II Всеукраїнський відкритий марафон з української мови

Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» спільно з ТОВ «Х’юман» проводить ІІ Всеукраїнський відкритий марафон з української мови.
Метою змагання є розвиток в учнівської та студентської молоді стійкої мотивації й свідомого прагнення до вивчення української мови, формування компетентностей комунікативно доцільно й виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях і сферах спілкування.
Учасниками Марафону на добровільних засадах можуть бути учні 3-11 класів закладів загальної середньої освіти, учні закладів професійної (професійно-технічної) освіти, студенти, курсанти закладів фахової передвищої та вищої освіти.
Прийом заявок на участь у Марафоні відбудеться з 18 до 31 жовтня 2021 року за покликанням: https://cutt.ly/YEOw1DH
Важливо!
Для участі в Марафоні та виконання завдань необхідно обов’язково зареєструватися на платформі HUMAN:
учасникам, які не мають акаунта на платформі HUMAN, за покликанням: https://id.human.ua/auth/registration;
учасникам, які вже зареєстровані на платформі HUMAN, за покликанням: https://id.human.ua/auth/login.
Звертаємо увагу, завдання І етапу марафону отримають тільки ті учасники, які зареєструвалися на платформі HUMAN.
Детальну інформацію можна отримати за посиланням: https://cutt.ly/sECJFQf; телефон організаторів марафону: (044) 248-26-55.
Служба технічної підтримки HUMAN: (067) 806-80-66, (044) 344-06-50.
Наказ Інституту модернізації змісту освіти від 08.07.2021 № 65 «Про проведення II Всеукраїнського відкритого марафону з української мови»
Лист Інституту модернізації змісту освіти від 21.09.2021 № 22.1/10-2164 «Про проведення II Всеукраїнського відкритого марафону з української мови»

Шановні керівники та педагоги закладів освіти! Запрошуємо Вас до співпраці!

У 2021-2022 навчальному році, курси підвищення кваліфікації освітян столиці здійснюються за накопичувальною кредитно-модульною системою (ECTS) та пропонуються курси на вибір педагога.

Через посилені протиепідемічні заходи у м.Києві весь навчальний процес курсів підвищення кваліфікації здійснюється в дистанційному режимі. Очні заходи будуть доступні для реєстрації в разі послаблення карантину та зняття відповідних обмежень.

Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України №800 від 21.08.2019 р. «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» Інститут післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка пропонує комплексне рішення щодо професійного розвитку педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, закладів загальної середньої освіти та закладів позашкільної освіти у 2021-2022 н. р.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти міста Києва у 2021–2022 н. р.: презентація

На Ваш вибір пропонуємо дистанційні Програми професійного розвитку, які постійно доступні на Порталі електронного навчання Інституту за адресою https://elearning.ipo.kubg.edu.ua/ без будь-яких обмежень. Логін та пароль до порталу можна отримати у своєму закладі освіти.
Програми містять понад 500 навчальних модулів, які охоплюють всі актуальні питання педагогічної діяльності. Після опрацювання одного модуля Ви відразу можете самостійно роздрукувати сертифікат обсягом від 10 годин (0,3 кредити ECTS) про підвищення кваліфікації у Київському університеті імені Бориса Грінченка. Кількість опрацьованих Вами модулів (а отже, і сертифікатів) Ви також обираєте самостійно.
Таким чином, Ви маєте змогу підвищити свою кваліфікацію у зручний для Вас час у комфортних умовах та отримати документ, що відповідає вимогам Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Постанови Кабінету міністрів України №800 від 21.08.2019 р. «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників».

Участь у кожній із програм професійного розвитку для педагогів закладів освіти комунальної власності міста Києва – безкоштовна.

Детальнішу інформацію можна отримати за телефонами:
+38 (073) 294-08-73, +38 (097) 294-08-73 – Навчальний відділ

Всеукраїнський конкурс проєктів «Українська мова в об’єктиві»

Метою конкурсу є піднесення престижу української мови серед старшокласників та студентів, виховання у молодого покоління українців поваги до мови свого народу.

Всеукраїнський конкурс проєктів «Українська мова в об’єктиві» – це відкритий творчий захід, який проводиться серед учнів 9−11 класів та студентів ліцеїв, коледжів.

Організатором Конкурсу є кафедра української мови Інституту філології Київського університету імені Бориса Грінченка.

Конкурс «Кращий гендерночутливий STEM-урок»

Всеукраїнський Конкурс «Кращий гендерночутливий STEM-урок» – це інноваційний підхід до впровадження нових методів викладання STEM-уроків.
Конкурс організовується і проводиться у рамках проєкту «Трамплін до рівності», що реалізується UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні за фінансової підтримки Швеції, CSR Ukraine, експертної організації Центр «Розвиток КСВ», за ініціативи «Дівчата STEM» та за підтримки ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».
Мета конкурсу – популяризувати ідеї STEM-освіти через розробку інтегрованих уроків/заходів та заохочення вчительської спільноти застосовувати STEM-технології під час освітнього процесу.
Конкурс проводиться на добровільних засадах, є відкритим і безкоштовним для педагогічних працівників/ць закладів освіти України всіх форм власності.
Детальну інформацію можна отримати за посиланням: https://stem-lesson.info; контактна особа: Юлія Шкуліпа (+380930922481, stem@csr-ukraine.org).
Лист Інституту модернізації змісту освіти від 28.09.2021 № 22.1/10-2254 «Про проведення конкурсу «Кращий гендерночутливий STEM-урок»

Загальнонаціональний урок пам’яті

У 1941-1943 роках Бабин Яр став місцем масових розстрілів німецькими окупантами мирного населення і радянських військовополонених: євреїв та циган. Від цієї трагедії різних народів, стискається серце, і здається, що розум не здатний сприймати те, коли чуєш, бачиш і уявляєш цей жах. Перший розстріл відбувся 27 вересня 1941 року…
Міністерство освіти і науки України рекомендує провести 29-30 вересня 2021 року загальнонаціональний урок пам’яті, приурочений 80 роковинам трагедії Бабиного Яру.
Під час підготовки та проведення уроку пропонуємо використовувати онлайн-платформу «Червона точка пам’яті», яка стане інструментом для збереження, вивчення, дослідження історії періоду Другої світової війни та Голокосту.
Покликання на платформу: https://edu.babynyar.org/ та розроблені матеріали до уроків https://education.babynyar.org/lesson/.
Фелікс Левітас. Голокост. Бабин Яр. Праведники народів світу: відео

ІІ (міський) тур Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу»

З 5 березня по 30 червня 2021 року в Києві відбувся ІІ (міський) тур Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу» за дистанційною формою. У конкурсі брали участь учителі фізичної культури закладів загальної середньої освіти.
За підсумками Конкурсу журі визначило переможців.

  І місце

Лазебний-Чоловський
Дмитро Миколайович,

учитель фізичної культури
СШ І-ІІІ ступенів № 216
Оболонського району

  ІІ місце

Котовський
Віктор Вікторович,

учитель фізичної культури
гімназії біотехнологій І-ІІІ ступенів № 177
Солом’янського району

  ІІI місце

Щеглюк
Роман Сергійович,

учитель фізичної культури
ЗНЗ І-ІІІ ступенів СЗШ № 243
Подільського району

Положення про Всеукраїнський конкурс «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу»
Наказ Департаменту освіти і науки від 20.09.2021 № 142 «Про підсумки ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу» в 2021 році»
Зведений протокол ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу»

Вебінар для вчителів російської мови та літератури «Предметно-методична компетентність учителя в умовах упровадження Державного стандарту базової середньої освіти»

23 вересня 2021 року для вчителів російської мови та літератури було проведено вебінар «Предметно-методична компетентність учителя в умовах упровадження Державного стандарту базової середньої освіти».
Було розглянуто питання формування предметно-методичної компетентності вчителя російської мови.
Учителі обговорили основні положення Державного стандарту базової середньої освіти, ознайомилися зі структурою, метою, завданнями, прийомами добору матеріалу, видами навчальної діяльності та вимогами до обов’язкових результатів навчання учнів за модельною навчальною програмою «Російська мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. О. І. Самонова, О. Ю. Крюченкова).
Учасники заходу поділилися досвідом застосування інноваційних технологій у режимі офлайн, дистанційного та змішаного навчання.
Ганна Новак. Дистанційне навчання як інноваційний підхід у реалізації безперервної освіти: відео (російською мовою)

Вебінар для директорів закладів позашкільної освіти та заступників директорів з навчально-виховної роботи

22 вересня 2021 року для директорів закладів позашкільної освіти та заступників директорів із навчально-виховної роботи міста Києва науково-методичним центром професійного розвитку педагогічних працівників Інституту післядипломної освіти було організовано і проведено вебінар «Організація освітнього процесу в закладі позашкільної освіти у 2021-2022 навчальному році».
У рамках вебінару розглядалися актуальні питання планування діяльності закладів позашкільної освіти, навчально-методичного та програмного забезпечення освітнього процесу, підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів позашкільної освіти.
З матеріалами вебінару можна ознайомитися за посиланнями:
Лариса Дейдиш. Освітня програма закладу позашкільної освіти – новація в освіті: презентація
Світлана Савченко. Професійний розвиток і підвищення кваліфікації педагогічних працівників: презентація

До уваги керівників закладів загальної середньої освіти м. Києва, які атестуються в 2021-2022 н. р.!

Розпочинає роботу Програма підвищення кваліфікації керівників закладів загальної середньої освіти.
Детальну інформацію про Програму підвищення кваліфікації керівників закладів освіти, а також про реєстрацію на онлайн вебінари ви можете знайти на сайті Програми ПК керівників за посиланням: http://pkk.ippo.kubg.edu.ua/ та на сторінці кафедри освітнього лідерства у Facebook.

Вебінар для працівників закладів дошкільної освіти «Стандарт дошкільної освіти: основні принципи реалізації Базового компоненту дошкільної освіти України»

2 вересня 2021 року для працівників закладів дошкільної освіти м. Києва було проведено вебінар «Стандарт дошкільної освіти: основні принципи реалізації Базового компоненту дошкільної освіти України». Захід відбувся у рамках Київського освітнього форуму «Нова українська школа – новий простір освіти», організованого Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) та Інститутом післядипломної освіти Університету Грінченка.
Зі вступним словом до учасників вебінару звернулася Тетяна Жиліна – начальниця відділу дошкільної освіти управління дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти ДОН м. Києва. Викладачки кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Людмила Меленець та Олена Таран зосередили увагу педагогів на кількох розділах БКДО в межах 45-хвилинного уроку в режимі онлайн. Обидві доповідачки – учасниці Програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження Державного стандарту дошкільної освіти-2021.
З матеріалами вебінару можна ознайомитися на відеоканалі Інституту післядипломної освіти та за покликаннями:
Л.Меленець. Цінності дошкільної освіти та базові принципи реалізації Стандарту дошкільної освіти: презентація
Л.Меленець. Цінності дошкільної освіти та базові принципи реалізації Стандарту дошкільної освіти: коментар до презентації
О.Таран. Умови реалізації Базового компоненту дошкільної освіти: презентація
Освітні напрями Стандарту дошкільної освіти в журналі «Дошкільне виховання»

Вебінар «Сучасна виховна модель закладу освіти: створення безпечного і вільного від насильства простору»

Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Інститутом післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено Київський освітній форум «Нова українська школа – новий простір освіти» в режимі онлайн.
У рамках форуму відбувся вебінар «Сучасна виховна модель закладу освіти: створення безпечного і вільного від насильства простору». З матеріалами вебінару можна ознайомитися за такими посиланнями:
Світлана Савченко. Організація виховного процесу у 2021-2022 навчальному році
Світлана Олексенко. Психологічні засади щодо попередження й протидії насильства в закладах освіти
Галина Лінчевська. Методичні рекомендації щодо попередження й протидії насильства в закладах освіти
Ірина Санковська. Екомодель сучасного освітнього закладу освіти

Школа майстерності «Педагогічний стартап»

Інститут модернізації змісту освіти в партнерстві з видавництвом «Ранок», у рамках популяризації досвіду учасників третього туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021», проводять всеукраїнську школу майстерності «Педагогічний стартап» у дистанційному форматі (07, 09, 14, 16, 21 та 23 вересня). Лист та програма додається.
Лист Інституту модернізації змісту освіти від 26.08.2021 № 22.1/10-1915 «Про школу майстерності «Педагогічний стартап» за результатами всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»
Програма всеукраїнської школи майстерності «Педагогічний стартап»
Реєстрація на всеукраїнську школу майстерності «Педагогічний стартап»
Сайт Інституту модернізації змісту освіти
Фейсбук

Урок пам’яті Чорнобиля

Формування екологічної компетенції дітей – важливе завдання сучасного освітнього процесу. Співробітниці Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка Ольга Дудар та Олександра Дідур долучилися до актуального проєкту: “Уроки пам’яті Чорнобиля”, у рамках якого було відзнято 11 тематичних відеоуроків, присвячених Чорнобильській трагедії. Але матеріали проєкту мають доволі широку мету – розвивати інтерес до питання природозбереження, розширювати уявлення учнів та учениць про екосистему та роботу вітчизняних науковців. Тому у виховній роботі варто використовувати як основні, так і додаткові матеріали. Так, напередодні канікул, важливо нагадати про необхідність обережного поводження на природі, дбайливого ставлення до біосистеми. Педагоги можуть скористатися інтерактивними відео:
Як досліджують природу у Чорнобильському заповіднику?
Як Чорнобильські корови навчилися жити без людей?
Про проєкт