Category Archives: Головна
Відбулась методична конференція вчителів фізичної культури, керівників спортивних гуртків і секцій
27 серпня 2024 року в Інституті післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулась методична конференція вчителів фізичної культури та керівників спортивних гуртків і секцій закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) міста Києва: «Освітня галузь «Фізична культура» в умовах воєнного часу: виклики та пріоритети на 2024/2025 навчальний рік».
У заході взяли участь понад 50 вчителів фізичної культури та керівників спортивних гуртків і секцій ЗЗСО.
Учасники обговорили такі питання:
- нормативне забезпечення;
- мотивування учасників освітнього процесу до навчання;
- створення безпечного освітнього середовища через атмосферу лояльності та довіри;
- соціальна адаптація учнів з особливими освітніми потребами;
- подолання психологічного бар’єру для повноцінного розкриття дитиною свого внутрішнього потенціалу на уроках фізичної культури;
- необхідність професійного зростання в сучасних освітніх реаліях.
Юрій Черпак, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, ознайомив учителів із нормативними документами щодо проведення уроків, критеріями оцінювання результатів навчання, основними аспектами нової навчальної програми НУШ (2024) з фізичної культури в 5-9 класах. Надав методичні рекомендації щодо впровадження нових методик навчання, підтримки ментального здоров’я, психологічної резилентності, розповів як виявити стан тривожності та які є способи розвантаження учнів засобами фізичних вправ.
Наталія Заєркова, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, розкрила аспекти нормативного забезпечення інклюзивного навчання в ЗЗСО. Зорієнтувала фахівців фізичної культури в питаннях використання ефективних методів і способів навчання з урахуванням індивідуальних потреб учнів без зміни загального обсягу навчального навантаження та очікуваних результатів навчання. Надала поради щодо психолого-педагогічного супроводу та складання індивідуального плану фізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Сергій Мельник, головний спеціаліст відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Оксана В’яла, начальник навчального відділу Київського міського відділення (філії) Комітету фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України, представили педагогам столичний календарний план фізкультурно-оздоровчих, масових і спортивних заходів для учнів ЗЗСО в поточному навчальному році. Детально зупинившись на організації шкільних і позашкільних заходів, правилах проведення і суддівства з видів змагань «Пліч-о-Пліч», «Cool Games» та їх значення для фізичного здоров’я учнівської молоді. Надали вчителям рекомендації щодо організації роботи та оформлення звітної документації про проведення спортивних заходів.
Ірина Байдак, учитель фізичної культури спеціалізованої школи № 131 Святошинського району, розкрила теоретичну складову організації роботи вчителя в умовах війни за навчальною програмою НУШ. Спікер акцентувала увагу учасників на методах, формах, засобах, інструментах, прийомах навчання, на які слід орієнтуватися для ефективного проведення занять. Учасники взяли участь у тренінгу і майстер-класі з розвитку моторики, пам’яті, уваги, видів мислення.
У дискусійному просторі вчителі долучилися до активних обговорень, ділилися власним досвідом роботи. Зичимо педагогам здоров’я, сил на нові освітні звершення, бажаємо бути успішними і творчими на педагогічній ниві!
Відбулася методична конференція педагогів закладів дошкільної освіти
27 серпня 2024 року в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка для педагогів закладів дошкільної освіти м. Києва відбулася методична конференція (у формі нетворкінгу) «Освітній простір дошкілля столиці в умовах викликів воєнного часу» в рамках проведення Серпневої педагогічної конференції «Освіта Києва під час війни: виклики та пріоритети 2024-2025 навчального року». Для обговорення викладачами кафедри дошкільної та початкової освіти пропонувалися такі питання:
- Соціальна компетентність та педагогічне партнерство як важливі чинники професійного зростання вихователів (Алла Гончаренко, кандидат педагогічних наук, доцент).
- Динаміка розвитку столичного дошкілля: ретро погляд (Людмила Меленець, кандидат педагогічних наук).
- Самозбереження і самовідновлення педагога в умовах війни (Наталія Дятленко, кандидат психологічних наук, доцент).
- Сума знань – це ще не все, що потрібно вихователеві (Яніна Гаврилова, голова правління ГС «Всеукраїнська асоціація гідів», тренер, розробник навчальних програм та курсів з економіки вражень).
- Простір столиці як майданчик розвитку інтересів та вподобань педагогів закладу дошкільної освіти (Любов Тягнирядно, вихователь-методист ЗДО № 327 Деснянського району міста Києва).
Освітяни активно обговорювали питання сьогодення, що є спільними для столичних закладів освіти та визначають вектори педагогічної діяльності в 2024-2025 навчальному році. Вже вкотре поверталися до Професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» (2021 р.), обговорюючи зміст компетентностей та можливі прояви кожної у професійній діяльності. Йшлося і про певні освітні втрати, спричинені війною, і про професійне зростання, і про трансформацію своїх захоплень, інтересів у педагогічну роботу в час складних випробувань сьогодення, і про бар’єри для повноцінного розкриття дитиною свого внутрішнього потенціалу.
Відбулась методична конференція вчителів фізики та астрономії
27 серпня 2024 року в Технічному ліцеї Дніпровського району м. Києва відбулась серпнева конференція учителів фізики та астрономії «Впровадження реформи Нової Української Школи в умовах воєнного стану: виклики, можливості та стратегії адаптації».
Під час зустрічі педагоги мали нагоду обмінятися думками та власним досвідом щодо впровадження реформи Нової Української Школи в 7 класі з фізики.
Гавронський Вадим Володимирович, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти та технологій Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, ознайомив учителів із нормативними документами щодо критеріїв оцінювання, основними аспектами впровадження НУШ у викладанні фізики в 7 класі та викликами, які постають перед учителями фізики та астрономії в 2024/2025 н. р.
Актуальні проблеми сучасного підручника з фізики проаналізувала Кірюхіна Олена Олександрівна, заступник директора видавництва «Ранок», учитель-методист, автор підручників та методичних посібників.
Апробація НУШ у 5-7-х класах лягла в основу методичних матеріалів, які розробила Філатова Олена Юріївна, учитель ліцею № 286 Голосіївського району м. Києва. Учителям надана можливість ними безкоштовно скористатися у своїй роботі.
Відбулась методична конференція вчителів хімії
27 серпня 2024 року в приміщенні Ліцею № 53 м. Києва було проведено методичну конференцію для вчителів хімії «Шкільна хімічна освіта: виклики та пріоритети на 2024/2025 н. р.».
Спікер та модератор – Ірина Філоненко, методист Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, ознайомила вчителів із викликами та пріоритетами, які постають перед учителями хімії, в 2024/2025 н. р., нормативними документами щодо критеріїв оцінювання та основними аспектами впровадження НУШ у викладанні хімії у 7 класі.
Ірина Крамаренко, старший науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України надала рекомендації щодо подолання освітніх втрат, які сервіси та ресурси можна для цього використати.
Наталія Зима, учитель хімії Ліцею № 3 імені Артема Мазура (м. Хмельницький), переможець премії Global Teacher Prize 2020 у номінації «Хімія», наголосила на важливості формування функціональної грамотності як фундаменту для успішного навчання хімії.
Олександр Недоруб, учитель Ліцею № 17 «Інтелект» (м. Полтава), співавтор підручника хімії для 7 класу, запропонував цікаві рішення для організації навчальних досліджень.
Методист видавництва «Ранок» Олена Зубкова розповіла про методичну підтримку вчителів хімії.
Лариса Коломієць, учитель СШ № 207 м. Києва поділилася досвідом пілотування хімії у 7 класі, звернула увагу на форми роботи, які подобаються учням, мотивують їх.
Відбулася методична конференція учителів української мови та літератури
27 серпня 2024 року в Інституті післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулася зустріч учителів української мови та літератури «Інтеграція освітніх технологій та віртуальних ресурсів у мовно-літературній освіті: стратегія змін у сучасних реаліях».
Під час зустрічі педагоги мали змогу обмінятися думками та власним досвідом щодо практик подолання певних освітніх втрат у процесі навчання української мови та літератури в умовах сьогодення; проаналізувати напрями роботи та перспективи розвитку галузі на 2024/2025 навчальний рік.
Також було обговорено такі питання:
- Синергія інтерактиву та цифровізації: методичний інструментарій вчителя української мови та літератури (Наталія Дика, завідувач кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, професор).
- Патріотичне виховання на уроках української мови: інновації, технології, методики (Олександра Глазова, доцент кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент).
- Дивергентне мислення учнів: засоби оптимізації вивчення української мови (Вікторія Микитенко, заступник директора з навчально-виховної роботи СЗШ № 218 м. Києва, кандидат педагогічних наук).
- Формування критичного мислення на уроках української літератури засобами штучного інтелекту (Наталія Розінкевич, доцент кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат філологічних наук).
Власним неоціненним досвідом поділилися столичні вчителі:
Відбулася методична конференція «Пріоритетні напрямки виховної діяльності в закладах освіти»
23 серпня 2024 року в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка відбулася методична конференція «Пріоритетні напрямки виховної діяльності в закладах освіти» для заступників директорів з виховної роботи, класних керівників, педагогів-організаторів ЗЗСО.
Учасники методичної конференції обговорили такі важливі теми, як: безпека та збереження здоров’я дітей в ЗЗСО в умовах воєнного стану, організація безпечного освітнього середовища (Галина Лінчевська, методист НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка); превенцію суїцидів та самоушкоджень дітей та підлітків (Ольга Хмелєва-Токарєва, завідувач НМЦ практичної психології та соціальної роботи Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка); пріоритетні напрями виховної роботи та ролі громадянської компетентності педагогів у реалізації державної політики у сфері української національної та громадянської ідентичності (Світлана Савченко, доцент кафедри історичної та громадянської освіти Інституту післядипломної освіти Університету Грінченка, кандидат історичних наук).
Щиро дякуємо всім, хто брав участь у заході та долучився до дискусії.
Відбулася методична конференція вчителів інформатики
23 серпня 2024 року у приміщенні школи І-ІІІ ступенів № 78 було проведено методичну конференцію «Освіта Києва під час війни: виклики та перспективи 2024/2025 навчального року» для вчителів інформатики.
У конференції взяли участь 76 учасників та 3 доповідачі.
Всі матеріали: посилання на накази й листи МОН, теми і презентації до виступів, повний відеозвіт подано у відкритому доступі за адресою: https://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/c240823/index.html
Відбулася методична конференція вчителів зарубіжної літератури
22 серпня 2024 року в гімназії Міжнародних відносин № 323 відбулася серпнева зустріч учителів зарубіжної літератури «Літературна освіта під час війни: виклики та пріоритети».
Під час зустрічі педагоги мали нагоду обмінятися думками та власним досвідом щодо практик подолання певних освітніх втрат у процесі навчання зарубіжної літератури в умовах сьогодення. Зокрема обговорювалися такі питання:
- Мислення зростання у навчанні зарубіжної літератури (Ірина Кузьменчук, методистка науково-методичного центру професійного розвитку педагогічних працівників Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка);
- Зміни в культурі читання в реаліях сьогодення: як ми (не)читаємо під час війни (Світлана Сафарян, доцентка кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидатка педагогічних наук).
Власним цікавим досвідом поділилися столичні вчителі:
- щодо методик подолання дислексії «Маленька історія великого успіху: як працювати з учнями, що мають дислексію. З досвіду роботи» (Валентин Пиж, учитель зарубіжної літератури СШ № 320 м. Києва);
- про усвідомлене читання «Досвід і методики навчання» (Алла Мейта, учителька зарубіжної літератури і Катерина Тимошенко, учителька української мови і літератури ТОВ Ліко-школа);
- про мотивацію підлітків до читання з розумінням (Юлія Бойко, учителька зарубіжної літератури Технічного ліцею Шевченківського району м. Києва);
- про літературно-географічний STEM-проєкт «Навколо світу за 70 уроків» (Юлія Костенко, заступник директора СШ № 307 з поглибленим вивченням природничих наук м. Києва, вчителька зарубіжної літератури);
- про Київський проєкт «Звідки ми народилися?» – дослідження однойменної поезії Й.В. Гете, 1786» (Ірина Мегедь, спів модератор «СвітЛіт»-порталу для вчителів зарубіжної літератури м. Києва).
Відбулася методична конференція вчителів технологій/трудового навчання
22 серпня 2024 року в СШ № 181 Печерського району м. Києва відбулася серпнева зустріч учителів трудового навчання і технологій «Особливості викладання трудового навчання і технологій: виклики сьогодення і перспективи».
Під час зустрічі учасники обговорили напрями роботи на 2024/2025 навчальний рік, забезпечення якісного освітнього процесу в технологічній галузі в умовах сьогодення, перспективи розвитку галузі; порушили питання щодо створення безпечних умов навчання для всіх учасників освітнього процесу; якість роботи вчителя і необхідність професійного зростання в сучасних реаліях; обговорили умови Конкурсу «Учитель року – 2025» в номінації «Технології/Трудове навчання».
Модератори заходу: Людмила Рак, методист НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників та Сергій Назаров, старший викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Під час панельної дискусії учасники заходу активно долучилися до обговорення нагальних питань щодо викладання технологій/трудового навчання та забезпечення якісного навчання учнів; поділилися власним досвідом організації волонтерського руху із залученням учителів та учнів.