Семінар-практикум для вчителів-логопедів ЗНЗ
1 квітня 2014 року відбувся семінар-практикум «Особливості корекційної та логопедичної роботи з дітьми, що мають комплексні порушення розвитку» для вчителів-логопедів ЗНЗ. Захід було організовано на базі територіального центру соціального обслуговування одиноких малозабезпечених пенсіонерів та інвалідів і дітей із ДЦП та інтелектуальною недостатністю (Печерський район).
Програма семінару-практикуму
Тетяна Баула. Конспект індивідуального логопедичного заняття «Дарунки осені»
Е.В.Новикова. Зондовый масаж
А.Г.Смолянінов. Корекція розвитку рук при ДЦП. Нейрокінезитерапія: посібник для батьків
Валентина Шорохова. Інноваційна програма навчання доктора Ф.Белгау: презентація
Е.В.Новикова. Массаж: зондовый массаж языка: відео (1 хв.)
Завідувач центру Ірина Гангалюк ознайомила учасників семінару з роботою центру та його методичною базою, представила роботу його фахівців. Корекційно-лікувальну роботу центру забезпечують невролог, психолог, масажист, логопед, вихователі. Серед інноваційних методик роботи – заняття в сенсорній кімнаті, застосування програми для навчання основ математики «Нумікон», використання балансувальної дошки доктора Ф.Белгау. З питань упровадження в корекційно-реабілітаційному процесі балансувальних дощок між територіальним центром та ІППО КУ імені Бориса Грінченка налагоджено тісну співпрацю (кваліфіковані тренери Міжнародної системи баламетрики – В.Шорохова та І.Гангалюк).
Дитячий лікар-невролог Євгенія Бобко розповіла педагогам про особливості навчання дітей із комплексними порушеннями розвитку та здійснення впливу на емоційно-вольову та поведінкову сферу пацієнтів із глибокими ураженнями центральної нервової системи. У практиці роботи лікар широко використовує рефлексотерапію, пропонує дітям різноманітні вправи за програмою “рука – мозок”, відповідно до якої увагу зосереджено на корекції розвитку рук дитини із ДЦП. Є.Бобко продемонструвала фрагменти заняття з використанням таких методик: саморегуляція емоційної та поведінкової сфери; формування вміння реагувати на різні сенсорні подразники; вміння виконувати дії з числами та обрахункові маніпуляції з ними; вміння релаксувати в різних умовах. Діти почували себе комфортно, охоче виконували запропоновані завдання.
Масажист центру Володимир Анпілогов продемонстрував прийоми масажу за методиками А.Г.Смолянінова та В.С.Шаргородського.
Вихователі центру в роботі з дітьми використовують нетрадиційні методики, а саме: А.Гаркуша – пісочну та геліо-терапію; А.Дяченко – нетрадиційні методики арт-терапії, методику Монтессорі, анімалотерапію.
Особливо цікавими були заняття з дітьми-дизартриками, що провела вчитель-логопед Тетяна Баула, яка широко використовує масаж м’язів обличчя, зондовий масаж за методикою О.В.Новікової. Педагог уточнювала покрокові дії формування вимови, яка дуже важко дається дітям із дизартрією.
Між фахівцями центру та вчителями-логопедами відбулася жвава дискусія. Від медичного та педагогічного персоналу логопеди отримали багато корисних порад, які застосують у своїй роботі.
Залишити відповідь