Category Archives: Останні новини

Затверджено концепцію «Нової української школи»

Нова українська школа

Кабінет міністрів України затвердив концепцію Нової української школи з 12-річною освітою. Політичну пропозицію “Нова українська школа” представила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич 14 грудня 2016 року.
Згідно з новою концепцією, навчання в школі триватиме 12 років. Упроваджуються три рівні середньої освіти: початкова (4 роки), базова середня (5 років) та професійна середня (3 роки).
Діти починатимуть навчання з шести років, але для дітей з особливими потребами вікові рамки можуть бути змінені.
Початкова освіта включатиме два цикли: 1-2 класи – адаптаційно-ігровий, без оцінок та з іграми; 3-4 класи – основний цикл, з навчанням по предметах, частину з яких будуть оцінювати.
Середня освіта поділятиметься на базову (5-9 класи) і профільну (10-12 класи). Профільною освітою займатимуться окремі навчальні заклади.
На основі схваленої концепції шкільної освіти формуватиметься подальший план освітніх реформ. За словами міністра освіти Лілії Гриневич, реформи запрацюють у 2018-2019 роках, перші результати можна буде побачити в 2029-2030 роках.
Реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у ХХІ-му столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.
Виховний процес буде невід’ємною складовою всього освітнього процесу та орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Виховання не буде винесено в окремі «заняття з моралі». Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід. Усе життя Нової школи буде організовано за моделлю поваги прав людини та демократії.
Що таке концепція Нової української школи?
МОН ухвалило Концепцію нової української школи
Уряд затвердив Концепцію нової української школи
Текст Концепції

Створено посібник «Інклюзивна освіта від А до Я»

Посібник «Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків» створено в рамках діяльності науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Укладачі посібника – працівники НМЦ Н.В.Заєркова та А.О.Трейтяк.
Мета посібника – висвітлення основних питань упровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти, які найчастіше виникають у педагогів і батьків.
Про посібник
Посібник «Інклюзивна освіта від А до Я»

Навчально-практичний тренінг «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини»

23-24 червня 2016 року Науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка був проведений навчально-практичний тренінг «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини» для представників 10-ти ДНЗ міста Києва. Захід відбувся за підтримки Українського фонду соціальних інвестицій (УФСІ) та Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
Методика «Лялька як персона» – це творча, інтерактивна методика, що використовується у всьому світі у роботі з дітьми і дорослими для подолання стереотипів і упереджень. Ця методика допомагає розвивати життєві навички, самооцінку, повагу до багатоманітності, навички вирішення проблем, та емоційну грамотність.
Методика «Лялька як персона» може використовуватися працівниками ДНЗ та соціальними працівниками з дітьми дошкільного віку.
У наступному навчальному році заплановано проведення заходів для працівників ще 20-ти дошкільних навчальних закладів Києва.
Короткий опис тренінгового модуля «Ляльки-персони: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини»

Навчально-практичний тренінг із використання методики «Кола друзів» у ЗНЗ

27 квітня 2016 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний тренінг для працівників ЗНЗ м. Києва, мета якого – ознайомлення з методикою «Кола друзів».
Тренінг провели методисти науково-методичного центру інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка за організаційної підтримки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради та фінансової підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
«Кола друзів» – методологія, що забезпечує залучення до колективу кожної дитини, яка через індивідуальні особливості розвитку/порушення розвитку, особисту кризу чи проблемну поведінку стикається в школі з труднощами.
Учасникам тренінгу були надані практичні рекомендації щодо використання методики «Кола друзів» в загальноосвітньому навчальному закладі.
В Україні ця методика вперше була представлена наприкінці 2015 року в рамках тренінгу, організованого Всеукраїнським фондом «Крок за кроком»
за підтримки Фонду Відкритого суспільства. Тренінг проводився тренерами Коліном та Джекі Ньютон (Inclusive Solutions, Великобританія). Були підготовлені педагогічні працівники, які впроваджують цю методику в загальноосвітніх навчальних закладах, а також консультанти, які надають наставницьку підтримку, в тому числі проводять тренінги з ознайомлення із цією методикою.
Програма заходу

V міська методична виставка «Методичне забезпечення реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами позашкільної освіти»

З 19 по 22 квітня 2016 року в Київському Палаці дітей та юнацтва відбулася V міська методична виставка «Методичне забезпечення реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами позашкільної освіти: інноваційні програми, проекти»
Організатори виставки – Департамент освіти та науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), науково-методичний центр гуманітарної освіти та виховання Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка та Київський Палац дітей та юнацтва.
Мета виставки – виявлення та поширення сучасних інноваційних технологій національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами позашкільної освіти, а також популяризація кращих проектів і програм.
Т.І.Свирська. Патріотичне виховання – це сфера духовного життя
Сайт Київського палацу дітей та юнацтва