Category Archives: Головна
Проведено вебінар «Метод проєктів у роботі вчителя музичного мистецтва»
15 грудня 2022 року викладачі кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка провели вебінар «Метод проєктів у роботі вчителя музичного мистецтва». Учасниками заходу стали Анастасія Комлікова – представниця нової генерації українських композиторів, Зоя Еманова – учителька музичного мистецтва, керівниця дитячого музичного ансамблю «Суцвіття» Українського колежу імені В.О.Сухомлинського № 272 м. Києва, Світлана Садовенко – керівниця Народного художнього колективу Театр пісні «Ладоньки».
Було обговорено зміст навчання дітей в мистецькій галузі у відповідності до його обов’язкових результатів; особливості організації проєктної діяльності на засадах академічної доброчесності, інтегрування змісту освітніх галузей для організації проєктної діяльності.
Учасники заходу висловили актуальні ідеї щодо реалізації компетентнісного та діяльнісного підходів у навчанні дітей на прикладі проєкту «Музична пошта Святого Миколая».
Вітаємо зі святом! Нехай усім нам воно додасть позитиву! Гарного настрою!
Святий Миколай (муз. Анастасії Комлікової, сл. Лариси Дубас)
Суцвіття ft. Зоя Еманова. Свято Миколая
Святому Миколаю (муз. Олександра Бурміцького, сл. Зої Ружин. Виконують Наталія Шелепницька і театр пісні «Ладоньки»)
Святому Миколаю славеня возносимо: ноти
Зоя Еманова. Миколай! Ла-ла-лай
Зоя Еманова. Ангел
Студія пісні «Суцвіття». Ангел
Круглий стіл «Громадянська освіта та патріотичне виховання школярів в умовах російської агресії»
1 грудня 2022 року в online-форматі відбувся Круглий стіл «Громадянська освіта та патріотичне виховання школярів в умовах російської агресії», організований колективом кафедри історичної та громадянської освіти для педагогів міста Києва.
Мета заходу – активізація діяльності педагогів у викладанні інтегрованого навчального предмета «Громадянська освіта» в закладах середньої освіти. Йшлося про формування в учнів національної самосвідомості, громадянської позиції, поваги до прав людини, плюралізму та демократії, а також про розвиток критичного мислення.
Своє бачення проблеми представили Тетяна Ремех, завідувачка відділу, кандидатка педагогічних наук, провідний фахівець у галузі методики навчання громадянської освіти, історії, правознавства, інноваційних технологій навчання, теорії та практики підручникотворення, професійної підготовки вчителів; Василь Дяків, український педагог, учитель вищої категорії, вчитель-методист, переможець національної премії Global Teacher Prize Ukraine (2020); Фелікс Левітас, професор кафедри історичної та громадянської освіти ІПО Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор історичних наук, професор; Нінель Клименко, викладачка кафедри історичної та громадянської освіти ІПО Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидатка історичних наук, та Володимир Жемчугов, Герой України, учасник російсько-української війни, фахівець підрозділу Міністерства культури та інформаційної політики з питань національно-патріотичного виховання молоді.
Було запропоновано ефективні форми моніторингу з визначення рівня громадянської свідомості як учнів, так і вчителів.
Дякуємо всім, хто долучився до дискусії.
Всеукраїнський конкурс «Учитель року-2023». Реєстрація учасників
Всеукраїнський конкурс педагогічної майстерності «Учитель року-2023» запрошує до участі вчителів-професіоналів, творчих, відкритих до нових знань, готових долучитися до реформування освіти, стати провідниками змін Нової української школи.
Реєстрація на І тур всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2023» триватиме з 28 листопада по 12 грудня 2022 року в номінаціях: «Захист України», «Основи здоров’я», «Початкова освіта», «Фізична культура».
Участь педагогічних працівників закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти в конкурсі здійснюється на добровільних засадах незалежно від фаху.
Педагогічний стаж конкурсанта/конкурсантки має становити не менше 3-х років на дату реєстрації.
Основним місцем роботи конкурсанта/конкурсантки має бути заклад загальної середньої або професійної (професійно-технічної) освіти.
Викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти беруть участь у конкурсі на загальних умовах.
У номінації «Захист України» беруть участь педагоги, які викладають предмет за тематичним планом № 1.
Для участі в конкурсі педагогічним працівникам необхідно:
• зареєструватися на участь у конкурсі з 28 листопада до 12 грудня 2022 року на офіційній сторінці конкурсу в розділі «Реєстрація учасників 2023»;
• подати організаційному комітетові І туру конкурсу до 14 грудня 2022 року інформаційну картку, надіслану електронною поштою на адресу: konkurskor@gmail.com .
Перед заповненням реєстраційної форми, будь ласка, ознайомтеся з рекомендаціями щодо її заповнення.
Зміни в школі відбудуться тоді, коли зміниться вчитель.
Приєднуйтесь до кращих учителів України!
Змінюймо нашу країну разом!
Шановні колеги, звертаємо вашу увагу, що реєстрація триває з 28 листопада до 12 грудня 2022 року.
Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. № 638 (зі змінами)
Наказ Міністерства освіти і науки України від 19.10.2022 № 930 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2023»
Етичний кодекс учасника всеукраїнського конкурсу «Учитель року»
Документи 2023
Умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2023»
Інформаційна картка
Списки зареєстрованих учасників:
Номінація «Основи здоров’я»
Номінація «Початкова освіта»
Номінація «Фізична культура»
Номінація «Захист України»
ХХІІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості
«…Своє життя поклали на ваги,
І не вагались жодної хвилини.
Злякалися, спинились вороги.
І ми сьогодні маєм – Україну!»
Ольга Калина
Стартує ХХІІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості в номінаціях «Література» та «Історія України і державотворення».
Конкурс проводиться під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої!». До розгляду приймаються роботи на тему: «Народ мій є! Народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ!», що раніше не подавалися до участі в інших наукових і творчих конкурсах регіонального та державного рівнів.
Епіграфом до творчих робіт пропонуємо слова української поетеси Надії Гуменюк: «Наш дух не вбити, волю не зламати, за нами діти й Україна-мати і з нами воля й правда вікова!».
Учням, які виявили бажання брати участь у II етапі ХХІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, пропонуємо до 15 січня 2023 року зареєструватися за покликанням: https://forms.gle/UyN29EJkkyQfLQzz8 та надіслати творчі роботи електронною поштою на адресу: konkurskor@gmail.com .
У листі просимо вказати номінацію «Література» чи «Історія України і державотворення», прізвище та ім’я, район, клас і заклад освіти, у якому навчається учасник.
Лист Міністерства освіти і науки України від 15.11.2022 № 1/13928-22 «Про проведення ХХІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості»
Реєстрація на участь у ХХІІ Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості (номінація «Історія України і державотворення», номінація «Література»)
Готуймося до атестації!
До уваги членів атестаційних комісій ІІ рівня, керівників закладів освіти та педагогів, які атестуються й претендують на звання «методист»!
Вчена рада Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка схвалила «Порядок розгляду методичних матеріалів педагогічних працівників на присвоєння звання «методист».
Пропонуємо ознайомитися з документом та до 20 грудня 2022 року надіслати клопотання з узагальненою інформацією про педагогів, які є претендентами на присвоєння звання «методист», електронною поштою на адресу НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка: cpr.ipo@kubg.edu.ua .
XVІ Міжнародний конкурс з українознавства
Учнів 8–11 класів закладів загальної середньої освіти міста Києва запрошуємо до участі у XVІ Міжнародному конкурсі з українознавства.
Метою Конкурсу є залучення учнівської молоді до пізнання України й українського світу через індивідуально-пошукові форми роботи, розвиток її інтелектуального потенціалу на засадах українознавства.
Конкурс проводиться у два етапи:
I етап (заочний) – до 20 лютого 2023 р.
II етап (очний, м. Київ) – з 29 по 31 березня 2023 р.
Переможці Конкурсу будуть визначені 31 березня 2023 р.
З умовами участі та вимогами до оформлення конкурсних робіт можна ознайомитися у листі Міністерства освіти і науки України від 07.10.2022 № 1/11869-22 «Про організацію XVІ Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8–11 класів закладів загальної середньої освіти».
Виховання громадянина-патріота: моделі соціального партнерства: методичний посібник
Актуальність соціального партнерства у вихованні громадянина-патріота зумовлена потребою суспільства у свідомій, самодостатній, відповідальній особистості, яка готова брати активну участь у житті суспільства та держави, виявляти соціальну ініціативність, здатна вибудовувати партнерські взаємовідносини з іншими для створення та реалізації проєктів, спрямованих на суспільне благо, вміє продукувати рішення та знаходити ресурси для досягнення поставлених цілей. Ця потреба особливо загострилася з моменту повномасштабного вторгнення росії та запровадження воєнного стану. Саме тому виховання громадянина-патріота, здатного до ефективної та продуктивної взаємодії є одним із пріоритетних виховних завдань соціальних інститутів.
У посібнику презентовано науково-методичне забезпечення для розроблення моделей соціального партнерства у контексті виховання громадянина-патріота. Використання сучасних форм роботи (кластерів, методичних конструкторів, гайдів, коучинг-сесій) робить матеріали посібника доступними для широкого кола фахівців, що працюють з дітьми та молоддю.
Скачати посібник можна тут
Відбулися семінари-тренінги для практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти
У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України 2022/2023 навчальний рік триває в умовах воєнного стану, що вимагає від нас, освітян та батьків, нових рішень і підходів для забезпечення безперервності освітнього процесу. Враховуючи особливості роботи закладів освіти упродовж вересня-жовтня, виокремлено важливі чинники, які впливають на якість освіти, а саме: стабільність емоційної рівноваги учасників освітнього процесу та надолуження прогалин у знаннях учнів. У зв’язку з цим, пропонуємо після завершення канікул розпочинати робочий день хвилинками психологічної підтримки для працівників закладів освіти, що сприятиме стабілізації їх психоемоційного стану.
На підтримку цього нововведення психологами Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка під час осінніх канікул з психологами та соціальними педагогами закладів освіти були проведені семінари-тренінги та надані відповідні методичні рекомендації.
Діяльність психологічної служби закладу освіти в умовах воєнного стану: порадник
Засідання Вченої ради ІПО Київського університету імені Бориса Грінченка
25 жовтня 2022 року відбулося засідання Вченої ради Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. За поданням голови Вченої ради, директора ІПО М. Ф. Войцехівського, було затверджено зміни у її складі.
Рішенням Вченої ради було затверджено графік та план роботи Вченої ради Інституту на 2022-2023 н. р. (доповідач – Івашньова С. В., заступник директора ІПО). Про оновлення та затвердження Положення про організацію освітнього процесу та норми часу для планування й обліку навчальної роботи в ІПО доповіли О. В. Кочерга, В. В. Бойченко, заступники директора ІПО. Рішенням Вченої ради документ був затверджений зі змінами.
Було також затверджено низку документів: освітні програми 2022-2023 н. р (доповідачі – О. В. Кочерга, В. В. Бойченко, заступники директора ІПО); Плани стажування науково-педагогічних та атестації педагогічних працівників Інституту на 2023 рік (С. А. Пазюк, секретар атестаційної комісії Університету); Тематичний план на 2023 рік (М. Ф. Войцехівський, директор ІПО); Порядок сертифікації ЕНК (доповідачі – О. В. Кочерга, В. В. Бойченко, заступники директора ІПО) та зміни до Порядку розгляду методичних матеріалів педагогічних працівників на присвоєння звання «викладач-методист», «учитель-методист», «практичний психолог-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «керівник гуртка-методист» (зі змінами) (доповідач – С. В. Савченко, заступник завідувача НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників).
Про перебіг планування науково-дослідної діяльності кафедр та НДЛ експериментальної педагогіки і педагогічних інновацій доповіли керівники структурних підрозділів К. О. Линьов, Н. М. Дика, О. О. Салата, І. П. Воротникова, Л. І. Меленець, О. Л. Пруцакова.
Вчена рада прийняла до відома інформацію та затвердила графік розгляду обґрунтувань тем наукових досліджень.
Одностайним рішенням Вчена рада підтримала клопотання кафедри освітнього лідерства (завідувач кафедри освітнього лідерства – К. О. Линьов) щодо рекомендації Д. М. Сабол, кандидатки психологічних наук зі спеціальності 19.00.07 – вікова та педагогічна психологія, доцентки кафедри освітнього лідерства, до участі в балотуванні на присвоєння вченого звання доцента.
Члени Вченої ради затвердили звіт щодо виконання плану стажування науково-педагогічних та атестації педагогічних працівників Інституту в поточному році та ухвалили рішення щодо схвалення результатів апробації навчально-методичних матеріалів педагогів та психологів дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів м. Києва (доповідач – С. В. Савченко, заступник завідувача НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників).