Відбувся вебінар для учителів інформатики

16 серпня 2022 року відбувся вебінар для учителів інформатики та інформаційних технологій “Модельні програми з інформатики для 5­­-6 класів ─ авторське бачення”.

Ольга Барна, викладач-методист, Заслужений працівник освіти України, кандидат педагогічних наук, доцент ознайомила педагогів із настановами щодо організації навчання інформатики у 5-6 класах за концепцією НУШ.

Навчально методичний комплект “Інформатика. 5 клас” представив його розробник – Йосиф Ривкінд, учитель-методист, Заслужений вчитель України, лауреат премії Джорджа Сороса. Також було розглянуте питання інтерактивного навчання інформатики в Новій українській школі, спікером був Ігор Завадський, доцент факультету комп’ютерних наук та кібернетики КНУ ім. Т. Шевченка, доктор фізико-математичних наук.

Знайомство з авторською модельною програмою для 5-6 класів Нової української школи з інформатики провела Оксана Пасічник, вчитель-методист, вчитель-новатор Microsoft, учасниця робочих груп з оновлення навчальних програм з інформатики та «Нова українська школа: основи стандарту освіти».

Запис вебінару

Підвищення кваліфікації вчителів, які будуть працювати в 5-х класах НУШ

Протягом червня-серпня 2022 року Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка проводить навчання педагогів, які будуть працювати в 5-х класах у 2022/2023 н. р. за Програмою Нової української школи.

Навчання складається з 2 онлайн-сесій (настановчої та завершальної) і дистанційного навчання на платформі Moodle.

9 червня 2022 року відбулася настановча онлайн-сесія для всіх педагогічних працівників, які потребують навчання.

Запис настановчої онлайн-сесії (Інструктаж)

Портал дистанційного навчання ІПО (навчальний модуль НУШ)

Круглий стіл на кафедрі мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти

У межах Фестивалю науки – 2022 в Університеті Грінченка (до Дня науки в Україні) на кафедрі мовно-літературної освіти ІПО проведено круглий стіл «Професійно-педагогічна культура вчителя в умовах сьогодення».

Мета: визначення пріоритетів розвитку мовно-літературної освіти, висвітлення основних особливостей професійного розвитку вчителів-словесників у сучасних умовах, обговорення проблемних питань у професійній педагогічній сфері та шляхів їх розв’язання.

Модератор заходу – завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент Н.М. Дика.

В обговоренні проблематики круглого столу взяли участь: Н.М. Дика («Особливості професійно-педагогічної комунікації вчителя у критичних життєвих ситуаціях»), С.І. Сафарян («Основні аспекти гуманістичної спрямованості вчителів у складних педагогічних ситуаціях»), І.В. Кузьменчук («Латеральне мислення як складова професійного мислення вчителя зарубіжної літератури»), Л.О. Співакова («Адаптивне мислення — базова навичка ХХІ століття»), В.О. Микитенко («Превентивна культура вчителя-словесника як складник інфомедійної грамотності»), О.В. Шкіренко («Розвиток професійно-педагогічної, духовної культури і цінностей вчителя в умовах сьогодення»).

Прикладний аспект проблеми висвітлено у виступах Л.О. Жарікової («НУШ: концептуальні підходи до вивчення англійської мови»), О.П. Глазової («Практико-орієнтовані завдання на уроках української мови») та ін.

Круглий стіл відбувся в конструктивному форматі. Було концептуально виокремлено, що професійно-педагогічна культура віддзеркалює інтелект творчого вчителя, вимагає інтегрованого, міждисциплінарного вивчення. Склалася цікава, грунтовна, наукова дискусія, у процесі якої підсумували, що професійна культура пов’язана з диференціацією і професіоналізацією педагогічної діяльності, вимагає достатньої спеціальної підготовки, виховання, і розвитку професійно значущих особистісних здібностей та якостей, формування життєво необхідних ключових компетентностей для повноцінного життя і професійної діяльності в сучасному швидко змінюваному соціумі.

Прев’ю

Поради педагогам щодо відновлення освітнього процесу

Нині перед нами постають несподівані життєві, професійні виклики. Нам доводиться жити і працювати в надзвичайно складних умовах. Всім нам: і педагогам, і батькам, і дітям зараз потрібна психологічна підтримка і допомога, щоб вистояти і зберегти своє емоційне і психічне здоров’я, вберегти себе і близьких, продуктивно працювати на благо нашої країни й задля перемоги.
У ситуаціях небезпеки та стресу дорослі є для дітей опорою, їх емоційний стан – орієнтиром, індикатором безпеки. За цих умов учитель може бути не лише передавачем інформації, а й джерелом психологічної підтримки і зцілення. Учитель може зробити досить багато для того, щоб заспокоїти учнів, переключити їх увагу, дати відчуття захищеності, зменшити напругу та стрес. Зрештою, вже саме повернення до навчання (звичної діяльності), постійний контакт з педагогами та однокласниками допоможе дітям відчути стабільність та відновити відчуття безпеки. А це зараз найважливіше…

Навчаємося разом!

Шановні педагоги та учні!
Пропонуємо  каталог відеоуроків, консультацій, презентацій та медіа для дистанційного навчання учнів. Дистанційні Програми професійного розвитку педагогів та вебінари, які знову доступні на Порталі електронного навчання Інституту за адресою https://elearning.ipo.kubg.edu.ua/ без будь-яких обмежень!

Психологічна підтримка

Дата та часНазва заходуПосилання на приєднанняСпікер, викладач
Відео виходять щодня з понеділка по п'ятницю.

Цикл відео з психологічної підтримки дитини з особливими освітніми потребами. Кожне відео присвячено окремій темі.
Відео можна дивитись за посиланням у будь який зручний для Вас час.
Приєднатися YOUTUBE

Марина Шопіна, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти

Повернення до школи під час війни: правила організації навчання від психолога

Усе більше школярів повертаються до навчання в дистанційному форматі. Думки батьків розділилися: одні вважають, що ніякого навчання під час війни бути не може, інші — що діти мають навчатися, незважаючи ні на що. Психологи ж підтримують відновлення навчального процесу, але мають деякі зауваження та рекомендації до його організації.
Мета дистанційного навчання під час війни — не лише засвоєння нових знань, а й психологічна підтримка, спілкування, перемикання уваги дітей…

Всеукраїнський захід, присвячений відзначенню Дня соборності України

21 січня 2022 року відбувся Всеукраїнський захід «Пісня єднання», присвячений відзначенню Дня соборності України.

Мета заходу – виховання в дітей дошкільного віку почуття патріотизму, любові до України, інтересу до культурних надбань українського народу.

Зустріч було організовано у форматі ZOOM. Вихованці дошкільних закладів усіх областей України представляли народну пісню свого регіону. До об’єднавчого кола долучились дошкільні заклади м. Києва: ЗДО № 550 Дарницького району та НВК «Інтел» Святошинського району.

Захід ініційований Центром професійного розвитку педагогічних працівників м. Львова спільно з управлінням освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради за підтримки Міністерства освіти і науки України.

Захід можна переглянути на YouTube-каналі MON UKRAINE.

Facebook-сторінка Міністерства освіти і науки України

XV Міжнародний конкурс з українознавства для учнів 8–11 класів ЗЗСО

У 2021/2022 навчальному році Науково-дослідний інститут українознавства Міністерства освіти і науки України проводить XV Міжнародний конкурс з українознавства для учнів 8–11 класів закладів загальної середньої освіти та учнівської молоді з інших країн.
Метою Конкурсу є залучення молоді до пізнання України й українського світу через індивідуально-пошукові форми роботи, розвиток інтелектуального потенціалу учнів на засадах українознавства. Конкурс є одним із засобів формування соціально-культурної, громадянської та лідерської компетентностей молоді.
Конкурс проводиться в два етапи: I етап (заочний) – до 20 лютого 2022 р., II етап (очний, м. Київ) – з 30 березня по 1 квітня 2022 р.
Список учасників ІІ етапу Конкурсу буде оприлюднено на сайті Науково-дослідного інституту українознавства 16 березня 2022 року за результатами рецензування науково-дослідних робіт. Переможці Конкурсу будуть визначені 1 квітня 2022 р.

Лист Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України від 22.09.2021 № 4/786-21 «Про організацію та проведення XV Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8-11 класів закладів загальної середньої освіти»

Інформаційний лист про XV Міжнародний конкурс з українознавства для учнів 8–11 класів закладів загальної середньої освіти

Правила проведення Конкурсу, методичні рекомендації щодо виконання та захисту науково-дослідної учнівської роботи, приклади конкурсних письмових завдань попередніх років

Стартував Всеукраїнський конкурс «Джерело творчості»

Метою проведення Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» є підтримка талановитих педагогів закладів позашкільної освіти, сприяння їх самореалізації та стимулювання подальшої творчої педагогічної діяльності.
До участі в Конкурсі запрошуються керівники гуртків, секцій, творчих об’єднань закладів позашкільної освіти системи освіти за такими напрямами (профілями/науковими відділеннями) позашкільної освіти:
• еколого-натуралістичний (біологічний профіль: природознавство, біологія рослин, біологія тварин, біологія людини, загальна біологія);
• дослідницько-експериментальний (наукове відділення «Філософія та суспільствознавство»);
• військово-патріотичний;
• туристсько-краєзнавчий (туристсько-спортивний профіль);
• науково-технічний (початково-технічний профіль);
• художньо-естетичний (театральний профіль).
Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.10.2021 № 1158 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» у 2021/2022 навчальному році»
Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.11.2017 № 1527 «Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс «Джерело творчості»
Наказ Департаменту освіти і науки від 09.12.2021 № 198 «Про проведення І (районного) та ІІ (міського) етапів Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» у 2021/2022 навчальному році»
Лист Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 29.10.2021 № 22.1/10-2504 «Про методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» у 2021/2022 навчальному році»