Category Archives: КОНФЕРЕНЦІЇ

Відбулася методична конференція вчителів інформатики

23 серпня 2024 року у приміщенні школи І-ІІІ ступенів № 78 було проведено методичну конференцію «Освіта Києва під час війни: виклики та перспективи 2024/2025 навчального року» для вчителів інформатики.

У конференції взяли участь 76 учасників та 3 доповідачі.

Всі матеріали: посилання на накази й листи МОН, теми і презентації до виступів, повний відеозвіт подано у відкритому доступі за адресою: https://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/c240823/index.html

Сертифікати учасників

Відбулася методична конференція вчителів зарубіжної літератури

22 серпня 2024 року в гімназії Міжнародних відносин № 323 відбулася серпнева зустріч учителів зарубіжної літератури «Літературна освіта під час війни: виклики та пріоритети».

Під час зустрічі педагоги мали нагоду обмінятися думками та власним досвідом щодо практик подолання певних освітніх втрат у процесі навчання зарубіжної літератури в умовах сьогодення. Зокрема обговорювалися такі питання:

  • Мислення зростання у навчанні зарубіжної літератури (Ірина Кузьменчук, методистка науково-методичного центру професійного розвитку педагогічних працівників Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка);
  • Зміни в культурі читання в реаліях сьогодення: як ми (не)читаємо під час війни (Світлана Сафарян, доцентка кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидатка педагогічних наук).

Власним цікавим досвідом поділилися столичні вчителі:

  • щодо методик подолання дислексії «Маленька історія великого успіху: як працювати з учнями, що мають дислексію. З досвіду роботи» (Валентин Пиж, учитель зарубіжної літератури СШ № 320 м. Києва);
  • про усвідомлене читання «Досвід і методики навчання» (Алла Мейта, учителька зарубіжної літератури і Катерина Тимошенко, учителька української мови і літератури ТОВ Ліко-школа);
  • про мотивацію підлітків до читання з розумінням (Юлія Бойко, учителька зарубіжної літератури Технічного ліцею Шевченківського району м. Києва);
  • про літературно-географічний STEM-проєкт «Навколо світу за 70 уроків» (Юлія Костенко, заступник директора СШ № 307 з поглибленим вивченням природничих наук м. Києва, вчителька зарубіжної літератури);
  • про Київський проєкт «Звідки ми народилися?» – дослідження однойменної поезії Й.В. Гете, 1786» (Ірина Мегедь, спів модератор «СвітЛіт»-порталу для вчителів зарубіжної літератури м. Києва).

Матеріали конференції
Сертифікати учасників

Відбулася методична конференція вчителів технологій/трудового навчання

22 серпня 2024 року в СШ № 181 Печерського району м. Києва відбулася серпнева зустріч учителів трудового навчання і технологій «Особливості викладання трудового навчання і технологій: виклики сьогодення і перспективи».

Під час зустрічі учасники обговорили напрями роботи на 2024/2025 навчальний рік, забезпечення якісного освітнього процесу в технологічній галузі в умовах сьогодення, перспективи розвитку галузі; порушили питання щодо створення безпечних умов навчання для всіх учасників освітнього процесу; якість роботи вчителя і необхідність професійного зростання в сучасних реаліях; обговорили умови Конкурсу «Учитель року – 2025» в номінації «Технології/Трудове навчання».

Модератори заходу: Людмила Рак, методист НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників та Сергій Назаров, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Під час панельної дискусії учасники заходу активно долучилися до обговорення нагальних питань щодо викладання технологій/трудового навчання та забезпечення якісного навчання учнів; поділилися власним досвідом організації волонтерського руху із залученням учителів та учнів.

Презентація
Фото
Сертифікати учасників

Відбулась методична конференція вчителів біології

22 серпня 2024 року в СЗШ № 93 відбулась зустріч учителів біології «Вивчення біології під час війни: виклики та пріоритети». Спілкування з колегами та обговорення важливих для вчительства питань – традиція серпневих методичних заходів.

Спікер та модератор – Світлана Воробей, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Київського столичного Університету імені Бориса Грінченка, ознайомила вчителів із викликами та пріоритетами в освіті на 2024-2025 н. р в умовах війни, нормативними документами щодо критеріїв оцінювання та основними аспектами впровадження НУШ у викладанні біології у 7 класі.

Актуальні проблеми сучасного підручника біології проаналізував спікер Костянтин Задорожний, кандидат біологічних наук, провідний науковий співробітник Інституту педагогіки відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти НАПН України, автор підручників та методичних посібників.

Лавринчук Вікторія, учитель біології ліцею № 9 «Гармонія» Оболонського району міста Києва, поділилася власними розробками та напрацюваннями в STEАM-освіті на уроках біології в сучасних воєнних умовах й запропонувала ідеї та можливості для реалізації STEАM вчителям.

Апробація НУШ у 7-х класах лягла в основу методичних матеріалів, розроблених Атаманчук Маргаритою, вчителем біології СЗШ № 93 Подільського району міста Києва, які вона безкоштовно пропонує вчителям для використання в роботі.

Яскраво та незвично секрети успішних уроків біології та основ здоров’я розкрив Максим Рудич, учитель біології та географії у Toronto Imperial School, біолог, півфіналіст престижної премії «Global Teacher Prize Ukraine 2024», автор підручників.

Презентації
Фото
Сертифікати учасників

Відбулася методична конференція вчителів початкової школи

22 серпня 2024 року в ЗЗСО № 221 в рамках щорічних серпневих заходів відбулася зустріч учителів початкової школи «Початкова освіта в умовах війни: виклики та пріоритети на 2024/2025 навчальний рік».

Під час зустрічі учасники заходу обговорили такі питання: підтримка психологічної рівноваги під час роботи в емоційно складних умовах; вправи й активності підтримки психологічної стійкості учасників освітнього процесу; як працювати з учнями з особливими освітніми потребами; штучний інтелект в освіті: добірка сервісів для уроків у початковій школи та методичний супровід педагога початкової школи.

Презентації
Фото
Сертифікати учасників

Відбулась методична конференція вчителів математики

22 серпня 2024 року вчителі математики міста Києва зустрілись на серпневій конференції «Виклики та пріоритети математичної освіти на 2024-2025 н. р.» у гостинній спеціалізованій школі № 202 з поглибленим вивченням природничо-математичних наук.

У межах заходу учасники обмінялись думками з приводу подолання викликів і ознайомились із новими вимогами до виконання Державного стандарту, нормативними документами щодо оцінювання, організації навчання в умовах воєнного стану, рекомендаціями до використання ШІ та запровадження інклюзивного навчання (спікер: І. Воротникова, завідувач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка); досвідом реалізації НУШ, зокрема формувального оцінювання навчальних досягнень з використанням програмного забезпечення та ШІ (спікер: М. Желізняк, вчитель математики СШ № 202); експертною системою оцінювання «Каштан» для подолання освітніх втрат (спікер: С. Колесніков, автор розробки, вчитель математики гімназії № 191 імені П. Г. Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов); розглянули проблеми асинхронного навчання математики (спікер: О. Рудик, доцент кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка) та ознайомились із досвідом патріотичного виховання та розв’язування компетентнісних задач на уроках математики (спікер: Г. Уланова-Ковальчук, вчитель математики Київського військового ліцею імені І. Богуна).

Презентації
Фото
Сертифікати учасників

Відбулася методична конференція вчителів історії і громадянської освіти

21 серпня 2024 року в СШ № 125 відбулася зустріч учителів, які викладають історію та громадянську освіту «Історична і громадянська освіта під час війни: виклики та пріоритети на 2024-2025 навчальний рік».

Під час зустрічі вчителі закладів загальної середньої освіти, методисти і викладачі Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка обговорили такі питання: впровадження наскрізного викладання громадянської освіти та методичні інструментарії до його реалізації; особливості використання текстових та візуальних джерел як засобу оптимізації навчання історії та громадянської освіти в НУШ, а також розглянули концептуальні підходи до організації вивчення історії Другої світової війни, діяльності Української повстанської армії, російсько-української війни та національно-визвольних рухів в Україні.

Презентації
Фото
Сертифікати учасників

Серпнева конференція вчителів фізичної культури та тренерів спортивних секцій

23 серпня 2023 року відбулася серпнева конференція вчителів фізичної культури та тренерів спортивних секцій закладів загальної середньої освіти Києва. Захід проходив у рамках Серпневого освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану».

Конференція відбулась на базі школи І-ІІІ ступенів № 266 Дарницького району (директорка – Кучерява Валентина Валентинівна). Учасниками заходу стали понад 70 педагогів.

Мета конференції – обмін досвідом щодо мотивування учасників освітнього процесу до навчання в умовах воєнного стану, розвиток основних фізичних якостей і соціальна адаптація учнів з особливими потребами на уроках фізичної культури, створення безпечного освітнього середовища через атмосферу довіри, взаємоповаги і взаємодопомоги.

Модератор заходу – Черпак Юрій Васильович, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.

Дискусійний майданчик педагогічних працівників дошкільної освіти

23 серпня 2023 року на базі навчально-виховного комплексу допрофесійної підготовки та технічної творчості молоді міста Києва (директор Олександр Желепа) кафедрою дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка (модератори Галина Смольникова, Марина Шопіна) проведено захід в рамках серпневого освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу» для керівників та педагогічних працівників ЗДО.

Корисні методичні поради щодо забезпечення та супроводу освітнього процесу закладів дошкільної освіти в 2023/2024 навчальному році надала Олена Таран, методист Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка.

Свої ідеї про те, як забезпечити ресурсність всіх учасників освітнього процесу в умовах сучасних викликів висловила Олена Курлянцева, директор ЗДО № 652 Дарницького району.

Досвідом роботи щодо специфіки ознайомлення дошкільників з об’єктами природи своєї місцевості в умовах воєнного стану поділилася Наталія Пономаренко, вихователь ЗДО № 248 Дарницького району.

Про створення психологічного комфорту в ЗДО в умовах війни наголошувала Олена Гордашевська, практичний психолог ЗДО № 98 Подільського району.

Охарактеризували якість освіти дошкільного закладу в умовах сьогодення Олена Бояковська, вихователь-методист ЗДО № 33 Святошинського району та Олена Крилюк, вихователь-методист ЗДО № 425 Солом’янського району.

Учасники форуму дійшли спільної думки, що необхідно впроваджувати нові підходи, освітні технології, методики та постійно шукати інноваційні рішення для забезпечення якісної освіти в умовах війни.

О. Курлянцева. Забезпечення ресурсності учасників освітнього процесу: презентація

Н. Пономаренко. Специфіка ознайомлення дітей з об′єктами природи своєї місцевості в умовах воєнного стану: презентація

О. Гордашевська. Створення психологічного комфорту для всіх учасників освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах війни: відео (7 хв.)

Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану: відео (4 хв.)

О. Крилюк. Якість освіти дошкільного закладу в умовах сьогодення (з досвіду роботи ЗДО № 425 м. Києва): презентація

Фото

Дискусійний майданчик вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін

23 серпня 2023 року викладачами кафедри історичної та громадянської освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка проведено захід для вчителів історії, правознавства та суспільствознавчих дисциплін, який проводився в межах освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу».

Впродовж пленарного засідання вчителі ознайомились із науковим, методичним забезпеченням навчання історії в новій українській школі. Були порушені питання якості історичної освіти в умовах воєнного стану, які викликали активне обговорення та дискусії. Працюючи в групах педагоги розглянули шляхи підвищення рівня якості громадянської та історичної освіти та напрацювали ряд матеріалів, які у підсумку увійшли до збірника «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану. Порадник IV. З досвіду роботи освітян міста Києва».

Матеріали заходу

Освітній форум: секційне засідання вчителів української мови та літератури

«Столична освіта: якість в умовах воєнного стану» – такий вектор було обрано для освітнього форуму, який відбувся в Інституті післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Мета заходу – обговорення організації якісного й безпечного освітнього процесу в 2023-2024 навчальному році.

Секційне засідання вчителів української мови та літератури стало дискусійним майданчиком. Понад 60 педагогів мали можливість узяти участь в обговоренні. Виступи словесників довели: освітній процес швидко адаптується до нових вимог і викликів. Освітяни обмінювалися знаннями, апробованими методичними кейсами та ділилися практичним досвідом.

Модератор заходу – Наталія Дика, завідувач кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, професор.

Завідувач кафедри мовно-літературної освіти Наталія Дика, кандидат педагогічних наук, професор, презентувала інтегративну характеристику мовно-літературної освіти, охарактеризувала створення методики та апробацію умов для білінгвального навчання, проаналізувала актуальний методичний інструментарій вчителя-словесника, акцентувавши увагу на сучасних методиках навчання.

Олександра Глазова, доцент кафедри мовно-літературної освіти, кандидат педагогічних наук, ознайомила учасників форуму з особливостями професійного розвитку вчителя української мови в умовах сьогодення. Було наведено й проаналізовано приклади застосування на уроках технології штучного інтелекту ChatGPT, що відповідає на запитання учнів у діалоговому режимі.

Наталія Розінкевич, викладач Фахового коледжу «Універсум», кандидат філологічних наук, поділилася досвідом з реалізації інноваційних технологій у мовно-літературній галузі.

Алла Олійник, учитель Київської гімназії східних мов № 1, кандидат педагогічних наук, надала корисні методичні поради для розвитку дивергентного мислення учнів 9-11 класів на уроках української літератури.

Упровадження нових підходів, методик та технологій навчання й виховання, пошук інноваційних рішень і подолання викликів – ці фактори є фундаментальними у забезпеченні якісної освіти в умовах війни та створенні безпечного середовища для збереження внутрішнього ресурсу усіх учасників освітнього процесу в умовах сучасних загроз та викликів.

Н. М. Дика. Інтегративна характеристика мовно-літературної освіти: методичний інструментарій вчителя-словесника: презентація
О. П. Глазова. Професійний розвиток вчителя української мови в умовах сьогодення: деякі методичні орієнтири: презентація
А. М. Олійник. Розвиток дивергентного мислення учнів 9-11 класів на уроках української літератури: презентація
Н. В. Розінкевич. Реалізація інноваційних технологій на уроках української літератури: презентація

Дискусійний майданчик вчителів географії

23 серпня 2023 року відбулася конференція вчителів географії міста Києва в рамках серпневого освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану». Захід відбувся в актовій залі гімназії № 315. Всі виступи та обговорення були присвячені питанню забезпечення якісного навчання географії в новому навчальному році.

Ніна Чанцева, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка звернула увагу на актуальні питання, що впливають на якість освіти учнів: як залежить успішність від кількості годин навчання в школі, грошові витрати на дитину, кількість дітей в класі.

Галина Карпюк, методистка УЦОЯО розкрила основні аспекти моніторингу якості шкільної географічної освіти. Звернула увагу на основні форми оцінювання якості освіти в повній загальній середній освіті.

Микола Косарєв, керівник проєктів Інституту передових технологій та Вікторія Лепетюк, кандидатка географічних наук, ДВП «Картографія» ознайомили вчителів з осучасненими картографічними джерелами інформації для шкільного курсу географії.

Н. Чанцева. Актуальні питання якості шкільної географічної освіти: презентація
Г. Карпюк. Основні аспекти моніторингу якості шкільної географічної освіти: презентація
Фото

Дискусійний майданчик асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти

23 серпня 2023 року в Інституті післядипломної освіти Університету Грінченка відбувся дискусійний майданчик асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти у рамках освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу». На заході обговорили законодавчі аспекти організації інклюзивного навчання у 2023-2024 навчальному році, спікером виступила Аліна Трейтяк, методистка Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.

Питання командної взаємодії та підтримки під час організації інклюзивного навчання у закладі освіти порушила Наталія Заєркова, завідувачка Ресурсного центру.

Також учасники мали змогу ознайомитися з досвідом роботи Центру комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю Оболонського району міста Києва, про що розповідала його керівниця Оксана Корольова та отримали практичні поради від ерготерапевта цього ж Центру – Наталії Стадніченко.

Досвідом співпраці з батьками та педагогами поділилась директорка інклюзивно-ресурсного центру № 2 Дарницького району – Надія Швець.

Дякуємо учасникам за активність та бажання спілкуватися!

Центр комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю Оболонського району
Інклюзивно-ресурсний центр № 2 Дарницького району