Сайт для вчителів хімії та біології

Використання комп’ютерних технологій у навчальному процесі є сьогодні не бажаним, а необхідним. Створення різноманітних видів наочності, добір та систематизація дидактичних матеріалів, організація дистанційних курсів, ведення документації – ось далеко не повний перелік можливостей, наданих педагогові ІКТ. Крім того, ІКТ – потужний інструмент фахового спілкування, обміну досвідом. Сьогодні присутність в інформаційному просторі є обов’язковою умовою самовдосконалення й творчої самореалізації.
Пропонуємо Вашій увазі персональний сайт Ярослава Юрійовича Якуніна, викладача хімії та біології ІППО КУ імені Бориса Грінченка. Сайт створено з метою організації допомоги педагогам у доборі та систематизації актуальної й корисної для них інформації, а також для спілкування і співпраці всіх небайдужих.
Сайт для вчителів хімії та біології

Інформаційно-комунікаційні технології для вчителів фізики та астрономії

Інформаційні технології стали невід’ємною складовою сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. У цих умовах революційних змін вимагає й система навчання. Нині якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет.
На жаль, дехто з учителів не користується комп’ютером та Інтернетом, не має повного уявлення про їхні можливості.
Спробою розв’язати цю проблему є створення сайту «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті». Сподіваюсь, що він буде корисним учителям фізики як у підвищенні фахової майстерності, так і в спілкуванні з найактуальніших проблем викладання фізики та астрономії в середній школі.
Щиро Ваш –  викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій ІППО Вадим Володимирович Гавронський.
Сайт для вчителів фізики та астрономії

Тренінг з питань медіапсихології для працівників психологічної служби системи освіти

З метою продовження експерименту щодо упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес навчальних закладів освіти Міністерство освіти і науки України рекомендує запровадити, починаючи з 2013/2014 навчального року, в загальноосвітніх навчальних закладах вивчення курсу «Основи медіаграмотності» за рахунок годин варіативної частини навчальних планів.
З 8 по 10 січня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено навчальний сертифікований тренінг «Медіапсихологія: основи рефлексивного підходу», у якому взяли участь 16 педагогічних працівників та працівників психологічної служби системи освіти столиці. Учасники тренінгу отримали знання та практичні навички, необхідні для впровадження факультативного курсу «Медіакультура» для учнів 10 класу.
Організатори тренінгу – Інститут соціальної та політичної психології НАПН України спільно з НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Про тренінг в ІППО на сайті «Медіапсихологія та медіаосвіта»
Концепція впровадження медіаосвіти в Україні
Медіакультура особистості: навчально-методичний посібник
Програма курсу «Медіакультура» для учнів 10 класу

Майстер-клас із тілесно-орієнтованої терапії для педагогів спеціальної освіти

17 січня 2014 року для вчителів-логопедів дошкільних навчальних закладів співробітниками НМЦ інклюзивної освіти ІППО КУ імені Бориса Грінченка було організовано майстер-клас «Застосування методу тілесно-орієнтованої терапії в практиці роботи вчителів спеціальної освіти». Провів майстер-клас художній керівник і режисер народного інтегрованого театру «Паростки» Віталій Любота. Захід було проведено в приміщенні громадської організації «Сонячний промінь» (спілки матерів дітей-інвалідів, директор Є.О.Стешенко).
У теоретичній частині тренінгу було розглянуто аспекти застосування тілесно-орієнтованої терапії при різних психічних станах людини, а також у корекційній роботі з дітьми дошкільного віку.
Практичну частину майстер-класу було проведено з елементами тренінгу та використанням ігрових прийомів. Було відпрацьовано різноманітні техніки з тілесно-орієнтованої терапії, застосовувані в корекційній роботі з дітьми, що мають комплексні порушення в розвитку, найактуальніші серед яких стосуються мовлення та комунікації.
На завершення заходу артисти народного інтегрованого театру «Паростки» показали Різдвяну театралізовану виставу «Вертеп».
У процесі обговорення майстер-класу його учасники дійшли висновку, що вивчення та відчуття власного тіла, позбавлення його затискувачів значно сприятиме відновленню психічного й фізичного здоров’я дітей.
Тілесно-орієнтована терапія
Медичні поради з тілесно-орієнтованої терапії
Карта емоцій на тілі людини
Теплові карти емоційного стану людини

Тарас Шевченко, його біографія і творчість в Інтернеті

Думати, що творчість Кобзаря збагнути легко, – виявляти наївність. Усе частіше висловлюються думки, що Шевченко – митець елітарний і творив він на вищих регістрах художньої досконалості. Для кожного з нас його поезія є своєрідним тестом.
Як осмислити творчість Кобзаря? Як правильно витлумачити її школярам і студентам? У добу новітніх технологій бути з Шевченком і шевченкознавцями он-лайн надає можливість Інтернет. Тож не дивно, що стаття Української Вікіпедії «Тарас Шевченко» в 2013 році за кількістю відвідувань посіла перше місце, набравши 583 735 переглядів!
Як повідомляє Ukranews, за темпами зростання популярності україномовний сегмент Вікіпедії впевнено вийшов на перше місце!
Вікімедія: Найбільш відвідувані статті в українській Вікіпедії в 2013 році
Веб-версія «Кобзаря» Т.Шевченка
Навесні запустять унікальний Шевченківський портал

Мудра й світла книга – то «Кобзар» Тараса…

«Ся маленька книжечка відразу відкрила новий світ поезії, вибухнула, мов джерело чистої, холодної води, заясніла невідомою досі в українськім письменстві якістю, простою й поетичною грацією вислову», – ось як писав про Шевченків «Кобзар» Іван Франко. Хай не дивує вас те нібито недоречне до видатної книжки означення «маленька», адже перше видання «Кобзаря» містило всього… вісім творів!
Школярам необхідно розповісти про книжку, рядки з якої співають, утілюють у живописі та скульптурі, відтворюють на екрані й на сцені!
Дітям про Т.Г.Шевченка: презентація
Про сучасні видання «Кобзаря»
Ось де доцільним буде самостійне створення підлітками мультимедійних презентацій! А старшокласникам можна запропонувати виконання проектів, що стосуються історії створення, історичних передумов написання, художніх особливостей поеми «Сон» та повісті «Наймичка», 170 років з часу написання яких минає в 2014 році.
А якою цікавою може стати виставка однієї книжки, готуючись до якої, учні й учителі школи збиратимуть усі можливі видання Шевченкового «Кобзаря»! Можна оголосити конкурс на кращий текст екскурсії цим тимчасовим шкільним міні-музеєм. А представлятиме свій текст журі в ролі екскурсовода сам автор…

Науково-практичний семінар з українознавства

24 грудня 2013 року в спеціальній школі-інтернаті №11 м. Києва відбувся міський науково-практичний семінар «Українознавство в навчально-виховній системі сучасної школи (досвід спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів №11 міста Києва)». Організований працівниками кафедри методики суспільно-гуманітарної освіти та виховання ІППО КУ імені Бориса Грінченка захід зібрав понад 30 педагогічних працівників – методистів РНМЦ, учителів українознавства, керівників шкільних музеїв, лабораторій, кабінетів, гуртків та факультативних курсів українознавчого спрямування, а також вихователів спеціальних шкіл-інтернатів.
І.А.Кулеша. Плекаємо з Дитини Людину за законами Любові, Краси і Добра: презентація виступу
Ю.В.Беззуб. Зміст, форми, методи навчально-виховної роботи на засадах українознавства: презентація виступу
Семінар «Українознавство в навчально-виховній системі сучасної школи. (Досвід спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів №11 міста Києва)»: фотогалерея Детальніше …

Багатство вчителя – його досвід

Під час проходження курсів підвищення кваліфікації вчителі трудового навчання (обслуговуючі види праці) щедро обмінювалися напрацьованим досвідом. З особливостями застосування технології декупажу познайомила колег учитель-методист СЗШ №230 Святошинського району Л.П.Чубенко. Учитель СШ №234 Дніпровського району Л.Л.Балута продемонструвала можливості оновлення одягу вишивкою стрічками. Особливий інтерес викликав проведений учителем ліцею «Еко» №198 Святошинського району І.М.Малютою майстер-клас з виготовлення виробів із дроту.
Вікіпедія: Декупаж

Акція «Всеукраїнський радіодиктант національної єдності»

11 листопада 2013 року в Україні проводилася акція «Всеукраїнський радіодиктант національної єдності». Цьогоріч акція відбулася під гаслом «Творити величне разом – просто! Твори хвилю єдності!»
Такою можливістю не могли не скористатися працівники та слухачі курсів підвищення кваліфікації ІППО КУ імені Бориса Грінченка. Текст диктанту читався на Першому каналі Українського радіо. Диктант провів доцент Київського університету імені Бориса Грінченка, автор шкільних підручників з української мови та літератури Олександр Авраменко.
Про Всеукраїнський радіодиктант національної єдності