Category Archives: СЕМІНАРИ

Семінар для вчителів російської мови ЗНЗ

30 вересня 2014 року було проведено семінар «Методичні підходи до викладання російської мови в 6 класі за новими підручниками», учасниками  якого були 35 учителів російської мови шкіл із російською та українською мовами навчання. Велике зацікавлення викликала доповідь професора кафедри методики викладання російської мови та світової літератури НПУ ім. М.П.Драгоманова Л.В.Давидюк. Доповідач розповіла про комунікативно-діяльнісний підхід у навчанні мови  за новими підручниками. Особливу увагу  було звернуто на патріотичне спрямування дидактичного матеріалу підручників «Російська мова» для учнів 6 класу.
З методикою опрацювання навчальних текстів за новими підручниками словесників ознайомила вчитель гімназії №136 Т.А.Борзенкова. Вона поділилася досвідом створення та використання на різних етапах уроку російської мови мультимедійних презентацій.
Про роль підручника в розвитку інтелектуального і творчого потенціалу шестикласників йшлося у виступі методиста російської мови та літератури НМЦ гуманітарної освіти та виховання Т.Т.Подолинної.
Програма семінару
Л.В.Давидюк. Патріотичне виховання на уроках російської мови: презентація
Т.А.Борзенкова. Презентація як спосіб представлення навчальної інформації на різних етапах уроку російської мови: презентація

Семінар для молодих та новопризначених педагогів-організаторів ЗНЗ

30 вересня 2014 року відбувся методичний семінар «Сучасні аспекти виховної діяльності педагога-організатора ЗНЗ» для молодих та новопризначених педагогів-організаторів.
Педагоги ознайомились з основними нормативними документами щодо організації виховного процесу в навчальному закладі, результатами моніторингового дослідження стану позашкільної освіти та позакласної роботи в ЗНЗ Києва, організацією дозвілля учнів в позаурочний час. Було надано методичні рекомендації щодо організації шкільного самоврядування. Педагогів ознайомили з діяльністю прес-центру Палацу дітей та юнацтва.
Програма семінару
О.А.Ярова. План заходів Центру організації масових свят «Дозвілля»
Т.І.Свирська. Позаурочна виховна діяльність загальноосвітнього навчального закладу: презентація
С.В.Савченко. Нормативно-методичне забезпечення виховного процесу в ЗНЗ: презентація
О.В.Долгова. Науково-методичне забезпечення та технологічний супровід учнівського самоврядування: презентація
Ю.М.Скоробогач. Шкільні медіа як складова сучасного освітньо-виховного простору: презентація

Семінар з питань формування професійних компетентностей учителів трудового навчання засобами ІКТ

25 вересня 2014 року відбувся семінар «Використання сучасних інформаційних технологій для формування професійних компетентностей учителів трудового навчання засобами ІКТ». Учасники заходу – методисти трудового навчання РНМЦ і голови РМО вчителів трудового навчання (обслуговуючі та технічні види праці).
Педагогів ознайомили з історією інформаційних технологій, можливостями сучасних технічних засобів навчання, освітніми інформаційними технологіями, використовуваними на базі сучасних Інтернет-технологій. Учасники семінару отримали інформацію про суть складових ІКТ-компетенцій та засоби вимірювання рівня знань і вмінь учителя-предметника щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Програма семінару
Н.І.Боринець. Сучасні інформаційні технології: презентація
Презентація до майстер-класу «Формування ІТ-компетенцій учителів трудового навчання засобами ІКТ»: презентація

Семінар «Правова основа інклюзивної освіти: чинне законодавство України»

24 вересня 2014 року відбувся перший у 2014-2015 н.р. у рамках постійно діючої «Школи інклюзивної освіти». Учасниками семінару стали керівники інклюзивних і спеціальних навчальних закладів, педагоги, які працюють в інклюзивних і спеціальних класах/групах, методисти РНМЦ. Досить велике число учасників – понад 60 осіб – свідчить про інтерес освітян до теми інклюзивної освіти. Захід організовано НМЦ інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Тема семінару – «Правова основа інклюзивної освіти: міжнародне та українське законодавство». Попри те, що інклюзивна освіта все ще залишається новою і не зовсім знайомою концепцією як для практиків, так і для науковців, у цій освітній сфері відбувається чимало змін. Лише протягом останніх чотирьох місяців були прийняті зміни до Закону про дошкільну освіту, у процесі затвердження знаходиться Порядок організації інклюзивних груп дошкільних навчальних закладів та ін. Тому перший семінар було присвячено обговоренню цих змін.
Програма семінару
Нормативно-правова база інклюзивної освіти
Н.Софій. Правова основа інклюзивної освіти: чинне законодавство України: презентація
І.Луценко. Нормативно-правова база у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами: презентація
Ю.Найда. Порядок організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах: презентація

Урок-дискусія на морально-етичну тему: дистанційний майстер-клас для вчителів російської мови

Пропонуємо матеріали дистанційного майстер-класу «Методика проведення уроку-дискусії на морально-етичну тему» для вчителів російської мови. Мета майстер-класу – ознайомити словесників з особливостями використання інтерактивних технологій у навчанні ведення діалогу та з методикою проведення шкільної дискусії на суспільну тему.
Сподіваємося, що методичні розробки вчителя гімназії №267 м.Києва з поглибленим вивченням іноземних мов Надії Павлівни Попової стануть у пригоді багатьом колегам.
Види дискусій. Методика їх проведення
Н.П.Попова. Нам берегти планету треба: навчання дев’ятикласників складання діалогу дискусійного характеру на суспільну тему
Н.П.Попова. Діалог дискусійного характеру на суспільно важливу тему (екологічну): конспект уроку в 9 класі
Н.П.Попова. Діалог дискусійного характеру на суспільно важливу тему: презентація до уроку в 9 класі
Про гімназію №267 м.Києва з поглибленим вивченням іноземних мов

Семінар ІППО для вчителів фізичної культури

24 квітня 2014 року в НВК №176 Дніпровського району відбувся міський науково-методичний семінар для вчителів фізичної культури «Міжпредметні зв’язки в роботі вчителя фізичної культури».
Головний спеціаліст відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) С.Б.Мельник виступив із доповіддю «Роль учителя фізичної культури в організації міжпредметних зв’язків у структурі навчального предмета».
Про здійснення міжпредметних зв’язків на уроках фізичної культури розповіла І.А.Байдак, учитель фізичної культури СЗШ №230 Святошинського району. Велику цікавість викликали виступи методиста НМЦ здоров’я, фізичної та естетичної культури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Л.Є.Пєчки та вчителя музичного мистецтва НВК «Лісові дзвіночки» Деснянського району О.І.Афанасенко, які зупинилися на питанні добору музичного супроводу до фізкультурно-оздоровчої роботи протягом дня, яку проводять учителі фізичної культури початкової школи.
З доповіддю на тему «Міжпредметні зв’язки в навчанні основ здоров’я та фізичної культури» виступила методист НМЦ природничо-математичної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка С.В.Назаренко. Методист НМЦ здоров’я, фізичної та естетичної культури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Ю.В.Черпак розповів про реалізацію міжпредметних зв’язків у підготовці школярів до участі у Всеукраїнській олімпіаді з фізичної культури.
Програма семінару
С.В.Назаренко. Міжпредметні зв’язки в навчанні предмета «Основи здоров´я» та фізичної культури: текст виступу
С.В.Назаренко. Міжпредметні зв’язки в навчанні предмета «Основи здоров´я» та фізичної культури: презентація виступу
Ю.В.Черпак. Міжпредметні зв’язки в підготовці школярів до участі у Всеукраїнській олімпіаді з фізичної культури: тези виступу

Навчальний тренінг для психологів столиці

29 травня 2014 року на базі готелю «Україна» було проведено восьмигодинний навчальний тренінг «Основи першої психологічної допомоги дітям, що пережили психотравмуючу подію». Учасники тренінгу – психологи системи освіти столиці, психологи Майдану, дитячі медичні психологи. Організатори тренінгу – громадська організація «Українська асоціація фахівців із подолання наслідків психотравмуючих подій», Світовий Конгрес Українців спільно з НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка та американська організація the Disaster Mental Health Group.
Світовий Конгрес Українців

Семінар-тренінг для практичних психологів системи освіти Києва

27 травня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся восьмигодинний семінар-тренінг «Кризове консультування, травмотерапія та організація допомоги під час надзвичайних ситуацій». Організатори тренінгу – громадська організація «Українська асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій», Світовий Конгрес Українців та НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Тренінг було організовано в межах партнерського проекту «Антистресова допомога Майдану». Навчання проводили дитячі психіатри та фахівці з психотерапії посттравматичних стресових розладів у дітей зі США Джеффрі Бостік (Jaffrey Bostic) та Шeрон Стефан (Sharon Stephan).
У тренінгу брали участь понад сто практичних психологів ДНЗ та ЗНЗ столиці. Учасники заходу отримали знання основ першої психологічної допомоги дітям, що перебувають у кризовому стані, та практичні навички щодо стабілізації соціально-психологічного клімату в навчальних закладах.
Шeрон Х. Стефан. Підтримкa учнiв, схильних до травм психіки: презентація

Обговорюються можливості та переваги Linux-орієнтованої інформатики

12 травня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено методичний семінар «Перспективи платформнонезалежної та Linux-орієнтованої інформатики в Україні».
З можливостями і перевагами платформнонезалежної та Linux-орієнтованої інформатики учасників заходу ознайомив доцент кафедри методики природничо-математичної освіти і технологій Олександр Рудик.
Посилання на вказане ПО можна знайти внизу сторінки http://kievoit.narod.ru/course.html

Семінар з питань розвитку інклюзивної моделі освіти в умовах ПНЗ

15 травня 2014 року в Центрі дитячої та юнацької творчості Солом’янського району столиці для методистів позашкільних навчальних закладів відбувся семінар «Інклюзивна освіта в позашкільних навчальних закладах: перші кроки».
Учасники семінару обговорили питання розвитку інклюзивної моделі освіти в умовах позашкільного навчального закладу, ознайомились із досвідом роботи Центру дитячої та юнацької творчості Солом’янського району з дітьми, що мають особливі освітні потреби.
Програма семінару
Т.І.Свирська. Інклюзивна модель освіти – модель, пов’язана з дотриманням прав людини: презентація
М.Галка. Діяльність Центру дитячої та юнацької творчості Солом’янського району в аспекті інклюзивної освіти: презентація

Семінар ІППО для музичних керівників ДНЗ

23 квітня 2014 року в ДНЗ №677 відбувся міський семінар «Особливості розвитку музично-ритмічних рухів у вихованців ДНЗ» для музичних керівників ДНЗ столиці. Музичні керівники дошкільних закладів охоче ділилися досвідом роботи щодо організації та проведення в дитячому садку святкових ранків. Учасники семінару ознайомились із виставкою дитячих костюмів, обладнанням, наочним матеріалом, музичними інструментами, які використовують у виховному процесі.
Л.Є.Пєчка. Формування музично-ритмічних здібностей у дітей дошкільного віку: текст виступу
М.В.Сапун. Мистецтво танцю як засіб виховання та розвитку дошкільників: текст виступу
Н.М.Бабенко. Роль, місце і значення занять із хореографії в естетичному розвитку дітей дошкільного віку: тези виступу
І.Л.Гордієнко. Музичні рухи і театралізована діяльність дощкільників: презентація виступу

Семінар для вчителів-логопедів ДНЗ і ЗНЗ

27 березня 2014 року на базі медичної клініки «Аврора» було проведено науково-методичний семінар «Застосування інноваційних методик у роботі з подолання в дітей порушень слуху та мовлення» для вчителів-логопедів ДНЗ і ЗНЗ.
Програма семінару
О.В.Духненко. Заняття на тему: «Звук і буква «К». Попередження дисграфії та дислексії в дітей старшого дошкільного віку із фонетико-фонематичними порушеннями мовлення: методична розробка заняття
«Загадкова» книжка (виріб матусі-рукодільниці Олени Злобіної): слайд-шоу
В.В.Шорохова. Необхідність розвитку залишкового слуху в дитини із порушенням слуху: презентація
О.В.Духненко. «Подорож із Капітошкою» Звук [К], буква «К»: презентація
А.А.Медовкіна. Особливості організації індивідуальної логопедичної роботи з дітьми, що мають синдром дефіциту уваги з гіперактивністю: презентація

Семінар-практикум для вчителів-логопедів ЗНЗ

1 квітня 2014 року відбувся семінар-практикум «Особливості корекційної та логопедичної роботи з дітьми, що мають комплексні порушення розвитку» для вчителів-логопедів ЗНЗ. Захід було організовано на базі територіального центру соціального обслуговування одиноких малозабезпечених пенсіонерів та інвалідів і дітей із ДЦП та інтелектуальною недостатністю (Печерський район).
Програма семінару-практикуму
Тетяна Баула. Конспект індивідуального логопедичного заняття «Дарунки осені»
Е.В.Новикова. Зондовый масаж
А.Г.Смолянінов. Корекція розвитку рук при ДЦП. Нейрокінезитерапія: посібник для батьків
Валентина Шорохова. Інноваційна програма навчання доктора Ф.Белгау: презентація
Е.В.Новикова. Массаж: зондовый массаж языка: відео (1 хв.)