Category Archives: ПОДІЇ

24 серпня відзначаємо 25-у річницю Незалежності України

Незалежність України ціною власного життя виборювало не одне покоління патріотів. Складне сьогодення випробовує нас на державну зрілість. Маємо гідно пережити важкі часи, і в єднанні, ціною спільних надзусиль захистити Незалежність, наше право жити на своїй українській землі. Наша сила бере початок з нашої відданості, небайдужості, єдності, людяності та чесності. Пам’ятаймо про це не лише в день великого національного свята, а й повсякчас! Збережімо країну для наших дітей та онуків, для майбутніх поколінь! Незламності нам і віри, гордості за нашу державу та український народ! Слава незалежній і незборимій Україні!
Інтернет-портал КМДА: програма заходів до Дня Незалежності України
Лист МОН №1/3-148 від 24.03.16 року «Про відзначення 25-ї річниці незалежності України» та методичні рекомендації Українського інституту національної пам’яті для загальноосвітніх навчальних закладів до відзначення пам’ятних дат у рамках Року Державності України
Мовне питання: чи має патріот говорити українською?

Методичні рекомендації МОН України щодо викладання навчальних предметів у ЗНЗ

Міністерство освіти і науки України підготувало та надіслало методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році.
Лист МОН №1/9-437 від 17.08.2016 року «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»
Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році

Затверджено концепцію «Нової української школи»

Нова українська школа

Кабінет міністрів України затвердив концепцію Нової української школи з 12-річною освітою. Політичну пропозицію “Нова українська школа” представила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич 14 грудня 2016 року.
Згідно з новою концепцією, навчання в школі триватиме 12 років. Упроваджуються три рівні середньої освіти: початкова (4 роки), базова середня (5 років) та професійна середня (3 роки).
Діти починатимуть навчання з шести років, але для дітей з особливими потребами вікові рамки можуть бути змінені.
Початкова освіта включатиме два цикли: 1-2 класи – адаптаційно-ігровий, без оцінок та з іграми; 3-4 класи – основний цикл, з навчанням по предметах, частину з яких будуть оцінювати.
Середня освіта поділятиметься на базову (5-9 класи) і профільну (10-12 класи). Профільною освітою займатимуться окремі навчальні заклади.
На основі схваленої концепції шкільної освіти формуватиметься подальший план освітніх реформ. За словами міністра освіти Лілії Гриневич, реформи запрацюють у 2018-2019 роках, перші результати можна буде побачити в 2029-2030 роках.
Реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у ХХІ-му столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя.
Виховний процес буде невід’ємною складовою всього освітнього процесу та орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Виховання не буде винесено в окремі «заняття з моралі». Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід. Усе життя Нової школи буде організовано за моделлю поваги прав людини та демократії.
Що таке концепція Нової української школи?
МОН ухвалило Концепцію нової української школи
Уряд затвердив Концепцію нової української школи
Текст Концепції

Створено посібник «Інклюзивна освіта від А до Я»

Посібник «Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків» створено в рамках діяльності науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Укладачі посібника – працівники НМЦ Н.В.Заєркова та А.О.Трейтяк.
Мета посібника – висвітлення основних питань упровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти, які найчастіше виникають у педагогів і батьків.
Про посібник
Посібник «Інклюзивна освіта від А до Я»

Навчально-практичний тренінг «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини»

23-24 червня 2016 року Науково-методичним центром інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка був проведений навчально-практичний тренінг «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини» для представників 10-ти ДНЗ міста Києва. Захід відбувся за підтримки Українського фонду соціальних інвестицій (УФСІ) та Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
Методика «Лялька як персона» – це творча, інтерактивна методика, що використовується у всьому світі у роботі з дітьми і дорослими для подолання стереотипів і упереджень. Ця методика допомагає розвивати життєві навички, самооцінку, повагу до багатоманітності, навички вирішення проблем, та емоційну грамотність.
Методика «Лялька як персона» може використовуватися працівниками ДНЗ та соціальними працівниками з дітьми дошкільного віку.
У наступному навчальному році заплановано проведення заходів для працівників ще 20-ти дошкільних навчальних закладів Києва.
Короткий опис тренінгового модуля «Ляльки-персони: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини»

24 травня – День слов’янської писемності і культури

Намагаючись осягнути сьогодення, ми звертаємося до історії, давньої культури, традицій, віри. Важливими елементами історичної спадщини є культурно-релігійні свята, одне з яких – День слов’янської писемності і культури – відзначають із ХІІ століття.
Свято пов’язане з іменами просвітителів Кирила і Мефодія. Кирило (світське ім’я – Костянтин; близько 827-869 рр.) і Мефодій (світське ім’я – невідоме; близько 815-885 рр.) – брати, греки, уродженці міста Солунь (Фессалоніки), православні ченці.
Слов’янську писемність було створено в ІХ столітті, близько 863 року. Кирило розробив і уклав першу упорядковану слов’янську абетку, тож за ім’ям творця її назвали “кирилицею”. Коли Костянтина запитали, скільки часу він творив слов’янську абетку, той відповів: “Три місяці і все життя, бо просвіщати народ без письмен його мови – однаково, що намагатися писати по воді”.
Усе життя «солунських братів» було сповнене напруженої праці й тяжких випробувань – як життя всіх відданих своїй праці вчителів незалежно від доби, у якій їм випало жити й навчати.
Двадцятирічна просвітницька діяльність Кирила та Мефодія мала всеслов’янське значення: зроблене великими просвітителями стало загальним надбанням слов’ян, заклавши основу їхнього інтелектуального та морального розвитку, піднісши освіту й культуру слов’янських народів на високий щабель, створивши фундамент для всіх слов`янських літератур.
У школах і бібліотеках 24 травня проводять просвітницькі бесіди, тематичні вікторини, організовують книжкові виставки, презентації, мовно-літературні вечори.
Вікіпедія: Кирило і Мефодій

21 травня – День Європи в Україні

Відзначення Дня Європи в нашій державі – підтвердження єдності України та Європи не тільки за географічною ознакою, а і за духом, історією, спільними цінностями. Гасло «Ми йдемо в європейський дім» означає будівництво Української держави на принципах європейської демократії та політичної культури із дотриманням засад української духовності й моралі. Проявляючи самоповагу й рішучість, Україна зможе посісти гідне місце в Європі, стати істинно європейською країною.
Головна мета виховних заходів у рамках відзначення Дня Європи – утвердження спільних європейських цінностей: свободи, демократії, поваги до прав людини, верховенства права. У школі такими заходами можуть бути тематичні уроки, виховні години «Відкрий Європу для себе», «Світ відкриває Україну»; години спілкування «Що я знаю про Європу», «Європа – наш спільний дім»; віртуальні подорожі столицями європейських країн; конкурси читців західноєвропейської поезії та екскурсоводів віртуальними виставками картин славетних західноєвропейських художників; конкурси класних веб-сторінок і стіннівок «Україна – держава європейська».
Вікіпедія: День Європи
Сайт Департаменту освіти і науки, молоді і спорту КМДА: День Європи в Києві на Михайлівській площі: 21-22 травня Київ стане епіцентром справжнього європейського свята

19 травня – День вишиванки

Для українця вишиванка — не просто національне вбрання. Це одяг не так для тіла, як для душі. Це оберіг, що захищає, дає натхнення й окриляє на добрі справи. Це своєрідна магія, адже стільки століть досвіду наших предків вона зберегла, щоб передати нам. Як показує досвід, у День вишиванки люди завжди піднесені та усміхнені, адже в стародавньому одязі закодовано символи сили, здоров’я та краси.
Цього року в День вишиванки (його відзначатимуть удесяте) проходитиме благодійна акція “Народжені у вишиванці”: кожна дитинка, яка з’явиться на світ у цей день, отримає в подарунок свою першу вишиваночку.
День вишиванки стане масштабним міжнародним святом
Створено фільм про вишиванку, гасло якого — “Вишити, щоб вижити”
Вікіпедія: День вишиванки
Вірші про вишиванку
Поетична вишиванка
Що означають візерунки стародавніх українських вишивок

18 травня – День ушанування пам’яті жертв депортації кримських татар

18 травня 2016 року виповнюється 72 роки з дня депортації кримськотатарського народу з Криму. Як відомо, операція з депортації близько 200 тисяч кримських татар відбулася впродовж трьох травневих днів 1944 року, для її проведення було задіяно війська НКВС. Людей вивезли в Середню Азію, на Урал і в Сибір. У дорозі й у вигнанні від голоду і хвороб загинув кожен четвертий.
Проте тирани приречені на поразку: жоден диктатор не здатен здолати силу цілого народу. Починаючи з 1987 р., повернення кримських татар до Криму набуло масового характеру. На початку 1990 р. вони стали третьою за чисельністю етнічною групою Криму. У 2014 році Верховна Рада України визнала кримських татар корінним народом Криму та гарантувала їхнє право на самовизначення в складі України.
За рекомендаціями МОН України, 11-18 травня 2016 року в навчальних закладах відбудуться виховні заходи (інформаційні години, лекції, бесіди, тематичні уроки), присвячені трагічним подіям, пов’язаним із геноцидом кримськотатарського народу. Буде організовано перегляд фільму «Хайтарма».
Лист МОН №1/9-237 від 12 травня 2016 року «Про вшанування Дня пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу»
Вікіпедія: Депортація кримських татар
Фільм «Хайтарма»: повна версія (1 год. 25 хв.)
У Києві презентували гімн кримськотатарського народу «Ant etkenmen» («Я поклявся») двома мовами
Представниця України на цьогорічному “Євробаченні” Джамала отримала нагороду Eurostory Award за найкращий рядок (You think you are gods, but everyone dies – Ви думаєте, ви – боги, але кожен помирає) в конкурсній пісні

9 Травня – День пам’яті та примирення і перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

Для заходів, приурочених до цієї дати, з 2014 року використовується новий символ – червоний мак та гасло – “1939-1945. Ніколи знову”. Закріплюючи меморіальний канон “не святкуємо, а вшановуємо” із акцентом на історії людей, під час цьогорічних заходів особливу увагу буде приділено долі жінок на війні. У часи СРСР правда про цю тему була під забороною – її або замовчували, або спотворювали. Жінку на війні розглядали з позицій уславлення бойового і трудового подвигу, засудження зради, оплакування жертви.
Розмірковування про феномен жінки у війні, усвідомлення його учнями під час заходів у загальноосвітніх навчальних закладах дасть змогу інформаційно й емоційно розкрити злочинну природу війни. Тема трагічних і героїчних жіночих доль допоможе актуалізувати питання участі наших співвітчизниць у протистоянні сучасній збройній агресії Росії проти України як військових, медиків, волонтерів. Тема стане також нагодою згадати про мужність і відвагу льотчиці Надії Савченко.
Лист МОН України від 28.04.2016 №1/9-212 «Про відзначення Дня пам’яті та примирення» та Методичні рекомендації
Український інститут національної пам’яті: Методичні рекомендації до відзначення Дня пам’яті та примирення і перемоги над нацизмом (8-9 травня)
Світлана Тарабарова. Ніколи знову

8 травня 2016 року – День матері

В Україні це людяне й ліричне свято припадає на другу неділю травня. Не дивно, що з кожним роком воно набуває все більшої популярності, адже цей день – чудова нагода нагадати нашим мамам, як ми їх любимо й цінуємо.
Вклоняючись усім матусям, щиро дякуємо за їхнє терпіння, витримку, дивовижну мудрість і мужність, з якими вони, мужньо долаючи нинішні негаразди, зберігають віру в завтрашній кращий день для своїх рідних і близьких, для нашої країни.
Здоров’я Вам, любі наші мами, тепла і благополуччя! Хай усі негаразди розтануть під променями травневого сонця!
Вікіпедія: День матері
Г.В.Лінчевська. Велике і прекрасне слово «мати»: орієнтовний сценарій святкування Дня матері (для учнів 5-6 класів)

Навчально-практичний тренінг із використання методики «Кола друзів» у ЗНЗ

27 квітня 2016 року в ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний тренінг для працівників ЗНЗ м. Києва, мета якого – ознайомлення з методикою «Кола друзів».
Тренінг провели методисти науково-методичного центру інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка за організаційної підтримки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради та фінансової підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
«Кола друзів» – методологія, що забезпечує залучення до колективу кожної дитини, яка через індивідуальні особливості розвитку/порушення розвитку, особисту кризу чи проблемну поведінку стикається в школі з труднощами.
Учасникам тренінгу були надані практичні рекомендації щодо використання методики «Кола друзів» в загальноосвітньому навчальному закладі.
В Україні ця методика вперше була представлена наприкінці 2015 року в рамках тренінгу, організованого Всеукраїнським фондом «Крок за кроком»
за підтримки Фонду Відкритого суспільства. Тренінг проводився тренерами Коліном та Джекі Ньютон (Inclusive Solutions, Великобританія). Були підготовлені педагогічні працівники, які впроваджують цю методику в загальноосвітніх навчальних закладах, а також консультанти, які надають наставницьку підтримку, в тому числі проводять тренінги з ознайомлення із цією методикою.
Програма заходу

V міська методична виставка «Методичне забезпечення реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами позашкільної освіти»

З 19 по 22 квітня 2016 року в Київському Палаці дітей та юнацтва відбулася V міська методична виставка «Методичне забезпечення реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами позашкільної освіти: інноваційні програми, проекти»
Організатори виставки – Департамент освіти та науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), науково-методичний центр гуманітарної освіти та виховання Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка та Київський Палац дітей та юнацтва.
Мета виставки – виявлення та поширення сучасних інноваційних технологій національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами позашкільної освіти, а також популяризація кращих проектів і програм.
Т.І.Свирська. Патріотичне виховання – це сфера духовного життя
Сайт Київського палацу дітей та юнацтва