Category Archives: Головна
Презентація проекту «Відкриті родинні студії»
24 вересня 2015 року за ініціативою Інституту педагогіки НАПН України в Київському будинку вчителя відбулась презентація проекту «Відкриті родинні студії як нова форма співпраці з родиною: перший досвід упровадження». До організації заходу долучився ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка. Участь у презентації взяли: директор ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент Войцехівський Михайло Федорович, завідувач НМЦ практичної психології і соціальної роботи Кепканова Олена Іванівна та завідувач НМЦ гуманітарної освіти та виховання Свирська Тетяна Іванівна.
Одним з основних доповідачів був Войцехівський Михайло Федорович. Висловлені ним ідеї щодо необхідності спільної діяльності родини, педагога та навчального закладу були підтримані педагогами, директорами навчальних закладів та батьками.
Довідково. Проведення в навчальних закладах тематичних відкритих родинних студій «Родина, родина – це все Україна» започатковано в обласних, районних і міських органах управління освітою, ЗНЗ у відповідності до плану заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді.
Українсько-естонський проект «Міксіке в Україні»
У перекладі з естонської на українську «міксіке» можна перекласти як «чомучка». МІКСІКЕ – це освітній проект, який реалізується за підтримки МОН України та Міністерства закордонних справ Естонії. В Естонії та інших європейських країнах він працює з 1994 року, а в нашій країні — з 2011 р.
Проект Міксіке ― це освітнє онлайн середовище, де розміщуються й зберігаються навчальні онлайн матеріали для вчителів, учнів і батьків. Ним можна також скористатися для організації та проведення конкурсів, вікторин та інших навчальних змагань у школі чи між учнями різних шкіл. Всі заходи в рамках проекту “Міксіке в Україні” для загальноосвітніх навчальних закладів України проводяться безкоштовно.
Запрошуємо до співпраці!
Лист МОН України
Сайт проекту
Круглий стіл для класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ
15 вересня 2015 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено круглий стіл «Стратегічні напрямки виховної діяльності педагога в 2015-2016 н.р.». Учасники заходу – методисти РНМЦ, голови РМО класних керівників та педагогів-організаторів ЗНЗ. Було обговорено шляхи реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, сучасні тенденції впровадження інклюзивної освіти, скоординовано план спільної роботи РНМЦ та НМЦ гуманітарної освіти та виховання ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка в 2015-2016 н.р.
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді
С.В.Савченко. Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – стратегічний напрям виховної діяльності класного керівника: презентація
А.О.Трейтяк. Інклюзивна освіта: право дитини з особливими освітніми потребами на дозвілля: презентація
Універсальний дизайн: світ, зручний для кожного: демонстраційний відеоролик
Майстер-клас «Технологія «перевернутого класу» в трудовому навчанні»
16 вересня 2015 року для методистів РНМЦ і голів РМО вчителів трудового навчання (обслуговуючі та технічні види праці) було проведено майстер-клас «Технологія «перевернутого класу» в трудовому навчанні».
Учасники майстер-класу ознайомились із суттю інноваційної технології «перевернутий клас» та умовами її використання в процесі трудового навчання. Принцип «перевернутого навчання» реалізується наступним чином: удома учні переглядають короткі відео-лекції в Інтернет-мережі – самостійно проходять теоретичний матеріал – на уроці, коли вчитель знаходиться поруч, весь час витрачається на виконання практичних завдань. Це активна форма навчання, яка дозволяє залучити до роботи на кожному уроці кожного учня.
За програмами трудового навчання та підручниками для 6 класу педагоги визначили теми, викладаючи які, цю технологію можна використати. Про нову модель навчання учасники майстер-класу відгукнулися схвально: її застосування сприятиме більш ефективному використанню часу на уроках.
Н.І.Боринець. Майстер-клас. Технологія «перевернутого класу» в трудовому навчанні: презентація
Вікіпедія: Перевернутий клас
Чи залежатиме зарплатня вчителя від результатів ЗНО?
Найбільше зацікавлення вчителів викликають перспективи зміни оплати їхньої праці. Чи вплине на вчительську зарплатню анонсована реформа середньої освіти, а якщо вплине, то в який спосіб?
Питання справді болюче, особливо сьогодні. Пропонуємо ознайомитись із висновками та прогнозами аналітика CEDOS (укр. ЦДС – Центр дослідження суспільства) Ірини Когут, видрукованими на веб-сайті Освіта.ua
Ірина Когут. Чи платитимуть учителям за результати ЗНО?
Перший міський семінар-нарада «Шахи в школі»
17 вересня 2015 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся І (міський) семінар-нарада «Шахи в школі в рамках реалізації проекту «Розвиток шахів у місті Києві».
У роботі семінару-нараді взяли участь керівники гуртків шахів загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів.
Семінар розпочався з вітального слова головного спеціаліста відділу навчально-спортивної роботи Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України Захарчука І.Р., головного спеціаліста відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки, молоді і спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської держаної адміністрації) Мельника С.Б., директора Інституту післядипломної педагогічної освіти Войцехівського М.Ф.
Учасники семінару-наради взяли участь в обговореннях і окреслили шляхи розвитку шахів у м. Києві. Тематика семінару та доповіді викликали у присутніх жвавий інтерес та зацікавленість.
Програма семінару-наради «Шахи в школі»
Фотогалерея
Програма занять з шахів. Шаховий центр “Товариш” (м.Київ)
Науково-практична конференція для працівників психологічної служби
10 вересня 2015 року відбулася науково-практична конференція «Соціально-педагогічна та психологічна робота в умовах конфлікту» для працівників психологічної служби системи освіти м.Києва. Організатор конференції – Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка.
На конференції йшлося про особливості організації роботи психологічної служби в 2015-2016 н.р.
Програма конференції
О.І.Кепканова. Особливості організації роботи психологічної служби у 2015-2016 н.р.: презентація
Л.Л.Письмак. Напрямки та зміст соціально-педагогічної роботи в умовах конфлікту: презентація
Н.К.Лебідь. Досвід запровадження тренінгу “Самопізнання” в практичну діяльність шкільного психолога: презентація
О.В.Геймал, В.В.Овчарик. Міський центр дитини: напрями діяльності: презентація
Персональна виставка талановитої художниці, нашої колеги Cтелли Лясоти
Картина – не слово, вона відображає одну-єдину мить, але цією миттю про життя сказано все… Цей афоризм без перебільшення стосується кожної з картин талановитої художниці, викладача ІППО КУ імені Бориса Грінченка Стелли Лясоти. Відкриття персональної виставки художниці відбулось 11 вересня 2015 року в залі Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О.Сухомлинського. Виставка має назву «Impressions», і вона дійсно викликає незабутні емоції.
Презентація персональної виставки живопису «Impressions» Стелли Євгенівни Лясоти на веб-сайті Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О.Сухомлинського НАПН України
Віртуальна галерея графічних робіт
Виставка в ІППО графічних робіт Стелли Лясоти
Українсько-чеський семінар для вчителів історії ЗНЗ Києва та Київської області
11 вересня 2015 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено українсько-чеський семінар «Можливості використання методу усної історії у викладанні новітньої історії в загальноосвітній школі».
Семінар організовано чеською громадською організацією «Асоціація з міжнародних питань» (Asociace pro mezinárodní otázky, www.amo.cz) у рамках проекту «Альтернативна освіта для українських шкіл» Міністерства закордонних справ ЧР програми TRANS за підтримки Міністерства освіти і науки України.
Учителі історії ЗНЗ Києва та Київської області ознайомились з історією зародження й розвитком «oral history» в світовій та вітчизняній історичній науці та теоретичними підходами до використання усних автобіографічних спогадів як історичного джерела і дидактичних матеріалів на уроках історії.
Під керівництвом Миколи Боровика, кандидата історичних наук, докторанта університету Людвіга-Максиміліана (Мюнхен, Німеччина), та Юрія Волошина, професора кафедри історії України Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка, учасники семінару змогли відпрацювати навички використання елементів технологій інтерв’ювання, організації усноісторичних досліджень та можливостей використання усної історії в навчальній практиці.