Category Archives: Останні новини

Майстер-клас для вчителів-логопедів навчальних закладів

23 січня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено майстер-клас «Нейропсихологічні аспекти діагностики та корекції дітей із порушеннями мовлення». Захід провела вчитель-логопед міського медичного центру «Добробут» Ольга Василівна Дем’яненко. Учителям-логопедам навчальних закладів столиці було надано рекомендації щодо застосування сенсорної дієти; організації та проведення заходів для дітей зі зниженою сенсорною  чутливістю; використання заспокійливих заходів для зниження сенсорної гіперчутливості та гіперстимулювання.
Учасники майстер-класу отримали практичні поради, які вони зможуть реалізувати у своїй практиці.
Програма майстер-класу
О.В. Дем’яненко. Нейропсихологічні аспекти діагностики та корекції дітей із порушеннями мовлення: презентація
О.В.Дем’яненко. Формування мовлення в дітей раннього віку: відеолекція

Науково-методична конференція для педагогів спеціальних та інклюзивних навчальних закладів

20 січня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено науково-методичну конференцію «Корекційна робота з дітьми зі слухо-мовленнєвими порушеннями: методичний аспект». Учасниками заходу стали педагоги спеціальних та інклюзивних навчальних закладів. Мета конференції – сприяти формуванню середовища професійного спілкування фахівців, що працюють з дітьми, які мають мають кохлеарні імпланти й навчаються в умовах спеціального, інклюзивного та інтегрованого навчання.

Майстер-клас для вчителів-логопедів дошкільних навчальних закладів

Науковці стверджують, що для розвитку розумових здібностей дитини та її мовлення вкрай важливо розвивати дрібну моторику її ручок. У ранньому дитинстві надзвичайно важливо навчити її складати пірамідку, пазли, зводити будиночок з кубиків…
Педагогам дошкільних навчальних закладів корисно ознайомитись із такою публікацією педагога: В.І.Осадча. Формування тонких диференційованих рухів пальців рук у дітей із порушенням опорно-рухового апарату // «Дефектолог», 2013 р., –  №9 (81), вересень. –  С. 20-35.
Програма майстер-класу
Фотогалерея

Всеукраїнський вебінар з питань розвитку шкільних бібліотек

Шкільний бібліотекар виконує нині функції педагога і працівника  культури, транслятора медіа-інформації та експерта в світі інформації. Його завдання – допомогти кожному школяреві відкрити для себе цінності бібліотеки, опанувавши які, той отримає ключ до мудрості багатьох поколінь.
О.Є.Матвійчук. Сучасний погляд на шкільну бібліотеку: текст виступу
О.Л.Гончаренко. Аналіз результатів вдосконалення діяльності шкільних бібліотек України (за підсумками виконання наказу МОН України від 06.02.2012 № 111 «Про вдосконалення діяльності бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів»): презентація
І.І.Хемчян. Стратегія розвитку шкільних бібліотек: презентація
Ж.Вернидуб. Актуальні питання організації та проведення Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» в 2013/2014 н.р.: презентація

Тренінг з питань медіапсихології для працівників психологічної служби системи освіти

З метою продовження експерименту щодо упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес навчальних закладів освіти Міністерство освіти і науки України рекомендує запровадити, починаючи з 2013/2014 навчального року, в загальноосвітніх навчальних закладах вивчення курсу «Основи медіаграмотності» за рахунок годин варіативної частини навчальних планів.
З 8 по 10 січня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено навчальний сертифікований тренінг «Медіапсихологія: основи рефлексивного підходу», у якому взяли участь 16 педагогічних працівників та працівників психологічної служби системи освіти столиці. Учасники тренінгу отримали знання та практичні навички, необхідні для впровадження факультативного курсу «Медіакультура» для учнів 10 класу.
Організатори тренінгу – Інститут соціальної та політичної психології НАПН України спільно з НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Про тренінг в ІППО на сайті «Медіапсихологія та медіаосвіта»
Концепція впровадження медіаосвіти в Україні
Медіакультура особистості: навчально-методичний посібник
Програма курсу «Медіакультура» для учнів 10 класу

Майстер-клас із тілесно-орієнтованої терапії для педагогів спеціальної освіти

17 січня 2014 року для вчителів-логопедів дошкільних навчальних закладів співробітниками НМЦ інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка було організовано майстер-клас «Застосування методу тілесно-орієнтованої терапії в практиці роботи вчителів спеціальної освіти». Провів майстер-клас художній керівник і режисер народного інтегрованого театру «Паростки» Віталій Любота. Захід було проведено в приміщенні громадської організації «Сонячний промінь» (спілки матерів дітей-інвалідів, директор Є.О.Стешенко).
У теоретичній частині тренінгу було розглянуто аспекти застосування тілесно-орієнтованої терапії при різних психічних станах людини, а також у корекційній роботі з дітьми дошкільного віку.
Практичну частину майстер-класу було проведено з елементами тренінгу та використанням ігрових прийомів. Було відпрацьовано різноманітні техніки з тілесно-орієнтованої терапії, застосовувані в корекційній роботі з дітьми, що мають комплексні порушення в розвитку, найактуальніші серед яких стосуються мовлення та комунікації.
На завершення заходу артисти народного інтегрованого театру «Паростки» показали Різдвяну театралізовану виставу «Вертеп».
У процесі обговорення майстер-класу його учасники дійшли висновку, що вивчення та відчуття власного тіла, позбавлення його затискувачів значно сприятиме відновленню психічного й фізичного здоров’я дітей.
Тілесно-орієнтована терапія
Медичні поради з тілесно-орієнтованої терапії
Карта емоцій на тілі людини
Теплові карти емоційного стану людини

Тарас Шевченко, його біографія і творчість в Інтернеті

Думати, що творчість Кобзаря збагнути легко, – виявляти наївність. Усе частіше висловлюються думки, що Шевченко – митець елітарний і творив він на вищих регістрах художньої досконалості. Для кожного з нас його поезія є своєрідним тестом.
Як осмислити творчість Кобзаря? Як правильно витлумачити її школярам і студентам? У добу новітніх технологій бути з Шевченком і шевченкознавцями он-лайн надає можливість Інтернет. Тож не дивно, що стаття Української Вікіпедії «Тарас Шевченко» в 2013 році за кількістю відвідувань посіла перше місце, набравши 583 735 переглядів!
Як повідомляє Ukranews, за темпами зростання популярності україномовний сегмент Вікіпедії впевнено вийшов на перше місце!
Вікімедія: Найбільш відвідувані статті в українській Вікіпедії в 2013 році
Шевченківська енциклопедія
Віртуальний архів: оцифровані документи на сайті Національного музею Тараса Шевченка
Енциклопедія життя і творчості Тараса Шевченка
Веб-версія «Кобзаря» Т.Шевченка
Твори Т.Шевченка на сайті «Український центр»
Комітет з Національної премії України імені Тараса Шевченка
Навесні запустять унікальний Шевченківський портал

Мудра й світла книга – то «Кобзар» Тараса…

«Ся маленька книжечка відразу відкрила новий світ поезії, вибухнула, мов джерело чистої, холодної води, заясніла невідомою досі в українськім письменстві якістю, простою й поетичною грацією вислову», – ось як писав про Шевченків «Кобзар» Іван Франко. Хай не дивує вас те нібито недоречне до видатної книжки означення «маленька», адже перше видання «Кобзаря» містило всього… вісім творів!
Школярам необхідно розповісти про книжку, рядки з якої співають, утілюють у живописі та скульптурі, відтворюють на екрані й на сцені!
Презентація «Дитячого кобзаря»: відео (2 хв.)
«Кобзар» – книга невичерпна: презентація виставки
Дітям про Т.Г.Шевченка: презентація
Про сучасні видання «Кобзаря»
Про новий переклад «Кобзаря» англійською
Ось де доцільним буде самостійне створення підлітками мультимедійних презентацій! А старшокласникам можна запропонувати виконання проектів, що стосуються історії створення, історичних передумов написання, художніх особливостей поеми «Сон» та повісті «Наймичка», 170 років з часу написання яких минає в 2014 році.
А якою цікавою може стати виставка однієї книжки, готуючись до якої, учні й учителі школи збиратимуть усі можливі видання Шевченкового «Кобзаря»! Можна оголосити конкурс на кращий текст екскурсії цим тимчасовим шкільним міні-музеєм. А представлятиме свій текст журі в ролі екскурсовода сам автор…

Науково-практичний семінар з українознавства

24 грудня 2013 року в спеціальній школі-інтернаті №11 м. Києва відбувся міський науково-практичний семінар «Українознавство в навчально-виховній системі сучасної школи (досвід спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів №11 міста Києва)». Організований працівниками кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка захід зібрав понад 30 педагогічних працівників – методистів РНМЦ, учителів українознавства, керівників шкільних музеїв, лабораторій, кабінетів, гуртків та факультативних курсів українознавчого спрямування, а також вихователів спеціальних шкіл-інтернатів.
І.А.Кулеша. Плекаємо з Дитини Людину за законами Любові, Краси і Добра: презентація виступу
Ю.В.Беззуб. Зміст, форми, методи навчально-виховної роботи на засадах українознавства: презентація виступу
Семінар «Українознавство в навчально-виховній системі сучасної школи. (Досвід спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів №11 міста Києва)»: фотогалерея