько 800 учителів початкових класів, директорів і заступників директорів загальноосвітніх навчальних закладів, методистів РНМЦ, студентів та представників громадськості не тільки Києва, а й міст Черкаси та Кривий Ріг.
У рамках роботи форуму ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософських наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України В.О.Огнев’юк презентував проект «Початкова школа: освіта для життя», який, викликавши потужний емоційний відгук аудиторії, став головною темою дискусій.
Програма засідання дискусійного клубу
О.В.Онопрієнко. НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: коментар до «Основ стандарту»: презентація
Т.О.Сапцова. Нова школа: Перші враження та побажання: презентація
Л.О.Базиль. Учитель нової української школи – який він?: презентація
О.В.Гоголь. Майстер-клас «Виховні проекти в початковій школі»: презентація
Фотогалерея

Огляд-конкурс на кращу організацію правової освіти та виховання в навчальних закладах м.Києва у 2016/2017 навчальному році

Навчальні заклади м.Києва запрошуємо до участі в огляді-конкурсі на кращу організацію правової освіти та виховання. Його мета – узагальнити набутки, активізувати діяльність закладів освіти щодо правоосвітньої та правовиховної роботи з учнівською молоддю.
Конкурс проводиться у такі терміни: І (районний) етап – з 01 лютого по 17 березня 2017 року, ІІ (міський) етап – з 03 по 28 квітня 2017 року.
Наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту від 21.11.2016 року №922 «Про проведення огляду-конкурсу на кращу організацію правової освіти та виховання в навчальних закладах м.Києва у 2016/2017 навчальному році»
Наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту від 22.05.2017 року №515 «Про підсумки проведення огляду-конкурсу на кращу організацію правової освіти та виховання серед навчальних закладів м.Києва у 2016/2017 навчальному році»

Поздоровляємо з успішним захистом дисертації!

Вітаємо з успішним захистом дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук Наталію Романівну Петрощук, старшого викладача кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка! Зичимо колезі успішного втілення всіх задумів, наснаги в професійному зростанні та в майбутніх наукових пошуках! Нехай підґрунтям плідної професійної діяльності та щасливого особистого життя будуть міцне здоров`я, підтримка родини та колег!

Семінар «Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації» для педагогів ЗНЗ, які працюють в інклюзивних класах

21 грудня 2016 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний семінар «Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації» для педагогічних працівників ЗНЗ, які з 2016/2017 н. р. розпочали працювати в інклюзивних класах. Проведений у рамках «Школи інклюзивної освіти» захід був спрямований на ознайомлення педагогів з однією зі складових індивідуальної програми розвитку дитини, а саме: здійснення адаптацій і модифікацій.
Т.В.Семенова, В.А.Кирніс. Розробка індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації (з досвіду роботи СЗШ №233 Оболонського району міста Києва)

Участь України в міжнародному дослідженні якості освіти PISA – 2018

У 2018 році Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів PISA. Дослідження, яке проводиться раз на три роки, спрямоване на оцінювання систем освіти в різних країнах світу на підставі тестування 15-річних учнів. Україна долучається до більш ніж 80-ти країн, що братимуть участь у PISA – 2018.
20 грудня 2016 року в Київському регіональному центрі оцінювання якості освіти відбулася нарада «Участь України в міжнародному дослідженні якості освіти PISA – 2018». Було розглянуто такі питання: стан підготовки до міжнародного дослідження PISA – 2018 в Україні, програма дій на 2017 рік, проблеми мотивування учасників дослідження до виконання завдань.
Т.Вакуленко. Стан підготовки міжнародного порівняльного дослідження якості освіти PISA–2018. Програма дій на 2017 рік
PISA-2018: читання (провідна галузь дослідження): приклади завдань
В.Горох. PISA-2018: Оцінювання математичної грамотності
Сайт дослідження якості освіти PISA в Україні
Вікіпедія: PISA

Семінар «Музейна педагогіка як ресурс співпраці школи, родини, громади»

14 грудня 2016 року в Педагогічному музеї України відбувся практичний семінар «Музейна педагогіка як ресурс співпраці школи, родини, громади» для методистів РНМЦ, заступників директорів ЗНЗ із виховної роботи, голів методичних об’єднань класних керівників та педагогів-організаторів, заступників директорів із навчально-виховної роботи ПНЗ, голів батьківських комітетів ЗНЗ та ПНЗ. На заході йшлося про музейну педагогіку як дієвий освітній ресурс партнерства школи, родини, громади та музею. По-особливому схвально учасники семінару сприйняли знайомство з такою формою виховної роботи, як бібліотуризм.
Директор Педагогічного музею України Олександр Петрович Міхно ознайомив педагогів із перспективним планом роботи музею з освітніми закладами столиці. Презентовані музейні проекти викликали жваве обговорення.
О.В.Дудар. Музейна педагогіка як дієвий освітній ресурс: презентація
О.Є.Матвійчук. Бібліотуризм як інноваційна складова співпраці школи, родини, громади: презентація
О.П.Міхно. Музей плюс педагогіка: перспективи взаємодії: презентація
К.М.Степанович. Проектні технології у музейній педагогіці: презентація

Методичний семінар «Оновлені програми початкової школи: робота зі словниковими словами»

13 грудня 2016 року в Київському міському будинку вчителя відбувся методичний семінар для вчителів початкових класів, молодих учителів «Оновлені програми початкової школи: робота зі словниковими словами».
Виступ заступника директора з методичної роботи НВК «Новопечерська школа» Марини Пристінської був присвячений компетентнісним підходам до навчання та письма в початковій школі. З інноваційними прийомами роботи зі словниковими словами на уроках української мови ознайомила І.О.Большакова, аспірант Педагогічного інституту КУ імені Бориса Грінченка.
У рамках семінару був презентований новий навчальний посібник «Словникові слова. Дидактичні матеріали. 3 клас» (видавництво «Шкільний світ») авторів І.О.Большакової, М.С.Пристінської.
М.Пристінська. Компетентнісні підходи до навчання та письма в початковій школі: презентація
І.Большакова. Словникові слова. Початкова школа: презентація
О.Полякова. Словникова робота в аспекті розвитку мовлення молодших школярів
Навчання в стилі Start up

Знакові презентації в межах круглого стола «Демократія та права людини в новій українській школі»

9 грудня 2016 року в межах круглого стола «Демократія та права людини в новій українській школі» відбулося відразу дві знакові презентації: українського перекладу Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства й освіти з прав людини та методичного посібника «Шкільний календар прав людини».
Останній проект створено МОН України спільно з Координатором проектів ОБСЄ в Україні. Активну участь у впровадженні проекту взяла доцент ІППО КУ імені Бориса Грінченка Н.П.Клименко.
Розроблений працівниками МОН України, науковцями, вчителями та методистами «Шкільний календар прав людини» апробований у 10 школах і скрізь отримав схвальні відгуки. Посібник складається з 12 розділів – за місяцями року тут зазначено дати історичних подій і дні народження видатних борців за права людини. Список дат не слід розуміти як повний, тому пропонується додати інші важливі пам’ятні дати. Орієнтовна тематика правових заходів викладена для чотирьох вікових категорій: учнів 1-4, 5-7, 8-9 та 10-11 класів.
В експертних групах проведено дискусію, за підсумками якої буде розроблено узгоджені з Концепцією нової української школи практичні рекомендації щодо розвитку громадянських компетентностей школярів.

Майстер-клас «Розвиток критичного мислення учнів засобами читання та письма»

7 грудня 2016 року відбувся майстер-клас «Розвиток критичного мислення учнів засобами читання та письма» для вчителів російської мови.
Під керівництвом майстра Інни Михайлівни Халабаджах, учителя російської мови та зарубіжної літератури НВК «Міцва-613» Голосіївського району, учасники майстер-класу розглянули моделі уроків російської мови в технології розвитку критичного мислення засобами читання та письма. Під час роботи в групах учителі, виконуючи завдання, опанували такі методичні прийоми технології «ЧПКМ»: інсерт, ментальна карта, читання з паузами, кластер.
І.М.Халабаджах. Формування критичного мислення учнів як засіб розвитку творчої особистості: презентація
І.М.Халабаджах. Формування критичного мислення учнів: текст виступу
І.М.Халабаджах. Формування критичного мислення учнів: матеріали для практичної роботи