Category Archives: СЕМІНАРИ

Майстер-клас «Таємниці народної ляльки: лялька-мотанка»

19 квітня 2016 року на базі гімназії № 283 Деснянського району відбувся майстер-клас «Таємниці народної ляльки: лялька-мотанка» для голів районних методичних об’єднань учителів трудового навчання (обслуговуючі види праці). Майстер-клас провів учитель трудового навчання гімназії № 283 Микола Володимирович Швед. Було розглянуто питання як українського лялькарства в національній культурі, так і технології виготовлення народних ляльок із різних матеріалів під час реалізації варіативної складової програми трудового навчання для 5-9 та 10-11 класів.
Майстер-лялькар щедро поділився не тільки таємницями народної ляльки, а й технологічними особливостями її виготовлення. Особливу увагу було приділено технологіям створення хреста на обличчі ляльки-мотанки, оскільки, на думку майстра, це найголовніший елемент ляльки. З великим інтересом учасники майстер-класу спостерігали за виготовленням стилізованої ляльки-мотанки.
Вікіпедія: лялька-мотанка
Лялька-мотанка
Лялька-мотанка як оберег
На фото Микола Володимирович Швед проводить майстер-клас.

Семінар для вчителів географії, що викладають курс «Соціальна та економічна географія України, світу»

12 квітня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся семінар на тему «Практичне спрямування вивчення соціальної та економічної географії України, світу». Було розглянуто найбільш актуальні теми з економічної та соціальної географії України та світу. Вирішенню основних проблем у викладанні економічної та соціальної географії був присвячений виступ методиста НМЦ природничо-математичної освіти та технологій Н.І.Чанцевої.
Упродовж квітня та травня проект “10  min. school” проводить благодійну акцію, суть якої – надання  безкоштовного доступу до відеоуроків найкращих учителів України з таких предметів, як українська мова та література, географія, хімія, фізика, історії, біологія, алгебра та геометрія. Адреса ресурсу – http://www.10minschool.net.
Увагу учасників семінару було акцентовано на можливості використання розміщених на цьому веб-ресурсі  уроків  географії для учнів 10 класів. До речі, переглянути такі уроки десятикласники зможуть самостійно.
Про особливості вивчення теми «Машинобудування України, світу  на сучасному етапі» йшлося у виступі Г.І. Карпюк. Майстер-клас «Методика вивчення теми «Природні ресурси світу» на уроках географії в  10 класі» провела О.І.Волошина, вчитель-методист Слов’янської гімназії м.Києва.
Чанцева Н.І..Машинобудування світу. Презентація
Волошина О.І. Природні ресурси світу. Матеріали майстер класу
Фотогалерея

Навчально-практичний семінар для працівників ДНЗ столиці

12 квітня 2016 року на базі дошкільного навчального закладу №590 відбувся навчально-практичний семінар з питань ознайомлення з методикою «Лялька як персона».
Семінар провели методисти науково-методичного центру інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка за організаційної підтримки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради та фінансової підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
«Лялька як персона» – широко використовувана в світі творча інтерактивна методика роботи з дітьми й дорослими, спрямована на розвиток психосоціальних навичок, які допомагають визначати й долати стереотипи й упередження, не допускаючи дискримінації. Ляльки-персони допомагають дітям виражати їхні почуття й думки, критично мислити, відчувати несправедливість у стосунках, сприяють розвитку емпатії стосовно людей, які можуть відрізнятися від більшості. Ця методика допомагає розвивати життєві навички, самооцінку, повагу до багатоманітності, навички вирішення проблем та емоційну грамотність.
Методика «Лялька як персона» може використовуватися працівниками дошкільних навчальних закладів, соціальними працівниками, патронажними працівниками у роботі з дітьми дошкільного віку.
Методика була розроблена у США в 70-тих роках минулого століття, нині ж широко використовується в багатьох країнах світу. В Україні ця методика вперше була представлена на початку 2016 року в рамках тренінгу, організованого Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Фонду Відкритого суспільства. Тренінг проводили тренери Міжнародної асоціації «Крок за кроком» (International Step by Step Association, www.issa,nl). У такий спосіб були підготовлені педагогічні працівники, які успішно впроваджують цю методику в дошкільних навчальних закладах, а також консультанти, які надають наставницьку підтримку, в тому числі організовують за цією методикою тренінги.
План тренінгу

Круглий стіл для молодих учителів біології з питань підготовки учнів до ЗНО

8 квітня 2015 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл для вчителів біології ЗНЗ зі стажем роботи до 5 років. Обговорювалися питання підготовки учнів до ЗНО.
Методист РНМЦ Дніпровського району Н.В. Кондратьєва надала молоді поради щодо організації діяльності учнів та вчителя на уроках біології.
О.Л. Костюченко, учитель ліцею № 198 «ЕКО», ознайомила з основними типами завдань ЗНО та методикою їх розв’язання. Майстер-клас С.В.Гревнєвої розкривав особливості формування мотивації до навчання на уроках біології, підтверджуючи переваги творчого підходу до розв’язання конкретних навчальних ситуацій.
Н.В. Кондратьєва. Сучасні освітні технології
О.Л.Костюченко. Підготовка учнів до ЗНО з біології
С.В.Гревнєва. Як надихати та мотивувати учнів на уроках: майстер-клас

Семінар з питань розвитку надпредметних компетентностей учнів початкової школи

5 квітня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся науково-методичний семінар «Інформаційне та організаційно-методичне забезпечення розвитку надпредметних компетентностей учнів початкової школи на уроках дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів». У заході взяли участь голови методичних об’єднань учителів початкових класів ЗНЗ м. Києва.
У доповіді доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри практичної психології факультету педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова О. Я. Митника йшлося про роль розвивального освітнього середовища початкової школи у становленні успішної в соціумі особистості.
Учасники семінару ознайомилися з досвідом роботи вчителів початкових класів ЗНЗ столиці щодо створення та впровадження в навчальний процес дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів завдань із логічним навантаженням.
Програма заходу
О.Я.Митник. Розвивальне освітнє середовище в початковій школі як чинник становлення успішної в соціумі особистості: презентація
О.М.Шевченко. Завдання з логічним навантаженням на уроках дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів (з досвіду роботи): презентація
С.В.Галяс. Завдання з логічним навантаженням на уроках дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів (з досвіду роботи): презентація
Н.П.Семенюк., Л.М.Іваненко. Використання елементів логіки та ейдетики на уроках дисциплін гуманітарного та природничо-математичного циклів: презентація

Семінар для молодих учителів трудового навчання ЗНЗ м.Києва

31 березня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся науково-практичний семінар «Інноваційна діяльність учителя трудового навчання у процесі його професійного становлення». Участь у заході, крім молодих педагогів, узяли вчителі, що мають значний досвід роботи.
Було розглянуто питання інноваційної діяльності вчителя трудового навчання, її різновиди, зокрема використання ментальних карт. Велике зацікавлення викликав виступ учителя-методиста гімназії №261 Дарницького району, методиста-кореспондента кафедри методики природничо-математичної освіти та технологій А.Чепурко. Йшлося про використання інноваційної моделі навчання «перевернутий клас».
Почуте сприятиме підвищенню професійного рівня як молодих учителів трудового навчання, так і тих, хто має значний стаж педагогічної роботи.
Н.І.Боринець. Інноваційна освітня діяльність учителя трудового навчання: види, зміст, методика: презентація

Семінар із питань оцінювання в умовах інклюзивного освітнього простору

30 березня 2016 року в рамках постійно діючої Школи інклюзивної освіти було проведено навчально-практичний семінар «Особливості оцінювання в умовах інклюзивного освітнього простору». Захід організовано науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка. Учасниками семінару були педагоги, які працюють у дошкільних навчальних закладах, методисти районних методичних центрів.
Учасники семінару ознайомилися з чинною нормативно-правовою базою щодо питань організації навчально-виховного процесу в умовах інклюзивних груп; обговорили загальні цілі процесу оцінювання навчальних досягнень і розвитку дітей дошкільного віку, етапи процесу оцінювання, методи оцінювання, зокрема спостереження і портфоліо, а також ознайомилися з особливостями диференціації оцінювання для дітей з особливими освітніми потребами.
Лист МОН України №1/9-487 від 12.10.2015 року «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»
Оцінювання в інклюзивному навчальному середовищі: презентація
Школа інклюзивної освіти. Портфоліо
Н.В.Заєркова. Портфоліо в дошкільному навчальному закладі: презентація
З досвіду ДНЗ №138: Спостереження як один із методів планування та організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах дошкільного навчального закладу

Навчально-практичний семінар «Особливості оцінювання в інклюзивному класі»

23 березня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний семінар «Особливості оцінювання в інклюзивному класі» для педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Семінар організований науково-методичним центром інклюзивної освіти в рамках проведення постійно діючої Школи інклюзивної освіти.
Участь у семінарі взяли методисти районних науково-методичних центрів, завідувачі та консультанти районних психолого-медико-педагогічних консультацій, учителі початкових класів та асистенти вчителів, вчителі-логопеди, сурдопедагоги, практичні психологи.
Н.З.Софій. Оцінювання в інклюзивному класі: презентація
Рекомендації щодо адаптації форм і способів оцінювання
Творча група педагогів СЗШ №233. Досвід оцінювання та моніторингу в СЗШ №233: презентація

Круглий стіл з питань упровадження інклюзивної освіти в Києві в контексті сучасних реформ

15 березня 2016 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбувся Круглий стіл «Упровадження інклюзивної освіти в місті Києві в умовах сучасних реформ». Захід організований Департаментом освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради спільно з Науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО та Київською психолого-медико-педагогічною консультацією (КПМПК).
Мета Круглого столу – обговорення й усунення перешкод на шляху впровадження інклюзивної освіти в м.Києві в умовах сучасних реформ, зокрема в умовах децентралізації управління. Йшлося також про необхідність координації ресурсів.
У заході взяли участь заступники начальників управлінь освіти районних у місті Києві державних адміністрацій з питань дошкільної та загальної освіти, спеціалісти з питань інклюзивної освіти районних у місті Києві державних адміністрацій, представники науково-методичних центрів/кабінетів районних у місті Києві державних адміністрацій, та представники психолого-медико-педагогічних консультацій районних управлінь освіти.
Програма Круглого столу
Лист МОН України №1/9–539 від 08.08.2013 року «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»
Н.В.Заєркова. Навчальні програми для педагогів з урахуванням особливостей роботи в інклюзивному освітньому середовищі: презентація
Інклюзивна освіта: база даних освітніх, медичних і соціальних послуг
Міжнародний досвід: Кодекс практики для всіх, хто працює з дітьми з особливими освітніми потребами (Великобританія)

Семінар для методистів РНМЦ із виховної роботи, голів МО класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ

15 березня 2016 року в СЗШ №262 Подільського району м.Києва відбувся науково-практичний семінар «Національно-патріотичне виховання учнівської молоді засобами музейної педагогіки» для методистів РНМЦ із виховної роботи, голів методичних об’єднань класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ. Захід підготовлено й проведено НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка та РНМЦ управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації.
Програма семінару
О.В.Дудар. Музейна педагогіка як інструмент проектної діяльності: презентація

Семінар для методистів РНМЦ з виховної роботи, голів методичних об’єднань класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ

23 лютого 2016 року в спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням англійської мови №85 Голосіївського району (проспект Голосіївський, 36) відбувся науково-методичний семінар «Науково-методичний супровід діяльності педагога з питань правової освіти та виховання» для методистів РНМЦ з виховної роботи, голів методичних об’єднань класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ. Захід організували та провели НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка та РНМЦ управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації.
Т.М.Федунова. Організації правової освіти та виховання учнів ЗНЗ: презентація
Е.В.Ситник. Механізм організаційно педагогічної комунікації: презентація
О.А.Сєдова. Роль практичного психолога в забезпеченні діяльності класного керівника з правового виховання учнівської молоді: презентація

Всеукраїнський семінар «Шляхи запровадження інклюзивного навчання в загальноосвітньому просторі»

24 лютого 2016 року на базі Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти», відповідно до плану роботи Міністерство освіти і науки України спільно з департаментом освіти і науки Київської обласної державної адміністрації розпочав роботу Всеукраїнський науково-практичний семінар «Шляхи реалізації запровадження інклюзивного навчання в загальноосвітньому просторі».
Учасниками семінару стали понад 120 осіб, серед яких: представники Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти, департаментів освіти і науки обласних державних адміністрацій, науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів та закладів післядипломної педагогічної освіти, відомі науковці Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, директори навчальних закладів, працівники психолого-медико-педагогічних консультацій, практичні психологи та соціальні педагоги.
Мета проведення семінару – обговорення державно-управлінських механізмів запровадження інклюзивного навчання, співпраці з державними структурами та громадськими організаціями, ознайомлення з досвідом упровадження інклюзивного навчання в Київській та інших областях, особливостей міжнародної та вітчизняної практики підготовки педагогів до роботи в інклюзивному навчальному середовищі тощо.
Н.З.Софій. Компетентний педагог як запорука успішної інклюзії: презентація

Семінар у рамках навчального проекту «Доступна освіта для дітей з аутизмом»

23 лютого 2016 року в рамках навчального проекту «Доступна освіта для дітей з аутизмом» було проведено навчально-практичний семінар «Класний менеджмент».
Навчальний проект розпочатий на початку 2015-2016 навчального року науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка спільно з лабораторією інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України та громадською організацією «Маленький принц» (організація батьків дітей з аутизмом).
Мета проекту – налагодження безперешкодного освітнього процесу, в тому числі організація наступності між дошкільною та початковою освітою для дітей з аутизмом.
За час проекту була організована група педагогів дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів м.Києва, які працюють із дітьми з аутизмом. Для педагогів була розроблена програма тренінгів і наставницької підтримки, що надавалася протягом навчального року силами методистів НМЦ інклюзивної освіти.
Семінар «Класний менеджмент» був проведений на базі дошкільного навчального закладу №611 Оболонського району Києва.
Учасники семінару ознайомилися з роботою логопедичних груп навчального закладу, поспілкувалися з учителем-логопедом та вихователем-методистом.
Було представлено такі практичні напрацювання:
– використання інструкцій для дитини з аутизмом у формі візуального супроводу;
– оформлення «Куточка для батьків» у кожній групі дошкільного навчального закладу;
– ефективність використання зошита «Взаємозв’язок учителя-логопеда та вихователя».
Метою практичних семінарів другої сесії проекту «Доступна освіта для дітей з аутизмом» є реалізація здобутих знань у практичній діяльності загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів.