Category Archives: МЕТОДИЧНА РОБОТА

Конструктор для створення навчальних таблиць, схем, діаграм

Сьогодні не можна уявити ні життя без комп’ютера, ні шкільне навчання без мультимедійних засобів. Не сприймають сучасні школярі паперових таблиць – і все тут! Невимовно важко навчати дітей і підлітків, кожен з яких на сто років обігнав тебе щодо вміння порозумітися з комп’ютерною технікою. Та в тому-то й головна родзинка комп’ютера, що оволодіти ним може будь-хто будь-коли і без жодних обмежень!
Пропонуємо вам мультимедійний посібник-конструктор. Усі елементи поданих у ньому таблиць і схем можна копіювати, pоз’єднувати й поєднувати, виявляючи в таких варіаціях  власне розуміння змісту навчання мови та не зраджуючи власним естетичним смакам. Сконструйовані таким чином наочні засоби навчання можна за допомогою мультимедійного проектора  “виводити” на екрані чи на мультимедійній дошці, а ще як роздавальний матеріал роздруковувати на принтері. Конструктор призначений для швидкого створення графічних організаторів (Graphic organizer) текстової інформації (навчальних таблиць, схем, діаграм).

Методичний конструктор, версія №1: презентація (2 Мб)
Конструктор для вчителів, версія №2: презентація (2,34 Мб)

Продукуймо ідеї!

Що вигукнув Ісаак Ньютон, коли йому на голову впало яблуко (див. ілюстрацію)? Можливо, як свого часу Архімед, він вигукнув: «Еврика!»?
До речі, це грецьке слово перекладається нашими двома словами «я знайшов». Словник іншомовних слів трактує його як вислів радості з приводу вдалого розв
язання задачі, виникнення нової думки, ідеї.

Ідея,
що спала на думку у ванні Архімедові, оформилася в основний закон гідростатики (закон Архімеда). Яблуко, що впало на голову серові Ісаакові Ньютону, як кажуть, спонукало його сформулювати закон усесвітнього тяжіння.
Що спонукає вчителя продукувати методичні ідеї? Нагальна потреба (тепер це зветься виклики часу), нестримний креатив (модний термін), невгамовна вдача? Адже ідея – то найвища форма пізнання й мислення, яка не лише відображає обєкт, а й спрямована на його перетворення.
Тож продукуймо ідеї й перетворюймо! А кращий спосіб одержати гарну ідею – мати багато ідей!

Знайомтесь: переможець ІІ етапу Конкурсу «Учитель року-2014» в номінації «Трудове навчання»

Катерина Миколаївна Олексієнко працює в спеціалізованій школі №43 з поглибленим вивченням предметів суспільно-гуманітарного циклу «Грааль» Солом’янського району.
Крім класичних методів навчання, учитель використовує інформаційно-комунікаційні технології: саме вони стали невід’ємною частиною її методичного інструментарію. За допомогою ІКТ звичайний урок трудового навчання Катерина Миколаївна перетворює на урок-подорож або урок-екскурсію, чим стимулює учнів до творчої та науково-дослідної роботи. Найбільш ефективною в процесі викладання трудового навчання є  візуалізація технологічних процесів, адже під час усного викладу матеріалу слухач сприймає до однієї тисячі умовних одиниць інформації за хвилину, а при «підключенні» органів зору — до 100 тисяч. Тому висока ефективність використання в навчанні мультимедійних засобів, основа яких – зорове та слухове сприйняття матеріалу — абсолютно очевидна.
Катерина Миколаївна активно використовує різні форми візуалізації: навчальне відео, електронні презентації та фотоколекції виробів, науково-популярні фільми. Педагог успішно застосовує інтерактивні методи навчання, поєднуючи колективні форми роботи з груповими та індивідуальними.
К.М.Олексієнко. Інтерактивний урок та презентація на сайті «Трудове навчання»
Сайт спеціалізованої школи №43 з поглибленим вивченням предметів суспільно-гуманітарного циклу «Грааль»
Shpulka (Шпулька): персональний сайт К.М.Олексієнко
Конспект уроку на тему «Культура споживання їжі»
Презентація до уроку на тему «Культура споживання їжі»
К.М.Олексієнко. Творча майстерня вчителя трудового навчання
К.М.Олексієнко. Від волокна до тканини: презентація
К.М.Олексієнко. Вишивання: ілюстрації до уроку
К.М.Олексієнко. Географічні особливості національного вбрання українців