Category Archives: Звіти про семінари

Обговорено особливості створення Індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами

Актуальні питання створення індивідуальних програм розвитку для дітей з особливими освітніми потребами було обговорено на черговому навчально-практичному семінарі, який відбувся 19 листопада 2014 року. Захід організовано Науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка в рамках постійно діючої Школи інклюзивної освіти для освітян столиці.
У семінарі взяли участь понад шістдесят осіб, серед яких – педагоги інклюзивних навчальних закладів, представники районних психолого-медико-педагогічних консультацій та інші фахівці.
Індивідуальна програма розвитку для дітей з особливими освітніми потребами – механізм, що дозволяє спланувати необхідні адаптації та модифікації навчального середовища, визначити індивідуальну навчальну траєкторію та врахувати додаткові потреби кожної дитини, яка має ті чи інші порушення розвитку. Важливо, що така робота здійснюється в команді, яка складається з педагогів, додаткових фахівців, а також батьків дитини з особливими потребами.
Про особливості створення такої індивідуальної програми розвитку дитини розповіла науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки НАПН України І.В.Луценко. Вчитель інклюзивних класів загальноосвітньої школи №15 м. Біла Церква Ж.В.Гриневич ознайомила педагогів із досвідом своєї роботи.
Програма семінару
І.В.Луценко. Індивідуальна програма розвитку для дітей з особливими освітніми потребами: презентація
Науково-методичний центр інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

Семінар з питань методики викладання молекулярної біології в 10-11 класах

28 жовтня 2014 року в гімназії 177 (біотехнологій) було проведено семінар «Методика викладання розділу «Молекулярна біологія» в 10-х та 11-х класах» для методистів РНМЦ, голів методичних об’єднань учителів біології та вчителів біології.
Доцент НАУКМА, кандидат біологічних наук, голова комісії з біології, екології та природознавства науково-методичної ради з питань освіти МОН України А.Г.Безусько прочитала лекцію про історію та структуру науки про білки – протеоміки, її досягнення та значення, проаналізувала роль учителя в профільній підготовці та профорієнтації учнів. Велику зацікавленість педагогів викликав виступ аспіранта кафедри лабораторної діагностики біологічних систем Національного університету «Києво-Могилянська академія» І.О.Свєженцевої «Стовбурові клітини, їх класифікація, характеристика та перспективи використання в медицині».
Одержана для вчителя біології інформація, без сумніву, стане корисною при викладанні курсу біології 10-11 класу та підготовці учнів до участі у Всеукраїнській учнівській олімпіаді.
Програма семінару
Сайт гімназії біотехнологій №177 м.Києва
А.Г.Безусько. Науковий підхід до викладання теми «Основи саморегуляції на молекулярному рівні» Протеоміка: презентація
І.О.Свєженцева. Стовбурові клітини, їх класифікація, характеристика та перспективи використання в медицині: презентація

Семінар з питань роботи асистента вчителя в інклюзивному класі

22 жовтня 2014 року в рамках постійно діючої в ІППО КУ імені Бориса Грінченка «Школи інклюзивної освіти» було проведено науково-методичний семінар «Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі». Учасниками семінару стали методисти РНМЦ, керівники інклюзивних і спеціальних навчальних закладів, педагоги, які працюють в інклюзивних і спеціальних класах/групах. Захід організовано НМЦ інклюзивної освіти.
Професією «асистент учителя» Класифікатор професій було доповнено відносно недавно – в липні 2010 року (наказ Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. №327). Тож досі в педагогів виникають запитання: у чому полягає різниця в функціональних обов’язках учителя та асистента вчителя? яка роль асистента вчителя в роботі команди, зокрема, при створенні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами?
Відповіді на ці та інші актуальні запитання педагоги отримали на семінарі. Крім того, було обговорено успіхи та названо виклики в роботі асистентів учителя, які працюють у ДНЗ і ЗНЗ.
Програма семінару
І.В.Луценко. Нормативно-правова база діяльності асистента вчителя: основні функції та посадові обов’язки: презентація
Н.М.Дятленко. Роль асистента педагога у створенні та впровадженні індивідуальної програми розвитку: презентація
Ю.М.Найда. Взаємодія асистента педагога з іншими учасниками навчально-виховного процесу в інклюзивному класі: презентація