Category Archives: МЕТОДИЧНА РОБОТА

Завершився конкурс «Учитель року-2024» у номінації «Географія»

З 29 січня по 2 лютого 2024 року в гімназії № 315 проходив міський етап Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024» в номінації «Географія». У конкурсі взяли участь 11 талановитих учителів географії міста Києва. За рішенням журі переможцем конкурсу стала Надія Кравчук, учитель СШ № 53 Шевченківського району. Друге місце посіла Олена Єгорова, вчитель НВК «МАУП» Голосіївського району, третє – Оксана Ворона, учитель СЗШ № 282 Деснянського району.

Вітаємо переможців конкурсу із заслуженою перемогою!

Велика подяка всім конкурсантам, які виявили бажання та сміливість пройти випробування конкурсом «Учитель року» і продемонстрували при цьому свою наполегливість, креативність, творчість. Бажаємо подальших успіхів та нових досягнень на педагогічній ниві у вихованні молодого покоління.

Оргкомітет конкурсу висловлює щиру вдячність педагогічному колективу гімназії № 315, зокрема її директору Олександру Бірюку, за організацію та створення чудових комфортних умов для проведення змагань «Учитель року – 2024» у номінації «Географія». Ваша підтримка та гостинність стали ключовими елементами успішного перебігу конкурсу.

Дякуємо за зону комфорту у вашій гімназії, теплий прийом, атмосферу творчості та відданість ідеї підтримки освіти та вчителів!

Стартував конкурс «Учитель року-2024» у номінації «Географія»

29 січня 2024 року стартував міський етап Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» у номінації «Географія». Головні принципи конкурсу – добровільність, відкритість, прозорість поділяють одинадцять конкурсантів – професійних, вмотивованих учителів географії столичних закладів загальної середньої освіти.

Упродовж п’яти днів учасники конкурсу мають продемонструвати свої фахові знання, педагогічну майстерність, виявити творчість та креативність.

У програмі конкурсу передбачено такі випробування: тестування з фахової майстерності, майстерка, практична робота, дослідження та урок.

Бажаємо всім учасникам успіху!

Програма конкурсу «Учитель року-2024» у номінації «Географія»

Конкурс «Учитель року-2024» у номінації «Фізика» завершено!

У завершальному етапі взяли участь п’ять найкращих вчителів з числа 12 талановитих конкурсантів. За рішенням авторитетного журі переможцем став Владислав Шепельський, вчитель гімназії № 315 Дарницького району.

Вітаємо Владислава із заслуженою перемогою!

Також вітаємо Сніжану Шерстюк, яка посіла друге місце, учителя ліцею № 39 імені гетьмана України Богдана Хмельницького Деснянського району, та Наталію Прозоровську, яка виборола третє місце, учителя гімназії № 136 Дніпровського району.

Остаточний розподіл призових місць став можливий лише за результатами останнього випробування «Урок». Конкурсантам було запропоновано провести в 10-х класах Технічного ліцею Дніпровського району урок на тему «Основні положення молекулярно-кінетичної теорії». Перед журі постало важке завдання – із п’яти різних, неповторних та цікавих уроків визначити найкращий.

Велика подяка всім учасникам за наполегливий і творчий внесок у розвиток освіти та популяризацію фізики серед учнів. Бажаємо переможцям подальших успіхів та нових досягнень у їхній благородній справі — вихованні майбутніх науковців та лідерів.

Оргкомітет конкурсу висловлює керівництву Технічного ліцею Дніпровського району та педагогічному колективу щиру подяку за організацію та створення чудових умов проведення змагань «Учитель року-2024» у номінації «Фізика». Ваша підтримка та гостинність стали ключовими елементами успішного перебігу конкурсу.

Дякуємо за теплий прийом, атмосферу творчості та відданість ідеї підтримки освіти та вчителів. Ваша робота сприяє зростанню нового покоління освітян та розвитку їхньої професійної культури.

Завершився перший етап конкурсу «Учитель року-2024» у номінації «Фізика»

19 січня 2024 року успішно завершився останній день роботи І етапу конкурсу «Учитель року-2024» у номінації «Фізика». До цього етапу конкурсу входили такі випробування: «Я так роблю», «Тестування», «Методичний практикум», за результатами яких визначено п’ять найкращих конкурсантів, які продовжать боротьбу на наступному, завершальному етапі.

Усі учасники виявили високий рівень знань, умінь, творчості і професіоналізму, що зробило вибір переможців дуже складним завданням для журі. Упродовж трьох днів конкурсанти демонстрували вражаючі здібності у викладанні фізики.

Журі визначили 5 найкращих конкурсантів, які продовжать боротьбу на наступному етапі (конкурсанти подані в алфавітному порядку прізвищ):

1. Павло Кирпель
2. Наталія Прозоровська
3. Олена Чайковська
4. Владислав Шепельський
5. Сніжана Шерстюк

Вітаємо їх з цим важливим досягненням і бажаємо успіху на наступному етапі конкурсу!

Запрошуємо всіх бажаючих відслідковувати перебіг конкурсу «Учитель року-2024» на сторінках сайту https://phys.weblium.site і підтримати наших фантастичних конкурсантів у процесі їхньої подальшої боротьби.

Стартував конкурс «Учитель року-2024» у номінації «Фізика»

Сьогодні відбувся перший день роботи конкурсу «Учитель року-2024» в номінації «Фізика». За участі 12 видатних вчителів фізики міста Києва відбулись захоплюючі випробування, спрямовані на виявлення професійних навичок та знань учасників.

Формат першого випробування «Тест» – дистанційний. Текст завдання розподілявся на два блоки:

І блок включав завдання з вибором однієї правильної відповіді. Учасникам було запропоновано 20 питань, які вимагали глибокого розуміння предмета та логічного мислення.

ІІ блок складався з тестів відкритої форми, де конкурсанти мали можливість продемонструвати свої навички розв’язання фізичних задач олімпіадного рівня. Додатково, учасники відповідали на завдання з психології та педагогіки, що вказує на комплексний підхід до визначення кращих вчителів.

Зараз журі ретельно аналізує та оцінює відповіді учасників, щоб визначити тих, хто вийшов на передові позиції конкурсу. Незабаром ми поділимося результатами та враженнями від цього захоплюючого дня.

Перебіг змагань висвітлюється на сторінках сайту https://phys.weblium.site. Запрошуємо ознайомитися більш детально з конкурсантами, членами журі, програмою конкурсу, завданнями тощо.

Програма конкурсу «Учитель року-2024» у номінації «Фізика»

Міністерство освіти і науки України визначило терміни проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024»

Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2024» буде проведено у номінаціях: «Географія», «Образотворче мистецтво», «Українська мова та література», «Фізика».

Конкурс проходитиме у два тури:
• перший – листопад 2023 року–лютий 2024 року;
• другий – квітень–травень 2024 року.

Відповідно до пункту 9 Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. № 638 (зі змінами), конкурс проводиться на добровільних засадах. Учасниками конкурсу є педагогічні працівники закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти за основним місцем роботи, які мають стаж педагогічної роботи не менше трьох років, зареєструвалися та подали до організаційного комітету першого туру матеріали, що визначені умовами та порядком проведення конкурсу.

Для участі в конкурсі педагогічним працівникам, що зареєструвалися, необхідно надіслати організаційному комітетові І туру конкурсу до 10 грудня 2023 року інформаційну картку, на електронну адресу: l.kolotii@kubg.edu.ua .

Перед заповненням реєстраційної картки, будь ласка, ознайомтеся з рекомендаціями щодо її заповнення.

Указ Президента України від 29.06.1995 № 489/95 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року»

Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 11.08.1995 № 638 (із змінами)

Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2023 № 705 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024»

Лист Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1/12626-23 «Про умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024»

Списки зареєстрованих учасників

Наказ Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.12.2023 № 137 «Про проведення І туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024»

Умови та порядок проведення І (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2024» у номінації «Українська мова та література»

Умови та порядок проведення І (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2024» у номінації «Фізика»

Умови та порядок проведення І (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2024» у номінації «Географія»

Умови та порядок проведення І (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2024» у номінації «Образотворче мистецтво»

Методична репліка

Цього року на «СвітЛіт» – проталі для вчителів зарубіжної літератури Києва з’явилася нова рубрика – «Методична репліка». У ній ми пропонуємо педагогам в лаконічній довільній формі описувати ідеї, які виникли під час підготовки до уроку і були реалізовані у навчальному процесі. Репліка – складова діалогу, який передбачає двосторонній обмін інформацією. Тож ставши читачем і дописувачем рубрики можна обмінятися досвідом з колегами, застосувати описану ідею у власній практиці, адаптувавши до власного стилю викладання. Описана ідея, зокрема, може стати поштовхом для створення власної. Публікації на сайті сприятимуть активізації діяльності учнів, адже інформація про їхню роботу стане відомою широкому колу читачів.

Ідея створення рубрики виникла під час мережевого спілкування з учителями у чаті, які ділилися враженнями щодо проведених заходів. Мережева комунікація має свої особливості. Зокрема, інтернет-жанру притаманні мобільність, лаконізм висловлювання у поєднанні з простотою і довільністю мовлення, емоційною та візуальною складовими. І саме такі риси надають фаховій мережевій комунікації переваги у сучасному стрімкому світі.

«Методична репліка»
СвітЛіт

Діліться ідеями! Матеріали до рубрики надсилайте на пошту svitlitportal@gmail.com з позначкою «Методична репліка».

Навчальний рік в умовах воєнного стану

Розпочався новий навчальний рік. Це ще один рік викликів. Викликів для батьків, викликів для учнів, викликів для вчителів, для адміністрації закладів освіти.

Нижче подано матеріали, які можуть бути корисними для підготовки до занять, для організації навчального процесу, для надання психологічної допомоги.

Якщо ви тут не знайшли необхідної інформації або вам потрібна консультація з організації навчального процесу, будь ласка, напишіть про цю потребу на електронну пошту o.didur@kubg.edu.ua

Методичні рекомендації

Методичні рекомендації для вчителів української мови та літератури
Методичні рекомендації для вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури
Методичні рекомендації для вчителів історії України
Методичні рекомендації для вчителів англійської мови
Методичні рекомендації для вчителів іспанської мови
Методичні рекомендації для вчителів хімії
Методичні рекомендації для вчителів біології та екології
Методичні рекомендації для вчителів фізики
Методичні рекомендації для вчителів математики
Методичні рекомендації для вчителів трудового навчання
Методичні рекомендації для вихователів закладів дошкільної освіти
Методичні рекомендації для вчителів початкової школи
Методичні рекомендації для педагогів закладів позашкільної освіти
Методичні рекомендації для вчителів фізичної культури

Атестація

Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 № 805 «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників»

Порадники

Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва: навч.-метод. посіб. / Упоряд.: Воротникова І. П,. Чайковська Н. В. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. – 456 с.

Дистанційне та змішане навчання в школі. Путівник / Упоряд. Воротникова І. П. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. – 48 с.

Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи: Порадник ІІ. З досвіду роботи освітян міста Києва: навч.-метод. посіб. / упоряд.: С.В. Івашньова, Н.М. Дика, К.О. Линьов, О.В. Хмелєва-Токарєва, І.П. Воротникова; за заг. ред. М.Ф. Войцехівського, С.В. Івашньової, О.Г. Фіданян. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2021. — 420 с.

Організація діяльності закладів освіти в умовах воєнного стану. Порадник ІІІ. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. / Упоряд.: Фіданян О.Г., Войцехівський М.Ф., Івашньова С.В. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2022. — 600 с.

Столична освіта: якість в умовах воєнного стану. Порадник IV. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. У 2-х ч. Ч. 1. / Упоряд.: Фіданян О.Г., Войцехівський М.Ф., Дідур О.О. – Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2023 . – 664 с.

Столична освіта: якість в умовах воєнного стану. Порадник IV. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. У 2-х ч. Ч. 2. / Упоряд.: Фіданян О.Г., Войцехівський М.Ф., Дідур О.О. – Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2023 . – 416 с.

Інклюзивна підтримка у період воєнного стану: поради та рекомендації

Організація інклюзивного навчання у 2022/2023 н. р.: перелік документів
Організація інклюзивного навчання у період воєнного стану
Рекомендації педагогам закладів освіти у період воєнного стану
Партнерство вчителя та асистента вчителя у період воєнного стану
Інклюзивно-ресурсні центри: організація роботи у період воєнного стану
Поради батькам у період воєнного стану
Нормативно-правова база для освітян у період воєнного стану
Матеріали для педагогів та батьків щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного та шкільного віку
Контакти інклюзивно-ресурсних центрів міста Києва у період воєнного стану
Корисні ресурси для педагогів, батьків, дітей та інших учасників освітнього процесу
Ресурси РЦПІО
Щодо роботи асистента вчителя в умовах дистанційного навчання (відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 06.09.2022 №1/10258-22 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році»)

Рівні підтримки: інформаційні матеріали

Інформаційний лефлет: «Рівні підтримки в освітньому процесі»
Інформаційний лефлет: «Перший рівень підтримки в освітньому процесі»
Інформаційний лефлет: «Другий рівень підтримки в освітньому процесі»
Інформаційний лефлет: «Третій рівень підтримки в освітньому процесі»
Інформаційний лефлет: «Четвертий рівень підтримки в освітньому процесі»
Інформаційний лефлет: «П’ятий рівень підтримки в освітньому процесі»

Словник інклюзивності

Словник інклюзивності – І частина
Словник інклюзивності – ІІ частина
Словник інклюзивності – ІІІ частина
Словник інклюзивності – ІV частина
Словник інклюзивності – V частина
Словник інклюзивності – VI частина
Словник інклюзивності – VII частина
Словник інклюзивності – VIII частина
Словник інклюзивності – ІХ частина
Словник інклюзивності – Х частина
Словник інклюзивності – ХІ частина
Словник інклюзивності – ХІІ частина
Словник інклюзивності – ХІІІ частина
Словник інклюзивності – XIV частина
Словник інклюзивності – ХV частина

Нормативні документи

Концепція «Нова українська школа»

Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про освіту»

Закон України від 16.01.2020 № 463-IX «Про повну загальну середню освіту»

Постанова Кабінету Міністрів України від 28.07.2023 № 782 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 № 1669 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 24.02.2023 № 201 «Про затвердження Змін до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти»

Лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2023 № 1/12186-23 «Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти»

Лист Міністерства освіти і науки України від 03.08.2023 № 1/11479-23 «Про методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації» (розроблені ДУ «Український інститут розвитку освіти»)

Лист Міністерства освіти і науки України від 17.05.2023 № 1/6990-23 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023/24 навчального року»

Новий «Український правопис» (2019 рік)

Державний стандарт базової середньої освіти

Лист Міністерства освіти і науки України від 24.08.2023 № 1/12702-23 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.07.2023 № 853 «Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад у 2023/2024 навчальному році»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2023 № 705 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2024»

Лист Міністерства освіти і науки України від 23.08.2023 № 1/12626-23 «Про умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 15.05.2023 № 563 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.08.2022 № 707 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі»

Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01.08.2022 № 1371 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства охорони здоров’я України» (щодо тривалості онлайн-уроків для школярів)

Перелік рекомендованої Міністерством освіти і науки України навчальної літератури на 2023/2024 навчальний рік

Положення про атестацію педагогічних працівників (2022 рік)

Лист Міністерства освіти і науки України від 21.10.2022 № 1/12392-22 «Про атестацію та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у період воєнного стану в Україні»

Лист Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»

Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28.09.2020 № 941/35224)

Положення про сертифікацію педагогічних працівників (зі змінами від 24.12.2019 р.)

Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.01.2023 № 35 «Про деякі питання проведення сертифікації педагогічних працівників у 2023 році»

Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти

Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23.12.2020 № 2736-20 «Про затвердження професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти»

Вітаємо переможців І туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2023»

З метою підвищення престижності професії вчителя, виявлення та підтримки талановитих педагогів щорічно Департамент освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) проводить всеукраїнський конкурс «Учитель року». Головні принципи конкурсу – добровільність, відкритість, прозорість і академічна доброчесність.

У цьому році 58 педагогів міста Києва змагалися за перемогу в чотирьох номінаціях: «Захист України», «Основи здоров’я», «Початкова освіта» і «Фізична культура». Під час проведення конкурсних випробувань учасники виявили високий рівень професійної майстерності, володіння освітніми технологіями, уміння творчо організовувати освітній процес, ефективно застосовувати сучасні практико-орієнтовані методи навчання.

Наразі підбито підсумки І туру конкурсу, визначено переможців і лауреатів: