До уваги вчителів: методичні рекомендації МОНУ щодо вивчення базових дисциплін

Міністерством освіти і науки спільно з Національною академією педагогічних наук України розроблено методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015-2016 н.р.

Лист МОН № 1/9-305 від 26.06.15 року «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015-2016 навчальному році»

Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015-2016 навчальному році: додаток до листа МОН № 1/9-305 від 26.06.15 року

Літні школи вивчення іноземної мови

З 1 по 18 червня 2015 року на базі загальноосвітніх закладів було організовано літні школи вивчення іноземної мови.
Загальнонаціональний проект літніх мовних таборів ініційовано Міністерством освіти і науки України. Мета проекту – привернути до вивчення іноземних мов увагу суспільства, підвищити рівень володіння англійською мовою серед учнів українських шкіл, започаткувати «моду» на вивчення іноземних мов.
МОН практична інформація
Практичні матеріали
Games for the language camp

Музейна педагогіка у ДНЗ №444

21 лютого 2015 року в рамках мистецького проекту «Вікна», що діяв у Мистецькому Арсеналі, доцент кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат історичних наук Ольга Дудар провела заняття «Бабусина скриня». Вихованці ДНЗ №444 в ігровій формі ознайомилися з варіантами українського національного костюма. Важливим елементом збереження вбрання була скриня, варіанти якої теж експонувалися в рамках проекту. Учасники заняття змайстрували власну паперову скриньку-конвертик та оздобили її патріотичною витинанкою.
Заняття проведено в рамках здійснення дослідно-експериментальної роботи з музейної педагогіки, яку проводять представники педагогічного колективу, батьки і вихованці ДНЗ №444.
3 березня 2015 року діти разом із завідувачем ДНЗ Л.П.Матвєєвою, педагогами та батьками побували в галереї відомої української художниці Євгенії Гапчинської. Створений мисткинею незвичайний дитячий світ справив на вихованців садочка і дорослих незабутнє враження. Крім того, діти зрозуміли різницю між музеєм та галереєю.
Вікіпедія: Національний культурно-мистецький та музейний комплекс «Мистецький арсенал»
Мистецький Арсенал. Вікна
Веб-сайт Євгенії Гапчинської

День Героїв Небесної сотні відзначатимуть щороку 20 лютого

Президент України підписав указ «Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної сотні».
Документом установлене щорічне відзначення 20 лютого Дня Героїв Небесної сотні – на знак ушанування відваги, сили духу і стійкості громадян, які віддали своє життя під час Революції гідності (листопад 2013 року – лютий 2014 року), захищаючи ідеали демократії, відстоюючи права і свободи людини, європейське майбутнє України.
Вікіпедія: Небесна сотня
Небесна сотня: сайт-меморіал
Оксана Максимишин-Корабель, Тіана Роз. Мамо, не плач

Музейна педагогіка формує повагу до української культури

Музей – не лише місце збереження й накопичення скарбів культури, а й надзвичайно ефективний засіб навчання й виховання. Одне з основних завдань музейної педагогіки – формування цікавості й поваги до української культури. Цю істину вкотре підтверджує проведення різних за формою і змістом музейних занять, що стало можливим завдяки співпраці ІППО КУ імені Бориса Грінченка з відділом науково-освітньої роботи Національного музею українського народного декоративного мистецтва.
Майстер-класи Національного музею українського народного декоративного мистецтва
Тетяна Мялковська – художниця, керівник арт-студії «П’ятірня»: відео (20 хв.)
Детальніше …

Квітковий світ Катерини Білокур: заняття з елементами музейної педагогіки в ДНЗ

20 листопада 2014 року в ДНЗ №444 Дніпровського району столиці було проведено заняття «Бережи природу! Квітковий світ Катерини Білокур». Захід відбувся в рамках експерименту з музейної педагогіки, який проводить ДНЗ.
Партнером освітян виступив Національний музей українського народного декоративного мистецтва, у залах якого вихованці садочка мали можливість і погратися, і пропрацювати.
Вікіпедія: Катерина Білокур
Ольга Дудар. Квітковий світ Катерини Білокур: методична розробка розвивальної гри для дітей середнього дошкільного віку
Національний музей українського народного декоративного мистецтва: Пам’яті Катерини Білокур присвячується
Марія Селезенєва, учениця Києво-Печерського ліцею №171 “Лідер”. Катерина Білокур: презентація
Детальніше …

Працює Університет науково-педагогічних знань вихователів-методистів ДНЗ

13 листопада 2014 року відбулося чергове заняття Університету науково-педагогічних знань вихователів-методистів ДНЗ, організоване кафедрою методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка. Тема заходу – «Використання здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій у роботі з дітьми дошкільного віку». У заході взяло участь 265 вихователів-методистів ДНЗ столиці.
Провідний спеціаліст комітету з фізичного виховання та спорту МОН України Наталія Петрівна Лимаренко ознайомила педагогів із педагогічним досвідом дитячих дошкільних закладів – переможців Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в ДНЗ 2014 р. Це ДНЗ №5 «Капітошка» м.Буча; №9 «Барвистий віночок» м.Кам’янець-Подільський; №20 «Посмішка» м.Суми.
Програма заходу
Про підсумки конкурсу на кращий стан фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах
Г.В.Смольникова. Використання здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій в освітніх закладах м.Києва: презентація
Детальніше …

Засідання міської експертної комісії 30 вересня 2014 року

30 вересня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка відбулося засідання експертної комісії з проведення дослідно-експериментальної роботи в навчальних закладах м. Києва. Порядком денним передбачалося представлення, експертиза й обговорення 7 експериментальних проектів.
Учасникам засідання було представлено заявки і програми дослідно-експериментальних робіт, рекомендованих до відкриття з 2014-2015 н.р., а саме: «Мережева модель профілізації старшої школи в умовах інноваційного розвитку сучасної освіти» – СЗШ №27, 95, 175 Шевченківського району; «Формування інноваційного корекційно-розвивального освітнього простору спеціальної школи» – Київська спеціальна школа-інтернат №16 Святошинського району; «Модель столичного центру відкритої освіти в умовах розвитку інноваційного суспільства» – Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, СЗШ №81 Дніпровського району м. Києва; «Морально-духовний розвиток учнів 5 – 9 класів на основі впровадження курсу «Християнська етика в українській культурі» на базі СЗШ №219 Оболонського району, СЗШ №206, 297 Святошинського району м. Києва.
О.І.Іванова. Мережева модель профілізації старшої школи в умовах інноваційного розвитку сучасної освіти (СЗШ №27, 95, 175): презентація
Н.М.Нікуленкова. Формування інноваційного корекційно-розвивального освітнього простору спеціальної школи: презентація
І.П.Воротникова. Модель столичного центру відкритої освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства: презентація
Н.К.Лебідь. Розкриття і розвиток потенціалу особистості в умовах шкільного середовища як інструмент індивідуалізації, соціалізації та професіоналізації старшокласників: презентація
О.І.Буковська. Формування ключових і предметних компетентностей учнів у навчально-виховному процесі школи повного дня: презентація
Детальніше …

Відбулася виставка творчих робіт учителів трудового навчання

21 серпня 2014 року відбулася традиційна виставка творчих робіт учителів трудового навчання столичних ЗНЗ. У виставці взяли участь вісім районів міста: Голосіївський, Дарницький, Деснянський, Оболонський, Печерський, Подільський, Солом’янський, Шевченківський.

Детальніше …