Category Archives: Друковані праці ІПО

Психофізіологія шестирічних першокласників

Початок навчання в шестирічному віці – час важливих, поворотних у житті дитини змін. Хороший старт спонукає до вдалого фінішу на дистанції шкільного навчання. Невдачі цього періоду є небезпечними і мають тривалий вплив на життя дитини.
У посібнику заступника директора ІППО, кандидата психологічних наук О.В.Кочерги «Психофізіологія шестирічних першокласників і адаптація до школи (К.: «Шкільний світ», 2010 (Бібліотека «Шкільного світу»)  розглянуто фізіологічні  та нейронні  механізми психічних процесів, станів і поведінки,  що впливають на розвиток шестирічного першокласника.
Шість років – період складних  енергетичних перетворень тіла й душі. Період, коли енергопотенціал, психомоторні дії сприяють розвиткові мислення, почуттів, уяви, становленню їхнього взаємозв’язку.
Посібник адресовано слухачам курсів підвищення кваліфікації в системі  післядипломної освіти (вихователям, учителям, медичним сестрам ДНЗ, практичним психологам, соціальним педагогам), а також  батькам першокласників.

Вплив працездатності на успішність навчання розумово відсталих учнів

Х Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми  навчання та виховання людей  в інтегрованому освітньому середовищі» відбулася 24-25 березня 2010 року в Києві.  У  виданому  університетом «Україна» збірнику «Актуальні проблеми навчання та виховання  людей з особливими потребами: тези доповідей» уміщено тези доповідей на конференції, у яких відображено широке коло нагальних питань, пов’язаних з освітою, правовим статусом, адаптацією в суспільстві, професійною та  фізичною реабілітацією людей з особливими потребами.
У розділі «Науково-організаційні засади інклюзії людей з особливими потребами в загальноосвітній простір» видруковано працю методиста   ІППО Валентини Шорохової «Вплив працездатності на успішність навчання розумово відсталих учнів».
Текст статті

Інноваційна практика в роботі вихователя ДНЗ

Інноваційна практика в роботі вихователя ДНЗ: Методичний посібник. Колектив авторів: Н.Дятленко, А.Гончаренко, А.Шевчук, Г.Смольникова, Л.Меленець, Н.Крикун, О.Таран: Київ. – Шкільний світ, 2010.
У сучасних умовах інноваційний процес в освіті набув масового характеру. Триває пошук способів підвищення якості навчання і виховання дітей, нових ресурсів для досягнення кращих результатів в освіті. Педагоги дошкільних закладів не задовольняються традиційними підходами, вони налаштовані на творчість, експериментування, пошук; прагнуть до віддзеркалення у будь-якій справі свого досвіду та власних стильових характеристики педагогічної діяльності. У зв’язку з цим ними застосовуються незвичні форми роботи, нетрадиційні методи у навчанні, нові поєднання раніше відомих прийомів роботи з дітьми. Невпинна професіоналізація актуалізує для педагога дошкільного закладу низку запитань: як віднайти своє місце в інноваційних процесах, на які критерії варто орієнтуватись у виборі інноваційних технологій, як у процесі модернізації освіти не втратити головного – якості освіти, як зрозуміти, що є дійсно корисним для дітей та їхнього розвитку, а що має лише привабливу зовнішню оболонку?
Викладачі та методисти кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти у своєму навчальному посібнику не лише роблять спробу відповісти на ці непрості запитання, а й розкривають конкретні практичні підходи до застосування інноватики в дошкільній освіті, зокрема, подають конспекти ігор та вправ, що сприяють вихованню шанобливого ставлення до себе та інших; міні-занять як форми організації мовленнєво-розвивальної діяльності дошкільників; вправ для розвитку здібностей у дітей раннього віку. Педагогів можуть зацікавити  технології раннього навчання читання, особливості використання елементів ТРВЗ у роботі з дітьми, новації в мистецькому вихованню тощо.  
Сподіваємося, що запропоновані матеріали допоможуть педагогам  реалізувати прагнення до творчості в царині освіти дітей дошкільного віку, сприятимуть  виробленню власного педагогічного стилю, стануть підтримкою інноваційних цінностей.