Category Archives: КОНФЕРЕНЦІЇ

Серпнева конференція для вчителів музичного мистецтва

28 серпня 2014 року відбулася конференція «Зміст і засоби реалізації нової навчальної програми предмета «Мистецтво» в 3-му і 6-му класах». З учителями музичного мистецтва спілкувалися науковці, автори програми, методисти науково-методичних центрів управлінь освіти районних державних адміністрацій столиці, артисти, композитори.
Учасники конференції обговорювали питання впровадження нової програми в загальноосвітніх навчальних закладах. Педагоги, науковці та митці ознайомились із виставкою музичних видань, матеріали яких можна широко використовувати в роботі з учнями 3-х та 6-х класів.
Програма конференції
Л.М.Масол. Новий стандарт мистецької освіти: науковий коментар до основних змін: текст виступу
Н.І.Овіннікова. Про підручник Л.Кондратової «Музичне мистецтво. 6 клас»
І.В.Кривенко. Аналіз загальної тематичної структури програми з музичного мистецтва
З.Г.Еманова. Організація гурткової роботи в початковій школі за принципами синкретизму співу та інструментального музикування: текст виступу
Л.М.Дроздовська. Компетентнісний підхід у навчанні школярів в умовах упровадження Державних стандартів: текст виступу

Проведено методичну конференцію з українознавства

levitas10 вересня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено методичну конференцію «Шкільне українознавство в освітньо-культурному просторі: відповіді на сучасні суспільні виклики». У її роботі взяли участь понад 60 педагогічних та науково-педагогічних працівників: учителі українознавства, української мови і літератури столичних шкіл, ліцеїв та гімназій; керівники шкільних музеїв, лабораторій, кабінетів, гуртків та факультативних курсів українознавчого (народознавчого, етнографічного) спрямування, методисти українознавства районних науково-методичних центрів, викладачі та методисти ІППО КУ імені Бориса Грінченка, фахівці Національного науково-дослідного інституту українознавства та всесвітньої історії.
Основна увага учасників конференції була зосереджена навколо питань про можливості, методології та технології використання потенціалу українознавства в навчально-виховній діяльності сучасної школи, насамперед громадянській освіті, національно-патріотичному вихованні, формуванні духовності, світоглядних обріїв та естетичних ідеалів учнівської молоді.
dudarЗавідувач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка, доктор історичних наук, професор Ф.Л.Левітас у доповіді «Роль і місце українознавства в навчально-виховному процесі ЗНЗ» розкрив визначальний внесок українознавчої складової у становлення вітчизняної гуманітарної науки і шкільної освіти у ХХ – на початку ХХІ ст., починаючи від часів Української національної революції 1917-1920 рр. і закінчуючи подіями 2014 року в Україні, що вже увійшли в історію як Революція Гідності. Доповідач окреслив основні напрями і форми використання надбань наукового і шкільного українознавства у громадянському та національно-патріотичному вихованні школярів.
Доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат історичних наук О.В.Дудар висвітлила українознавство як дієвий засіб консолідації українського суспільства. Слід усвідомлювати, що українці тривалий час проживали в різних державних утвореннях, зазнаючи при цьому величезних асиміляційних впливів і тисків із боку тамтешніх панівних націй. Унаслідок цього сформувалися більш чи менш значні світоглядні, ментальні, політичні відмінності
kochergaнаселення окремих регіонів України, що безсумнівно позначається й на процесах національної консолідації. Звідси, ключовим завданням вчителя є формування в учнів позитивного іміджу України через висвітлення величних сторінок та постатей минулого й сучасного України, здобутків української культури, переконливих прикладів впливу українців на сусідні етноси, максимально цікаве і сучасне трактування й відзначення знакових для держави і народу події, усвідомлення факту сталої включеності України в європейську історію, політику та міжнародні відносини. Такі світоглядна позиція, система вартостей та стратегія навчання сприятимуть вихованню національно свідомої, патріотичної молоді.
Із доповіддю «Виховання патріотизму: психологічний аспект» на конференції виступив заступник директора ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук, доцент О.В.Кочерга. Він висвітлив психологічні засади формування загальнолюдських та національних цінностей, які у свою чергу впливають на формування характеру учня, його особистих bezzybякостей, становлення моралі й ставлення до світу. Доповідач проаналізував також вплив різноманітних факторів соціалізації (країни, держави, нації, суспільства, набуття власного життєвого світу в межах певної культурної традиції, особливостей сімейного виховання, навчання у школі та спілкування з однолітками тощо) на виховання патріотичних переконань дитини.
Старший викладач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка Ю.В.Беззуб у виступі «Використання технологій національно-патріотичного виховання на уроках українознавства» висвітлив запропоноване дослідником Василем Іванишиним структурно-функціональне прочитання картини Тараса Шевченка «Катерина» (1842) з позицій національно-екзистенціальної методології, в контексті всієї творчої спадщини Кобзаря. Сутність такого прочитання випливає з національного імперативу і зобов’язує до осмислення всіх явищ суспільного життя (у тому числі й художньої дійсності) в категоріях захисту, утвердження і розвитку нації. Така методологія пізнання мистецького mykhajlovaтвору є добрим підґрунтям для формування в дитини національно-патріотичного світогляду, адже йдеться про виховання української гідності.
Велике зацікавлення учасників конференції викликав виступ «Патріотичний веб-квест: пошук, дослідження, співпраця» учителя української літератури ліцею «Наукова зміна» м. Києва, методиста-кореспондента кафедри методики мов та літератури ІППО КУ імені Бориса Грінченка Н.В.Михайлової. Педагог-практик поділилася досвідом використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі для реалізації діяльнісного підходу, спрямованого на застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошуку шляхів інтеграції дітей до соціокультурного середовища. Доповідач проілюструвала колегам апробований варіант навчання за методом проекту – патріотичний веб-квест. Це – технологія Інтернет-навчання, яка, використовуючи елементи рольової гри, пошуку й дослідження, спонукає учнів до відкриттів і реалізується у створенні конкретних медіа-об’єктів. При цьому пошук інформації спирається виключно на ресурси Інтернет.
Старший науковий співробітник відділу освітніх технологій Національного науково-дослідного інституту українознавства та всесвітньої історії, кандидат boykoфілософських наук С.М.Бойко у виступі «Досвід упровадження українознавства в освітній простір України» охарактеризувала форми діяльності закладу в науково-освітній галузі, проаналізувала варті розповсюдження набутки українознавства в ЗНЗ Чернівецької області та визначила перспективні напрями та різновиди співпраці науковців та освітян-практиків у поширенні українознавчих знань.
Учасники конференції відзначили, що в нинішніх умовах українознавство перетворюється на вагомий чинник консолідації українського суспільства, національно-патріотичного виховання шкільної молоді, важливий елемент в успадкуванні духовних надбань українського народу, формуванні особистісних рис громадянина Української держави, вихованні гордості за минуле і сучасне України.
Програма конференції

О.В.Дудар. Українознавство як засіб консолідації українського суспільства

О.В.Кочерга. Виховання патріотизму: психологічний аспект

Ю.В.Беззуб. Використання технологій національно-патріотичного виховання на уроках українознавства

Н.В.Михайлова. Патріотичний веб-квест: пошук, дослідження, співпраця

С.М.Бойко. Досвід упровадження українознавства в освітній простір України

Всеукраїнська конференція для працівників психологічної служби системи освіти

«Події останніх місяців, які відбуваються в Україні, вкрай складна соціально-політична ситуація в суспільстві показали необхідність соціально-психологічного захисту і психологічної допомоги як дітям і окремим людям, так і цілим соціальним групам», – сказано в листі МОН України №1/9-374 від 25 липня 2014 року «Стан та особливості діяльності психологічної служби системи освіти у 2014-2015 н.р.».
Ключові питання роботи в ситуації, що склалася, працівників психологічної служби системи освіти було обговорено на проведеній 4-7 вересня 2014 року в КУ імені Бориса Грінченка Всеукраїнській науково-практичній конференції «Порядок із хаосу. Криза як ресурс».
Організатори заходу – ІППО КУ імені Бориса Грінченка та Українська спілка психотерапевтів.
Напрямки роботи психологічної служби системи освіти столиці було окреслено у виступі завідувача НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка О.І.Кепканової (на фото).
Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період: Рекомендації МОН України

Галина Католик. Глобалізація та нація: психотерапевтичний погляд на Я-концепцію сучасника

Олена Омельченко. Групова психотерапія за програмою NEST (New Experience for Survivors of Trauma – новий досвід для людей, які пережили травму в дитинстві)

Олена Бикова. Дитяча психотерапія: інтегративний підхід

Серпневі науково-методичні заходи для педагогів ДНЗ і ЗНЗ столиці

Перед початком 2014-2015 н.р. буде проведено традиційні серпневі заходи для освітян міста: методичні конференції та семінари, майстер-класи і тренінги, «круглі столи» та творчі майстерні.
Педагоги столиці матимуть змогу поспілкуватися з представниками Міністерства освіти і науки України, науковими працівниками Національної академії педагогічних наук України, викладачами авторитетних навчальних закладів міста, відомими своїми методичними здобутками вчителями ЗНЗ та вихователями ДНЗ.
Буде окреслено суть інноваційних процесів, які відбуваються в українській освіті, надано конкретні методичні рекомендації. Відбудуться фахові дискусії з актуальних проблем дошкільного, шкільного та позашкільного навчання.
Серпневі конференції, семінари, вебінари, «круглі столи», майстер-класи для педагогів навчальних закладів м. Києва: графік проведення (2014)

Проведено конференцію для класних керівників 6-х класів

28 серпня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено серпневу методичну конференцію «Робота класного керівника шостого класу у світлі сучасних вимог до навчально-виховного процесу».
Під час проведення конференції було висвітлено питання нормативно-методичного забезпечення виховного процесу класного колективу (С.В.Савченко, методист НМЦ громадянського виховання, виховних технологій та позашкільної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка), вікових та психологічних особливостей учнів 6-х класів (О.А.Хоменко, методист НМЦ практичної психології та соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка), використання інноваційних технологій в організації виховної роботи класного колективу (з досвіду роботи класного керівника ліцею №171 «Лідер» Печерського району А.О.Костенко), формування читацьких інтересів шестикласників (О.Є.Матвійчук, доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук).
Програма конференції
О.С.Матвійчук. Формування читацьких інтересів учнів шостих класів: матеріали для класного керівника
С.В.Савченко. Нормативно-методичне забезпечення виховного процесу класного колективу: презентація
О.А.Хоменко. Вікові та психологічні особливості учнів 6-х класів: презентація

Відбулася конференція для вчителів російської мови та літератури

26 серпня 2014 року в СШ №57 було проведено науково-методичну конференцію «Шляхи реалізації завдань шкільної мовно-літературної освіти», учасниками якої стало понад 200 вчителів російської мови та літератури. З рекомендаціями МОН України щодо викладання російської мови та літератури в 2014-2015 н.р. педагогів ознайомила науковий співробітник Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Ж.О.Кошкіна.
Програма конференції
Ж.В.Клименко. Методичні рекомендації до підручника для 6 класу «Інтегрований курс «Література» (російська та світова)»: текст виступу
Л.В.Давидюк. Роль підручника в упровадженні інноваційних технологій навчання російської мови: презентація
О.О.Ісаєва. Креолізований текст на уроках літератури як засіб активізації читацької діяльності учнів: презентація
В.Є.Дзюбко. Урок-гра «Долаймо вершину»: презентація
О.Л.Федкевич. Оцінювання результатів навчання російської мови та інших мов національних меншин: презентація

Проведено серпневу конференцію для вчителів географії

22 серпня 2014 року відбулася серпнева конференція для вчителів географії ЗНЗ столиці. Участь у заході взяло понад 250 осіб, серед яких, крім учителів, були методисти РНМЦ, провідні науковці столичних університетів, працівники лабораторії географічної та економічної освіти Інституту педагогіки НАПН України, головні редактори фахових видань.
Завідувач кафедри теорії та методики навчання природничо-географічних дисциплін НПУ імені М.П.Драгоманова, доктор педагогічних наук Сергій Георгійович Коберник виступив із презентацією «Навчально-методичне забезпечення вивчення географії за новими програмами в основній школі». У своєму виступі науковець порушив проблему створення сучасного підручника, наполягаючи на необхідності єдиного підручника з того чи іншого курсу географії.
Програма конференції
С.Г.Кобернік. Навчально-методичне забезпечення вивчення географії в основній школі у зв`язку з впровадженням нових навчальних програм: презентація
Л.Б.Паламарчук. Науково-методичний супровід викладання географії у рамках організації профільного навчання: презентація

Проведено конференцію з питань виховання патріотизму школярів

21 серпня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено серпневу методичну конференцію для методистів РНМЦ та голів районних методичних об’єднань учителів української мови та літератури. Тема заходу – «Виховання патріотизму на уроках української мови та літератури» – без сумніву, нині найактуальніша. Епіграфом конференції стали слова науковця Омеляна Вишневського: «Учитель будує Україну в дитині, в молодому поколінні».
Доповідачі зупинилися на питаннях  використання технологій національно-патріотичного виховання на уроках і поза ними (Ю.В.Беззуб, викладач кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка), ролі у плеканні патріота музейної педагогіки (О.В.Дудар, доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат історичних наук). Заступник директора Інституту, кандидат психологічних наук О.В.Кочерга проаналізував психологічні аспекти виховання патріотизму.
Програма конференції
О.Глазова. Патріотичне виховання на уроках української мови (на прикладах дидактичного матеріалу для 6 класу)
Ю.Беззуб. Використання технологій національно-патріотичного виховання на уроках української мови та літератури: презентація
О.Кочерга. Виховання патріотизму: психологічний аспект: презентація
О.Дудар. Патріотичне виховання і музейна педагогіка: презентація
О.Авраменко. Патріотичне виховання учнів засобами мультимедіа на уроках вивчення поетичних творів: презентація
Н.Лук’янчук. Формування комунікативних умінь як засіб реалізації операційно-діяльнісного компонента патріотичного виховання: презентація
В.Ткаченко. Моніторингове дослідження рівня сформованості мовної компетентності учнів 5-х класів ЗНЗ м. Києва: презентація

 

Проведено методичну конференцію для вчителів історії

20 серпня 2014 року відбулася серпнева конференція «Особливості вивчення історії та правознавства в загальноосвітніх навчальних закладах у 2014-2015 н.р.». У заході взяли участь понад 200 вчителів історії та правознавства ЗНЗ міста Києва.
Було розглянуто питання:
– науково-методичного забезпечення викладання суспільно-гуманітарних дисциплін у навчальних закладах освіти України в 2014-2015 н.р.;
– патріотичного та національного виховання на уроках історії;
– комплексного використання елементів інформаційних та інноваційних технологій для формування предметних компетенцій учнів;
– організації системи правової освіти та виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах;
– науково-методичного супроводу навчання предметів суспільно-гуманітарного циклу в загальноосвітніх навчальних закладах;
– методичного та дидактичного забезпечення організації та проведення практичних занять на уроках історії у 5-6 класах.
Співробітник Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України О.В.Галегова ознайомила вчителів із переліком затверджених МОН України посібників та програм.
Програма конференції
О.В.Галегова. Методичні рекомендації викладання історії в 2014-2015 н.р.
О.Ф.Трухан. Методичне та дидактичне забезпечення організації та проведення практичних занять на уроках історії у 5 класах: презентація
О.Ф.Трухан. Методичне та дидактичне забезпечення організації та проведення практичних занять на уроках історії в 6 класах: презентація
О.Дудар. До питання формування предметних компетенцій учнів: презентація
О.А.Худобець. Авторський клас у системі роботи вчителя історії: презентація