Театральна педагогіка і педагогічна майстерність: майстер-клас Світлани Сафарян
14 травня 2014 року доцент кафедри методики мов та літератури ІППО КУ імені Бориса Грінченка С.І.Сафарян провела майстер-клас «Засоби театральної педагогіки у процесі формування педагогічної майстерності» для викладачів та методистів Інституту. Мета заходу – ознайомлення з теоретичними та методичними засадами театральної педагогіки та засобами її використання у процесі роботи з педагогами – слухачами курсів підвищення кваліфікації.
С.І.Сафарян. Засоби театральної педагогіки у процесі формування педагогічної майстерності: презентація
Загальновідомо, що театральна педагогіка є ефективним шляхом формування особистості у процесі навчання та виховання через сценічні засоби і дію. Якщо йдеться про особистість педагога, то засоби театральної педагогіки сприяють розвитку такого явища, як педагогічний артистизм, який, своєю чергою, є важливою передумовою формування педагогічної майстерності. Учитель чи викладач, що володіє педагогічним артистизмом, має неабиякий творчий потенціал, добре розвинуті креативні та перцептивні здібності. Він здатний захопити учнів, захопити їх своєю творчістю та повести за собою.
Перша частина майстер-класу була присвячена саме педагогічному артистизму. Було розглянуто компоненти цього явища: чарівливість, ерудицію, самобутність, імпровізацію, образність мовлення та пластику. Учасникам майстер-класу були запропоновані вправи з розвитку артистизму (сценічної майстерності). Так, за допомогою вправи «Побач та запиши» можна розвивати спостережливість і зорову пам‘ять. Вправа «Почути тільки одного» сприяє розвиткові уваги.
У другій частині майстер-класу йшлося про педагогічну техніку, яка, як відомо, поділяється на внутрішню та зовнішню. Викладачі й методисти ознайомилися з прийомами керування своїми емоціями, волею, налаштування на майбутню творчу діяльність, засобами запобігання надмірного професійного вигорання. Працюючи із зовнішньою педагогічною технікою, учасники майстер-класу мали нагоду потренувати свої невербальні та вербальні засоби впливу на інших. Цьому сприяли вправи з ораторського мистецтва «Артикуляційна гімнастика», «Вчимося правильного дихання», «Працюємо з дикцією» та вправи на розвиток пантоміміки і міміки, які, безперечно, стануть у нагоді викладачам і методистам Інституту в їхній практичній діяльності.
Поражает глубина проникновения в суть изучаемого вопроса
Cвітлана Іванівна майстр своєї справи. Молода, красива, розумна жінка. Вже багато років вона дарує свої знання майбутнім та вже працюючим вчителям. Вот тепер театральна педагогіка… Без неї у школі важковато. Подяка Вам, люба Світлана Іванівно, від усіх, про кого кажуть: “діагноз – учитель”, а це синонім словосполучення “справжній учитель”.