Category Archives: Звіти про семінари

Семінар «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у інклюзивному класі»

22 квітня 2015 року в рамках постійно діючої школи «Інклюзивна освіта» відбувся завершальний у 2014-2015 н.р. науково-практичний семінар «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у інклюзивному класі». Захід провів НМЦ інклюзивної освіти ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка.
У семінарі взяли участь методисти районних науково-методичних центрів, представники міської і районних у м.Києві психолого-медико-педагогічних консультацій, Центрів практичної психології, заступники керівників загальноосвітніх навчальних закладів, педагоги інклюзивних класів, асистенти вчителів дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів з інклюзивними та спеціальними групами/класами навчання. Загальна кількість учасників заходу – 43 особи.
Учасники семінару ознайомилися з особливостями оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в умовах інклюзивного навчального середовища. Йшлося про такі практики оцінювання навчальних досягнень, як реагування на втручання, моніторинг прогресу розвитку дітей, ведення портфоліо тощо. Учасники заходу обмінялися з колегами власним досвідом.
Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів у інклюзивному класі: презентація

Круглий стіл для вчителів біології ЗНЗ

15 квітня 2015 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл для вчителів біології ЗНЗ зі стажем роботи до 5 років.
Виступ учителя СШ №316, кандидата біологічних наук Т.М.Кобренюк було присвячено питанням наукового підходу до організації групової діяльності та оцінювання якості знань учнів у процесі вивчення теми «Походження життя на Землі» у 5-х та 11-х класах.
Учитель Економіко-правового ліцею М.М.Кушнір охарактеризувала основні типи завдань для групового навчання та методику їхнього оцінювання на прикладі організації практичної роботи «Розв’язання елементарних вправ з реплікації та транскрипції» (10 кл.). Було проаналізовано завдання для залікової картки команди.
У виступі методиста НМЦ природничо-математичної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка С.В.Назаренко було висвітлено підходи та особливості організації роботи в групах, переваги групового навчання. Було надано рекомендації для розв’язку конкретних навчальних ситуацій.
Т.М.Кобренюк. Ознайомлення з гіпотезами походження життя на Землі: презентація виступу
М.М.Кушнір. Розробка критеріїв та процедури перевірки знань учнів при груповій роботі на уроках біології
С.В.Назаренко. Контроль та оцінювання знань учнів у процесі роботи в групах на уроках біології: презентація виступу

Семінар «Професійний супровід дітей з аутизмом у ДНЗ і ЗНЗ: організація наступності»

14 квітня 2015 року відбувся другий навчальний семінар «Професійний супровід дітей з аутизмом у дошкільному та загальноосвітньому навчальних закладах: організація наступності».
На семінарі було розглянуто психологічні особливості переживання батьків при народженні в сім’ї дитини з особливими потребами. Учасники заходу отримали інформацію про особливості переживання батьками такої життєвої ситуації (етапи, характерні емоційні стани та поведінка); обговорили ефективні стратегії у спілкуванні з такими батьками (повага до їхніх почуттів, дотримання особистісної дистанції, увага до їхніх слів та потреб); а також відпрацювали прийоми зняття психоемоційного напруження (гімнастика для подолання стресового стану «Ключ»). Розуміння стану батьків має бути основою для взаємодії між батьками та фахівцями.
Г.Супрун. Психологічні особливості переживання батьками народження дитини з особливим потребами: презентація