Category Archives: ПОДІЇ

29 січня – День пам’яті Героїв Крут

29 січня Україна вшановує пам’ять Героїв Крут – українських студентів, які ціною свого життя зупинили більшовицький наступ на Київ у 1918 році. Бій біля залізничної станції Крути став символом патріотизму і жертовності молодого покоління в боротьбі за державну незалежність, частиною української історичної пам’яті та важливою складовою в національно-патріотичному вихованні молоді.

Завдяки звитязі та сміливості українських воїнів ворожий наступ більшовиків було зупинено на декілька днів. Це дало змогу представникам Української Народної Республіки підписати Брестський мирний договір із країнами Четверного союзу.

Цього дня ми віддаємо шану стійкості й мужності юнаків, які стали на захист української держави. Сьогодні оборону від ворожої навали тримають незламні воїни ЗСУ. Дякуємо кожному, хто нині боронить державу, її незалежність!

Слава Україні! Героям Слава!

Вікіпедія: День пам’яті Героїв Крут
Вікіпедія: Бій під Крутами (1918)
Брестський мирний договір із країнами Четверного союзу

22 січня – День Соборності України

Щорічно 22 січня українці відзначають державне свято – День Соборності України. Свято приурочене до дати проголошення в 1919 році на Софійській площі в Києві Акту Злуки Української Народної Республіки (УНР) та Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР).

День Соборності має для нашої держави важливе значення: проголосивши об’єднання українських земель понад століття тому, українці й сьогодні продовжують боротьбу за свою незалежність та ідентичність.

Ми вдячні Збройним силам України, які є запорукою того, що соборній Україні бути. Тимчасово окуповані території неодмінно будуть звільнені від російських загарбників. Метою сьогоднішньої боротьби є перемога соборної України, а досягнути її можливо лише в єдності всього українського суспільства.

З Днем Соборності України! Слава Україні!

Інформаційні матеріали до Дня Соборності України – 2025
Вікіпедія: День Соборності України

Відбувся методичний семінар-практикум для вчителів фізичної культури, керівників спортивних гуртків закладів загальної середньої освіти

23 грудня 2024 року в гімназії «Київська Русь» Дарницького району м. Києва (керівник закладу освіти Анастасія БАКУН) відбувся методичний семінар-практикум «Методика вивчення варіативних модулів: «Бейсбол – 5», «Софтбол», «Пляжний бейсбол (гилка)» на уроках фізичної культури в закладах загальної середньої освіти». У заході брали участь 35 вчителів фізичної культури, керівників спортивних секцій ЗЗСО.

Методичний семінар розпочався з вітального слова Анастасії БАКУН.

Модератор семінару Юрій ЧЕРПАК, представив спікерів семінару та ознайомив вчителів з програмою проведення заходу.

Майстер-клас проводили відомі українські фахівці бейсболу:

Вітаємо з Новим 2025 роком!

Шановні колеги!

Вітаємо з Новим 2025 роком! Бажаємо душевної рівноваги, міцного здоров’я, родинного тепла, здійснення заповітних мрій!

Нехай Ваша наполеглива й плідна праця буде надійною запорукою щасливого майбутнього, а прийдешній Новий рік принесе нашій країні перемогу і довгоочікуваний мир. Нехай возз’єднаються всі сім’ї!

Хай наше життя буде мирним, успішним і щасливим! Слава Україні!

Вікіпедія: Новий рік в Україні
Новий рік в українській історії
Яка тварина є символом 2025 року

Вітаємо з Різдвом Христовим!

У Різдво Христове, у тиші нічній
Щастя в дім заходить, зустрінь його мерщій!
На сніжинках ангели спустяться з небес,
Адже час настав казок і чудес!

25 грудня – Різдво Христове – найважливіше для всіх християн свято. Цього ж дня традиційно святкують і католицьке Різдво. Очікування першої зірки, що сповіщає про народження Божого Сина, перетворюється на очікування дива й казкових перетворень. Нехай Віфлеємська зірка, засяявши світлом своїм на небі, осяє наші душі, подарує надію, запалить у серцях полум’я любові! Бажаємо, щоб у вашому домі завжди панували злагода і затишок, а кожен день був кроком до миру та щасливого майбутнього!
Христос рождається! Славімо його!
Вікіпедія: Різдво в Україні
Вікіпедія:Вифлеємська зірка
Різдвяні віншування та колядки

Вітаємо дипломанта Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу» – 2024

З 11 по 13 грудня 2024 року в місті Києві відбувся ІІІ (фінальний) тур Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу». Змагання пройшли в очному форматі на базі Скандинавської гімназії Дарницького району (директор – Тетяна Пушкарьова).

За результатами попередніх турів до фінальної частини конкурсу було допущено п’ять учителів фізичної культури з Вінницької, Житомирської, Київської, Одеської областей та міста Києва.

Степанюк Артур Володимирович, учитель фізичної культури, першої кваліфікаційної категорії ліцею «Євроленд» Святошинського району міста Києва, посів ІІ місце в загальному заліку.

Артур Володимирович проводив конкурсні уроки з учнями 4-х класів за варіативними модулями «Футбол», «Регбі», «Баскетбол». У навчанні дітей учитель застосовував сучасні педагогічні методи, прийоми, інструменти, методичні техніки відповідно до програми Нової української школи. На уроках учитель фізичної культури вмотивовував учнів через пізнавальну діяльність, прояв самостійності в прийнятті рішень, створював психологічний комфорт. Педагог забезпечував високу щільність, результативність уроку за рахунок оптимальної рухової активності, ефективного тайм-менеджменту, диференціації та індивідуалізації навчання.

Бажаємо Артуру Степанюку педагогічного натхнення, творчого піднесення, фахового зростання!

Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.09.2024 № 1392 «Про проведення III всеукраїнського (фінального) туру Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу»

Лист Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 07.11.2024 № 21/08-1833 «Про участь у Всеукраїнських заходах»

Відеоуроки Артура Степанюка

Фоторепортаж

Матеріали Всеукраїнського семінару з шкільного футболу

Відбувся ІІ (районний) етап ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

17 грудня 2024 року в закладах освіти столиці відбувся ІІ (районний) етап ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

У конкурсі взяли участь 1038 учнів 5-11 класів.

Критерії оцінювання завдань ІІ (районного) етапу ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Результати ІІ (районного) етапу ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Вступні випробування 2025 року

У 2025 році для вступу на навчання для здобуття вищої освіти абітурієнтам потрібно буде пройти національний мультипредметний тест (НМТ).

НМТ міститиме чотири тести, три з яких — обов’язкові, а четвертий — на вибір вступника. Обов’язкові навчальні предмети — українська мова, математика, історія України, а на вибір — українська література, одна з іноземних мов (англійська, німецька, французька або іспанська), біологія, хімія, фізика та географія. Предмет, тестування з якого вступник / вступниця бажає пройти на вибір, треба вказати під час реєстрації для участі в НМТ.

Модель проведення передбачає, що учасник / учасниця всі чотири предметних тести проходитиме в один день у два етапи: перший (120 хвилин) — виконання завдань з української мови та математики, другий етап (120 хвилин) — виконання завдань з історії України та навчального предмета на вибір.

Після завершення виконання НМТ кожен учасник / кожна учасниця отримає інформацію про кількість набраних ним / нею тестових балів за кожний блок. Для конкурсного відбору використовуватимуться результати з кожного предмета, переведені в шкалу 100–200 балів. Таблиці переведення балів у шкалу 100–200 Міністерство освіти і науки України затвердить завчасно. Отже, одразу після тестування учасник / учасниця знатиме не тільки кількість набраних ним / нею тестових балів, а й зможе зорієнтуватися в тому, якими є результати для вступу. Для всіх спеціальностей буде встановлено коефіцієнти до результатів за кожний блок НМТ. Інформація про них міститиметься в Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти у 2025 році.

Тестування відбуватиметься в спеціально обладнаних комп’ютерних аудиторіях закладів освіти — тимчасових екзаменаційних центрах (ТЕЦ).

За матеріалами УЦОЯО

Круглий стіл «Рівні можливості для кожного: гендерне виховання в дошкіллі»

04 грудня 2024 року у Vcentri Hub: Шевченківський відбувся круглий стіл «Рівні можливості для кожного: гендерне виховання в дошкіллі».

Учасники обговорили такі питання:

  • Які виклики стоять перед сучасними дошкільними закладами в контексті подолання гендерних стереотипів?
  • Як гендерні стереотипи впливають на довгострокове формування особистості дітей?
  • Чи існують переваги виховання для дітей обох статей без гендерних стереотипів?
  • Шляхи інтеграції гендерної рівності в освітній процес закладу дошкільної освіти.
  • Як роль вихователя впливає на зміни у стереотипних поглядах дитини на гендерні ролі?
  • Як можна оцінити зміни при впровадженні принципів гендерної рівності в освітній процес закладу дошкільної освіти?

Матеріали круглого столу

6 грудня – День Збройних Сил України

6 грудня відзначають День Збройних Сил України. За Конституцією, армія відповідає за оборону країни, захист її територіальної цілісності, суверенітету й недоторканності.

В ЗСУ виділяють три основні види: Сухопутні війська, Повітряні сили та Військово-морські сили. Також є окремі роди військ ЗСУ: Десантно-штурмові, Війська зв’язку та кібербезпеки, Сили спецоперацій, Сили територіальної оборони, Медичні сили, Сили підтримки й Сили логістики.

Кожен із видів ЗСУ має свій професійний святковий день, але 6 грудня об’єднує всіх військовослужбовців України. Велич духу, мужність, жертовність, незбагненні сила й воля до перемоги українського війська вражають світ.

Дорогі наші захисники, хлопці й дівчата, прийміть щирі вітання з Днем Збройних Сил України! Потужною стіною стоїте ви на захисті Держави. Нашу безмежну вдячність за вашу мужність, відвагу, героїзм неможливо висловити словами. Вшановуємо всіх, хто причетний до почесного звання військовослужбовця! Нехай Господь береже кожного з вас!

Слава Збройним Силам України! Слава Україні!

Вікіпедія: День Збройних Сил України

23 листопада – День пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій. Всеукраїнська акція «Запали свічку»

Голодомор – геноцид української нації, скоєний керівництвом Радянського Союзу на чолі з Йосифом Сталіним шляхом штучно створеного масового голоду з метою знищення українців, остаточної ліквідації українського спротиву режиму та намагань українців збудувати самостійну, незалежну Українську Державу.

Голодомори в Україні 1932-1933 років не були випадковими явищами природного чи соціального походження, як це стверджували спочатку радянські, а згодом проросійські історики. «Смерть через голод» стала наслідком цілеспрямовано застосованого тоталітарною владою терору голодом, тобто геноцидом. Питання кількості людських втрат України від Голодоморів досі залишається відкритим.

Пам’ять жертв Голодомору вшановують в усьому світі. Україна пам’ятає – світ визнає!

Наш спільний обов’язок – гідне вшанування вбитих голодом жертв комуністичного режиму і передання пам’яті про трагедію наступним поколінням.

23 листопада о 16:00 долучайтеся до загальнонаціональної хвилини мовчання та акції «Запали свічку». Пам’ятаємо! Єднаємося! Переможемо!

Вікіпедія: Голодомор в Україні (1921-1923)
Вікіпедія: Голодомор в Україні (1932—1933)

Навчання вчителів фізичної культури під час осінніх канікул

З 29 по 31 жовтня 2024 року на базі ЗЗСО № 266 Дарницького району м. Києва (директор – Кучерява Валентина Валентинівна) проведено очні курси підвищення кваліфікації вчителів фізичної культури, керівників спортивних гуртків (куратор – Юрій Васильович Черпак, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидат педагогічних наук).

У вітальному слові до слухачів курсів директор Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка – Михайло Федорович Войцехівський зауважив, що на сьогодні існує низка питань, які важливо не лише обговорити, а й сформувати відповіді на них. А поряд із бездоганним знанням теоретичного матеріалу, важливу роль відіграє досконале опанування практичних навичок.

Тему навчального заняття «Відновлення ментального здоров’я: немедикаментозне подолання стресу під час війни» розкрив Бабіченко Микита Анатолійович, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидат медичних наук.

Програма курсів включала такі теми, як «Навчальна діяльність учнів 5-9 класів освітньої галузі «Фізична культура» в Новій українській школі» та «Використання педагогічних технік на уроках фізичної культури».

Під час навчання обговорювалися такі питання:

Якість дошкільної освіти: педагогічне партнерство та інклюзивне навчання

21-23 жовтня 2024 року в Інституті післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка було проведено очні фахові курси вихователів груп раннього віку закладів дошкільної освіти «Якість дошкільної освіти: педагогічне партнерство та інклюзивне навчання». Куратор групи – Галина Валентинівна Смольникова.

Слухачі курсів (27 осіб) розглянули такі актуальні питання:

  • «Монтессорі-клас Тоддлер: створення навчально-ігрового оточення для дітей 1,5-3 років» (лектор Щербина Вікторія Миколаївна, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат політичних наук);
  • «Виховання фізично розвинених дітей 2/3-річного віку» (лектор Смольникова Галина Валентинівна, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат психологічних наук, доцент);
  • «Формування сенсорно-пізнавальної компетентності дітей раннього віку в конструктивній діяльності» (лектор Волинець Юлія Олександрівна, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук).

Навчання педагогів було скероване на розвиток здатності обирати ефективні методи, форми й засоби організації освітнього процесу відповідно до запитів і потреб здобувачів освіти, а також на спроможність визначати та враховувати індивідуальні особливості дітей. Важливо було удосконалити вміння забезпечувати баланс між ініційованими вихователем та здобувачами освіти активностями, організовувати безпечне освітнє середовище, ефективно співпрацювати та комунікувати з дітьми, використовувати провідні види діяльності малят раннього віку задля забезпечення їх гармонійного розвитку.