Category Archives: Серпневі заходи

Відбулась методична конференція вчителів математики

22 серпня 2024 року вчителі математики міста Києва зустрілись на серпневій конференції «Виклики та пріоритети математичної освіти на 2024-2025 н. р.» у гостинній спеціалізованій школі № 202 з поглибленим вивченням природничо-математичних наук.

У межах заходу учасники обмінялись думками з приводу подолання викликів і ознайомились із новими вимогами до виконання Державного стандарту, нормативними документами щодо оцінювання, організації навчання в умовах воєнного стану, рекомендаціями до використання ШІ та запровадження інклюзивного навчання (спікер: І. Воротникова, завідувач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка); досвідом реалізації НУШ, зокрема формувального оцінювання навчальних досягнень з використанням програмного забезпечення та ШІ (спікер: М. Желізняк, вчитель математики СШ № 202); експертною системою оцінювання «Каштан» для подолання освітніх втрат (спікер: С. Колесніков, автор розробки, вчитель математики гімназії № 191 імені П. Г. Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов); розглянули проблеми асинхронного навчання математики (спікер: О. Рудик, доцент кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка) та ознайомились із досвідом патріотичного виховання та розв’язування компетентнісних задач на уроках математики (спікер: Г. Уланова-Ковальчук, вчитель математики Київського військового ліцею імені І. Богуна).

Презентації
Фото
Сертифікати учасників

Відбулася методична конференція вчителів історії і громадянської освіти

21 серпня 2024 року в СШ № 125 відбулася зустріч учителів, які викладають історію та громадянську освіту «Історична і громадянська освіта під час війни: виклики та пріоритети на 2024-2025 навчальний рік».

Під час зустрічі вчителі закладів загальної середньої освіти, методисти і викладачі Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка обговорили такі питання: впровадження наскрізного викладання громадянської освіти та методичні інструментарії до його реалізації; особливості використання текстових та візуальних джерел як засобу оптимізації навчання історії та громадянської освіти в НУШ, а також розглянули концептуальні підходи до організації вивчення історії Другої світової війни, діяльності Української повстанської армії, російсько-української війни та національно-визвольних рухів в Україні.

Презентації
Фото
Сертифікати учасників

Серпнева конференція вчителів фізичної культури та тренерів спортивних секцій

23 серпня 2023 року відбулася серпнева конференція вчителів фізичної культури та тренерів спортивних секцій закладів загальної середньої освіти Києва. Захід проходив у рамках Серпневого освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану».

Конференція відбулась на базі школи І-ІІІ ступенів № 266 Дарницького району (директорка – Кучерява Валентина Валентинівна). Учасниками заходу стали понад 70 педагогів.

Мета конференції – обмін досвідом щодо мотивування учасників освітнього процесу до навчання в умовах воєнного стану, розвиток основних фізичних якостей і соціальна адаптація учнів з особливими потребами на уроках фізичної культури, створення безпечного освітнього середовища через атмосферу довіри, взаємоповаги і взаємодопомоги.

Модератор заходу – Черпак Юрій Васильович, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.

Дискусійний майданчик педагогічних працівників дошкільної освіти

23 серпня 2023 року на базі навчально-виховного комплексу допрофесійної підготовки та технічної творчості молоді міста Києва (директор Олександр Желепа) кафедрою дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка (модератори Галина Смольникова, Марина Шопіна) проведено захід в рамках серпневого освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу» для керівників та педагогічних працівників ЗДО.

Корисні методичні поради щодо забезпечення та супроводу освітнього процесу закладів дошкільної освіти в 2023/2024 навчальному році надала Олена Таран, методист Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка.

Свої ідеї про те, як забезпечити ресурсність всіх учасників освітнього процесу в умовах сучасних викликів висловила Олена Курлянцева, директор ЗДО № 652 Дарницького району.

Досвідом роботи щодо специфіки ознайомлення дошкільників з об’єктами природи своєї місцевості в умовах воєнного стану поділилася Наталія Пономаренко, вихователь ЗДО № 248 Дарницького району.

Про створення психологічного комфорту в ЗДО в умовах війни наголошувала Олена Гордашевська, практичний психолог ЗДО № 98 Подільського району.

Охарактеризували якість освіти дошкільного закладу в умовах сьогодення Олена Бояковська, вихователь-методист ЗДО № 33 Святошинського району та Олена Крилюк, вихователь-методист ЗДО № 425 Солом’янського району.

Учасники форуму дійшли спільної думки, що необхідно впроваджувати нові підходи, освітні технології, методики та постійно шукати інноваційні рішення для забезпечення якісної освіти в умовах війни.

О. Курлянцева. Забезпечення ресурсності учасників освітнього процесу: презентація

Н. Пономаренко. Специфіка ознайомлення дітей з об′єктами природи своєї місцевості в умовах воєнного стану: презентація

О. Гордашевська. Створення психологічного комфорту для всіх учасників освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах війни: відео (7 хв.)

Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану: відео (4 хв.)

О. Крилюк. Якість освіти дошкільного закладу в умовах сьогодення (з досвіду роботи ЗДО № 425 м. Києва): презентація

Фото

Дискусійний майданчик вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін

23 серпня 2023 року викладачами кафедри історичної та громадянської освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка проведено захід для вчителів історії, правознавства та суспільствознавчих дисциплін, який проводився в межах освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу».

Впродовж пленарного засідання вчителі ознайомились із науковим, методичним забезпеченням навчання історії в новій українській школі. Були порушені питання якості історичної освіти в умовах воєнного стану, які викликали активне обговорення та дискусії. Працюючи в групах педагоги розглянули шляхи підвищення рівня якості громадянської та історичної освіти та напрацювали ряд матеріалів, які у підсумку увійшли до збірника «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану. Порадник IV. З досвіду роботи освітян міста Києва».

Матеріали заходу

Освітній форум: секційне засідання вчителів української мови та літератури

«Столична освіта: якість в умовах воєнного стану» – такий вектор було обрано для освітнього форуму, який відбувся в Інституті післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Мета заходу – обговорення організації якісного й безпечного освітнього процесу в 2023-2024 навчальному році.

Секційне засідання вчителів української мови та літератури стало дискусійним майданчиком. Понад 60 педагогів мали можливість узяти участь в обговоренні. Виступи словесників довели: освітній процес швидко адаптується до нових вимог і викликів. Освітяни обмінювалися знаннями, апробованими методичними кейсами та ділилися практичним досвідом.

Модератор заходу – Наталія Дика, завідувач кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, професор.

Завідувач кафедри мовно-літературної освіти Наталія Дика, кандидат педагогічних наук, професор, презентувала інтегративну характеристику мовно-літературної освіти, охарактеризувала створення методики та апробацію умов для білінгвального навчання, проаналізувала актуальний методичний інструментарій вчителя-словесника, акцентувавши увагу на сучасних методиках навчання.

Олександра Глазова, доцент кафедри мовно-літературної освіти, кандидат педагогічних наук, ознайомила учасників форуму з особливостями професійного розвитку вчителя української мови в умовах сьогодення. Було наведено й проаналізовано приклади застосування на уроках технології штучного інтелекту ChatGPT, що відповідає на запитання учнів у діалоговому режимі.

Наталія Розінкевич, викладач Фахового коледжу «Універсум», кандидат філологічних наук, поділилася досвідом з реалізації інноваційних технологій у мовно-літературній галузі.

Алла Олійник, учитель Київської гімназії східних мов № 1, кандидат педагогічних наук, надала корисні методичні поради для розвитку дивергентного мислення учнів 9-11 класів на уроках української літератури.

Упровадження нових підходів, методик та технологій навчання й виховання, пошук інноваційних рішень і подолання викликів – ці фактори є фундаментальними у забезпеченні якісної освіти в умовах війни та створенні безпечного середовища для збереження внутрішнього ресурсу усіх учасників освітнього процесу в умовах сучасних загроз та викликів.

Н. М. Дика. Інтегративна характеристика мовно-літературної освіти: методичний інструментарій вчителя-словесника: презентація
О. П. Глазова. Професійний розвиток вчителя української мови в умовах сьогодення: деякі методичні орієнтири: презентація
А. М. Олійник. Розвиток дивергентного мислення учнів 9-11 класів на уроках української літератури: презентація
Н. В. Розінкевич. Реалізація інноваційних технологій на уроках української літератури: презентація

Дискусійний майданчик вчителів географії

23 серпня 2023 року відбулася конференція вчителів географії міста Києва в рамках серпневого освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану». Захід відбувся в актовій залі гімназії № 315. Всі виступи та обговорення були присвячені питанню забезпечення якісного навчання географії в новому навчальному році.

Ніна Чанцева, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка звернула увагу на актуальні питання, що впливають на якість освіти учнів: як залежить успішність від кількості годин навчання в школі, грошові витрати на дитину, кількість дітей в класі.

Галина Карпюк, методистка УЦОЯО розкрила основні аспекти моніторингу якості шкільної географічної освіти. Звернула увагу на основні форми оцінювання якості освіти в повній загальній середній освіті.

Микола Косарєв, керівник проєктів Інституту передових технологій та Вікторія Лепетюк, кандидатка географічних наук, ДВП «Картографія» ознайомили вчителів з осучасненими картографічними джерелами інформації для шкільного курсу географії.

Н. Чанцева. Актуальні питання якості шкільної географічної освіти: презентація
Г. Карпюк. Основні аспекти моніторингу якості шкільної географічної освіти: презентація
Фото

Дискусійний майданчик асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти

23 серпня 2023 року в Інституті післядипломної освіти Університету Грінченка відбувся дискусійний майданчик асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти у рамках освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного часу». На заході обговорили законодавчі аспекти організації інклюзивного навчання у 2023-2024 навчальному році, спікером виступила Аліна Трейтяк, методистка Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти.

Питання командної взаємодії та підтримки під час організації інклюзивного навчання у закладі освіти порушила Наталія Заєркова, завідувачка Ресурсного центру.

Також учасники мали змогу ознайомитися з досвідом роботи Центру комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю Оболонського району міста Києва, про що розповідала його керівниця Оксана Корольова та отримали практичні поради від ерготерапевта цього ж Центру – Наталії Стадніченко.

Досвідом співпраці з батьками та педагогами поділилась директорка інклюзивно-ресурсного центру № 2 Дарницького району – Надія Швець.

Дякуємо учасникам за активність та бажання спілкуватися!

Центр комплексної реабілітації для дітей та молоді з інвалідністю Оболонського району
Інклюзивно-ресурсний центр № 2 Дарницького району

Дискусійний майданчик учителів початкових класів

23 серпня 2023 року в межах освітнього форуму «Столична освіта: якість в умовах воєнного стану» на базі початкової школи І ступеня № 310 «Творчість» Солом’янського району відбувся дискусійний майданчик учителів початкової школи. Модератором заходу виступила Олена Полякова, старша викладачка кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Оксана Барбазюк, директорка початкової школи І ступеня № 310 «Творчість» поділилася досвідом роботи закладу, щодо якості початкової освіти в умовах війни. Також були розглянуті актуальні питання психологічного супроводу навчально-виховного процесу в початковій школі.

Як зберегти внутрішній ресурс всіх учасників освітнього процесу в умовах сучасних загроз і викликів? Як забезпечити якість освіти в умовах війни? Про це розповіли Людмила Константинова, вчителька початкових класів спеціалізованої школи № 185 ім. Володимира Вернадського та Євгенія Гінзбург, вчителька початкових класів навчально-виховного комплексу «Школа І-ІІ ступенів – ліцей «Управлінські технології» № 240 «Соціум». У процесі дискусії «Як Ви досягаєте якості своєї професійної діяльності?» педагоги мали змогу обмінятися практичним досвідом та власними здобутками.

Дякуємо всім учасникам освітнього форуму, бажаємо наснаги, миру та перемоги!

О. Барбазюк, Л. Єгорова, Т. Савченко. Якість освіти в умовах сьогодення: презентація
Л. Константинова. Як зберегти внутрішній ресурс всіх учасників освітнього процесу в умовах сучасних загроз і викликів: презентація