Category Archives: КОНФЕРЕНЦІЇ

Проведено конференцію для керівників ПНЗ і ЗНЗ, методистів РНМЦ з виховної роботи

17 вересня 2014 року відбулася науково-методична конференція «Взаємодія загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів у створенні єдиного освітнього середовища». Було висвітлено питання організації співпраці загальноосвітніх, позашкільних закладів та інших освітніх установ міста. Учасники конференції обговорили особливості, проблеми та перспективи створення єдиного освітнього середовища столиці.
Програма конференції
Н.І.Савенко. Партнерство позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів: рефлексія досвіду, проблем, перспектив розвитку: тези доповіді
О.І.Кепканова. Сучасні підходи до спільної діяльності психологічної служби та системи позашкільної освіти: тези доповіді

Т.О.Борушевич. Напрямки діяльності щодо забезпечення взаємодії ПНЗ та ЗНЗ (із досвіду роботи Голосіївського району)

О.В.Шафаренко. Створення виховного простору: досвід спільних справ загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів Деснянського району

А.В.Кравчук. Сучасна освіта дитини – плідна співпраця загальноосвітнього навчального закладу з науковими установами та закладами позашкільної освіти

Т.І.Свирська. Моніторинг як засіб управління діяльністю та розвитком освітнього закладу (за результатами моніторингового дослідження)

Серпнева конференція для вчителів музичного мистецтва

28 серпня 2014 року відбулася конференція «Зміст і засоби реалізації нової навчальної програми предмета «Мистецтво» в 3-му і 6-му класах». З учителями музичного мистецтва спілкувалися науковці, автори програми, методисти науково-методичних центрів управлінь освіти районних державних адміністрацій столиці, артисти, композитори.
Учасники конференції обговорювали питання впровадження нової програми в загальноосвітніх навчальних закладах. Педагоги, науковці та митці ознайомились із виставкою музичних видань, матеріали яких можна широко використовувати в роботі з учнями 3-х та 6-х класів.
Програма конференції
Л.М.Масол. Новий стандарт мистецької освіти: науковий коментар до основних змін: текст виступу
Н.І.Овіннікова. Про підручник Л.Кондратової «Музичне мистецтво. 6 клас»
І.В.Кривенко. Аналіз загальної тематичної структури програми з музичного мистецтва
З.Г.Еманова. Організація гурткової роботи в початковій школі за принципами синкретизму співу та інструментального музикування: текст виступу
Л.М.Дроздовська. Компетентнісний підхід у навчанні школярів в умовах упровадження Державних стандартів: текст виступу

Проведено методичну конференцію з українознавства

levitas10 вересня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено методичну конференцію «Шкільне українознавство в освітньо-культурному просторі: відповіді на сучасні суспільні виклики». У її роботі взяли участь понад 60 педагогічних та науково-педагогічних працівників: учителі українознавства, української мови і літератури столичних шкіл, ліцеїв та гімназій; керівники шкільних музеїв, лабораторій, кабінетів, гуртків та факультативних курсів українознавчого (народознавчого, етнографічного) спрямування, методисти українознавства районних науково-методичних центрів, викладачі та методисти ІППО КУ імені Бориса Грінченка, фахівці Національного науково-дослідного інституту українознавства та всесвітньої історії.
Основна увага учасників конференції була зосереджена навколо питань про можливості, методології та технології використання потенціалу українознавства в навчально-виховній діяльності сучасної школи, насамперед громадянській освіті, національно-патріотичному вихованні, формуванні духовності, світоглядних обріїв та естетичних ідеалів учнівської молоді.
dudarЗавідувач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка, доктор історичних наук, професор Ф.Л.Левітас у доповіді «Роль і місце українознавства в навчально-виховному процесі ЗНЗ» розкрив визначальний внесок українознавчої складової у становлення вітчизняної гуманітарної науки і шкільної освіти у ХХ – на початку ХХІ ст., починаючи від часів Української національної революції 1917-1920 рр. і закінчуючи подіями 2014 року в Україні, що вже увійшли в історію як Революція Гідності. Доповідач окреслив основні напрями і форми використання надбань наукового і шкільного українознавства у громадянському та національно-патріотичному вихованні школярів.
Доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат історичних наук О.В.Дудар висвітлила українознавство як дієвий засіб консолідації українського суспільства. Слід усвідомлювати, що українці тривалий час проживали в різних державних утвореннях, зазнаючи при цьому величезних асиміляційних впливів і тисків із боку тамтешніх панівних націй. Унаслідок цього сформувалися більш чи менш значні світоглядні, ментальні, політичні відмінності
kochergaнаселення окремих регіонів України, що безсумнівно позначається й на процесах національної консолідації. Звідси, ключовим завданням вчителя є формування в учнів позитивного іміджу України через висвітлення величних сторінок та постатей минулого й сучасного України, здобутків української культури, переконливих прикладів впливу українців на сусідні етноси, максимально цікаве і сучасне трактування й відзначення знакових для держави і народу події, усвідомлення факту сталої включеності України в європейську історію, політику та міжнародні відносини. Такі світоглядна позиція, система вартостей та стратегія навчання сприятимуть вихованню національно свідомої, патріотичної молоді.
Із доповіддю «Виховання патріотизму: психологічний аспект» на конференції виступив заступник директора ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук, доцент О.В.Кочерга. Він висвітлив психологічні засади формування загальнолюдських та національних цінностей, які у свою чергу впливають на формування характеру учня, його особистих bezzybякостей, становлення моралі й ставлення до світу. Доповідач проаналізував також вплив різноманітних факторів соціалізації (країни, держави, нації, суспільства, набуття власного життєвого світу в межах певної культурної традиції, особливостей сімейного виховання, навчання у школі та спілкування з однолітками тощо) на виховання патріотичних переконань дитини.
Старший викладач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка Ю.В.Беззуб у виступі «Використання технологій національно-патріотичного виховання на уроках українознавства» висвітлив запропоноване дослідником Василем Іванишиним структурно-функціональне прочитання картини Тараса Шевченка «Катерина» (1842) з позицій національно-екзистенціальної методології, в контексті всієї творчої спадщини Кобзаря. Сутність такого прочитання випливає з національного імперативу і зобов’язує до осмислення всіх явищ суспільного життя (у тому числі й художньої дійсності) в категоріях захисту, утвердження і розвитку нації. Така методологія пізнання мистецького mykhajlovaтвору є добрим підґрунтям для формування в дитини національно-патріотичного світогляду, адже йдеться про виховання української гідності.
Велике зацікавлення учасників конференції викликав виступ «Патріотичний веб-квест: пошук, дослідження, співпраця» учителя української літератури ліцею «Наукова зміна» м. Києва, методиста-кореспондента кафедри методики мов та літератури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Н.В.Михайлової. Педагог-практик поділилася досвідом використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі для реалізації діяльнісного підходу, спрямованого на застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошуку шляхів інтеграції дітей до соціокультурного середовища. Доповідач проілюструвала колегам апробований варіант навчання за методом проекту – патріотичний веб-квест. Це – технологія Інтернет-навчання, яка, використовуючи елементи рольової гри, пошуку й дослідження, спонукає учнів до відкриттів і реалізується у створенні конкретних медіа-об’єктів. При цьому пошук інформації спирається виключно на ресурси Інтернет.
Старший науковий співробітник відділу освітніх технологій Національного науково-дослідного інституту українознавства та всесвітньої історії, кандидат boykoфілософських наук С.М.Бойко у виступі «Досвід упровадження українознавства в освітній простір України» охарактеризувала форми діяльності закладу в науково-освітній галузі, проаналізувала варті розповсюдження набутки українознавства в ЗНЗ Чернівецької області та визначила перспективні напрями та різновиди співпраці науковців та освітян-практиків у поширенні українознавчих знань.
Учасники конференції відзначили, що в нинішніх умовах українознавство перетворюється на вагомий чинник консолідації українського суспільства, національно-патріотичного виховання шкільної молоді, важливий елемент в успадкуванні духовних надбань українського народу, формуванні особистісних рис громадянина Української держави, вихованні гордості за минуле і сучасне України.
Програма конференції

О.В.Дудар. Українознавство як засіб консолідації українського суспільства

О.В.Кочерга. Виховання патріотизму: психологічний аспект

Ю.В.Беззуб. Використання технологій національно-патріотичного виховання на уроках українознавства

Н.В.Михайлова. Патріотичний веб-квест: пошук, дослідження, співпраця

С.М.Бойко. Досвід упровадження українознавства в освітній простір України