У Києві відбувся Другий форум практичних психологів закладів освіти «Ментальна варта: сила підтримки»

16 жовтня 2025 року у столиці відбувся вже Другий форум практичних психологів закладів освіти «Ментальна варта: сила підтримки», який обʼєднав близько 500 фахівців психологічної служби системи освіти столиці, управлінців, педагогів, експертів із ментального здоров’я та партнерів. Про це повідомила директор Департаменту освіти і науки КМДА Олена Фіданян.

Як зазначила Олена Фіданян, такі форуми проводяться регулярно, зокрема й восени, на початку навчального року.

«Це час, коли ми підводимо підсумки попереднього навчального року не лише в освітній складовій, а й у сфері психологічної підтримки. Ми аналізуємо досягнення та визначаємо пріоритети: на що краще звернути увагу і як допомогти один одному. У цьому нам, зокрема, допомагає психологічно-консультативна група з кризового реагування в системі освіти міста Києва «Ментальна варта», що була створена за ініціативи Київського міського голови Віталія Кличка у квітні 2024 року. Це мобільна команда психологів, які оперативно надають фахову допомогу учасникам освітнього процесу в разі надзвичайних ситуацій в закладах освіти столиці», – наголосила директор Департаменту освіти і науки КМДА Олена Фіданян.

Олена Фіданян зазначила, що на Другому Форумі практичних психологів закладів освіти «Ментальна варта: сила підтримки» представлені авторські студії практичних психологів, педагогів та партнерів, які поділились успішними кейсами психологічної підтримки та практиками роботи під час повномасштабної війни.

«Такі зустрічі дуже важливі, адже ми усі живемо в однакових умовах й підтримуємо один одного та нашу молодь, яка особливо потребує психологічної турботи у часи війни. Під час Форуму презентовано освітянській громаді протокол «Психологічна допомога в закладах освіти Києва під час кризових ситуацій» – програму тренінгів і методичні рекомендації для практичних психологів, що охоплюють реальні кейси допомоги дітям у кризових умовах. Ми об’єднуємось, щоб підтримати тих, хто підтримує інших», – додала вона.

Участь у Форумі взяли фахівці психологічної служби системи освіти столиці, управлінці, педагоги, експерти із ментального здоров’я та партнери.

Організаторами Форуму виступили Департамент освіти і науки в партнерстві з «Агенція розвитку освітньої політики», «Klitschko Foundation», Центром стресостійкості Києва, «Київ Цифровий», «Ла Страда-Україна».

Сертифікати учасників

Профорієнтаційний захід для здобувачів освіти

6 та 7 жовтня 2025 року в гімназії № 148 імені Івана Багряного Дніпровського району столиці викладачками Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Іриною Санковською та Світланою Савченко був проведений захід – профорієнтаційний симулятор «Моя кліматична професія».

Зустріч з учнями 8 класу і вчителями відбулася в рамках Українського кліматичного тижня – громадської ініціативи, запровадженої з метою підвищення обізнаності про кліматичну кризу, її наслідки та необхідність консолідації зусиль громадянського суспільства для її подолання.

Організована викладачками Інституту зустріч мала на меті зацікавити учнівство інформацією про сучасні та майбутні кліматичні спеціальності. Восьмикласники і восьмикласниці дізналися про інструменти та обладнання, якими користуються такі фахівці, можливі місця їхньої роботи, навички/компетенції, якими вони мають володіти.

Вчителі також брали в заході активну участь. Опанувавши з «Путівника професійного розвитку» навчальний модуль «Екологічна складова в утвердженні громадянської ідентичності здобувачів освіти», вони отримали чудову нагоду для підвищення власного рівня екологічної культури.

У подарунок заклад освіти отримав посібник з професійного інформування «Путівник світом кліматичних професій» авторства Ірини Санковської.

Вчителі та учні щиро дякували викладачкам Інституту за цікаво та змістовно проведений захід.

Відбулись очні курси для бібліотекарів ЗЗСО

Інститут післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка 29.09 та 01-02.10.2025 року провів очні курси професійного розвитку для шкільних бібліотекарів з Деснянського, Дарницького, Печерського, Солом’янського та Шевченківського районів м. Києва на тему: «Краєзнавча робота бібліотеки ЗЗСО».

Бібліотечні фахівці ознайомились із сучасними формами краєзнавчої роботи, інформаційними ресурсами з питань краєзнавства, відвідали Державну наукову архітектурно-будівельну бібліотеку імені В. Г. Заболотного та Музей Максима Рильського.

Захоплення у присутніх викликало також знайомство з ментальною кімнатою – простором, який допомагає зберігати та відновлювати ментальне здоров’я при НМЦ практичної психології та соціальної роботи Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Всі учасники отримали сертифікати на 30 годин (1 кред. EСTS).

Серпнева педагогічна конференція «ОСВІТА КИЄВА – 2025. Стійкість. Партнерство. Стратегічні перспективи»

20 серпня 2025 року, традиційно перед початком навчального року, відбулась масштабна освітянська подія – серпнева педагогічна конференція «ОСВІТА КИЄВА – 2025. Стійкість. Партнерство. Стратегічні перспективи».

Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, як флагмана столичної освіти представляли: Олександр Турунцев, в.о.ректора, заслужений працівник освіти України; Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, Голова Вченої ради Університету, доктор філологічних наук, професор; Володимир Краснобріжий, заступник директора Центру інноваційної діяльності; Зоя Гейхмах, директор Фахового коледжу “Універсум” та Михайло Войцехівський, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Інституту післядипломної освіти з працівниками Інституту, місія якого – Вчитель.

Ця знакова подія, що зібрала провідних освітян столиці, стала платформою для обговорення найактуальніших викликів та окреслення ключових напрямків розвитку столичної освіти. Учасники конференції зосередилися на темах стійкості освітньої системи в сучасних умовах, важливості партнерства між усіма учасниками освітнього процесу та визначенні стратегічних перспектив для забезпечення якісної освіти. Детальніше …

Сезон міжнародних учнівських олімпіад відкрито!

З 06 до 13 липня в Дубаї (ОАЕ) проходила Міжнародна хімічна олімпіада (International Chemistry Olympiad) 2025. Українська команда з 4 учасників змагалася у двох турах, теоретичному та практичному, і продемонструвала високий рівень знань.

Цьогоріч українці вибороли 4 нагороди: 2 золоті та 2 срібні медалі.

Серед переможців двоє учнів з міста Києва. 

Золота медаль
Горянський Ян, учень 11 класу Києво-Печерського ліцею № 171 «Лідер» Печерського району міста Києва.

Срібна медаль
Суханов Андрій, учень 11 класу Технічного ліцею Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» міста Києва.

Пишаємося переможцями й дякуємо наставникам і батькам за підтримку та підготовку учасників.

Підвищення кваліфікації вчителів фізичної культури та керівників спортивного профілю ЗЗСО під час весняних канікул «Діяльнісний підхід у фізкультурній освітній галузі»

З 25 по 27 березня 2025 року Інститутом післядипломної освіти Університету Грінченка на базі Українського колежу ім. В. О. Сухомлинського (директор – Євген КУШНІР) було організовано очні курси за програмою «Професійний розвиток учителів фізичної культури, керівників спортивного профілю закладів загальної середньої освіти».

На лекційних заняттях особлива увага приділялась упровадженню сучасних методик психологічної підтримки педагогів і дітей, подоланню тривожності в умовах воєнного часу, розвитку професійної компетентності, дотриманню принципів академічної доброчесності, педагогічної свободи та ін. Учителі поглибили знання з інклюзивного навчання щодо створення безпечного освітнього середовища на уроках фізичної культури, спортивних секціях.

Лекційні заняття провели:
Детальніше …

Програма психоемоційного відновлення «Будьмо здорові!»

Протягом весняних канікул освітяни столиці мали змогу відвідати тренінги та майстер-класи, спрямовані на відновлення та підтримку психологічних ресурсів людини, яка живе в умовах війни та взаємодіє в системі «людина-людина». Особливість таких заходів – не лише участь у творчо-оздоровчих практиках, таких як «Магія іпотерапії», «Абетка здорового харчування», «Трипільська магія своїми руками», «Магія українського гончарства» тощо, а й взаємодія з колегами-однодумцями, обмін досвідом, позитивний емоційний заряд.

Програму психоемоційного відновлення розроблено Інститутом післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка спільно з партнерами: музей-майстерня Зноби-Голембієвських, Центр здорового харчування Наталії Калиновської, Український центр реабілітації гончарством, Реабілітаційний центр «SPIRIT».

Усі учасники заходів отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.

Сертифікати учасників

Навчання вчителів предмета «Захист України» за темою «Військові технології БпЛА, їх розвиток та застосування»

Канікули для вчителів – це час і простір для особистісного зростання! Учителі предмета «Захист України» під час весняних канікул пройшли триденний курс навчань за темою «Військові технології БпЛА, їх розвиток та застосування». Програма навчань включала теоретичний блок, вправи на симуляторах і безпосередньо керування БпЛА.

Педагоги відзначили актуальність теми БпЛА для вчителів, які викладають предмет «Захист України» особливо в осередках, високий рівень майстерності інструкторів, долучених до навчань та важливість відпрацювання практичних навичок. Усі здобуті знання і вміння допоможуть учителям детальніше і доступніше для учнів розкрити один із модулів Модельної навчальної програми «Захист України. Інтегрований курс».

Навчання проведено за сприяння ТОВ «СКАЙФОЛЛ ІНДАСТРІС»

Підсумки ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з мови іврит та єврейської літератури

Після того, як команди учасників олімпіади завершили виконання завдань, до справи взялася сумлінна команда журі. Остаточні результати IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з мови іврит та єврейської літератури затверджені на спільному засіданні журі й оргкомітету. Підсумки підбиті. Настав час їх оприлюднювати.

3 квітня 2025 року відбулося урочисте закриття олімпіади та оголошення переможців. З теплими словами подяки за злагоджену, наполегливу і сумлінну працю журі й оргкомітету ІV етапу, методистів обласних інститутів післядипломної освіти, голів регіональних координаційних центрів, учителів-наставників до присутніх звернулися Ольга Горбунова, методист відділу організаційно-методичного супроводу олімпіадного руху Національного центру «Мала академія наук України»; Олександра Дідур, заступник директора з навчально-методичної роботи Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Вони подякували учасникам олімпіади за наполегливість і цілеспрямованість, зацікавленість у пізнанні івриту.

Переможців оголосила голова журі Ольга Яковлева, старший викладач кафедри східної філології Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Вона закликала учасників олімпіади продовжувати вивчати і досліджувати іврит – мову із прадавнім корінням – не лише за шкільними партами, а й у подальшому житті. І висловила надію, що серед учасників ІV етапу знаходяться майбутні дослідники, які зроблять свій внесок у розвиток івритології в Україні.

Згідно з рішенням журі й оргкомітету три дипломи першого ступеня отримала команда Дніпропетровської області, по одному диплому третього ступеня здобули команди м. Києва і Чернівецької області (9 кл), Київської області (10 кл).

Цьогоріч Національним центром «Мала академія наук України» було оголошено про присудження спеціальних дипломів учасникам IV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з мови іврит та єврейської літератури.

Спеціальними дипломами відзначено учасницю 9 класу команди Чернівецької області, учасниць 9 класу команди Одеської області, учасницю 10 класу команди м. Києва.

Дипломи і відзнаки отримали не лише учасники, а й члени журі – подяки за плідну співпрацю з Інститутом післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, за професіоналізм і відданість благородній справі, вагомий внесок у розвиток методики навчання івриту в Україні та плекання творчої молоді.