Category Archives: Головна

Обговорено шляхи підтримки українських педагогів з питань інклюзивної освіти

5 грудня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбулася зустріч працівників створеного на базі Інституту Інклюзивного ресурсного центру з представниками Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Учасниками зустрічі стали й працівники Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради, управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації, інклюзивних навчальних закладів столиці, а також громадських організацій – Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» і Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром».
Мета зустрічі – обговорення шляхів підтримки українських педагогів з питань інклюзивної освіти.
Програма заходу

Квітковий світ Катерини Білокур: заняття з елементами музейної педагогіки в ДНЗ

20 листопада 2014 року в ДНЗ №444 Дніпровського району столиці було проведено заняття «Бережи природу! Квітковий світ Катерини Білокур». Захід відбувся в рамках експерименту з музейної педагогіки, який проводить ДНЗ.
Партнером освітян виступив Національний музей українського народного декоративного мистецтва, у залах якого вихованці садочка мали можливість і погратися, і пропрацювати.
Вікіпедія: Катерина Білокур
Ольга Дудар. Квітковий світ Катерини Білокур: методична розробка розвивальної гри для дітей середнього дошкільного віку
Національний музей українського народного декоративного мистецтва: Пам’яті Катерини Білокур присвячується
Марія Селезенєва, учениця Києво-Печерського ліцею №171 “Лідер”. Катерина Білокур: презентація

Визначено дату та умови проведення ДПА у формі ЗНО з української мови і літератури

18 листопада 2014 року на селекторній нараді, що відбулась у режимі конференц-зв’язку, заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський та директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук поінформували освітян про проведення в 2015 році державної підсумкової атестації з української мови та літератури у формі зовнішнього незалежного оцінювання. ДПА з інших двох предметів (математики або історії і третього предмета на вибір учня) школа проводитиме для одинадцятикласників за самостійно розробленими завданнями, оскільки жодних збірників завдань видаватися більше не буде.
Сайт МОН України: Оголошено дату та умови проведення державної підсумкової атестації у формі ЗНО з української мови і літератури
Затверджено нові програми ЗНО на 2015 рік
Сайт УЦОЯО: Про структуру сертифікаційних робіт базового та поглибленого рівнів з української мови і літератури та математики

Працює Університет науково-педагогічних знань вихователів-методистів ДНЗ

13 листопада 2014 року відбулося чергове заняття Університету науково-педагогічних знань вихователів-методистів ДНЗ, організоване кафедрою методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка. Тема заходу – «Використання здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій у роботі з дітьми дошкільного віку». У заході взяло участь 265 вихователів-методистів ДНЗ столиці.
Провідний спеціаліст комітету з фізичного виховання та спорту МОН України Наталія Петрівна Лимаренко ознайомила педагогів із педагогічним досвідом дитячих дошкільних закладів – переможців Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в ДНЗ 2014 р. Це ДНЗ №5 «Капітошка» м.Буча; №9 «Барвистий віночок» м.Кам’янець-Подільський; №20 «Посмішка» м.Суми.
Програма заходу
Про підсумки конкурсу на кращий стан фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах
Г.В.Смольникова. Використання здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій в освітніх закладах м.Києва: презентація

МОН України презентувало проект Концепції розвитку освіти до 2025 року

Освіта – один із основних важелів цивілізаційного поступу та економічного розвитку держави. Міністерство освіти і науки України презентувало проект Концепції розвитку освіти на період 2015-2025 років. Документ буде схвалено після процедури громадського обговорення.
Першим напрямом Концепції розвитку освіти є приведення структури освіти у відповідність до потреб сучасної економіки та інтеграції України в європейський економічний та культурний простір.
Зокрема, передбачається привести у відповідність із типовими європейськими нормами загальну тривалість навчання в школі (12 років) та тривалість навчального року.
Другим напрямом Концепції розвитку освіти є реформування змісту освіти. Планується розробити й запровадити впродовж 2015 – 2017 років національний курикулум для 12-річної школи. Запровадити єдині стандарти/індикатори знань, умінь і навичок в галузі ІКТ для учнів та викладачів – сумірних із міжнародними показниками: PISA in computer skills, індустріальні міжнародні тести Microsoft Certified Educator тощо.
Одним із пріоритетів Концепції розвитку освіти є забезпечення рівного доступу до якісної освіти всім громадянам України та перетворення освіти на соціальний ліфт.
Проект Концепції розвитку освіти на період 2015-2025 років

Грінченківці написали Всеукраїнський диктант національної єдності

Студенти, професорсько-викладацький склад та ректорат Київського університету імені Бориса Грінченка разом узяли участь у чудовій акції – Всеукраїнському диктанті національної єдності. Захід було проведено 7 листопада 2014 року, напередодні Дня української писемності та мови.
У залі панував патріотичний настрій. Захід продовжився презентацією підготовлених студентами університету відеороликів «Говоріть українською», а завершився виконанням Гімну України.
О 13.50 експертами Національного реєстру рекордів було зафіксовано абсолютний рекорд України з одночасного написання диктанту 689 особами!!! Слід відзначити, що це перший в Україні зафіксований рекорд у такій номінації!
Традиційно диктант прочитав доцент Київського університету імені Бориса Грінченка, автор шкільних підручників з української мови та літератури Олександр Авраменко. Тривалість проведення диктанту – 20 хвилин, кількість слів – 174. Заголовок – «Українському радіо – 90 років».
З огляду на непростий для нашої держави час усі потрібні для проведення акції кошти – від грошових премій переможцям до необхідної для пересилання призів поштою суми – буде переадресовано бійцям АТО.
Текст диктанту на сайті НРКУ
Документ, що засвідчує абсолютний рекорд України з одночасного написання Диктанту національної єдності

МОН України роз’яснює: вчитель не має здійснювати науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи

«Формалізм, який супроводжує імітацію науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи, відволікає вчителя від виконання ним своїх безпосередніх функцій – надання дітям якісної освіти», – сказано в Листі МОН України №1/9-586 від 11 листопада 2014 року «Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи».
Ні пошукова, ні науково-дослідницька діяльність не передбачені переліком завдань, обов’язків і кваліфікаційних вимог, що висуваються до вчителя загальноосвітнього навчального закладу кваліфікаційними характеристиками професій (посад) педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів (затвердженими наказом МОН України від 01.06.2013 №665).
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою (пункт 83 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року №778).

Стартував V Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Проведення Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка має сприяти вихованню в його учасників почуття гордості за свій народ, любові до рідного краю; формувати готовність творити добрі справи задля Батьківщини.
Урочистості з нагоди початку V Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка відбулися 9 жовтня 2014 року в м.Луцьк.
Лист МОН України №1/9-493 від 26.09.2014 року «Про проведення V Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка»
Положення про Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Наказ ДОНМС від 22.10.2014 року №552 «Про проведення І-ІІІ етапів V Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка у 2014/2015 навчальному році»

Посібник «Асистент учителя в інклюзивному класі»

Навчально-методичному посібнику «Асистент учителя в інклюзивному класі» надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ МОНУ від 18 вересня 2014 року №1054).
Автори посібника – Н.М.Дятленко, Н.З.Софій, О.В.Мартинчук, Ю.М.Найда, загальна редакція М.Ф.Войцехівського.
Навчально-методичний посібник адресовано викладачам інститутів післядипломної педагогічної освіти, які читають курс інклюзивної освіти слухачам курсів підвищення кваліфікації – асистентам учителів загальноосвітніх навчальних закладів. Матеріалами посібника може скористатися широке коло читачів – асистенти вчителів, вчителі шкіл, батьки учнів, викладачі та студенти педагогічних вищих навчальних закладів – усі, хто цікавиться питаннями організації інклюзивної освіти.