Category Archives: Останні новини

Шкільне навчальне книговидання: аналіз і концепція змін

У червні-липні 2014 року в МОН України було проведено кілька нарад і зустрічей із питань підготовки та видруку шкільних підручників та іншої навчальної літератури. Було запропоновано розпочати демонополізацію сектору видання підручників; нейтралізацію олігополії (структури ринку, при якій в одній галузі домінує невелика кількість конкуруючих фірм, одна або дві з яких виробляють значну частку продукції, поява ж нових продавців ускладнена чи неможлива); забезпечити фінансову прозорість процесу.
Було визначено три ключових завдання: розроблення електронного порталу, на якому буде розміщено макети підручників для вільного їх вибору вчителем; створення незалежної експертної агенції з експертизи підручників, після висновку якої підручник розміщуватимуть на порталі; розроблення змін до нормативних документів, санітарних норм і т. ін.
Сайт МОНУ: Міністр та видавці обговорили нові принципи відбору та видруку підручників
Книговидавці та МОН підтримали ідею створення електронного порталу для відбору нових підручників
Книговидавці та експерти у співпраці з МОН приступають до розробки електронного депозитарію для підручників
У процесі розроблення нових процедур конкурсного відбору та друку шкільних підручників розроблено Аналітичну записку «Навчальне книговидання в Україні: пропозиції змін»
Зауваження та пропозиції до документа слід надсилати до 15 липня 2014 року
Щоб нова система відбору підручників функціонувала ефективно з урахування побажань і зауважень громадськості та експертів, учасники наради в МОНУ подали пропозицію запровадити 2-річний апробаційний період – упродовж нього у 4-х та 7-х класах будуть тестувати в навчальному процесі нові підручники
Українська правда: Оксана Макаренко. Як уникнути помилок у підручниках?

Телепередача про патріотичне виховання в СШДС «Кияночка»

14 травня 2014 року учні початкової школи СШДС «Кияночка» разом з учителями провели флешмоб на підтримку єдності України. Девізом акції можна вважати слова одного з її маленьких учасників: «Україна – це мій дім!» Діти й педагоги заспівали гімн України та розгорнули національний прапор.
До студії Першого Національного телеканалу ведучий програми «ТелеАкадемія» Іван Сорокін (за сумісництвом – психолог СШДС «Кияночка») запросив на розмову заступника директора з виховної роботи Т.С.Пипченко, методиста О.Б.Степуру, керівника музею історії Києва В.Л.Русакову, вихователя й господиню музею «Світлиця» Н.М.Козаченко, вчителя англійської мови Я.В.Оникій, організатора флешмобу – вчителя 4-го класу А.Ю.Баздирєву, хореографа А.М.Шуст, учителя 1-го класу Л.С.Кіндрат, наукового керівника експерименту з музейної педагогіки О.В.Дудар, а також батьків разом із учнями. Розмова про досягнення «Кияночки» у сфері патріотичного виховання була змістовною, піднесеною і теплою. Особливо актуальним є досвід використання у стінах закладу музейної педагогіки.
Переглянути телепередачу можна 2 червня 2014 року або на сайті http://ta.1tv.com.ua після ефіру.
Громадське телебачення: Діти «Кияночки» за єдність України: флешмоб: відео (5 хв.)
Музейна педагогіка в школі-садку «Кияночка»:
Києвознавство
Музей «Аптека»
Етнографічний музей українського побуту «Світлиця»
Музей «Кімната городянина 50-60 років, м. Київ»

Театральна педагогіка і педагогічна майстерність: майстер-клас Світлани Сафарян

14 травня 2014 року доцент кафедри методики мов та літератури ІППО КУ імені Бориса Грінченка С.І.Сафарян провела майстер-клас «Засоби театральної педагогіки у процесі формування педагогічної майстерності» для викладачів та методистів Інституту. Мета заходу – ознайомлення з теоретичними та методичними засадами театральної педагогіки та засобами її використання у процесі роботи з педагогами – слухачами курсів підвищення кваліфікації.
С.І.Сафарян. Засоби театральної педагогіки у процесі формування педагогічної майстерності: презентація

Вебінар ІППО з питань упровадження елементів дистанційного навчання школярів

15 травня 2014 року в рамках Тижня науки в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено вебінар «Методичні основи розробки навчально-методичних матеріалів з математики для школярів 5-х класів у рамках дослідно-експериментальної роботи з упровадження елементів дистанційного навчання». Учасники заходу – керівники шкіл і вчителі математики ЗНЗ столиці.
У вебінарі взяли участь 10 учителів математики та заступників директорів шкіл-учасників експерименту з дистанційного навчання.
Учасники вебінару обговорили питання розробки інтерактивного навчального контенту для дистанційного навчання, ознайомились із досвідом розробки дистанційних уроків із використанням програми «SMART Notebook» у НМЦ природничо-математичної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка та досвідом розробки аналогічних навчальних матеріалів у СЗШ №7 та СЗШ №52 Солом’янського району м. Києва.
З доповідями виступили: методист НМЦ природничо-математичної освіти ІППО О.А.Олексюк, учитель математики СЗШ №7 В.І.Волошина та Р.Г.Заводович, заступник директора з навчально-виховної роботи СЗШ №52.
Посилання на інформаційні ресурси вебінару

ІППО популяризує надбання вітчизняної педагогіки

16 травня 2014 року в рамках організованого ІППО КУ імені Бориса Грінченка Тижня науки для співробітників Інституту було проведено семінар «Надбання української педагогічної думки». Мета заходу – популяризація вітчизняного педагогічного досвіду та стимулювання у викладачів ІППО та слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогів дослідницького інтересу.
О.В.Дудар. Надбання української педагогічної думки: текстовий супровід виступу
О.В.Дудар. Надбання української педагогічної думки: презентація

Круглий стіл «Освітні інноваційні тенденції в дошкіллі»

14 травня 2014 року в рамках Тижня науки в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбулася зустріч працівників кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти з методистами РНМЦ столиці.
Предметом розмови стало використання інноваційних технологій у дошкільній освіті столиці.
Програма семінару
А.М.Гончаренко. Регіональна освітня програма як шлях до використання виховних і пізнавальних джерел Києва: презентація
Н.М.Дятленко. Альтернативна освітня програма розвитку дитини дошкільного віку «Стежина» як відповідь на виклики сучасності: презентація
А.Ю.Крикун. Шляхи підвищення ефективності відкритих занять для слухачів курсів підвищення кваліфікації: презентація

Майстер-клас ІППО зі створення скринкастів

13 травня 2014 року в рамках тижня науки в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено майстер-клас зі створення скринкастів та їхнього використання в педагогічній діяльності.
Вбудована презентація
Перелік безкоштовних програм для створення скринкастів
Вікіпедія: скринкастинг

Зустріч київських учителів із Марією Матіос

З ким тільки не порівнюють Марію Матіос? З Борисом Акуніним, з Василем Стефаником, навіть з Габріелем Гарсіа Маркесом. А от їй самій подобається вислів Михайла Шевченка: «Марія Матіос пише, як Марія Матіос».
Вікіпедія: Марія Матіос
Maria Matios у Facebook
Відверто за 600 секунд. Марія Матіос: відео (11 хв.)

Обговорюються перспективи навчання у ЗНЗ другої іноземної мови

6–8 травня 2014 року за підтримки МОН України та Закарпатської обласної державної адміністрації на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти був проведений триденний навчально-методичний семінар для методистів іноземних мов обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти на тему «Навчання другої іноземної мови: методологія, проблеми, перспективи».
Про семінар на сайті Закарпатського ІППО

Громадська приймальня

8-го травня 2014 року в програмі «Громадська приймальня» телеканалу ТРК «Київ» обговорювали надважливу проблему становлення особистості в підлітковому віці. Як подолати складнощі, яких не уникає жоден підліток, як виховати його не лише порядною людиною, а й патріотом? На непрості запитання ведучої Лейли Мамедової відповідала завідувач Науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка Олена Кепканова.
Розповідає Олена Кепканова: Виховання патріотизму починається в родині: відео (14 хв.)

Тиждень науки – 2014 в ІППО КУ імені Бориса Грінченка

Третьої суботи травня Україна щороку відзначає День науки. 2014 року свято припадає на 17 травня. Щиро вітаємо з професійним святом наукових і науково-педагогічних працівників! Здоров’я вам і натхнення, нових важливих для України та світу відкриттів і досягнень!
В ІППО КУ імені Бориса Грінченка професійне свято українських науковців буде відзначене низкою актуальних заходів, організатори й учасники яких – науково-педагогічні та педагогічні працівники Університету.
План заходів ІППО КУ імені Бориса Грінченка до Дня науки – 2014
У рамках Дня науки 14-16 травня 2014 року відбудеться VIII Всеукраїнський фестиваль науки – масштабний захід загальнодержавного значення з популяризації науки в суспільстві.

Готуймося до Великодня: майстер-клас ІППО «Писанкова веселка»

1 квітня 2014 року в рамках проведення тижня кафедри природничо-математичної освіти та технологій ІППО КУ імені Бориса Грінченка для співробітників Інституту було проведено майстер-клас «Писанкова веселка».
Вікіпедія: писанка
Фотогалерея
Великодні писанки з пані Галиною Середюк: відео (13 хв.)
Національний музей писанки в Коломиї: відео (12 хв.)

Як розвивати сенсорику в дітей 2-3 років: консультація фахівця

У ранньому віці навколишнього світу дитина отримує багато вражень: розрізняє кольори, форми, величини. Проте далеко не всі властивості, які привертають увагу малюка, мають для нього життєво важливе значення, тим більше не всі з них він ураховує в своїх діях. Тому важливо вчасно збагатити дітей зоровими, слуховими, дотиковими враженнями, і саме цьому сприяє належно обладнане навколишнє предметне середовище.
У статті кандидата психологічних наук, доцента кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка Галини Валентинівни Смольникової «Розвиваймо в малят сенсорику та дрібну моторику» розкрито умови, що сприяють розвиткові сенсорики та дрібної моторики дітей раннього віку в дошкільному навчальному закладі. Подано приклади дидактичних ігор для малят віком від двох до трьох років.
Галина Смольникова. Розвиваймо в малят сенсорику та дрібну моторику