Про затвердження концептуальних засад освітніх галузей та дорожньої карти реалізації концептуальних засад освітніх галузей на 2025-2030 роки

Міністерство освіти і науки України затвердило своїм наказом проєкт концептуальних засад освітніх галузей та дорожньої карти реалізації концептуальних засад освітніх галузей на 2025 – 2030 роки.

Проєкт акта розроблений Міністерством освіти і науки України з урахуванням Державного стандарту початкової освіти, Державного стандарту базової середньої освіти, Державного стандарту профільної середньої освіти. У проєкті враховано мовно-культурне, психофізичне різноманіття учнівського середовища та дослідження світових освітніх напрямків.

Наказ МОН №1163 від 20.08.2025  ➡ на офіційному сайті МОН України

Серпнева педагогічна конференція «ОСВІТА КИЄВА – 2025. Стійкість. Партнерство. Стратегічні перспективи»

20 серпня 2025 року, традиційно перед початком навчального року, відбулась масштабна освітянська подія – серпнева педагогічна конференція «ОСВІТА КИЄВА – 2025. Стійкість. Партнерство. Стратегічні перспективи».

Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, як флагмана столичної освіти представляли: Олександр Турунцев, в.о.ректора, заслужений працівник освіти України; Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, Голова Вченої ради Університету, доктор філологічних наук, професор; Володимир Краснобріжий, заступник директора Центру інноваційної діяльності; Зоя Гейхмах, директор Фахового коледжу “Універсум” та Михайло Войцехівський, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Інституту післядипломної освіти з працівниками Інституту, місія якого – Вчитель.

Ця знакова подія, що зібрала провідних освітян столиці, стала платформою для обговорення найактуальніших викликів та окреслення ключових напрямків розвитку столичної освіти. Учасники конференції зосередилися на темах стійкості освітньої системи в сучасних умовах, важливості партнерства між усіма учасниками освітнього процесу та визначенні стратегічних перспектив для забезпечення якісної освіти. Детальніше …

Готові матеріали для впровадження енергоефективності в школах

З нового навчального року тема енергоефективності стане частиною шкільної програми. Учні 4–11 класів вивчатимуть, як раціонально користуватися ресурсами та бути більш енергоощадними в повсякденному житті. 

Щоб інтеграція теми була ефективною, Міністерство освіти і науки України в межах проєкту «Уроки енергоефективності» підготувало посібники, що допоможуть учителям зробити уроки цікавішими та змістовнішими для учнів. Важливо: інтеграція теми не передбачатиме додаткового навантаження, а пропонуватиме матеріали для відповідних тем чинних навчальних програм, щоб зробити їх ще більш актуальними. Таку інтеграцію рекомендовано для модельних програм: «Пізнаємо природу», STEM, «Довкілля», «Технології», «Природничі науки» тощо.

Детальніше ➡ на офіційному сайті МОН України.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: проблеми, що потребують змін

Педагоги завантажені основними обов’язками – підготовкою до уроків, занять, а також великою кількістю другорядних обов’язків, передбачених та не передбачених посадовою інструкцією, зокрема бюрократичною роботою. В умовах війни таке навантаження лише зросло. Через завантаженість багатьом педагогам не вистачає часу на підвищення кваліфікації, а частина педагогів через невелику заробітну плату, стреси зазнають професійного вигорання і тому не мають сил, бажання й мотивації займатися підвищенням власної кваліфікації.

Служба освітнього омбудсмена спільно з Громадською організацією “Центр інноваційної освіти “Про.Світ” провели два окремих опитування:

  • “Опитування керівників ЗЗСО/їхніх заступників щодо їхнього  навантаження, яке передбачене та не передбачене посадовою інструкцією, й використання часу для його виконання”;
  • “Опитування педагогічних працівників ЗЗСО щодо їхнього навантаження, яке передбачене та не передбачене посадовою інструкцією, й використання часу для його виконання”.

Опитування стосувалися тривалості їх робочого часу; посадових обов’язків, які забирають найбільшу кількість часу; обов’язків поза межами посадової інструкції, які вони виконують, і скільки часу це займає, та інших питань. Опитування не є репрезентативними, однак надають розуміння орієнтовної ситуації та проблем щодо перевантаження керівників та педагогічних працівників ЗЗСО.

З результатами опитування можна ознайомитися ➡ на сайті Освітнього омбудсмена України

Оновлено Державний стандарт початкової освіти: розпочато громадське обговорення

Міністерство освіти і науки України оголошує про початок громадського обговорення проєкту оновленого Державного стандарту початкової освіти. До обговорення запрошують учительок і вчителів, керівниць і керівників закладів освіти, освітянські спільноти, батьків, а також усіх охочих.

Громадське обговорення триватиме до 28 серпня 2025. Пропозиції, зауваження та коментарі можна надіслати:

Ознайомитися з переліком пропозицій та взяти участь у обговоренні ➡ на сайті МОН України

Комплексна політика “Освіта для життя”: запрошуємо до громадського обговорення концепцій освітніх галузей

Міністерство освіти і науки України розпочинає громадське обговорення проєкту концептуальних засад освітніх галузей — ключового кроку в реалізації комплексної політики «Освіта для життя». Запрошуємо освітянську спільноту, батьків і всіх, кому не байдужа освіта, долучатися до формування рішень про те, якою буде українська школа в найближчі роки.

«Освіта для життя» — це комплексна політика МОН, спрямована на системне оновлення змісту шкільної освіти, продовження та посилення реформи «Нової української школи». Її мета — забезпечити цілісний освітній досвід, у якому зміст освіти, підходи до викладання та шкільний простір доповнюють одне одного й допомагають учням і ученицям ліпше розуміти світ і себе в ньому.

Ознайомитися з проєктом та взяти участь у обговоренні можна ➡  на сайті МОН України